TUTORIAL - tyl garbusa
- agramer1966
- Posty: 864
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:53
- Krótki opis: *ASSISTANCE*
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
- Kontakt:
TUTORIAL - tyl garbusa
Oto tylne zawieszenie garba na zdjęciu są suche półosie ale procedura jest taka sama na mokrym:
PODŁOGA MUCZY BIĆ WYPOZIOMOWANA NA STOJAKACH!
1. Demontujmy dol amortyzatora
2. Przed demontażom szable zarysujemy położenie nośnika półosi
3. Odkręcamy trzy śrubę - ciągniemy półoś do tylu i tyle... 4. Demontujemy 4 śrubę, zdejmujemy osłonę tuleje gumowe na drążku skrętnym
5. Dużym śrubokrętem zdejmujemy szable z ogranicznika 6. Szabla wyskakuje lamie wszystko co po drogi (ręce i podobne ...) 7. Mierzimy odległość szable od podłogę (jeżeli podłoga nie jest wypoziomowana szkoda czasu) i decydujemy ile obniżajmy którą stronę. 8. Drążek skrętny na garbusie ma zęby w środku oraz na zewnątrz. Kombinacja tych dwóch daje obniżenie według tabeli:
ŚRODEK 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 0 2
NA ZEWNĄTRZ -1 -2 -3 -4 -5 -6 -7 -8 -9 -10 1 0 -1 -2 -3 -4 -5 -6 -7 -8 -9 -10 2 0
OBNIŻENIE (CM) 0.55 1.10 1.65 2.20 2.75 3.30 3.85 4.40 4.95 5.50 5.50 6.00 6.55 7.10 7.65 8.20 8.75 9.30 9.85 10.40 11.00 11.55 11.00 12.00
-1 = 1 zeb w kierunku odwrotnie od kierunku rucha zegara
1 = 1 zeb w kierunku rucha zegara
9. Kiedy jesteśmy zadowolony z rezultatem mocujemy osłonę tuleje tymczasowo długimi śrubami.
10. Wracamy szable na miejsce (na trajki bezproblemowo, belka pomiędzy osłonom amortyzatora i sufitem i krokodylem da radi) 11. Montujemy nośnik półosi według zarysowanego położenia. 12. Montujemy wszystko i jazda...
13. Jeżeli nie jesteśmy zadowoleni poziomem po tygodni powtarzamy znowu aż do perfekcje.
1. Demontujmy dol amortyzatora
2. Przed demontażom szable zarysujemy położenie nośnika półosi
3. Odkręcamy trzy śrubę - ciągniemy półoś do tylu i tyle... 4. Demontujemy 4 śrubę, zdejmujemy osłonę tuleje gumowe na drążku skrętnym
5. Dużym śrubokrętem zdejmujemy szable z ogranicznika 6. Szabla wyskakuje lamie wszystko co po drogi (ręce i podobne ...) 7. Mierzimy odległość szable od podłogę (jeżeli podłoga nie jest wypoziomowana szkoda czasu) i decydujemy ile obniżajmy którą stronę. 8. Drążek skrętny na garbusie ma zęby w środku oraz na zewnątrz. Kombinacja tych dwóch daje obniżenie według tabeli:
ŚRODEK 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 0 2
NA ZEWNĄTRZ -1 -2 -3 -4 -5 -6 -7 -8 -9 -10 1 0 -1 -2 -3 -4 -5 -6 -7 -8 -9 -10 2 0
OBNIŻENIE (CM) 0.55 1.10 1.65 2.20 2.75 3.30 3.85 4.40 4.95 5.50 5.50 6.00 6.55 7.10 7.65 8.20 8.75 9.30 9.85 10.40 11.00 11.55 11.00 12.00
-1 = 1 zeb w kierunku odwrotnie od kierunku rucha zegara
1 = 1 zeb w kierunku rucha zegara
9. Kiedy jesteśmy zadowolony z rezultatem mocujemy osłonę tuleje tymczasowo długimi śrubami.
10. Wracamy szable na miejsce (na trajki bezproblemowo, belka pomiędzy osłonom amortyzatora i sufitem i krokodylem da radi) 11. Montujemy nośnik półosi według zarysowanego położenia. 12. Montujemy wszystko i jazda...
13. Jeżeli nie jesteśmy zadowoleni poziomem po tygodni powtarzamy znowu aż do perfekcje.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Uwaga: światełko na końcu tunelu jest wyłączone z powodu oszczędzania energii.
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
- winda
- Secretary

- Posty: 15043
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
ładnie Agramer
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
KOMPLETNIE BEZ SENSU
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
Rozumiem że teraz wszystko sie zmieniło.
Zawsze budowniczy trajek na garbie powtarzali " nie ruszaj tylnego zawieszenia"
a teraz będą powtarzac "ustaw sobie według tutoriala"
Zawsze budowniczy trajek na garbie powtarzali " nie ruszaj tylnego zawieszenia"
a teraz będą powtarzac "ustaw sobie według tutoriala"
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
Luksky
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
ech tam gadanie. Na czymkolwiek aby były trzy koła...........
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
"Cokowiek" ma pojemność 650 i jest Polskiej produkcji. A jeśli nie cokolwiek, to lepiej już konkretnie, żeby jeździło.Luksky pisze:ech tam gadanie. Na czymkolwiek aby były trzy koła...........
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
- agramer1966
- Posty: 864
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:53
- Krótki opis: *ASSISTANCE*
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
Ja też tak mowie jeżeli chodzi o sex-e.znam takich co mowia :
Tylko KURWA nie na garbusie!!!
Uwaga: światełko na końcu tunelu jest wyłączone z powodu oszczędzania energii.
-
Tyci
- Posty: 1151
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 18:21
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
Nie zapominajcie ,że Ci co budują na Porsche mają ten sam problemagramer1966 pisze:Ja też tak mowie jeżeli chodzi o sex-e.znam takich co mowia :
Tylko KURWA nie na garbusie!!!
Najbardziej cenie ludzi ,dla których słowo ma większą wartość od pieniądza !
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
Permanentnaronon pisze:orzesz kurwa inwigilacjaKarramba pisze:moderatorzy czytają każdy temat szczegółowo ...
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
-
Luksky
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
permanentnaronon pisze:orzesz kurwa inwigilacjaKarramba pisze:moderatorzy czytają każdy temat szczegółowo ...
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
Byłem szybszy 2 minutyLuksky pisze:
permanentna
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
-
Luksky
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
Sulkyrider pisze:Byłem szybszy 2 minutyLuksky pisze:
permanentna
bo u Ciebie tam na tej wsi zagina się czasoprzestrzeń na tym nieoznakowanym skrzyzowaniu
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- winda
- Secretary

- Posty: 15043
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
moderatorzy muszą przeczytać każdy post.potem sa odpytywani na wyrywki przez adminów. jak dotej pory udało mi się zaliczac egzaminy ale chodzą legędy o karze za nie zdanie
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
KOMPLETNIE BEZ SENSU
-
Luksky
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
winda pisze:moderatorzy muszą przeczytać każdy post.potem sa odpytywani na wyrywki przez adminów. jak dotej pory udało mi się zaliczac egzaminy ale chodzą legędy o karze za nie zdanie
legendy, mity ludowe
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
Winda, to nie legendy. Ja już raz miałem całą premię zabraną za czytanie postów bez zrozumienia.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
-
Luksky
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
musisz zmienic firme - ta ma gestapowskie metodySulkyrider pisze:Winda, to nie legendy. Ja już raz miałem całą premię zabraną za czytanie postów bez zrozumienia.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- winda
- Secretary

- Posty: 15043
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
ta.zostań adminem na pudelku.pl
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
KOMPLETNIE BEZ SENSU
-
czarny
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 mar 2012, 21:06
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
Witam serdecznie czy ktoś może wytłumaczyć mi kombinację zębów obniżających zawieszenie. Chcę obniżyć około 7 cm jak to zrobić nie rozumie tej tabeli.
-
czarny
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 mar 2012, 21:06
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
czy ktoś mi pomoże
- Jockey
- Posty: 389
- Rejestracja: 29 sie 2010, 09:00
- Lokalizacja: Konin - prawie ;)
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
Agramer pięknie to wszystko opisał, przeczytaj sobie jeszcze raz spokojnie i zobaczysz, że to proste.
Drążek ma zęby, które wchodzą wewnątrz belki i drugie na zewnątrz na których osadzona jest szabla.
Jak kręcisz drążkiem w prawo, obracasz o jeden ząbek (czyli zęby wewnątrz) to szablę trzeba w lewo o jeden ząbek itd
Taka kombinacja da Ci obniżenie o wartości jakie podał Agramer.
Ty musisz przestawić drążek i szablę tyle razy, aż uzyskasz założone przez siebie obniżenie, ot i cała historia.
Drążek ma zęby, które wchodzą wewnątrz belki i drugie na zewnątrz na których osadzona jest szabla.
Jak kręcisz drążkiem w prawo, obracasz o jeden ząbek (czyli zęby wewnątrz) to szablę trzeba w lewo o jeden ząbek itd
Taka kombinacja da Ci obniżenie o wartości jakie podał Agramer.
Ty musisz przestawić drążek i szablę tyle razy, aż uzyskasz założone przez siebie obniżenie, ot i cała historia.
-
lukasz
- Posty: 464
- Rejestracja: 29 wrz 2011, 19:12
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
czy ja dobrze rozumiem i tu i tu trzeba ruszac, czyli wewnatrz i na zewnatrz?
- custom
- Prospect

- Posty: 8127
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
Wyciągasz drążek razem z szablą i regulujesz na wewnętrznym wieloklinie , na zewnątrz nie ruszasz.lukasz pisze:czy ja dobrze rozumiem i tu i tu trzeba ruszac, czyli wewnatrz i na zewnatrz?
Omne Trinum Perfectum.
-
Michael2304
- Posty: 316
- Rejestracja: 06 wrz 2013, 16:35
- Lokalizacja: Poręba (PL śląskie)
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
Jezeli dobrze rozumiem: zeby obnizyc zawieszenie o 5.5cm nalezy srodek przestawic o 10 zebów zgodnie za wskazówkami zegara, i na zebach szabli o 10 zebów przeciwnie do ruchu wskazówek zegara? Chcialbym przyspawac mocowanie akumlatora,ale najpierw musze obnizyc zawieszenie,coby mi nie walilo od spodu po karoserii.
Ostatnio zmieniony 19 maja 2014, 11:54 przez Michael2304, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jockey
- Posty: 389
- Rejestracja: 29 sie 2010, 09:00
- Lokalizacja: Konin - prawie ;)
- Kontakt:
Re: TUTORIAL - tyl garbusa
Z lewej strony tak właśnie robisz, a z prawej odwrotnie (tzn drążek w lewo, szabla w prawo)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości