Strona 1 z 1

Amory ze sprerzyna

: 31 gru 2016, 13:32
autor: daras1
Witam koledzy poradzcie mam zwykle amory chcem ja podwyzszyc ale nie na szablach jakie amory ze sprerzyna mam dac zeby stala wyzej prosze o konkrety jakie i ile nad ziemia bedzie stala silnik garbusa waga traji 650 kg moze ktos ma tak

Re: Amory ze sprerzyna

: 31 gru 2016, 15:45
autor: GREGOR
Witaj , posiadam takie amorki do sprzedania , przejeździłem na nich jeden sezon , są z garbusowego.pl i leżą u mnie w garażu :D Trzymałem je do silnika Subaru , ale teraz są inne trendy , więc mogę odstąpić :wink: :?:
Chcesz numer telefonu to pogadamy , pisz na PW :D

http://e-trike.pl/forum/viewtopic.php?f=47&t=4373

Re: Amory ze sprerzyna

: 31 gru 2016, 16:52
autor: Rob_trike
amor nie ma nic do "podwyższania" choć jest niezmiernie ważny

Efekt uzyskasz tylko po przez przestawienie szabli - masz do wyboru frez zewnętrzny lub wewnętrzny

Re: Amory ze sprerzyna

: 31 gru 2016, 17:39
autor: GREGOR
Rob_trike pisze:amor nie ma nic do "podwyższania" choć jest niezmiernie ważny

Efekt uzyskasz tylko po przez przestawienie szabli - masz do wyboru frez zewnętrzny lub wewnętrzny
nie do końca się z tobą zgodzę Rob, stosując amor ze sprężyną , zapobiegasz siadaniu traji na odbojach, nie musisz przestawiać wtedy szabli. Co innego podnoszenie przy amorkach olejowych, tam niestety tylko na wieloklinach :wink:

Re: Amory ze sprerzyna

: 31 gru 2016, 18:14
autor: Rob_trike
może i tak ale przestaw szable "na luz" i zostaw amory - główną robotę robi drążek skrętny w tym zawieszeniu

Re: Amory ze sprerzyna

: 31 gru 2016, 18:25
autor: yunkers
Regulacja na szablach to optymalne rozwiązanie, reszta to takie życzeniowe rozwiązania, w garbach te amory w ogóle się nie sprawdzały, traja lżejsza więc może na postoju będzie wyżej.

Re: Amory ze sprerzyna

: 31 gru 2016, 19:38
autor: seat
niestety amory w traji na garbie sa glownie do ozdoby
zmienialem w swojej na nowe i nic nie pomogly tylko przestawienie na szablach dalo upragniony pion
choc musze przyznac ze na wybojach fajnie sie buja i wszystko ladnie pracuje ale czy to zaslga amorow czy terz tego drazka skretnego i gum to nie wiem
dzis jezdzilem caly dzien wrazenia nieziemskie pozdrawiam

Re: Amory ze sprerzyna

: 31 gru 2016, 20:02
autor: BOOM
U mnie to samo, jak szabli nie przestawisz to żadne amory ze sprężynami sprawy nie załatwią , chyba że jakieś inne niż z garbusowego.

Re: Amory ze sprerzyna

: 31 gru 2016, 21:26
autor: rożek
Rob_trike pisze:amor nie ma nic do "podwyższania" choć jest niezmiernie ważny

Efekt uzyskasz tylko po przez przestawienie szabli - masz do wyboru frez zewnętrzny lub wewnętrzny
ma - na sprężynach poniesie- ale to nie tp

Re: Amory ze sprerzyna

: 01 sty 2017, 17:08
autor: sekuwawa
Amory ze sprężynami to najlepsze rozwiązanie do trajki :!: :!: :!: Przestawianie drążków jest konieczne, ale niestety zazwyczaj jest za nisko lub za wysoko. Sprężyny pozwalają na doregulowanie wysokości w zależności od potrzeb. Ja takie amorki dorabiałem sam. Amor to peugeot partner, a sprężyny od ruskiego dniepra. Drążków nie byłem już w stanie bardziej podciągnąć, a na tyle mam sporo masy i dupa mi się wlekła jak jechałem w 2 osoby i graty.

Re: Amory ze sprerzyna

: 02 sty 2017, 00:18
autor: custom
Z tego co pamiętam to drążki można wyregulować idealnie . Frez na stronie zewnętrznej jest jak dobrze kojarzę grubszy od tego na stronie wewnętrznej , dzięki temu można dostroić wysokość zawieszenia wg. potrzeb.

Re: Amory ze sprerzyna

: 02 sty 2017, 16:14
autor: daras1
dekuje za oferte i rady , dostałem od znajomego niewiadomo od czego ale daja rade o to mi chodziło

Re: Amory ze sprerzyna

: 02 sty 2017, 23:36
autor: sekuwawa
custom pisze:Z tego co pamiętam to drążki można wyregulować idealnie . Frez na stronie zewnętrznej jest jak dobrze kojarzę grubszy od tego na stronie wewnętrznej , dzięki temu można dostroić wysokość zawieszenia wg. potrzeb.
Niestety Marku życie weryfikuje teorię. W pewnym momencie już jest niemożliwe podciągnięcie bardziej bo szable gną się jak wędki. Były wersje na podwójnych szablach, ale tak rzadkie że nigdy nie widziałem.

Re: Amory ze sprerzyna

: 03 sty 2017, 10:42
autor: Lipa
sekuwawa pisze:
custom pisze:Z tego co pamiętam to drążki można wyregulować idealnie . Frez na stronie zewnętrznej jest jak dobrze kojarzę grubszy od tego na stronie wewnętrznej , dzięki temu można dostroić wysokość zawieszenia wg. potrzeb.
Niestety Marku życie weryfikuje teorię. W pewnym momencie już jest niemożliwe podciągnięcie bardziej bo szable gną się jak wędki. Były wersje na podwójnych szablach, ale tak rzadkie że nigdy nie widziałem.
Seku podwójna szabla jest w suchej skrzyni - niestety jest krótka. Jak masz suchą skrzynie to spoko. Można dorobić element spinający te szable z mokrą dupą... ale nie doprowadziłem jeszcze bezpłodnej teorii do twórczej praktyki :lol: Może przy 2,5 jak nie będzie innego wyjścia to, to zrobię. Co do idealnego wypoziomowania traji na drążkach to marzenia ściętej głowy... drążki z reguły są spracowane i "biorą nierówno". Te po prawej stronie - o ile nie były już przekładane - są bardziej "uginające się" :mrgreen: wiadomo studzienki, dziury przy krawężnikach i inne tego typu pierdoły. Ja ustawiam "prawie" poziom - różnica w wymiarze do gleby to ok 1 - 1,5 cm... lepiej mi się nigdy nie udało. Amorki ze sprężyną rzeczywiście mogą rozwiązać ten problem ale musiłby to być komplet gwintowany jak np. z rewaco albo coś takiego jak Ty wyprodukowałeś z porządną sprężą. Te wydziwiacze z garbusowego i temu podobne cuda - to tak jak napisał Yunkers - poprawia wygląd na postoju :mrgreen: ale czy o to chodzi ?

Re: Amory ze sprerzyna

: 03 sty 2017, 11:02
autor: rozi
dasz takie i wyregulujesz dokładnie tylko cena :?
http://www.garbusy.home.pl/sklep/catalo ... s_id=13480

Re: Amory ze sprerzyna

: 17 lut 2025, 20:22
autor: mazda
Amortyzatory ze sprężyną tak by Traja stała dobrze to ile długości muszą mieć, 320mm wystarczy czy dłuższe ? Pomijam przestawianie szabli bo to oczywiste.
W kocu kompletuje graty i mam dylemat co kupić.
Ktoś kiedyś wkładał amory z ETZ lub CEZETY tylko nie pamiętam kto.
W Cezecie jest 4 stopniowa regulacja i sprężyna progresywna. Długość między otworami 320mm
Amory z ETZ są dłuższe - 340mm a nawet 360mm tylko regulacja 1 stopień
Zakres pracy olejowego amora z Garbusa to 275-420mm i tak celuje pomiędzy - dobrze myślę ?
Śruba mocująca amortyzatory 12mm lub 10mm zależy od rocznika ramy, gwint 1,5

Do trapezu wybrałem takie https://allegro.pl/oferta/amortyzatory- ... 0148114831
ewentualnie te od Jawy / Cezety https://allegro.pl/oferta/amortyzatory- ... 5622739125

Re: Amory ze sprerzyna

: 17 lut 2025, 21:25
autor: czerwonyskorpion
Piszcie piszcie ja czytam bo muszę coś wykombinować aby traja nie dobijała mi do pewnego poziomu .

Re: Amory ze sprerzyna

: 17 lut 2025, 21:32
autor: Szefciu
Te od jawy kupowalem do przedniego zawieszenia. Jeden amor pekł zaraz po zalozeniu... Nawet jakby wytrzymaltoa tylko kilka cm skoku. Scisnelo sprezy e i po zawodach. Regulacja nie zmienia dlugosci amorka tylko napiecie sprezyny

Re: Amory ze sprerzyna

: 17 lut 2025, 22:25
autor: adaśko
mazda pisze: 17 lut 2025, 20:22 Amortyzatory ze sprężyną tak by Traja stała dobrze to ile długości muszą mieć, 320mm wystarczy czy dłuższe ? Pomijam przestawianie szabli bo to oczywiste.
W kocu kompletuje graty i mam dylemat co kupić.
Ktoś kiedyś wkładał amory z ETZ lub CEZETY tylko nie pamiętam kto.
W Cezecie jest 4 stopniowa regulacja i sprężyna progresywna. Długość między otworami 320mm
Amory z ETZ są dłuższe - 340mm a nawet 360mm tylko regulacja 1 stopień
Zakres pracy olejowego amora z Garbusa to 275-420mm i tak celuje pomiędzy - dobrze myślę ?
Śruba mocująca amortyzatory 12mm lub 10mm zależy od rocznika ramy, gwint 1,5

Do trapezu wybrałem takie https://allegro.pl/oferta/amortyzatory- ... 0148114831
ewentualnie te od Jawy / Cezety https://allegro.pl/oferta/amortyzatory- ... 5622739125
Mazda nie kupuj tego gówna, bo dwa razy będziesz płacil :mrgreen:

Re: Amory ze sprerzyna

: 19 lut 2025, 16:36
autor: mazda
No to mam teraz dylemat co kupić na tył i co do trapezu. W sumie do trapezu mierzyłem oryginalne z Cezety ale one maja 41 lat i nie trzymają.

Re: Amory ze sprerzyna

: 19 lut 2025, 20:03
autor: rożek
Screenshot_2025-02-19-19-01-25-584_pl.allegro.jpg
Na tył jeżeli to garbusowy zawias to proponuję to ze zdjęcia

Re: Amory ze sprerzyna

: 20 lut 2025, 10:21
autor: adaśko
mazda pisze: 19 lut 2025, 16:36 No to mam teraz dylemat co kupić na tył i co do trapezu. W sumie do trapezu mierzyłem oryginalne z Cezety ale one maja 41 lat i nie trzymają.
Te mogę polecić , sprawdzone i dosyć uniwersalne jak co to dzwoń to wyjaśnię co i jak
https://www.centr-mot.pl/pl/zawieszenie ... 44541.html

Re: Amory ze sprerzyna

: 20 lut 2025, 14:04
autor: kowall
Mazda przyjacielu ja już myślałem że ta rama co ją custom zbudował dla ciebie już dawno pokrył nalot i ją w chucie przetopili a ty dopiero amorów szukasz :wink: , ja mam w pierwszej amory z wsk z twojego linku , sprawdzają się choć tuleje gumowe wywaliłem i dorobiłem z jakiegoś plastyku , ale mam je z przodu na wahaczu pchanym , ciężar/nacisk na przednie koło u mnie to 75 kilo plus połowa mojej wagi , czyli wychodzi jakieś 135/140 kilo i jest ok ,jak chciałbyś je dać do tyłu to wydaje mi się że są za słabe , silnik ,tył i twoja chuda dupa je dobije i się nie sprawdzą , ale jeśli chodzi o przód to u mnie śmigają i myślę że by się sprawdziły , rozstawu ci nie podam bo będę go mógł zmierzyć dopiero w sobotę :wink:

Re: Amory ze sprerzyna

: 23 lut 2025, 20:54
autor: mazda
Te mogę polecić , sprawdzone i dosyć uniwersalne jak co to dzwoń to wyjaśnię co i jak
https://www.centr-mot.pl/pl/zawieszenie ... 44541.html
[/quote]

Adaś, to nie zda mi egzaminu w trapezie, między pólkami oraz "lagami" zbyt mało miejsca na amortyzatory.
Co do tyłu to chodziło mi amor coś tam utwardził bo że szable przestawić trzeba to wiadomo.
W sumie mam amortyzatory z Opla Zafiry i dadzą radę ale takie motocyklowe mają regulowane napięcie sprężyny.


Kowall - rama, zawias jak i silnik ma się dobrze. Skrzynia jedna kompletna, druga będzie modzona w Rykach.