Strona 1 z 3

Półeczki

: 31 gru 2009, 15:57
autor: Wodzu
Panowie,jak wiecie me fundusze sa raczej skromne wiec...
Mam póleczki,zelazne(jak najbardziej spawalne) i lagi do nich. Co myslicie aby je pociac i wspawac fragment materialu tej samej grubosci? Np sfrezowac to by ladnie dolegalo i po prostu je poszerzyc?Do do swoich spawow jestem pewny. Material czasem pekal dalej a spaw zostawal caly...
Oczywiscie potem wyszlifowac co by nie bylo widac spawu :wink:

: 31 gru 2009, 16:00
autor: Wiktor
material pekal dalej dlatego ze spaw byl polozony !!!

niech cie reka boska broni od takich czynow

: 31 gru 2009, 16:01
autor: Wodzu
Wiktor pisze:material pekal dalej dlatego ze spaw byl polozony
To raczej bywało za daleko żeby spaw miał na to wpływ chociaż?

: 31 gru 2009, 16:05
autor: Wiktor
wodzu nie kloc sie
nie spawa sie elementow zawieszen i tyle

: 31 gru 2009, 16:07
autor: Wodzu
Wiktor przeciez nie bede sie klocił z kims o takim doswiadczeniu jak TY....
Napisalem chcac poznac opinie...

: 31 gru 2009, 16:14
autor: Wodzu
A co reszta o tym mysli?

: 31 gru 2009, 16:15
autor: winda
reszta mówi że półek się nie spawa .no chyba że nie ma innego wyjścia np. zabytki

: 31 gru 2009, 16:16
autor: Rob_trike
Radze kupic na zlomie gruba blache - polki takie jak moje wyszly 80 zł zaterial a sa grube jak h... :shock: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:

: 31 gru 2009, 16:21
autor: Luksky
Taki element to lepiej daj se spokoj. Jezdziłbys na pospawanej półosi w samochodzie?

: 31 gru 2009, 16:25
autor: Wodzu
No ok Rob material 80zl a co dalej? Ile za wyciecie?

: 31 gru 2009, 16:25
autor: custom
Pękało przy spawie bo podczas spawania zmienia się struktura materiału pod wpływem wydzielanego ciepła podczas spawania. Pomaga wyżarzanie ale to wszystko się nie kalkuluje. W sumie masz cięcie później spawanie,szlifowanie a jak osiowość stracisz (bo spaw ściąga jak wiadomo) to robota daremna.
Wspomnę jeszcze , że będą cyrki z polerowaniem pod chrom bo miejsca spawane mają większą twardość i chociaż wypolerujesz to te miejsca będą widoczne na chromie

: 31 gru 2009, 16:29
autor: Wiktor
Luksky pisze:Taki element to lepiej daj se spokoj. Jezdziłbys na pospawanej półosi w samochodzie?
a sulkyrider jezdzi :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

sam spawalem :cool: :cool:

: 31 gru 2009, 16:33
autor: Wodzu
Kiedys widzialem juz cos takiego... Wiec to tam nic. Najwazniejsze,ze przegub trzyma...

: 31 gru 2009, 17:12
autor: Rob_trike
Wodzu pisze:No ok Rob material 80zl a co dalej? Ile za wyciecie?
jak masz znajomego 20 zeta - tyle ile flaszka - chyba ze bimber to taniej ;)

jak nie to niewiele drozej - niech Wiktor sie wypowie :smile:

: 31 gru 2009, 17:16
autor: Wiktor
bimber jest tani ale malo sie produkuje bo ogranicz go ilosc zacieru

: 31 gru 2009, 18:00
autor: Luksky
Wiktor pisze:
Luksky pisze:Taki element to lepiej daj se spokoj. Jezdziłbys na pospawanej półosi w samochodzie?
a sulkyrider jezdzi :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

sam spawalem :cool: :cool:
No tak, mozna sie było spodziewać po was obojgu :)

dlatego napierdalaja przeguby :) i bez OC jezdzi :)

: 01 sty 2010, 14:57
autor: wisnia
Wiktor pisze:niech cie reka boska broni od takich czynow
Te słowa mówią wszystko ! ! !

: 01 sty 2010, 19:44
autor: Wodzu
No wiec od pomyslu mnie odwiedlisie...:)
Ale... Moze jak juz jest temat zmiany struktury w okolicy spawu.
Wiec na to jest sposob. Wrzucic do pieca niech sie rozgrzeje i nie wyjmowac az wygasnie i piec wystygnie...

: 01 sty 2010, 19:50
autor: Sulkyrider
To się nazywa wyżarzanie. Usuwa naprężenia, ale i tak nie miał bym pewności co do jednolitej struktury spawanego materiału.

: 01 sty 2010, 20:55
autor: Wodzu
Uczylem sie tego w technikum.. Teoretycznie powinno to pomoc...
Doswiadczenia JESZCZE na ten temat nie mam ;)

: 01 sty 2010, 20:57
autor: Sulkyrider
Jak się nie mylę to takie zabiegi stosuje się po gięciu, tłoczeniu itp. Może się mylę, ale wydaje mi się że ze spawaniem sprawa jest bardziej złożona.

: 01 sty 2010, 21:03
autor: yunkers
Sulkyrider pisze: Może się mylę, ale wydaje mi się że ze spawaniem sprawa jest bardziej złożona.
A czy czasem nie podgrzewa się grubych elementów przed spawaniem?? Oglądałem program o budowie wielkich ładowarek i tam spawacz mówił że robota nie teges bo blachy mają około 200 stopni

: 10 sty 2010, 11:58
autor: Wodzu
Skoro tu pojawil sie watek wyrzazania... Znalazlem podrecznik stary w ktorym to opisane wiec moze ktos z tego skorzysta..:)
Wyżarzanie odprezajace- Stosuje sie w celu usunięcia lub zmniejszenia naprężeń własnych powstałych w materiale wskutek zgrubnej obróbki skrawaniem,odlewania,spawania lub obróbki plastycznej odbywającej się w temperaturze niższej od tempteratury rekrystalizacji tj. na zimno.
Czyli z tego ruzumiem,ze w takim przypadku by pomoglo?
Zeby nikt sie nie smial to juz pomysl zmienilem co do przedniego zawiasu, nie Karramba?

Re: Półeczki

: 16 lut 2011, 21:45
autor: piotr1as
Panowie dajcie sobie na luz z wyżarzaniem bo szybciej tylko cos mozna spiepszyc.
Rodzaji wyzarzania jest kilka i każde wpływa na cos innego.
Są trzy rzeczy, czynniki decydujące i mające wpływ na wyzarzanie.
Czas grzania do 80 do 200-250 stopni na godzine
czas wygrzewania w temperaturze około 2-3 minuty na 1mm grubości materiał ,temperatura od ok 700 do nawet 1000 stopni w zależności od rodzaju wyżarzania
czas studzenia moze być swobodnie w powietrzu lub w piecu lub z matą albo innym elementem grzewczym.
Generalnie palnikiem propanowo-butanowym lub acetylenem mozna tylko spiepszyć materiał.
Powstanie twarda i krucha struktura o duzej udarnosci

Re: Półeczki

: 16 lut 2011, 23:14
autor: mechanior
piotr1as pisze:Panowie dajcie sobie na luz z wyżarzaniem bo szybciej tylko cos mozna spiepszyc.
Rodzaji wyzarzania jest kilka i każde wpływa na cos innego.
Są trzy rzeczy, czynniki decydujące i mające wpływ na wyzarzanie.
Czas grzania do 80 do 200-250 stopni na godzine
czas wygrzewania w temperaturze około 2-3 minuty na 1mm grubości materiał ,temperatura od ok 700 do nawet 1000 stopni w zależności od rodzaju wyżarzania
czas studzenia moze być swobodnie w powietrzu lub w piecu lub z matą albo innym elementem grzewczym.
Generalnie palnikiem propanowo-butanowym lub acetylenem mozna tylko spiepszyć materiał.
Powstanie twarda i krucha struktura o duzej udarnosci
piszesz chyba o odpuszczaniu po hartowaniu, a palnikem grube elementy się pdgrzewa przed spawaniem żeby spoina się głębiej wtopiła a nie przykleiła do powierzchni materiału spawanego, jeżeli te półki są z materiału spawalnego to mogę ci je pospawać.