Strona 1 z 1

problemy z 2.1 td citroena

: 25 lip 2017, 18:31
autor: Szefciu
Cześć. Mam problem z moim silnikiem. Citroenowy 2.1 td z pompą wtryskową lucas epic.
Zaczeło sie od nierownej pracy na wolnych obrotach. Potem skonczyly sie wysokie. W tej chwili silnik odpala na wyzszych obrotach i doslownie po sekundzie schodzi do lekko podwyzszonych. I takie cały czas utrzymuje. Po dodaniu gazu z oporami wkreca sie na jakies 2000 i wyzej juz nie chce. Przez caly czas czy to naniskich czy na wyzszych obroty lekko falują.
Co juz zrobilem:
Podmieniony potencjometr gazu,
Wymieniony filtr paliwa,
Podawanie paliwa bezposrednio na pompe,
Wymienione oringi elektrozaworow, czujnikow i glowna uszczelka w pompie. Nie demontowalem tylko regulatora cisnienia.
Luzowanie wtryskow powoduje zmiane w pracy silnika.

I skonczyly mi sie pomysly.
Mam jeszcze jeden trop:
Rozpiecie kostki el. Od pierwszego wtrysku nie powoduje zmiany w pracy silnika.
Jesli ktos wie jak dziala czujnik na wtrysku bardzo prosze o info.
Wszelkie inne pomysly rownież mile widziane.

Nie ma fizycznej mozliwosci podpiecia sie pod lexie, tak samo jak nie ma obrotomierza.

Re: problemy z 2.1 td citroena

: 25 lip 2017, 20:33
autor: Rob_trike
kuuuurr niestety w cytrynie nie mam dojścia w aso :? nie pomoge niestety

Re: problemy z 2.1 td citroena

: 26 lip 2017, 21:20
autor: Szefciu
Dzisiaj cały dzień walczylem i dupa z tego.
Wtryski sprawdzone, żaden nie leje.
Czujniki i cewki w pompie sprawne elektrycznie.
Rozrząd ustawiony wlasciwie (wszystkie kola moge zabezpieczyc blokadami)
Nie wiem co dalej szukać.

Re: problemy z 2.1 td citroena

: 26 lip 2017, 22:18
autor: kowall
jutro zapytam mojego mechanika jak by miał jakiegoś pomysła to się zdzwonimy .

Re: problemy z 2.1 td citroena

: 26 lip 2017, 22:55
autor: dark
A przepływomierz , producenci aut nie przewidują wymiany przepływomierza regularnie. Najczęściej do awarii dochodzi po około 100 000–120 000 kilometrów. Objawy usterki są wręcz identyczne jak w przypadku sondy lambda: silnik traci moc, jego praca staje się nierówna, zdecydowania wzrasta zużycie paliwa. W wielu przypadkach pierwszym objawem jest zapalenie się kontrolki CHECK ENGINE. W wielkim skrócie – awaria przepływomierza skutkuje dostarczaniem złych danych o ilości powietrza do komputera, a co za tym idzie – zostaje dobrana zła dawka paliwa, co skutkuje nierówną pracą silnika.

Re: problemy z 2.1 td citroena

: 26 lip 2017, 23:38
autor: Szefciu
Dzieki Darku za podpowiedź, ale ten silnik nie ma przeplywki. Jest tylko mapsensor ktory mierzy cisnienie doladowania

Re: problemy z 2.1 td citroena

: 26 lip 2017, 23:42
autor: GREGOR
Ja stawiam na błędy w sterowniku, bez diagnostyki trudno będzie trafić, który czujnik jest walnięty :?: