TUTORIAL: ZMIANA BIEGÓW -> rozwiązania
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 14 gru 2008, 15:58
- Lokalizacja: chobienice
- Kontakt:
TUTORIAL: ZMIANA BIEGÓW -> rozwiązania
ma ktos jakis pomysl na zmiane biegow w skrzyni manualnej inny jak mechanieczny narazie wymyslilem na elektromagnesach Wiem zeby wstawic skrzynie automat ale jest duza Ma ktos jakies rozwionzanie piscie
Stary. Zamiast łącznika sztywnego stosujesz mechanizm, który działa za pośrednictwem dwóch linek. Jest to o tyle wygodne, że możesz dźwignię zmiany biegów wstawić w dowolne miejsce, a linki poprowadzić taką drogą, żeby swobodnie poruszały się w pancerzu.
Taki mechanizm stosuje się w wielu autach. Jedna linka odpowiada za ruch poruszający wybierak skrzyni do przodu i tyłu a drugi za ruch obrotowy. Cóż w tym wielkiego?
Taki mechanizm stosuje się w wielu autach. Jedna linka odpowiada za ruch poruszający wybierak skrzyni do przodu i tyłu a drugi za ruch obrotowy. Cóż w tym wielkiego?
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
ZMIANA BIEGÓW -> rozwiązania
Panowie, rozwiązanie patentu o ktorym pisaliscie wczesniej. W jednej płaszczyźnie 2 albo 3 ruchy. Wybierak + linka
http://c.wrzuta.pl/wi8709/d8b875800023c ... n8Zx7&ft=f
Wrzucajcie tutaj rozwiązania lub swoje patenty dotyczące zmiany biegów
http://c.wrzuta.pl/wi8709/d8b875800023c ... n8Zx7&ft=f
Wrzucajcie tutaj rozwiązania lub swoje patenty dotyczące zmiany biegów
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Lipa oto zdjęcia w wysokiej rozdzielczości konstrukcji wybieraka biegów w skrzyni VW mojej trajki:
http://img12.imageshack.us/my.php?image=dsci0301.jpg
http://img17.imageshack.us/my.php?image=dsci0299c.jpg
http://img134.imageshack.us/my.php?image=dsci0304.jpg
Przegub jest od układu kierowniczego 126p wkręcony (potrzebna możliwość regulacji długości) w skrócony drążek zmiany biegów od VW (ciężki do kupienia w sklepie) cała reszta czyli układ dźwigni zmiany biegów jest od VW.
Ważne jest by podeprzeć go na plastikowej tulejce ślizgowej też od VW, bo inaczej nie będzie działało poprawnie.
Tulejka:
http://www.garbusy.home.pl/sklep/catalo ... ts_id=4685
http://img12.imageshack.us/my.php?image=dsci0301.jpg
http://img17.imageshack.us/my.php?image=dsci0299c.jpg
http://img134.imageshack.us/my.php?image=dsci0304.jpg
Przegub jest od układu kierowniczego 126p wkręcony (potrzebna możliwość regulacji długości) w skrócony drążek zmiany biegów od VW (ciężki do kupienia w sklepie) cała reszta czyli układ dźwigni zmiany biegów jest od VW.
Ważne jest by podeprzeć go na plastikowej tulejce ślizgowej też od VW, bo inaczej nie będzie działało poprawnie.
Tulejka:
http://www.garbusy.home.pl/sklep/catalo ... ts_id=4685
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Bardzo dużo słów padło nt systemu zmiany biegów w manualnych trajach. System linkowy bardzo ładnie opisany i obfotografowany znalazłem na forum fiatów. Bardzo ciekawie to rozwiązali
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t= ... sc&start=0
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t= ... sc&start=0
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
najprostsze przedłużenie ze zmiana kąta lewarka zmiany biegów
http://www.126fan.pl/www/images/swap/zoltar_44.jpg
http://www.126fan.pl/www/images/swap/zoltar_44.jpg
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości