Silnik VW Garbus?
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
- Wodzu
- Posty: 1601
- Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
- Lokalizacja: Przechlewo
- Kontakt:
- pionowy
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 cze 2009, 08:58
- Krótki opis: ASSISTANCE
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Bartek2501 pisze:pionowy napisał/a:
Może będziecie sie ze mnie śmiać ale ja rozmyślalem (nie do obecnego ale do jakiego ewentualnie przyszłego projekut) o zastosowania silnika fiata o pojemn, 1.6 16V, umieszczonego z tyłu, Kolektor ssący, jak dla mnie ma zajefany wygląd, zwłaszcza że jest metalowy, jestem tylko ciekaw czy da się w nim (w skrzyni) coś tam przekręci (do końca nie wiem co) żeby półośki kręciły się w odwrotną stronę. Silnik ma moc 105 KM wiec napęd jak do trajki myślę że aż nadto, niestety nie jest chłodzony powietrzem, za to możnaby było zastosować gaz. Co wy na to??
tylko jaka skrzynie chcesz wstawic? O przekladni glownej walcowej(silnik ustwiony poprzecznie)?
W takim przypadku to sie nie uda. w maluchu czy garbie da sie to zrobic odwracajac mechanizm o 180stopni
no właśnie chodziło mi po głowie aby taki silnik wstawić przodem do tyłu bo tylko tak ukazany byłby jego najefektowniejszy metalow kolektor ssący i długie fajki swiec a tak wynika z tego że taki silnik to tylko do zabudowy (jeśeli ma być umieszczony z tyłu)
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
- pionowy
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 cze 2009, 08:58
- Krótki opis: ASSISTANCE
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
- pionowy
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 cze 2009, 08:58
- Krótki opis: ASSISTANCE
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
- pionowy
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 cze 2009, 08:58
- Krótki opis: ASSISTANCE
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
- pionowy
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 cze 2009, 08:58
- Krótki opis: ASSISTANCE
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
tak, wszystko się zgadza tylko w takim razie omijamy w ten sposób efekt estetyczny o którym wcześniej pisałem, bo niestety ten silnik od strony kolektora wydechowego nie jest już taki fajny a w takim przypadku byłby widoczny po lewej stronie a nie za siedzeniem pasażera (lub kierowcy jeżeli jednoosobowa) a wiec znowu wraca konieczność zabudowy tegoż, a poza tym środek ciążkości nam się przesówa co w trajka z silnikiem z tyłu też nie jest bez znaczenia.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez pionowy, łącznie zmieniany 1 raz.
- pionowy
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 cze 2009, 08:58
- Krótki opis: ASSISTANCE
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
przecież wygląd silnika jest jednym z kryteriów przy jego wyborze do trajek, tak przynajmniej wywnioskowałem z przeczytanych postów, i dla mnie ten argument też nie jest bez znaczenia. Poza tym na początku moich wypowiedzi zaznaczyłem że przynajmniej na razie są to li tylko dywagacje na temat i tylko prosiłem o ewentualne rady bardziej doświadczony kolegów w temacie i jeśli mam wątpliwości to proszę o ich rozwianie, co może być też nauczką lub nauką dla innych, tak przynajmniej mi sie wydaje
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez pionowy, łącznie zmieniany 1 raz.
- pionowy
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 cze 2009, 08:58
- Krótki opis: ASSISTANCE
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
dlatego też grzecznie zapytałem co myślicie o tym właśnie silniku bo mi si PODOBA ze względów estetycznych no i parametrów jak na trajkę
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez pionowy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
a swap sie robi 30 minutWiktor pisze:rob ta na maluchu jak zakatujesz silnik zajmiesz sie drugą
![]()

Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Luksky, łącznie zmieniany 1 raz.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
z tymi parametrami bym nie przesadzałpionowy pisze:dlatego też grzecznie zapytałem co myślicie o tym właśnie silniku bo mi si PODOBA ze względów estetycznych no i parametrów jak na trajkę





Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Wiktor, łącznie zmieniany 1 raz.
idą zmiany
- pionowy
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 cze 2009, 08:58
- Krótki opis: ASSISTANCE
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
o nie nie, nie zmieniam zdania i pierwszą robię na maluchu a ten silnik 1.6, jak już pisałem to tylko takie moje luźne dywagacje na ewentulną (daleeeeeeką) przyszłość, tym bardziej że narazie ciężko mi się zebrać nawet do tego projektu, bynajmniej nie z braku chęci.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez pionowy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
co chcesz wiedziec o traji na 126p? W tej materii akurat jestesmy encyklopedią 

Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Luksky, łącznie zmieniany 1 raz.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości