zaczynam budowę na e30
- Przemek
- Posty: 254
- Rejestracja: 21 sty 2011, 14:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
zaczynam budowę na e30
Witam,
jutro mam obronę pracy mgr-skiej, więc aby nie myśleć o takich głupotach jak nauka zakładam temat budowy trajki, o której myślę od dawna
Jak się obronie to będę mógł ruszyć z budową, w tempie na jakie pozwoli mój cienki portfel..
Zamierzam zbudować trajke na bazie gratów od bmw e30, więc silnik będzie na słusznym miejscu. Mniej więcej wiem co chcę zbudować, co wyjdzie to zobaczę
Wrzucam zdjęcie ze wstępnych przymiarek. Trajka ma być krótka, myślałem że uda się pominąć wał napędowy, ale nie bardzo jest jak. Muszę założyć krótki wał i tutaj moja pierwsza zagwozdka, jak ustawić względem siebie dwie połowy żeby dało się go wyważyć? Jeden koniec wału ma zabierak trójramienny, a drugi koniec czteroramienny. Pytanie może banalne, ale nie wiem w jakim wzajemnym położeniu to pospawać?
jutro mam obronę pracy mgr-skiej, więc aby nie myśleć o takich głupotach jak nauka zakładam temat budowy trajki, o której myślę od dawna
Jak się obronie to będę mógł ruszyć z budową, w tempie na jakie pozwoli mój cienki portfel..
Zamierzam zbudować trajke na bazie gratów od bmw e30, więc silnik będzie na słusznym miejscu. Mniej więcej wiem co chcę zbudować, co wyjdzie to zobaczę
Wrzucam zdjęcie ze wstępnych przymiarek. Trajka ma być krótka, myślałem że uda się pominąć wał napędowy, ale nie bardzo jest jak. Muszę założyć krótki wał i tutaj moja pierwsza zagwozdka, jak ustawić względem siebie dwie połowy żeby dało się go wyważyć? Jeden koniec wału ma zabierak trójramienny, a drugi koniec czteroramienny. Pytanie może banalne, ale nie wiem w jakim wzajemnym położeniu to pospawać?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 12 gru 2012, 01:49 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek został stworzony przez miłość, dlatego ona tak bardzo go pociąga. J.M.Vianney
- mazda
- Posty: 950
- Rejestracja: 27 sty 2007, 20:52
- Krótki opis: Kupic, sprzedac, zamienic - handlarz doskonał
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Przemas, zaczynam budowę na e30
Odważna decyzja na bmw, silnik pochylony - co dasz na drugą stronę by jakoś to wyrównać ?
Koncepcja ciekawa, będę śledził temat bo i ja się zastanawiałem nad takim rozwiązaniem.
Napisz jaka pojemność/moc i ile jest szeroko (cm) między piastami 120cm ? Ile masz śrub w piaście 4 czy 5 ? bęben tarcza ?
Co do wału to ile będzie miał 40cm ? Co do spasowania po skróceniu to przed tą operacja zrób kreski farbą tzn zaznacz sobie jak było zamontowane w furce, wytnij to co zbędne i poskładaj w/g tych kresek
wzywają na akcje jeszcze tu wrócę...
Koncepcja ciekawa, będę śledził temat bo i ja się zastanawiałem nad takim rozwiązaniem.
Napisz jaka pojemność/moc i ile jest szeroko (cm) między piastami 120cm ? Ile masz śrub w piaście 4 czy 5 ? bęben tarcza ?
Co do wału to ile będzie miał 40cm ? Co do spasowania po skróceniu to przed tą operacja zrób kreski farbą tzn zaznacz sobie jak było zamontowane w furce, wytnij to co zbędne i poskładaj w/g tych kresek
wzywają na akcje jeszcze tu wrócę...
Budowa Trajki jest jak film pt. " Niekończąca się opowieść "
- andrzejqs
- Posty: 1885
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Re: Przemas, zaczynam budowę na e30
Wiktor coś napominał żeby dać 2 głowice będzie udawał Vmazda pisze:Odważna decyzja na bmw, silnik pochylony - co dasz na drugą stronę by jakoś to wyrównać ? .
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić .
- winda
- Secretary
- Posty: 14850
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Przemas, zaczynam budowę na e30
zapowiada się fajnie. ale nie rozumiem jednego stwierdzenia. piszesz ze silnik w słysznym miejscu a na zdjeciu widac ze silnik z przodu. błąd drukarski czy błędne zdjecie?
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
KOMPLETNIE BEZ SENSU
- mechanior
- Member
- Posty: 2148
- Rejestracja: 24 lip 2010, 23:57
- Lokalizacja: Ornontowice
- Kontakt:
Re: Przemas, zaczynam budowę na e30
winda pisze:zapowiada się fajnie. ale nie rozumiem jednego stwierdzenia. piszesz ze silnik w słysznym miejscu a na zdjeciu widac ze silnik z przodu. błąd drukarski czy błędne zdjecie?
Mówić nie myśląc, to tak jak strzelać nie celując.
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Przemas, zaczynam budowę na e30
Wszystko jest ok.winda pisze:zapowiada się fajnie. ale nie rozumiem jednego stwierdzenia. piszesz ze silnik w słysznym miejscu a na zdjeciu widac ze silnik z przodu. błąd drukarski czy błędne zdjecie?
źle na to patrzysz Winda. Silnik jest w słusznym miejscu, a to jest rewers.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
- Przemek
- Posty: 254
- Rejestracja: 21 sty 2011, 14:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Przemas, zaczynam budowę na e30
o rewersie nie myślałem
jak silnik będzie uzbrojony w dolot, alternator etc. to będzie wyglądał trochę lepiej
mazda, to było tak: najpierw kupiłem skrzynie (koleś dorzucił do niej kawałek wału) później od tego gościa kupiłem silnik i po zakupie obczaiłem, że jest pochylony Od innego gościa kupiłem tylną belkę też z fragmentem wału. W aucie wał ma podporę jak na zdjęciu. Jak będę wolny pomierzę całość, ale myślę że wał będzie miał ok 30cm. Piasty na 4 śruby. Tylna oś ma tarczo-bębny.
Silnik to maleństwo, bo 1,6 moc to 98-100KM.
Co do silnika pochylonego, to w pierwszym numerze Swoimi Drogami jest prezentacja trajki z silnikiem z bmw R6, który też jest pochylony i na zdjęciach wygląda to dobrze, więc jestem dobrej myśli.
Usunąłem rysunek, temat wyważania wału nieaktualny.
jak silnik będzie uzbrojony w dolot, alternator etc. to będzie wyglądał trochę lepiej
mazda, to było tak: najpierw kupiłem skrzynie (koleś dorzucił do niej kawałek wału) później od tego gościa kupiłem silnik i po zakupie obczaiłem, że jest pochylony Od innego gościa kupiłem tylną belkę też z fragmentem wału. W aucie wał ma podporę jak na zdjęciu. Jak będę wolny pomierzę całość, ale myślę że wał będzie miał ok 30cm. Piasty na 4 śruby. Tylna oś ma tarczo-bębny.
Silnik to maleństwo, bo 1,6 moc to 98-100KM.
Co do silnika pochylonego, to w pierwszym numerze Swoimi Drogami jest prezentacja trajki z silnikiem z bmw R6, który też jest pochylony i na zdjęciach wygląda to dobrze, więc jestem dobrej myśli.
Usunąłem rysunek, temat wyważania wału nieaktualny.
Ostatnio zmieniony 12 gru 2012, 10:34 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek został stworzony przez miłość, dlatego ona tak bardzo go pociąga. J.M.Vianney
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: Przemas, zaczynam budowę na e30
zawsze mozesz wyprostowac silnikPrzemas pisze:
Co do silnika pochylonego, to w pierwszym numerze Swoimi Drogami jest prezentacja trajki z silnikiem z bmw R6, który też jest pochylony i na zdjęciach wygląda to dobrze, więc jestem dobrej myśli.
idą zmiany
- mazda
- Posty: 950
- Rejestracja: 27 sty 2007, 20:52
- Krótki opis: Kupic, sprzedac, zamienic - handlarz doskonał
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Przemas, zaczynam budowę na e30
Silnik można wyprostować, trzeba zmienić miskę olejową a raczej ją przerobić lub zrobić od podstaw.
Przerobić smoka od oleju, co do pompy oleju to nie wiem.
Pytanie co z dolotem, pod gaźnik potrzebna kryza, pod wtryski chyba nie - poprawi mnie ktoś ?
Co ze skrzynią ? obrócić ją tak jak silnik ? Co wtedy ze smarowaniem ?
Co do wału to połącz go jak na tym rysunku, taki na literę "P"
na pomidorka... stykają się ogonkami sorry musiałem
Przerobić smoka od oleju, co do pompy oleju to nie wiem.
Pytanie co z dolotem, pod gaźnik potrzebna kryza, pod wtryski chyba nie - poprawi mnie ktoś ?
Co ze skrzynią ? obrócić ją tak jak silnik ? Co wtedy ze smarowaniem ?
Co do wału to połącz go jak na tym rysunku, taki na literę "P"
na pomidorka... stykają się ogonkami sorry musiałem
Budowa Trajki jest jak film pt. " Niekończąca się opowieść "
-
- Posty: 161
- Rejestracja: 03 lip 2011, 10:18
- Lokalizacja: Zawada k. Olkusza
- Kontakt:
Re: Przemas, zaczynam budowę na e30
Wtrącę się to tematu
Silnika bym nie prostował, tylko z lewej strony bym zamontował drugą taką samą głowice ale bez dekla wałki zawory popychacze uszczelniacze wszystko na wierchu dorobić jeszcze do tego jakiś napędzik żeby pracowało przy odpalonym silniku
Silnika bym nie prostował, tylko z lewej strony bym zamontował drugą taką samą głowice ale bez dekla wałki zawory popychacze uszczelniacze wszystko na wierchu dorobić jeszcze do tego jakiś napędzik żeby pracowało przy odpalonym silniku
]:->
- andrzejqs
- Posty: 1885
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Re: Przemas, zaczynam budowę na e30
no no fajne by to byłoBimBer1988 pisze:Wtrącę się to tematu
Silnika bym nie prostował, tylko z lewej strony bym zamontował drugą taką samą głowice ale bez dekla wałki zawory popychacze uszczelniacze wszystko na wierchu dorobić jeszcze do tego jakiś napędzik żeby pracowało przy odpalonym silniku
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=j0eZkCyO ... detailpage[/youtube]
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić .
- Przemek
- Posty: 254
- Rejestracja: 21 sty 2011, 14:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Przemas, zaczynam budowę na e30
e tam, żeby prostować silnik, pochylony jest git, bo napęd nie będzie za wysoki i z jednej str udaje V-ke
Nie mam aparatu zapłonowego (silnika M40), ma ktoś na zbyciu?
Nie mam aparatu zapłonowego (silnika M40), ma ktoś na zbyciu?
Człowiek został stworzony przez miłość, dlatego ona tak bardzo go pociąga. J.M.Vianney
- Przemek
- Posty: 254
- Rejestracja: 21 sty 2011, 14:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Przemas, zaczynam budowę na e30
tak to będzie wyglądało z max skróconym wałem. Biorę się za spawanie wału
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Człowiek został stworzony przez miłość, dlatego ona tak bardzo go pociąga. J.M.Vianney
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: Przemas, zaczynam budowę na e30
Dobrze kombinujesz
Siadam w pierwszym rzedzie, biore browara i spokojnie obserwuje.
Siadam w pierwszym rzedzie, biore browara i spokojnie obserwuje.
idą zmiany
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: Przemas, zaczynam budowę na e30
To raczej działa odwrotnie.Przemas pisze:e tam, żeby prostować silnik, pochylony jest git, bo napęd nie będzie za wysoki i z jednej str udaje V-ke
Nie mam aparatu zapłonowego (silnika M40), ma ktoś na zbyciu?
U mnie jak patrza to pytają od czego ten silnik??
Mowie od Opla.
Wiec skwitowanie brzmi - ''Wiem to od Corsy Trzycylindrowej''
idą zmiany
- Przemek
- Posty: 254
- Rejestracja: 21 sty 2011, 14:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Przemas, zaczynam budowę na e30
Dzięki Wiktor, ale musisz się uzbroić w cierpliwość i dużo browarów Nie mam dostępu do tokarki i może w przyszłym tygodniu kumpel wytoczy mi tulejkę do połączenia wału? Jeszcze się porządnie nie zabrałem za robotę, a już do mnie dotarło jak dużo roboty mnie czeka.. ale jak to się mówi nie święci garnki lepiąWiktor pisze:Dobrze kombinujesz
Siadam w pierwszym rzedzie, biore browara i spokojnie obserwuje.
Człowiek został stworzony przez miłość, dlatego ona tak bardzo go pociąga. J.M.Vianney
- mechanior
- Member
- Posty: 2148
- Rejestracja: 24 lip 2010, 23:57
- Lokalizacja: Ornontowice
- Kontakt:
Re: Przemas, zaczynam budowę na e30
jak masz problemy z toczeniem, to wyślij tylko rysunek, kilka dni i masz cześć.
Mówić nie myśląc, to tak jak strzelać nie celując.
- Przemek
- Posty: 254
- Rejestracja: 21 sty 2011, 14:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Przemas, zaczynam budowę na e30
dzięki bardzo! Będę pamiętał jak cośmechanior pisze:jak masz problemy z toczeniem, to wyślij tylko rysunek, kilka dni i masz cześć.
Człowiek został stworzony przez miłość, dlatego ona tak bardzo go pociąga. J.M.Vianney
- Przemek
- Posty: 254
- Rejestracja: 21 sty 2011, 14:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Przemas, zaczynam budowę na e30
Projektując półki muszę przyjąć odległość osi główki od lag, ile przyjąć, czy się kierować? Chcę zrobić wachacz pchany.
Zastanawiam się jak zrobić półki zawieszenia, bo mam firmę, w której wytną mi na plazmie, a później obróbka na frezarce, czy lepiej od razu poszukać firmy, w której tną wodą
Zastanawiam się jak zrobić półki zawieszenia, bo mam firmę, w której wytną mi na plazmie, a później obróbka na frezarce, czy lepiej od razu poszukać firmy, w której tną wodą
Człowiek został stworzony przez miłość, dlatego ona tak bardzo go pociąga. J.M.Vianney
-
- Member
- Posty: 1066
- Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: zaczynam budowę na e30
mnie kiedys na pisali "ile zrobisz tyle bedzie, wazne jest wyprzedzenie" ustal sobie jak bedzie wygladal wahacz, jakie bedzie mial ramie i wyjdzie Ci jak zaprojektowac polki. U mnie przesuniecie osi glowki wzgledem lag to chyba 70mm.
z czego robisz polki? Jesli stalowe to istnieje ryzyko powierzchniowego utwardzenia przy cieciu plazma.
Zrezta jak bys nie wycinal poxniej i tak musisz obrobic powierzchnie ciecia i skalibrowac otwory pod os glowki i lagi..
z czego robisz polki? Jesli stalowe to istnieje ryzyko powierzchniowego utwardzenia przy cieciu plazma.
Zrezta jak bys nie wycinal poxniej i tak musisz obrobic powierzchnie ciecia i skalibrowac otwory pod os glowki i lagi..
- Przemek
- Posty: 254
- Rejestracja: 21 sty 2011, 14:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: zaczynam budowę na e30
Wiem, że wyprzedzenie i kąt główki to najważniejsze wymiary. Myślałem w ten sposób, że jak będę miał przednią zawieszke z kołem to je przymierze i pod to zrobię ramę. Może kolejność od dupy strony, ale wydaje mi się że tak będzie mi łatwiej zobaczyć całość i zrobić to co mi w głowie siedzi.
Półki chce zrobić ze zwykłej stali. Mam nadzieję, że tnąc wodą nie będę musiał ich kalibrować, ale to jeszcze dopytam.
Dzwoniłem zapytać o cenę cięcia np. mb w stali 25mm, ale powiedzieli, że musze wysłać rysunek i wtedy wycenią
Czy może mnie ktoś poratować przykładowym rysunkiem półek? Wiem, że były na forum, ale jak trzeba to człowiek nie może znaleźć
Półki chce zrobić ze zwykłej stali. Mam nadzieję, że tnąc wodą nie będę musiał ich kalibrować, ale to jeszcze dopytam.
Dzwoniłem zapytać o cenę cięcia np. mb w stali 25mm, ale powiedzieli, że musze wysłać rysunek i wtedy wycenią
Czy może mnie ktoś poratować przykładowym rysunkiem półek? Wiem, że były na forum, ale jak trzeba to człowiek nie może znaleźć
Człowiek został stworzony przez miłość, dlatego ona tak bardzo go pociąga. J.M.Vianney
-
- Member
- Posty: 1066
- Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: zaczynam budowę na e30
ja za wycięcie jednej półki zapłaciłem 260 z materiałem ( alu 25 mm) cięcie alu jest tańsze bo idzie szybciej.
Otwory musisz kalibrować, tak samo jak obrabiać powierzchnie po cięciu. Jeśli nastawi zbyt dużą prędkość, to potrafi być 1mm róznicy miedzy górą i dołem. Nie zrobiłem zdjęć swoich po cięciu bo byś zobaczył jak to wygląda.
Ja najpierw wszystko rysowałem w skali a potem robiłem.
Otwory musisz kalibrować, tak samo jak obrabiać powierzchnie po cięciu. Jeśli nastawi zbyt dużą prędkość, to potrafi być 1mm róznicy miedzy górą i dołem. Nie zrobiłem zdjęć swoich po cięciu bo byś zobaczył jak to wygląda.
Ja najpierw wszystko rysowałem w skali a potem robiłem.
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 01 lut 2011, 19:24
- Lokalizacja: głowno
- Kontakt:
Re: zaczynam budowę na e30
z naszego forum. mam nadzieje że autorzy się nie obrażą
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- sekuwawa
- Posty: 2011
- Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: zaczynam budowę na e30
Po wodzie dokładności na lagi starczy, ale zastanów się nad cięciem laserem bo jest tańsze.Przemas pisze:
Półki chce zrobić ze zwykłej stali. Mam nadzieję, że tnąc wodą nie będę musiał ich kalibrować, ale to jeszcze dopytam.
Dzwoniłem zapytać o cenę cięcia np. mb w stali 25mm, ale powiedzieli, że musze wysłać rysunek i wtedy wycenią
- Przemek
- Posty: 254
- Rejestracja: 21 sty 2011, 14:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: zaczynam budowę na e30
Ksztalt zewnetrzny mozna wyciac laserem, ale otwory trzeba bedzie wiercic wg.mnie. Kumpel obsluguje laser (czarna tna do 25mm) i potwierdzil, ze szalu nie bedzie. W firmie, gdzie pracowalem plazma wycinala czesci z blachy do 40mm i wygladalo to calkiem, calkiem tylko raczej nie wytna mi waskich rowkow,zebym mogl sciśnac lagi, bo nie chce ich spawac. Chociaz mozna pospawac dolna polke z lagami jak w shl m11
Człowiek został stworzony przez miłość, dlatego ona tak bardzo go pociąga. J.M.Vianney
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości