TUTORIAL - tyl garbusa
- agramer1966
- Posty: 864
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:53
- Krótki opis: *ASSISTANCE*
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
- Kontakt:
TUTORIAL - tyl garbusa
Oto tylne zawieszenie garba na zdjęciu są suche półosie ale procedura jest taka sama na mokrym:
1. Demontujmy dol amortyzatora
2. Przed demontażom szable zarysujemy położenie nośnika półosi
3. Odkręcamy trzy śrubę - ciągniemy półoś do tylu i tyle... 4. Demontujemy 4 śrubę, zdejmujemy osłonę tuleje gumowe na drążku skrętnym
5. Dużym śrubokrętem zdejmujemy szable z ogranicznika 6. Szabla wyskakuje lamie wszystko co po drogi (ręce i podobne ...) 7. Mierzimy odległość szable od podłogę (jeżeli podłoga nie jest wypoziomowana szkoda czasu) i decydujemy ile obniżajmy którą stronę. 8. Drążek skrętny na garbusie ma zęby w środku oraz na zewnątrz. Kombinacja tych dwóch daje obniżenie według tabeli:
ŚRODEK 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 0 2
NA ZEWNĄTRZ -1 -2 -3 -4 -5 -6 -7 -8 -9 -10 1 0 -1 -2 -3 -4 -5 -6 -7 -8 -9 -10 2 0
OBNIŻENIE (CM) 0.55 1.10 1.65 2.20 2.75 3.30 3.85 4.40 4.95 5.50 5.50 6.00 6.55 7.10 7.65 8.20 8.75 9.30 9.85 10.40 11.00 11.55 11.00 12.00
-1 = 1 zeb w kierunku odwrotnie od kierunku rucha zegara
1 = 1 zeb w kierunku rucha zegara
9. Kiedy jesteśmy zadowolony z rezultatem mocujemy osłonę tuleje tymczasowo długimi śrubami.
10. Wracamy szable na miejsce (na trajki bezproblemowo, belka pomiędzy osłonom amortyzatora i sufitem i krokodylem da radi) 11. Montujemy nośnik półosi według zarysowanego położenia. 12. Montujemy wszystko i jazda...
13. Jeżeli nie jesteśmy zadowoleni poziomem po tygodni powtarzamy znowu aż do perfekcje.
PODŁOGA MUCZY BIĆ WYPOZIOMOWANA NA STOJAKACH! 1. Demontujmy dol amortyzatora
2. Przed demontażom szable zarysujemy położenie nośnika półosi
3. Odkręcamy trzy śrubę - ciągniemy półoś do tylu i tyle... 4. Demontujemy 4 śrubę, zdejmujemy osłonę tuleje gumowe na drążku skrętnym
5. Dużym śrubokrętem zdejmujemy szable z ogranicznika 6. Szabla wyskakuje lamie wszystko co po drogi (ręce i podobne ...) 7. Mierzimy odległość szable od podłogę (jeżeli podłoga nie jest wypoziomowana szkoda czasu) i decydujemy ile obniżajmy którą stronę. 8. Drążek skrętny na garbusie ma zęby w środku oraz na zewnątrz. Kombinacja tych dwóch daje obniżenie według tabeli:
ŚRODEK 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 0 2
NA ZEWNĄTRZ -1 -2 -3 -4 -5 -6 -7 -8 -9 -10 1 0 -1 -2 -3 -4 -5 -6 -7 -8 -9 -10 2 0
OBNIŻENIE (CM) 0.55 1.10 1.65 2.20 2.75 3.30 3.85 4.40 4.95 5.50 5.50 6.00 6.55 7.10 7.65 8.20 8.75 9.30 9.85 10.40 11.00 11.55 11.00 12.00
-1 = 1 zeb w kierunku odwrotnie od kierunku rucha zegara
1 = 1 zeb w kierunku rucha zegara
9. Kiedy jesteśmy zadowolony z rezultatem mocujemy osłonę tuleje tymczasowo długimi śrubami.
10. Wracamy szable na miejsce (na trajki bezproblemowo, belka pomiędzy osłonom amortyzatora i sufitem i krokodylem da radi) 11. Montujemy nośnik półosi według zarysowanego położenia. 12. Montujemy wszystko i jazda...
13. Jeżeli nie jesteśmy zadowoleni poziomem po tygodni powtarzamy znowu aż do perfekcje.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Uwaga: światełko na końcu tunelu jest wyłączone z powodu oszczędzania energii.
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
- winda
- Secretary
- Posty: 14845
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
ładnie Agramer
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
KOMPLETNIE BEZ SENSU
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
Rozumiem że teraz wszystko sie zmieniło.
Zawsze budowniczy trajek na garbie powtarzali " nie ruszaj tylnego zawieszenia"
a teraz będą powtarzac "ustaw sobie według tutoriala"
Zawsze budowniczy trajek na garbie powtarzali " nie ruszaj tylnego zawieszenia"
a teraz będą powtarzac "ustaw sobie według tutoriala"
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
ech tam gadanie. Na czymkolwiek aby były trzy koła...........
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
"Cokowiek" ma pojemność 650 i jest Polskiej produkcji. A jeśli nie cokolwiek, to lepiej już konkretnie, żeby jeździło.Luksky pisze:ech tam gadanie. Na czymkolwiek aby były trzy koła...........
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
- agramer1966
- Posty: 864
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:53
- Krótki opis: *ASSISTANCE*
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
Ja też tak mowie jeżeli chodzi o sex-e.znam takich co mowia :
Tylko KURWA nie na garbusie!!!
Uwaga: światełko na końcu tunelu jest wyłączone z powodu oszczędzania energii.
-
- Posty: 1151
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 18:21
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
Nie zapominajcie ,że Ci co budują na Porsche mają ten sam problemagramer1966 pisze:Ja też tak mowie jeżeli chodzi o sex-e.znam takich co mowia :
Tylko KURWA nie na garbusie!!!
Najbardziej cenie ludzi ,dla których słowo ma większą wartość od pieniądza !
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
Permanentnaronon pisze:orzesz kurwa inwigilacjaKarramba pisze:moderatorzy czytają każdy temat szczegółowo ...
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
permanentnaronon pisze:orzesz kurwa inwigilacjaKarramba pisze:moderatorzy czytają każdy temat szczegółowo ...
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
Byłem szybszy 2 minutyLuksky pisze:
permanentna
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
Sulkyrider pisze:Byłem szybszy 2 minutyLuksky pisze:
permanentna
bo u Ciebie tam na tej wsi zagina się czasoprzestrzeń na tym nieoznakowanym skrzyzowaniu
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- winda
- Secretary
- Posty: 14845
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
moderatorzy muszą przeczytać każdy post.potem sa odpytywani na wyrywki przez adminów. jak dotej pory udało mi się zaliczac egzaminy ale chodzą legędy o karze za nie zdanie
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
KOMPLETNIE BEZ SENSU
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
winda pisze:moderatorzy muszą przeczytać każdy post.potem sa odpytywani na wyrywki przez adminów. jak dotej pory udało mi się zaliczac egzaminy ale chodzą legędy o karze za nie zdanie
legendy, mity ludowe Biała dama też jest legenda a podobno straszy na zamku
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
Winda, to nie legendy. Ja już raz miałem całą premię zabraną za czytanie postów bez zrozumienia.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
musisz zmienic firme - ta ma gestapowskie metodySulkyrider pisze:Winda, to nie legendy. Ja już raz miałem całą premię zabraną za czytanie postów bez zrozumienia.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- winda
- Secretary
- Posty: 14845
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
ta.zostań adminem na pudelku.pl
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
KOMPLETNIE BEZ SENSU
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 mar 2012, 21:06
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
Witam serdecznie czy ktoś może wytłumaczyć mi kombinację zębów obniżających zawieszenie. Chcę obniżyć około 7 cm jak to zrobić nie rozumie tej tabeli.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 mar 2012, 21:06
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
czy ktoś mi pomoże
- Jockey
- Posty: 389
- Rejestracja: 29 sie 2010, 09:00
- Lokalizacja: Konin - prawie ;)
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
Agramer pięknie to wszystko opisał, przeczytaj sobie jeszcze raz spokojnie i zobaczysz, że to proste.
Drążek ma zęby, które wchodzą wewnątrz belki i drugie na zewnątrz na których osadzona jest szabla.
Jak kręcisz drążkiem w prawo, obracasz o jeden ząbek (czyli zęby wewnątrz) to szablę trzeba w lewo o jeden ząbek itd
Taka kombinacja da Ci obniżenie o wartości jakie podał Agramer.
Ty musisz przestawić drążek i szablę tyle razy, aż uzyskasz założone przez siebie obniżenie, ot i cała historia.
Drążek ma zęby, które wchodzą wewnątrz belki i drugie na zewnątrz na których osadzona jest szabla.
Jak kręcisz drążkiem w prawo, obracasz o jeden ząbek (czyli zęby wewnątrz) to szablę trzeba w lewo o jeden ząbek itd
Taka kombinacja da Ci obniżenie o wartości jakie podał Agramer.
Ty musisz przestawić drążek i szablę tyle razy, aż uzyskasz założone przez siebie obniżenie, ot i cała historia.
-
- Posty: 464
- Rejestracja: 29 wrz 2011, 19:12
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
czy ja dobrze rozumiem i tu i tu trzeba ruszac, czyli wewnatrz i na zewnatrz?
- custom
- Member
- Posty: 7998
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
Wyciągasz drążek razem z szablą i regulujesz na wewnętrznym wieloklinie , na zewnątrz nie ruszasz.lukasz pisze:czy ja dobrze rozumiem i tu i tu trzeba ruszac, czyli wewnatrz i na zewnatrz?
Omne Trinum Perfectum.
-
- Posty: 316
- Rejestracja: 06 wrz 2013, 16:35
- Lokalizacja: Poręba (PL śląskie)
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
Jezeli dobrze rozumiem: zeby obnizyc zawieszenie o 5.5cm nalezy srodek przestawic o 10 zebów zgodnie za wskazówkami zegara, i na zebach szabli o 10 zebów przeciwnie do ruchu wskazówek zegara? Chcialbym przyspawac mocowanie akumlatora,ale najpierw musze obnizyc zawieszenie,coby mi nie walilo od spodu po karoserii.
Ostatnio zmieniony 19 maja 2014, 11:54 przez Michael2304, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jockey
- Posty: 389
- Rejestracja: 29 sie 2010, 09:00
- Lokalizacja: Konin - prawie ;)
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
Z lewej strony tak właśnie robisz, a z prawej odwrotnie (tzn drążek w lewo, szabla w prawo)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość