ok wiem o jakie blaszki chodzi... ale nie miałem pojęcia, że są aż tak ważne..agramer1966 pisze:Wrzucę fotki ... niema sposobu bez rozbiórki. Zdemontować głowice oraz rurki popychaczy i już!Agramer da się je jakoś zamontować bez rozbierania silnika???
Trike - Nasze Marzenie
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Re: Trike - Nasze Marzenie
jak będziesz mógł daj proszę fotki gdzie to ma być i jak wygladaagramer1966 pisze:Wrzucę fotki ... niema sposobu bez rozbiórki. Zdemontować głowice oraz rurki popychaczy i już!Agramer da się je jakoś zamontować bez rozbierania silnika???
dzieki
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 10:39
- Lokalizacja: Brak stałego miejsca pobytu
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
20mm średnicy z pełnego to masz zapas mocy okrutny.
Z takimi przekrojami to z jakiegoś alu by mogła by spokojnie ta sztyca.
A co do blaszek to eksperymentalnie sprawdzone że motopompa bez oblachowania dołu jezdzi niedogrzana(ale ja jestem stary i zmeczony i jezdze jak starodziadkowiec).
No chyba że ostro zabudowana i pałowana. Póki się nie grzeje to nie ma co psuc.
Z takimi przekrojami to z jakiegoś alu by mogła by spokojnie ta sztyca.
A co do blaszek to eksperymentalnie sprawdzone że motopompa bez oblachowania dołu jezdzi niedogrzana(ale ja jestem stary i zmeczony i jezdze jak starodziadkowiec).
No chyba że ostro zabudowana i pałowana. Póki się nie grzeje to nie ma co psuc.
- Jockey
- Posty: 389
- Rejestracja: 29 sie 2010, 09:00
- Lokalizacja: Konin - prawie ;)
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
A Wy jakie macie średnice otworów w półkach, a co za tym idzie średnice sztycy pod półki?
Chciałbym w niedługim czasie zamówić półki i nie chcę popełnić błędu...
Chciałbym w niedługim czasie zamówić półki i nie chcę popełnić błędu...
- custom
- Member
- Posty: 8001
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
- Jockey
- Posty: 389
- Rejestracja: 29 sie 2010, 09:00
- Lokalizacja: Konin - prawie ;)
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Trochę dziś sobie poszkicowałem projekt ramy i zawieszenia przodu w skali 1:10
Chcielibyśmy, aby Nasze Marzenie przybrało taką formę
Wyprzedzenie główki = 140mm, lagi -57, rama - 42, rozstaw osi - 2200, tylne koła - 15, przednie - 18
http://lh3.ggpht.com/_n_vEvfK4AeI/TKeZI ... C_7145.JPG
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Chcielibyśmy, aby Nasze Marzenie przybrało taką formę
Wyprzedzenie główki = 140mm, lagi -57, rama - 42, rozstaw osi - 2200, tylne koła - 15, przednie - 18
http://lh3.ggpht.com/_n_vEvfK4AeI/TKeZI ... C_7145.JPG
Ostatnio zmieniony 02 paź 2010, 22:44 przez Jockey, łącznie zmieniany 2 razy.
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Ja widzę, ronon, podreguluj monitor ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jockey, jaki prześwit planujesz, bo na szkicu wydaje się duży, ale może tylko się wydaje.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jockey, jaki prześwit planujesz, bo na szkicu wydaje się duży, ale może tylko się wydaje.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
- Jockey
- Posty: 389
- Rejestracja: 29 sie 2010, 09:00
- Lokalizacja: Konin - prawie ;)
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Sulkyrider, masz rację, prześwit jest za duży, a ma być taki, jaki wyjdzie z sanek z zawieszenia Garba...
Muszę poprawić rysunek. Nie mogę jeszcze dokładnie zmierzyć, bo nie mam felg i opon.
Tylne oponki mają być 295/50/15
Muszę poprawić rysunek. Nie mogę jeszcze dokładnie zmierzyć, bo nie mam felg i opon.
Tylne oponki mają być 295/50/15
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 10:39
- Lokalizacja: Brak stałego miejsca pobytu
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
20mm wystarczy w zupełnosciJockey pisze:A Wy jakie macie średnice otworów w półkach, a co za tym idzie średnice sztycy pod półki?
Chciałbym w niedługim czasie zamówić półki i nie chcę popełnić błędu...
Srednica sztycy zasadniczo zalezy od srednicy łożysk zdolnych przeniesc obciazenia - to jest najslabszy punkt układu.
W fabrycznych sprzetach sztyce masz z rurek i to wcale nie z gruba scianka.
W harusach jest cal srednicy, a w takiej np. MZ zastosowali zwykłe łożyska kulkowe które gorzej przenoszą takie obciązenia i musieli dac 30mm mimo ze toto nic nie wazy. Skup sie na łożyskach. Reszta i tak jest mocniejsza. Wazne zeby ich nie przegrzac wstawiajac główke no i przydałoby sie tak spawac zeby powierzchni osadzenia nie zdeformowac.
Taka opona ma 337mm do osi teoretycznie praktycznie deko mniej, ale tylko dekoJockey pisze:Sulkyrider, masz rację, prześwit jest za duży, a ma być taki, jaki wyjdzie z sanek z zawieszenia Garba...
Muszę poprawić rysunek. Nie mogę jeszcze dokładnie zmierzyć, bo nie mam felg i opon.
Tylne oponki mają być 295/50/15
Jak odkrecisz popielniczki na belce mozesz wyciagnac drazki skretne i przestawic na wieloklinie.
W ten sposob opusc/podnies sobie rame ile chcesz.
Poza tym mozesz podgiac konce rur dowolnie i zmienic przeswit przodu ramy osobno i tyłu osobno.
Nie przesadz z masą przodu żeby skrecac sie po ludzku dało. 57mm to kawał żeloza.
Lepiej dolozyc masy na ramie niz na przodzie jezeli myslisz o wywazeniu.
Jaki kąt główki ?
Zdecydowałes sie na ten typ przodu ?
Poza takim wachaczem pchanym sprawdza sie jeszcze springer, earls i trapez.
- Jockey
- Posty: 389
- Rejestracja: 29 sie 2010, 09:00
- Lokalizacja: Konin - prawie ;)
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Zdecydowałem się na ten typ przodu, bo mi się podoba, ma dobre opinie odnośnie prowadzenia i amortyzacji, będę w stanie go wykonać, a na springer mnie nie stać
Kąt główki w stopniach, to nie wiem jeszcze dokładnie jaki będzie, bo nie mam kątomierza, ale założyłem sobie, że ma wyjść taki, aby wyprzedzenie wyszło 140mm.
Jak będę już miał dobry konkretny rysunek i wszystkie niezbędne części, to wtedy przystąpię do budowy ramy.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Kąt główki w stopniach, to nie wiem jeszcze dokładnie jaki będzie, bo nie mam kątomierza, ale założyłem sobie, że ma wyjść taki, aby wyprzedzenie wyszło 140mm.
Jak będę już miał dobry konkretny rysunek i wszystkie niezbędne części, to wtedy przystąpię do budowy ramy.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 10:39
- Lokalizacja: Brak stałego miejsca pobytu
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Kąt główki dobrze sobie założyc a wyprzedzenie uzyskujesz odsunieciem osi lag wzgledem główki i pochyleniem lag. Nie na odwrot. Dodatni kąt między lagami a główką przesuwa os kola do przodu=mniejsze wyprzedzenie.
Przy pchanym wachaczu mozna dowolnie przesuwac punkt osadzenia osi w przod i tyl, takze masz pelna swobode. A dlugosc wachacza mozesz zwiekszyc wyginajac lagi do tylu jak w earlsie.
Co do springera wykonanie lub zakup sa rownie tanie jak pchanego wachacza.
Za 2-2,5kPLN mozna kupic springera w chromie z wachaczykami na panewkach.
Wykonanie proste jezeli dysponujesz frezarka i tokarka. Z bidą sama tokarka wystarczy.
Przy pchanym wachaczu mozna dowolnie przesuwac punkt osadzenia osi w przod i tyl, takze masz pelna swobode. A dlugosc wachacza mozesz zwiekszyc wyginajac lagi do tylu jak w earlsie.
Co do springera wykonanie lub zakup sa rownie tanie jak pchanego wachacza.
Za 2-2,5kPLN mozna kupic springera w chromie z wachaczykami na panewkach.
Wykonanie proste jezeli dysponujesz frezarka i tokarka. Z bidą sama tokarka wystarczy.
- Jockey
- Posty: 389
- Rejestracja: 29 sie 2010, 09:00
- Lokalizacja: Konin - prawie ;)
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Wziąłem to pod uwagę, wg rysunku skok wahacza w górę wynosi 11cm, a jeszcze dochodzi ruch w dół.qwerty pisze:mnie trochę zastanawia... Czy nie za mały zakres pracy dla wahacza, i to ostre zakończenie lagi, czy nie będzie w ekstremalnych warunkach 'cięło' wahacza?
Dokładnie to sobie pomierzę, jak będę miał amortyzatory, wtedy zmierzę ich skok i dostosuję zakres ruchu wahacza, choć nie sądzę, aby amory miały większy skok niż 15 cm.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Orzeł, nie znam zawieszenia typu earls, albo znam ale nie wiem że o nie chodzi, więc proszę jaśniej.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 10:39
- Lokalizacja: Brak stałego miejsca pobytu
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Earls to pchany wachacz popularny w latach 60-70 w europie
W Polsce shl m-11
W ruskach i starych BMW popularny w motocyklach z koszem
Generalnie zwykly wachacz pchany tylko lagi wygiete do tylu i punkt zawieszenia wachacza za kołem.
Wygiecie lag pozwala łatwo zwiekszyc wyprzedzenie przesuwajac os w tylu
Wachadło z jednego kawalka jest sztywniejsze niz w springerach.
Lagi mozna sobie wygiac pod dowolnym katem, dowolnym promieniem tak aby zachowac zamierzona geometrie podwozia - kat główki, wyprzedzenie,dlugosc wachacza i amorka, no i kat wachacza wzgledem gleby.
Jak podniesies tyl wachacza wzgledem przodu gadzina po zaaplikowaniu hamulca na przod wstanie zamiast nurkowac
W Polsce shl m-11
W ruskach i starych BMW popularny w motocyklach z koszem
Generalnie zwykly wachacz pchany tylko lagi wygiete do tylu i punkt zawieszenia wachacza za kołem.
Wygiecie lag pozwala łatwo zwiekszyc wyprzedzenie przesuwajac os w tylu
Wachadło z jednego kawalka jest sztywniejsze niz w springerach.
Lagi mozna sobie wygiac pod dowolnym katem, dowolnym promieniem tak aby zachowac zamierzona geometrie podwozia - kat główki, wyprzedzenie,dlugosc wachacza i amorka, no i kat wachacza wzgledem gleby.
Jak podniesies tyl wachacza wzgledem przodu gadzina po zaaplikowaniu hamulca na przod wstanie zamiast nurkowac
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Temat ogólnie znany, ale z tą nazwa się nigdy nie spotkalem.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
- Jockey
- Posty: 389
- Rejestracja: 29 sie 2010, 09:00
- Lokalizacja: Konin - prawie ;)
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Z danych na rysunku licząc wartość funkcji cosinus wychodzi kąt 51 stopni.Orzel666 pisze: Jaki kąt główki ?
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
qwerty ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
moze gosc odwrotnie lampe założył tylko![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
moze gosc odwrotnie lampe założył tylko
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Tak, w miejsce lampy miał zamontować motorynkę.Luksky pisze:qwerty
moze gosc odwrotnie lampe założył tylko
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 10:39
- Lokalizacja: Brak stałego miejsca pobytu
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Jak dla mnie sprawa prosta.qwerty pisze: [...]
Ciekawe dlaczego przerobili przednie zawieszenie? Może lepiej się sprawdzało na ich bezdrożach...
Zrobili na bazie silnika SHL motoryne.
Przednie mocowanie silnika zostało, ale zrobili nowa rame grzbietowa i powiesili za głowice.
Nizsza rama wymusila zmiane geometrii zawieszenia.
Wystarczylo odwrocic jeden element przy montazu zostawiając reszte linii produkcyjnej i dziala - z dlugiego krotki.
Do tego zapewne amorki sa wzajemnie wymiennne z tylem - dodatkowy plus przy produkcji masowej.
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Bardzo sluszne spostrzezenia Orzeł, tak chyba jest wlasnie jak napisałeś.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- dark
- Member
- Posty: 5280
- Rejestracja: 14 mar 2010, 22:54
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Patrz kąt wyprzedzenia koła ...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jazda na motocyklu to najfajniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
- Jockey
- Posty: 389
- Rejestracja: 29 sie 2010, 09:00
- Lokalizacja: Konin - prawie ;)
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Trochę się uspokoiłem, gdy przeliczyłem wytrzymałość wałka sztycy na ścinanie.
Wałek ze zwykłej stali St5 przy średnicy 20mm < 2800 kg,
ja mam ze stali 45T, co daje przy średnicy 20mm < 4000 kg.
To chyba wystarczy, co nie?![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Wałek ze zwykłej stali St5 przy średnicy 20mm < 2800 kg,
ja mam ze stali 45T, co daje przy średnicy 20mm < 4000 kg.
To chyba wystarczy, co nie?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4914
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
ma ktoś jakieś zdjęcia moto z tym zawiasem earls
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- agramer1966
- Posty: 864
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:53
- Krótki opis: *ASSISTANCE*
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Uwaga: światełko na końcu tunelu jest wyłączone z powodu oszczędzania energii.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości