TUTORIAL: ZMIANA BIEGÓW -> rozwiązania
-
Roman
- Posty: 16
- Rejestracja: 14 gru 2008, 15:58
- Lokalizacja: chobienice
- Kontakt:
TUTORIAL: ZMIANA BIEGÓW -> rozwiązania
ma ktos jakis pomysl na zmiane biegow w skrzyni manualnej inny jak mechanieczny narazie wymyslilem na elektromagnesach Wiem zeby wstawic skrzynie automat ale jest duza Ma ktos jakies rozwionzanie piscie
-
kowal
Stary. Zamiast łącznika sztywnego stosujesz mechanizm, który działa za pośrednictwem dwóch linek. Jest to o tyle wygodne, że możesz dźwignię zmiany biegów wstawić w dowolne miejsce, a linki poprowadzić taką drogą, żeby swobodnie poruszały się w pancerzu.
Taki mechanizm stosuje się w wielu autach. Jedna linka odpowiada za ruch poruszający wybierak skrzyni do przodu i tyłu a drugi za ruch obrotowy. Cóż w tym wielkiego?
Taki mechanizm stosuje się w wielu autach. Jedna linka odpowiada za ruch poruszający wybierak skrzyni do przodu i tyłu a drugi za ruch obrotowy. Cóż w tym wielkiego?
-
Luksky
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
ZMIANA BIEGÓW -> rozwiązania
Panowie, rozwiązanie patentu o ktorym pisaliscie wczesniej. W jednej płaszczyźnie 2 albo 3 ruchy. Wybierak + linka
http://c.wrzuta.pl/wi8709/d8b875800023c ... n8Zx7&ft=f
Wrzucajcie tutaj rozwiązania lub swoje patenty dotyczące zmiany biegów
http://c.wrzuta.pl/wi8709/d8b875800023c ... n8Zx7&ft=f
Wrzucajcie tutaj rozwiązania lub swoje patenty dotyczące zmiany biegów
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
-
3oo
Lipa oto zdjęcia w wysokiej rozdzielczości konstrukcji wybieraka biegów w skrzyni VW mojej trajki:
http://img12.imageshack.us/my.php?image=dsci0301.jpg
http://img17.imageshack.us/my.php?image=dsci0299c.jpg
http://img134.imageshack.us/my.php?image=dsci0304.jpg
Przegub jest od układu kierowniczego 126p wkręcony (potrzebna możliwość regulacji długości) w skrócony drążek zmiany biegów od VW (ciężki do kupienia w sklepie) cała reszta czyli układ dźwigni zmiany biegów jest od VW.
Ważne jest by podeprzeć go na plastikowej tulejce ślizgowej też od VW, bo inaczej nie będzie działało poprawnie.
Tulejka:
http://www.garbusy.home.pl/sklep/catalo ... ts_id=4685
http://img12.imageshack.us/my.php?image=dsci0301.jpg
http://img17.imageshack.us/my.php?image=dsci0299c.jpg
http://img134.imageshack.us/my.php?image=dsci0304.jpg
Przegub jest od układu kierowniczego 126p wkręcony (potrzebna możliwość regulacji długości) w skrócony drążek zmiany biegów od VW (ciężki do kupienia w sklepie) cała reszta czyli układ dźwigni zmiany biegów jest od VW.
Ważne jest by podeprzeć go na plastikowej tulejce ślizgowej też od VW, bo inaczej nie będzie działało poprawnie.
Tulejka:
http://www.garbusy.home.pl/sklep/catalo ... ts_id=4685
-
Luksky
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Bardzo dużo słów padło nt systemu zmiany biegów w manualnych trajach. System linkowy bardzo ładnie opisany i obfotografowany znalazłem na forum fiatów. Bardzo ciekawie to rozwiązali
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t= ... sc&start=0
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t= ... sc&start=0
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
-
Luksky
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
najprostsze przedłużenie ze zmiana kąta lewarka zmiany biegów
http://www.126fan.pl/www/images/swap/zoltar_44.jpg
http://www.126fan.pl/www/images/swap/zoltar_44.jpg
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości