Silnik VW Garbus?

Silnik, skrzynia, przeniesienie napędu.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

widze ze wiedze pan bartek posiada
idą zmiany
3oo

Post autor: 3oo »

Wiktor pisze:widze ze wiedze pan bartek posiada
Tego dowiedział się tu na portalu... :shock:
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

dobrze ze szanuje wiedze
idą zmiany
Awatar użytkownika
Wodzu
Posty: 1601
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Lokalizacja: Przechlewo
Kontakt:

Post autor: Wodzu »

Wiktor pisze:dobrze ze szanuje wiedze
Nie dowiedzialem sie;)
Chodze do MPS wiec takich rzeczy sie ucze na codzien.
Pozatym moj ojciec w zapie obrocil mechanizm i wbijajac jedynke jechal do tylu.
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
Awatar użytkownika
pionowy
Posty: 215
Rejestracja: 19 cze 2009, 08:58
Krótki opis: ASSISTANCE
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Post autor: pionowy »

Bartek2501 pisze:pionowy napisał/a:
Może będziecie sie ze mnie śmiać ale ja rozmyślalem (nie do obecnego ale do jakiego ewentualnie przyszłego projekut) o zastosowania silnika fiata o pojemn, 1.6 16V, umieszczonego z tyłu, Kolektor ssący, jak dla mnie ma zajefany wygląd, zwłaszcza że jest metalowy, jestem tylko ciekaw czy da się w nim (w skrzyni) coś tam przekręci (do końca nie wiem co) żeby półośki kręciły się w odwrotną stronę. Silnik ma moc 105 KM wiec napęd jak do trajki myślę że aż nadto, niestety nie jest chłodzony powietrzem, za to możnaby było zastosować gaz. Co wy na to??

tylko jaka skrzynie chcesz wstawic? O przekladni glownej walcowej(silnik ustwiony poprzecznie)?
W takim przypadku to sie nie uda. w maluchu czy garbie da sie to zrobic odwracajac mechanizm o 180stopni


no właśnie chodziło mi po głowie aby taki silnik wstawić przodem do tyłu bo tylko tak ukazany byłby jego najefektowniejszy metalow kolektor ssący i długie fajki swiec a tak wynika z tego że taki silnik to tylko do zabudowy (jeśeli ma być umieszczony z tyłu)
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

nikoniecznie wystarczy ze go z inna skrzynia polaczysz
idą zmiany
Awatar użytkownika
pionowy
Posty: 215
Rejestracja: 19 cze 2009, 08:58
Krótki opis: ASSISTANCE
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Post autor: pionowy »

ale czy nie musiałaby być to skrzynia od silnika jeżdżącego z tyłu????? Bo te z przodu to chyba jakoś podobnie raczej mają rozwiązane połączenie skrzyni z silnikiem a więc i kierunek kręcenia ten sam.
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

moze byc np od garbusa
idą zmiany
3oo

Post autor: 3oo »

Wiktor pisze:moze byc np od garbusa
No wreszcie gada jak człowiek... :lol: :lol: :lol:
Konstrukcja tyłu garba na tzw mokrych półosiach jest bardzo uniwersalna do przeróbek, a skrzynia wystarczająco pancerna, by przenosić spore moce silnika. Trajką na 1/4 mili przecież nie będziesz się ścigał...
Czego więcej chcieć??
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

i tak jestem ogolnie przeciw konstruowaniu trajek z silnikami z tylu
ale niech wam bedzie
idą zmiany
Awatar użytkownika
pionowy
Posty: 215
Rejestracja: 19 cze 2009, 08:58
Krótki opis: ASSISTANCE
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Post autor: pionowy »

chwila chwila bo nie jestem biegły z garbusa. to on ma skrzynię w poprzek a nie wzdłuż??
3oo

Post autor: 3oo »

Garbus ma wzdłuż osi pojazdu, a silnik z tył pojazdu za skrzynią biegów patrząc od przodu pojazdu :lol: :lol: :lol: ale namotałem
Awatar użytkownika
pionowy
Posty: 215
Rejestracja: 19 cze 2009, 08:58
Krótki opis: ASSISTANCE
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Post autor: pionowy »

no i jak teraz połączyć skrzynię położoną wzdłużnie z silnikiem położonym poprzecznie, tu mam zagwózdkę
3oo

Post autor: 3oo »

Silnik garba wisi na skrzyni biegów na 4 śrubach bez żadnych podpór poduszek czy coś tam coś tam... robisz więc flaszę przerabiasz tarczę sprzęgła i po zawodach :smile:
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez 3oo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pionowy
Posty: 215
Rejestracja: 19 cze 2009, 08:58
Krótki opis: ASSISTANCE
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Post autor: pionowy »

ale wtedy silnik muszę umieścić wzdłużnie co wydłuża mi tył trajki, czyż nie tak??
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez pionowy, łącznie zmieniany 1 raz.
3oo

Post autor: 3oo »

Niespełna o długość silnika... bo silnik jest przykręcony jakieś 20cm za tylną osią...
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez 3oo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pionowy
Posty: 215
Rejestracja: 19 cze 2009, 08:58
Krótki opis: ASSISTANCE
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Post autor: pionowy »

tak, wszystko się zgadza tylko w takim razie omijamy w ten sposób efekt estetyczny o którym wcześniej pisałem, bo niestety ten silnik od strony kolektora wydechowego nie jest już taki fajny a w takim przypadku byłby widoczny po lewej stronie a nie za siedzeniem pasażera (lub kierowcy jeżeli jednoosobowa) a wiec znowu wraca konieczność zabudowy tegoż, a poza tym środek ciążkości nam się przesówa co w trajka z silnikiem z tyłu też nie jest bez znaczenia.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez pionowy, łącznie zmieniany 1 raz.
3oo

Post autor: 3oo »

Pionowy... poczytaj forum... dyskusja już na temat wyważenia była... poszukaj też utartego wzorca na budowę trajki, a nie że zaczynasz od fajnego wyglądu silnika.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez 3oo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pionowy
Posty: 215
Rejestracja: 19 cze 2009, 08:58
Krótki opis: ASSISTANCE
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Post autor: pionowy »

przecież wygląd silnika jest jednym z kryteriów przy jego wyborze do trajek, tak przynajmniej wywnioskowałem z przeczytanych postów, i dla mnie ten argument też nie jest bez znaczenia. Poza tym na początku moich wypowiedzi zaznaczyłem że przynajmniej na razie są to li tylko dywagacje na temat i tylko prosiłem o ewentualne rady bardziej doświadczony kolegów w temacie i jeśli mam wątpliwości to proszę o ich rozwianie, co może być też nauczką lub nauką dla innych, tak przynajmniej mi sie wydaje
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez pionowy, łącznie zmieniany 1 raz.
3oo

Post autor: 3oo »

No i tu właśnie o to chodzi, że mechanicznie nie zawsze coś jest wykonalne... i trzeba wtedy iść na kompromis... wygląd owszem ważny jest lecz nie jest najważniejszy jeśli za nim stoją ogromne koszty wykonania...
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez 3oo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pionowy
Posty: 215
Rejestracja: 19 cze 2009, 08:58
Krótki opis: ASSISTANCE
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Post autor: pionowy »

dlatego też grzecznie zapytałem co myślicie o tym właśnie silniku bo mi si PODOBA ze względów estetycznych no i parametrów jak na trajkę
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez pionowy, łącznie zmieniany 1 raz.
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

Wiktor pisze:rob ta na maluchu jak zakatujesz silnik zajmiesz sie drugą
:roll: :roll:
a swap sie robi 30 minut :)
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Luksky, łącznie zmieniany 1 raz.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

pionowy pisze:dlatego też grzecznie zapytałem co myślicie o tym właśnie silniku bo mi si PODOBA ze względów estetycznych no i parametrów jak na trajkę
z tymi parametrami bym nie przesadzał
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Wiktor, łącznie zmieniany 1 raz.
idą zmiany
Awatar użytkownika
pionowy
Posty: 215
Rejestracja: 19 cze 2009, 08:58
Krótki opis: ASSISTANCE
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Post autor: pionowy »

o nie nie, nie zmieniam zdania i pierwszą robię na maluchu a ten silnik 1.6, jak już pisałem to tylko takie moje luźne dywagacje na ewentulną (daleeeeeeką) przyszłość, tym bardziej że narazie ciężko mi się zebrać nawet do tego projektu, bynajmniej nie z braku chęci.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez pionowy, łącznie zmieniany 1 raz.
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

co chcesz wiedziec o traji na 126p? W tej materii akurat jestesmy encyklopedią :)
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Luksky, łącznie zmieniany 1 raz.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość