ok wiem o jakie blaszki chodzi... ale nie miałem pojęcia, że są aż tak ważne..agramer1966 pisze:Wrzucę fotki ... niema sposobu bez rozbiórki. Zdemontować głowice oraz rurki popychaczy i już!Agramer da się je jakoś zamontować bez rozbierania silnika???
Trike - Nasze Marzenie
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Re: Trike - Nasze Marzenie
jak będziesz mógł daj proszę fotki gdzie to ma być i jak wygladaagramer1966 pisze:Wrzucę fotki ... niema sposobu bez rozbiórki. Zdemontować głowice oraz rurki popychaczy i już!Agramer da się je jakoś zamontować bez rozbierania silnika???
dzieki
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 10:39
- Lokalizacja: Brak stałego miejsca pobytu
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
20mm średnicy z pełnego to masz zapas mocy okrutny.
Z takimi przekrojami to z jakiegoś alu by mogła by spokojnie ta sztyca.
A co do blaszek to eksperymentalnie sprawdzone że motopompa bez oblachowania dołu jezdzi niedogrzana(ale ja jestem stary i zmeczony i jezdze jak starodziadkowiec).
No chyba że ostro zabudowana i pałowana. Póki się nie grzeje to nie ma co psuc.
Z takimi przekrojami to z jakiegoś alu by mogła by spokojnie ta sztyca.
A co do blaszek to eksperymentalnie sprawdzone że motopompa bez oblachowania dołu jezdzi niedogrzana(ale ja jestem stary i zmeczony i jezdze jak starodziadkowiec).
No chyba że ostro zabudowana i pałowana. Póki się nie grzeje to nie ma co psuc.
- Jockey
- Posty: 389
- Rejestracja: 29 sie 2010, 09:00
- Lokalizacja: Konin - prawie ;)
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
A Wy jakie macie średnice otworów w półkach, a co za tym idzie średnice sztycy pod półki?
Chciałbym w niedługim czasie zamówić półki i nie chcę popełnić błędu...
Chciałbym w niedługim czasie zamówić półki i nie chcę popełnić błędu...
- custom
- Member
- Posty: 8001
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
- Jockey
- Posty: 389
- Rejestracja: 29 sie 2010, 09:00
- Lokalizacja: Konin - prawie ;)
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Trochę dziś sobie poszkicowałem projekt ramy i zawieszenia przodu w skali 1:10
Chcielibyśmy, aby Nasze Marzenie przybrało taką formę
Wyprzedzenie główki = 140mm, lagi -57, rama - 42, rozstaw osi - 2200, tylne koła - 15, przednie - 18
http://lh3.ggpht.com/_n_vEvfK4AeI/TKeZI ... C_7145.JPG
Chcielibyśmy, aby Nasze Marzenie przybrało taką formę
Wyprzedzenie główki = 140mm, lagi -57, rama - 42, rozstaw osi - 2200, tylne koła - 15, przednie - 18
http://lh3.ggpht.com/_n_vEvfK4AeI/TKeZI ... C_7145.JPG
Ostatnio zmieniony 02 paź 2010, 22:44 przez Jockey, łącznie zmieniany 2 razy.
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Ja widzę, ronon, podreguluj monitor
Jockey, jaki prześwit planujesz, bo na szkicu wydaje się duży, ale może tylko się wydaje.
Jockey, jaki prześwit planujesz, bo na szkicu wydaje się duży, ale może tylko się wydaje.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
- Jockey
- Posty: 389
- Rejestracja: 29 sie 2010, 09:00
- Lokalizacja: Konin - prawie ;)
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Sulkyrider, masz rację, prześwit jest za duży, a ma być taki, jaki wyjdzie z sanek z zawieszenia Garba...
Muszę poprawić rysunek. Nie mogę jeszcze dokładnie zmierzyć, bo nie mam felg i opon.
Tylne oponki mają być 295/50/15
Muszę poprawić rysunek. Nie mogę jeszcze dokładnie zmierzyć, bo nie mam felg i opon.
Tylne oponki mają być 295/50/15
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 10:39
- Lokalizacja: Brak stałego miejsca pobytu
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
20mm wystarczy w zupełnosciJockey pisze:A Wy jakie macie średnice otworów w półkach, a co za tym idzie średnice sztycy pod półki?
Chciałbym w niedługim czasie zamówić półki i nie chcę popełnić błędu...
Srednica sztycy zasadniczo zalezy od srednicy łożysk zdolnych przeniesc obciazenia - to jest najslabszy punkt układu.
W fabrycznych sprzetach sztyce masz z rurek i to wcale nie z gruba scianka.
W harusach jest cal srednicy, a w takiej np. MZ zastosowali zwykłe łożyska kulkowe które gorzej przenoszą takie obciązenia i musieli dac 30mm mimo ze toto nic nie wazy. Skup sie na łożyskach. Reszta i tak jest mocniejsza. Wazne zeby ich nie przegrzac wstawiajac główke no i przydałoby sie tak spawac zeby powierzchni osadzenia nie zdeformowac.
Taka opona ma 337mm do osi teoretycznie praktycznie deko mniej, ale tylko dekoJockey pisze:Sulkyrider, masz rację, prześwit jest za duży, a ma być taki, jaki wyjdzie z sanek z zawieszenia Garba...
Muszę poprawić rysunek. Nie mogę jeszcze dokładnie zmierzyć, bo nie mam felg i opon.
Tylne oponki mają być 295/50/15
Jak odkrecisz popielniczki na belce mozesz wyciagnac drazki skretne i przestawic na wieloklinie.
W ten sposob opusc/podnies sobie rame ile chcesz.
Poza tym mozesz podgiac konce rur dowolnie i zmienic przeswit przodu ramy osobno i tyłu osobno.
Nie przesadz z masą przodu żeby skrecac sie po ludzku dało. 57mm to kawał żeloza.
Lepiej dolozyc masy na ramie niz na przodzie jezeli myslisz o wywazeniu.
Jaki kąt główki ?
Zdecydowałes sie na ten typ przodu ?
Poza takim wachaczem pchanym sprawdza sie jeszcze springer, earls i trapez.
- Jockey
- Posty: 389
- Rejestracja: 29 sie 2010, 09:00
- Lokalizacja: Konin - prawie ;)
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Zdecydowałem się na ten typ przodu, bo mi się podoba, ma dobre opinie odnośnie prowadzenia i amortyzacji, będę w stanie go wykonać, a na springer mnie nie stać
Kąt główki w stopniach, to nie wiem jeszcze dokładnie jaki będzie, bo nie mam kątomierza, ale założyłem sobie, że ma wyjść taki, aby wyprzedzenie wyszło 140mm.
Jak będę już miał dobry konkretny rysunek i wszystkie niezbędne części, to wtedy przystąpię do budowy ramy.
Kąt główki w stopniach, to nie wiem jeszcze dokładnie jaki będzie, bo nie mam kątomierza, ale założyłem sobie, że ma wyjść taki, aby wyprzedzenie wyszło 140mm.
Jak będę już miał dobry konkretny rysunek i wszystkie niezbędne części, to wtedy przystąpię do budowy ramy.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 10:39
- Lokalizacja: Brak stałego miejsca pobytu
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Kąt główki dobrze sobie założyc a wyprzedzenie uzyskujesz odsunieciem osi lag wzgledem główki i pochyleniem lag. Nie na odwrot. Dodatni kąt między lagami a główką przesuwa os kola do przodu=mniejsze wyprzedzenie.
Przy pchanym wachaczu mozna dowolnie przesuwac punkt osadzenia osi w przod i tyl, takze masz pelna swobode. A dlugosc wachacza mozesz zwiekszyc wyginajac lagi do tylu jak w earlsie.
Co do springera wykonanie lub zakup sa rownie tanie jak pchanego wachacza.
Za 2-2,5kPLN mozna kupic springera w chromie z wachaczykami na panewkach.
Wykonanie proste jezeli dysponujesz frezarka i tokarka. Z bidą sama tokarka wystarczy.
Przy pchanym wachaczu mozna dowolnie przesuwac punkt osadzenia osi w przod i tyl, takze masz pelna swobode. A dlugosc wachacza mozesz zwiekszyc wyginajac lagi do tylu jak w earlsie.
Co do springera wykonanie lub zakup sa rownie tanie jak pchanego wachacza.
Za 2-2,5kPLN mozna kupic springera w chromie z wachaczykami na panewkach.
Wykonanie proste jezeli dysponujesz frezarka i tokarka. Z bidą sama tokarka wystarczy.
- Jockey
- Posty: 389
- Rejestracja: 29 sie 2010, 09:00
- Lokalizacja: Konin - prawie ;)
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Wziąłem to pod uwagę, wg rysunku skok wahacza w górę wynosi 11cm, a jeszcze dochodzi ruch w dół.qwerty pisze:mnie trochę zastanawia... Czy nie za mały zakres pracy dla wahacza, i to ostre zakończenie lagi, czy nie będzie w ekstremalnych warunkach 'cięło' wahacza?
Dokładnie to sobie pomierzę, jak będę miał amortyzatory, wtedy zmierzę ich skok i dostosuję zakres ruchu wahacza, choć nie sądzę, aby amory miały większy skok niż 15 cm.
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Orzeł, nie znam zawieszenia typu earls, albo znam ale nie wiem że o nie chodzi, więc proszę jaśniej.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 10:39
- Lokalizacja: Brak stałego miejsca pobytu
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Earls to pchany wachacz popularny w latach 60-70 w europie
W Polsce shl m-11
W ruskach i starych BMW popularny w motocyklach z koszem
Generalnie zwykly wachacz pchany tylko lagi wygiete do tylu i punkt zawieszenia wachacza za kołem.
Wygiecie lag pozwala łatwo zwiekszyc wyprzedzenie przesuwajac os w tylu
Wachadło z jednego kawalka jest sztywniejsze niz w springerach.
Lagi mozna sobie wygiac pod dowolnym katem, dowolnym promieniem tak aby zachowac zamierzona geometrie podwozia - kat główki, wyprzedzenie,dlugosc wachacza i amorka, no i kat wachacza wzgledem gleby.
Jak podniesies tyl wachacza wzgledem przodu gadzina po zaaplikowaniu hamulca na przod wstanie zamiast nurkowac
W Polsce shl m-11
W ruskach i starych BMW popularny w motocyklach z koszem
Generalnie zwykly wachacz pchany tylko lagi wygiete do tylu i punkt zawieszenia wachacza za kołem.
Wygiecie lag pozwala łatwo zwiekszyc wyprzedzenie przesuwajac os w tylu
Wachadło z jednego kawalka jest sztywniejsze niz w springerach.
Lagi mozna sobie wygiac pod dowolnym katem, dowolnym promieniem tak aby zachowac zamierzona geometrie podwozia - kat główki, wyprzedzenie,dlugosc wachacza i amorka, no i kat wachacza wzgledem gleby.
Jak podniesies tyl wachacza wzgledem przodu gadzina po zaaplikowaniu hamulca na przod wstanie zamiast nurkowac
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Temat ogólnie znany, ale z tą nazwa się nigdy nie spotkalem.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
- Jockey
- Posty: 389
- Rejestracja: 29 sie 2010, 09:00
- Lokalizacja: Konin - prawie ;)
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Z danych na rysunku licząc wartość funkcji cosinus wychodzi kąt 51 stopni.Orzel666 pisze: Jaki kąt główki ?
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
qwerty
moze gosc odwrotnie lampe założył tylko
moze gosc odwrotnie lampe założył tylko
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Tak, w miejsce lampy miał zamontować motorynkę.Luksky pisze:qwerty
moze gosc odwrotnie lampe założył tylko
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 10:39
- Lokalizacja: Brak stałego miejsca pobytu
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Jak dla mnie sprawa prosta.qwerty pisze: [...]
Ciekawe dlaczego przerobili przednie zawieszenie? Może lepiej się sprawdzało na ich bezdrożach...
Zrobili na bazie silnika SHL motoryne.
Przednie mocowanie silnika zostało, ale zrobili nowa rame grzbietowa i powiesili za głowice.
Nizsza rama wymusila zmiane geometrii zawieszenia.
Wystarczylo odwrocic jeden element przy montazu zostawiając reszte linii produkcyjnej i dziala - z dlugiego krotki.
Do tego zapewne amorki sa wzajemnie wymiennne z tylem - dodatkowy plus przy produkcji masowej.
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Bardzo sluszne spostrzezenia Orzeł, tak chyba jest wlasnie jak napisałeś.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- dark
- Member
- Posty: 5280
- Rejestracja: 14 mar 2010, 22:54
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Patrz kąt wyprzedzenia koła ...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jazda na motocyklu to najfajniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
- Jockey
- Posty: 389
- Rejestracja: 29 sie 2010, 09:00
- Lokalizacja: Konin - prawie ;)
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Trochę się uspokoiłem, gdy przeliczyłem wytrzymałość wałka sztycy na ścinanie.
Wałek ze zwykłej stali St5 przy średnicy 20mm < 2800 kg,
ja mam ze stali 45T, co daje przy średnicy 20mm < 4000 kg.
To chyba wystarczy, co nie?
Wałek ze zwykłej stali St5 przy średnicy 20mm < 2800 kg,
ja mam ze stali 45T, co daje przy średnicy 20mm < 4000 kg.
To chyba wystarczy, co nie?
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4914
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
ma ktoś jakieś zdjęcia moto z tym zawiasem earls
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- agramer1966
- Posty: 864
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:53
- Krótki opis: *ASSISTANCE*
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
- Kontakt:
Re: Trike - Nasze Marzenie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Uwaga: światełko na końcu tunelu jest wyłączone z powodu oszczędzania energii.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 0 gości