Trajka Wojtka.
- wojtek44
- Posty: 70
- Rejestracja: 18 mar 2009, 15:13
- Krótki opis: assistance
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Trajka Wojtka.
Witam forumowiczów, kilka dni temu zapisałem się na Wasze forum ponieważ sunuś już zakupił doope malucha i zaczynamy działać
. Jak na razie zbieranie materiałów i głębokie przemyśłenia ale miejmy nadzieję, że z Waszą pomoca szybko uporamy się z problemami i zaczniemy konkretnie działać. Muszę sie przyznać zę zazdroszczę osobnikom
którzy już dosiadają takie sprzęty wiem na pewno że następna będzie z sinkiem z przodu i odpowiedniej wielkośći (proporcjonalna do mnie)
. Jezli macie jakieś materiały nie będące na tym forum to chętnie ... sie z nimi zapoznam. Pozdrowionka
Ostatnio zmieniony 30 sie 2009, 13:25 przez wojtek44, łącznie zmieniany 2 razy.
"śpieszmy się kochać kobiety!!! bo tak szybko tyją..."
-
Luksky
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
- wojtek44
- Posty: 70
- Rejestracja: 18 mar 2009, 15:13
- Krótki opis: assistance
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
początek ...
Witam 
pytań mam bardzo dużo. Nie chciałbym wyważć drzwi do lasu które już sa otwarte - oczywiście na pierwszysm zlocie częściowe wyrównanie płynów ....
Ale na poczatek (aby sprawy już sie posuwały
):
1. wielkość koła przedniego. czy musi byc przednie motocyklowe, jeżeli tylnie to sposób adaptacji ,
2. dopasowanie kól do tyłu - piasty od malucha - czytałem że od starego audi ale moze jakieś blizsze konkrety ,
3. zamierzam zrobić przód pchany więc pytanie czy główne lagi robić z litego materiału ( dociązenie przodu) i jakiego , oraz z czego te od sprężyn.
4. Z czego zrobić główke - znalazłem że rura fi 60 o grubości ścianki 10 mm, może ktoś ma taki rysunek.
Jak widzicie pytania dotycza prawie wszystkiego, pomimo że przeczytałem rózne fora. Ramę zamierzam robić z rury bezszwowej 5/4 cala o grubosci scianki 3mm uffff
to na razie tyle
Mam nadzieję , ze duzo osób wykorzysta te informacje
Pozdrawiam
pytań mam bardzo dużo. Nie chciałbym wyważć drzwi do lasu które już sa otwarte - oczywiście na pierwszysm zlocie częściowe wyrównanie płynów ....
Ale na poczatek (aby sprawy już sie posuwały
1. wielkość koła przedniego. czy musi byc przednie motocyklowe, jeżeli tylnie to sposób adaptacji ,
2. dopasowanie kól do tyłu - piasty od malucha - czytałem że od starego audi ale moze jakieś blizsze konkrety ,
3. zamierzam zrobić przód pchany więc pytanie czy główne lagi robić z litego materiału ( dociązenie przodu) i jakiego , oraz z czego te od sprężyn.
4. Z czego zrobić główke - znalazłem że rura fi 60 o grubości ścianki 10 mm, może ktoś ma taki rysunek.
Jak widzicie pytania dotycza prawie wszystkiego, pomimo że przeczytałem rózne fora. Ramę zamierzam robić z rury bezszwowej 5/4 cala o grubosci scianki 3mm uffff
to na razie tyle
Mam nadzieję , ze duzo osób wykorzysta te informacje
Pozdrawiam
"śpieszmy się kochać kobiety!!! bo tak szybko tyją..."
- wojtek44
- Posty: 70
- Rejestracja: 18 mar 2009, 15:13
- Krótki opis: assistance
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Budowa mojej trajki
Witam,
wczoraj wraz z moimi chłopakami po raz pierwszy wyprowadziliśmy na światło dzienne budowaną trajkę. przed dokładnym pospawaniem chcieliśmy sprawdzić jej zdolności "trakcyjne". Jest to trajka na sztywnym zawieszeniu ( konsultacje z Kowalem
), silnik od maluszka, odległośc między osiami 240 cm, przód oryginalny od kawaskai kz 550, ustawione wyprzedzenie 14 cm (bez obciążenia). Podczepiliśmy jeżdżacą ramę pod autko (hamulec przedni był ) i w drogę. Pomimo sztywnego zawieszenia i braku siedzeń komfort jazdy dosyć dosyć jednak dało się zauważyć pewną niepokojącą sytuację. Zaznaczam , że nigdy nie jeździłem trajką i być może to jest cecha charakerystyczna trójkołowców - mianowicie na wprost bez problemu ale przy każdym skręcie w lewo albo w prawo dało się odczuć jakby lekkie dociskanie kierunku skręcania. Zaznaczam że z tyłu nie było silnika a będzie on umieszczony za tylną osią a więc będzie znacznie odciążął przód. Stąd moje pytanie do kolegów czy jest to normalne czy trzeba coś poprawić . Fajnie by było gdybym mógł się przejechać jakąś trajką aby zobaczyć co w trawie piszczy. Czekam na Wasze przemyślenia. Pozdrawiam
wczoraj wraz z moimi chłopakami po raz pierwszy wyprowadziliśmy na światło dzienne budowaną trajkę. przed dokładnym pospawaniem chcieliśmy sprawdzić jej zdolności "trakcyjne". Jest to trajka na sztywnym zawieszeniu ( konsultacje z Kowalem
Ostatnio zmieniony 11 maja 2009, 23:13 przez wojtek44, łącznie zmieniany 2 razy.
"śpieszmy się kochać kobiety!!! bo tak szybko tyją..."
-
Luksky
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
- wojtek44
- Posty: 70
- Rejestracja: 18 mar 2009, 15:13
- Krótki opis: assistance
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
dzięki za zaproszenia, może kiedyś zajrzę
, a oto ona(on)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7a6 ... c42e4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/06a ... 1a16c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/016 ... 0db51.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/263 ... da15c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8a0 ... bb7f6.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7a6 ... c42e4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/06a ... 1a16c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/016 ... 0db51.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/263 ... da15c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8a0 ... bb7f6.html
"śpieszmy się kochać kobiety!!! bo tak szybko tyją..."
- pionowy
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 cze 2009, 08:58
- Krótki opis: ASSISTANCE
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
- Lipa
- Posty: 1753
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
raczej mówisz o podaniu wszystkiego na talerzu.. Walka z przeciwnościami i szukanie własnych rozwiązań to nierozerwalna część budowy traji. To właśnie to powoduje, że jesteśmy na tym forum i dzielimy się wrażeniami i przemyśleniami - mamy wspólne tematy....pionowy pisze:super trajeczka, szkoda tylko że nie ma kontynuacji, a swoją drogą maży mi się relacja krok po kroku wraz z modyfikacjami i nietypowymi rozwiązaniami co byłoby niezłą ściągawką dla stawiających pierwsze kroki w budowaniu swojej trajeczki a i konsultacja już praktykujących w tej dziedzinie
jak chcesz mieć wszystko na gotowca polecam pójście do sklepu i zakup traji
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
- bandit
- Posty: 3748
- Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
- Lokalizacja: Pniewy
- Kontakt:
Pewnie każdy by chciał dostać wszystkie wymiary, rodzaj materiału i instruktaż co po kolei się robi....
Trajki, motocykle i inne SAMy sa robione przez ludzi z pasją, po to aby sie wyróżnić z szarej masy.
Zamiast pisać o podanie gotowców proponuje pomyśleć co z czym złączyć i jak zgodnie z zasada: "Masz łeb i c..j to kombinuj"!
Trajki, motocykle i inne SAMy sa robione przez ludzi z pasją, po to aby sie wyróżnić z szarej masy.
Zamiast pisać o podanie gotowców proponuje pomyśleć co z czym złączyć i jak zgodnie z zasada: "Masz łeb i c..j to kombinuj"!
-
Luksky
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Nie ma czegos takiego jak przepis na budowę trajeczki, jak szukasz gotowca to polecam przygotować troszkę gotówki i pobranie ze strony REWACO ich katalogu części, masz tam rozrysowane wszystko do najmniejszej śrubki, wszelkie specyfikacje, itp. Wtedy zakupujesz materiały, szukasz podwykonawcy, dajesz plany i czekasz aż chłop się uwinie z robotą i skasuje za swoja pracę. Niestety jest tak że cały świat sie kręci wokoł kasy i dzis juz nawet za darmo w morde dostac nie mozna.
A jak chcesz miec jeszcze gwarancje to musisz zakupic gotowca albo toster
A jak chcesz miec jeszcze gwarancje to musisz zakupic gotowca albo toster
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- pionowy
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 cze 2009, 08:58
- Krótki opis: ASSISTANCE
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
nie koniecznie chodziło mi o gotowca, a tym bardziej o szczegółowe wymiary, bo tak jak piszecie każdy swoją trajkę buduje według jakiegoś własnego pomysłu i upodobania ale bardziej chodziło mi o jakieś w miarę standardowe roziązania, ale nie bedę mielił tego tematu dalej przynajmniej do momentu aż sam nie wezmę się za robotę i dopiero wtedy ewentualnie będę prosił o rady, tym bardziej że mnie też nie interesuje gotowiec, cała przyjemnośc jest we własnoręcznym budowaniu. wywód mój po prostu wyszedł z tego zę narazie jestem w tym zielony. Miłej jazdy Panowie oraz wiatru we włosach tym co je jeszcze mają 
- szymon
- Posty: 800
- Rejestracja: 13 kwie 2008, 13:32
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Kontakt:
A mi sie wydaje ze na tym forum masz wszystkie informacje jakich potrzebujesz. opisany jest chyba kazdy etap budowy i masz wiele rozwiazan. poczawszy od materialow jakich uzywamy do felg hamulcow i nawet malowania. potrzebujesz rysunki zajzyj do warsztatu andrew wkleil cos tam:) masz tu doslownie wszystko. a jesli czegos nie ma co chcialbys wiedziec a jest istotne przy budowie zawsze mozesz otworzyc nowy temat. napewno znajda sie osoby ktore beda potrafily jakos tobie pomoc i cos doradzic.
Znam jednak takie miejsce gdzie jest lepiej chodzić z nożem
Całe górne i podlasie wszyscy są za Kolejorzem...
Całe górne i podlasie wszyscy są za Kolejorzem...
- Wodzu
- Posty: 1601
- Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
- Lokalizacja: Przechlewo
- Kontakt:
- pionowy
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 cze 2009, 08:58
- Krótki opis: ASSISTANCE
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
- wojtek44
- Posty: 70
- Rejestracja: 18 mar 2009, 15:13
- Krótki opis: assistance
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
po przerwie :)
Witam 
W koncu mogę sie oddać dalszej budowie trajki. Jak na razie powstała rama naśna z przednim zawieszeniem od kawasaki ( połozony do 15 cm przód) oraz zamocowałem układ napędowy. Ponieważ (pod naciskiem chłopaków ) chce zrobić trajkę trzyosobową zastanawaim się jak to ugryźć. Są dwie koncepcje pierwsza tradycyjna duży wygodny fotel z przodu oczywiście z podłokietnikami i z tyłu kanapa dwuosobowa z mozlwością przezbrojenia na duzy kufer
. druga opcja i chyba bardziej prawdopodobna to po prostu trzy osoby w jednym rzędzie
.
Oczywiście na każdym kroku pojawiają się duże znaki zapytania ( jest to powszechne w tego typu działaniach).
Założenia do nadbudowy były i są takie aby była bardzo wygodna do podrózowania, a więc duże przednie siedzenia (jak już wspomniałem), podparcie na nogi na całej długości ramy i dodatkowo boczne zewnętrzne umieszczone na gmolach. w podłkietniku chciałem umocować linkową DZB, ale chyba to się nie uda.
Siedzenia, hm tutaj po konsultacji z tapicerem stwierdziłem że konstrukcję zrobię z rury calowej a w środku na grubej sklejce wymodeluje gąbkę i obciągne skórą . Spód przedniego będzie troszkę inny niz ogólnie widziane mianowicie aby zapewnić maksymalny komfort dla nóg - częśc od strony zbiornika będzie szersza niż tył.
Następny temat to odprężanie ramy a właściwie spawów. Wiadomo, ze optymalnym by było wsunać cała ramę do pieca , nagrzać do temperatury około 150 stopni i powoli wychłodzić, jednak nie mam takiej możliwości
. Zamierzam to zrobić w inny sposób, mianowicie udało mi sie załatwić specjalne znaczniki kredkowe, służące do określenia temperatury ( kreska znika jak jest odpowiednia temperatura). Tak więc będe nagrzewał palnikiem rejon połacznia w granicach 10 cm i powoli studził - wg wytrwnego mechanika spowoduje to odpręzenie materiału . Dla mnie jest to o tyle ważne że wzorując się na konstrukcji sztywnej Kowala nie mam żadnej amortyzacji z tyłu.
Po pewnym etapie budowy trajki stwierdzam, że należy ogólny zarys trajeczki sobie rozrysować ale najpiękniejsze jest tworzenie na bierząco
. Często kończąc jakiś element wypycham ją z garażu oglądam z każdej strony i albo + albo cięcie .
Ponieważ ucze się dopiero spawać migomagiem (elektrycznie umiem) chciałbym kolegom zwrócić uwagę na kilka drobiazgów. Mianowicie w przypadku takiego spawania należy bezwzględnie dbać o czystośc miejsc spawania, nie może być nawet nalotu powstałego w wyniku utlenienia, wszystko należy czyścic do gołego . Spawanie rur jest najtrudniejszym spawaniem. Elementy nie mogą być idealnie odpasowane, nalezy zostawić szczelinkę aby dobrze pospawać uzyskując przetop. Sam się naciąłem - spoina idelana ale jedna strona była tylko przyklejona. Rury spawa się od dołu do góry - kontrolujemy w ten sposób jeziorko , w przypadku cienkich blach odwrotnie. Temperaturę jeziorka regulujemy długością drutu.
Pozdrawiam wszystkich, postaram sie wstawic zdjęcia "cacucha " i oczywiście czekam na uwagi
W koncu mogę sie oddać dalszej budowie trajki. Jak na razie powstała rama naśna z przednim zawieszeniem od kawasaki ( połozony do 15 cm przód) oraz zamocowałem układ napędowy. Ponieważ (pod naciskiem chłopaków ) chce zrobić trajkę trzyosobową zastanawaim się jak to ugryźć. Są dwie koncepcje pierwsza tradycyjna duży wygodny fotel z przodu oczywiście z podłokietnikami i z tyłu kanapa dwuosobowa z mozlwością przezbrojenia na duzy kufer
Oczywiście na każdym kroku pojawiają się duże znaki zapytania ( jest to powszechne w tego typu działaniach).
Założenia do nadbudowy były i są takie aby była bardzo wygodna do podrózowania, a więc duże przednie siedzenia (jak już wspomniałem), podparcie na nogi na całej długości ramy i dodatkowo boczne zewnętrzne umieszczone na gmolach. w podłkietniku chciałem umocować linkową DZB, ale chyba to się nie uda.
Siedzenia, hm tutaj po konsultacji z tapicerem stwierdziłem że konstrukcję zrobię z rury calowej a w środku na grubej sklejce wymodeluje gąbkę i obciągne skórą . Spód przedniego będzie troszkę inny niz ogólnie widziane mianowicie aby zapewnić maksymalny komfort dla nóg - częśc od strony zbiornika będzie szersza niż tył.
Następny temat to odprężanie ramy a właściwie spawów. Wiadomo, ze optymalnym by było wsunać cała ramę do pieca , nagrzać do temperatury około 150 stopni i powoli wychłodzić, jednak nie mam takiej możliwości
Po pewnym etapie budowy trajki stwierdzam, że należy ogólny zarys trajeczki sobie rozrysować ale najpiękniejsze jest tworzenie na bierząco
Ponieważ ucze się dopiero spawać migomagiem (elektrycznie umiem) chciałbym kolegom zwrócić uwagę na kilka drobiazgów. Mianowicie w przypadku takiego spawania należy bezwzględnie dbać o czystośc miejsc spawania, nie może być nawet nalotu powstałego w wyniku utlenienia, wszystko należy czyścic do gołego . Spawanie rur jest najtrudniejszym spawaniem. Elementy nie mogą być idealnie odpasowane, nalezy zostawić szczelinkę aby dobrze pospawać uzyskując przetop. Sam się naciąłem - spoina idelana ale jedna strona była tylko przyklejona. Rury spawa się od dołu do góry - kontrolujemy w ten sposób jeziorko , w przypadku cienkich blach odwrotnie. Temperaturę jeziorka regulujemy długością drutu.
Pozdrawiam wszystkich, postaram sie wstawic zdjęcia "cacucha " i oczywiście czekam na uwagi
"śpieszmy się kochać kobiety!!! bo tak szybko tyją..."
-
Luksky
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
- Wodzu
- Posty: 1601
- Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
- Lokalizacja: Przechlewo
- Kontakt:
-
3oo
Re: po przerwie :)
Sklejkę odradzam... lepiej wykleić z maty szklanej ze względu na wilgoć.wojtek44 pisze:..........Siedzenia, hm tutaj po konsultacji z tapicerem stwierdziłem że konstrukcję zrobię z rury calowej a w środku na grubej sklejce wymodeluje gąbkę i obciągne skórą...........
Skórę także odradzam no chyba, że masz tanio wysokiej jakości skórę impregnowaną. Zwykła sprawdza się tylko w USA.
Gąbkę polecam ale tzw sklejkę z mielonych odpadów. Nie zapada się i nie ugniata.
Sprawdź czy w okolicy nie ma malarni proszkowej... tam są odpowiedniej wielkości piece.wojtek44 pisze:........Następny temat to odprężanie ramy a właściwie spawów. Wiadomo, ze optymalnym by było wsunać cała ramę do pieca , nagrzać do temperatury około 150 stopni i powoli wychłodzić, jednak nie mam takiej możliwości..........
Jak jest taki zakład to oddaj do malowania proszkowego i masz 2in1...
-
Luksky
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
ja teżBartek2501 pisze:Lusky calkowicie sie z Toba zgadzam.luksky pisze:co do spawania, mozna by tez zrobic poradnik jakiś, co mowicie panowie?
Nigdy nie zastanawialem sie nad tym czy bd naprezezenia....
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- Wodzu
- Posty: 1601
- Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
- Lokalizacja: Przechlewo
- Kontakt:
-
3oo
-
Luksky
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość