Cześć. Mam problem z moim silnikiem. Citroenowy 2.1 td z pompą wtryskową lucas epic.
Zaczeło sie od nierownej pracy na wolnych obrotach. Potem skonczyly sie wysokie. W tej chwili silnik odpala na wyzszych obrotach i doslownie po sekundzie schodzi do lekko podwyzszonych. I takie cały czas utrzymuje. Po dodaniu gazu z oporami wkreca sie na jakies 2000 i wyzej juz nie chce. Przez caly czas czy to naniskich czy na wyzszych obroty lekko falują.
Co juz zrobilem:
Podmieniony potencjometr gazu,
Wymieniony filtr paliwa,
Podawanie paliwa bezposrednio na pompe,
Wymienione oringi elektrozaworow, czujnikow i glowna uszczelka w pompie. Nie demontowalem tylko regulatora cisnienia.
Luzowanie wtryskow powoduje zmiane w pracy silnika.
I skonczyly mi sie pomysly.
Mam jeszcze jeden trop:
Rozpiecie kostki el. Od pierwszego wtrysku nie powoduje zmiany w pracy silnika.
Jesli ktos wie jak dziala czujnik na wtrysku bardzo prosze o info.
Wszelkie inne pomysly rownież mile widziane.
Nie ma fizycznej mozliwosci podpiecia sie pod lexie, tak samo jak nie ma obrotomierza.
problemy z 2.1 td citroena
-
- Member
- Posty: 1093
- Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- Rob_trike
- President
- Posty: 11024
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
Re: problemy z 2.1 td citroena
kuuuurr niestety w cytrynie nie mam dojścia w aso
nie pomoge niestety

Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
-
- Member
- Posty: 1093
- Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: problemy z 2.1 td citroena
Dzisiaj cały dzień walczylem i dupa z tego.
Wtryski sprawdzone, żaden nie leje.
Czujniki i cewki w pompie sprawne elektrycznie.
Rozrząd ustawiony wlasciwie (wszystkie kola moge zabezpieczyc blokadami)
Nie wiem co dalej szukać.
Wtryski sprawdzone, żaden nie leje.
Czujniki i cewki w pompie sprawne elektrycznie.
Rozrząd ustawiony wlasciwie (wszystkie kola moge zabezpieczyc blokadami)
Nie wiem co dalej szukać.
- kowall
- Sergeant
- Posty: 3358
- Rejestracja: 31 paź 2013, 14:00
- Lokalizacja: Olesno
- Kontakt:
Re: problemy z 2.1 td citroena
jutro zapytam mojego mechanika jak by miał jakiegoś pomysła to się zdzwonimy .
Re: problemy z 2.1 td citroena
A przepływomierz , producenci aut nie przewidują wymiany przepływomierza regularnie. Najczęściej do awarii dochodzi po około 100 000–120 000 kilometrów. Objawy usterki są wręcz identyczne jak w przypadku sondy lambda: silnik traci moc, jego praca staje się nierówna, zdecydowania wzrasta zużycie paliwa. W wielu przypadkach pierwszym objawem jest zapalenie się kontrolki CHECK ENGINE. W wielkim skrócie – awaria przepływomierza skutkuje dostarczaniem złych danych o ilości powietrza do komputera, a co za tym idzie – zostaje dobrana zła dawka paliwa, co skutkuje nierówną pracą silnika.
-
- Member
- Posty: 1093
- Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: problemy z 2.1 td citroena
Dzieki Darku za podpowiedź, ale ten silnik nie ma przeplywki. Jest tylko mapsensor ktory mierzy cisnienie doladowania
- GREGOR
- Posty: 5840
- Rejestracja: 22 lut 2010, 10:46
- Krótki opis: Żyj tak , aby dobrze Cię potem wspominali
- Kontakt:
Re: problemy z 2.1 td citroena
Ja stawiam na błędy w sterowniku, bez diagnostyki trudno będzie trafić, który czujnik jest walnięty 

Żyj tak, aby Cię potem dobrze wspominali...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość