No dobra... Co to jest?

Karoseria, błotniki, lakierowanie, tapicerstwo, instalacja elektryczna i inne...
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

No dobra... Co to jest?

Post autor: Lipa »

niestety moja znajomość komputerów..... ale nieważne i tak nie wiem jak wkleić fotkę z tego filmu... a więc:

w dziale filmy, budowa trajek - ostatni film... część pierwsza 2.33 minuta

co to jest :?: to coś zamontowane na dźwigience przy skrzyni biegów???

podejrzewam, że jest to jakiś siłownik, serwo połączone z pompą zamontowaną z przodu przy pedale sprzęgła...... tak czy siak czy ktoś wie co to???????


chce to mieć :cool: :cool:
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2009, 01:18 przez Lipa, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

widzialem ten film dalej i zauwazylem ze ma dwie pompy przy nogach.
czy aby ktos nie zrobil sprzegla hydraulicznego??
idą zmiany
Awatar użytkownika
Wodzu
Posty: 1601
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Lokalizacja: Przechlewo
Kontakt:

Post autor: Wodzu »

Wg mnie ta "dzwigienka" przy skrzyni to dzwigienka sprzegla.
Ktos po prostu na ta dzwigienke zalozyl sobie hydrauliczny silownik zaadaptowany od czegos innego..
Pewnie daloby sie zamontowac cos podobnego np 125p?
A potem pezy pedale jakas pompe....
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
3oo

Post autor: 3oo »

Mam już przygotowany zestaw:
Nieśmiertelna pompa jednoobwodowa od ciągnika, przewód giętki do przejścia z ramy na skrzynię i do wyboru dwa siłowniki jeden od PF125 i drugi od BMW 3xx przed rokiem 1982.
Muszę tylko rozpatrzyć kwestię co będzie łatwiejsze w montażu... wszystko wskazuje na siłownik BMW ponieważ zasilenie pompy nie jest z tyłu jak w PF tylko od góry i pod kątem.
Dlaczego tak...?? ponieważ między dźwignią sprzęgła, a tunelem chłodzącym silnik jest bardzo mało miejsca i w przypadku pompy PF trudno będzie przykręcić tam przewód ciśnieniowy.

To co jest na tym filmie widziałem kiedyś w katalogu f-my sprzedającej części do VW garbus... ale cena była powalająca, bo konstrukcja jest zrobiona od strony skrzyni biegów, a siłownik działa tam na ciągnięcie, a nie na pchanie dźwigienki sprzęgłowej.
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

to pewnie wystarczy dorobic odpowiedni silownik.
ogolnie prosta sprawa
idą zmiany
3oo

Post autor: 3oo »

Wiktor pisze:to pewnie wystarczy dorobic odpowiedni silownik.
ogolnie prosta sprawa
W mojej koncepcji to kwestia mocowania, bo siłownik mam. U mnie się mówi, że trzeba odpowiedniego hasiora* wyrzeźbić.

*) Hasior Władysław - artysta rzeźbiarz twórca tego:
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?tit ... 0503062146
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Post autor: Lipa »

3oo pisze:Mam już przygotowany zestaw:
Nieśmiertelna pompa jednoobwodowa od ciągnika, przewód giętki do przejścia z ramy na skrzynię i do wyboru dwa siłowniki jeden od PF125 i drugi od BMW 3xx przed rokiem 1982.
Muszę tylko rozpatrzyć kwestię co będzie łatwiejsze w montażu... wszystko wskazuje na siłownik BMW ponieważ zasilenie pompy nie jest z tyłu jak w PF tylko od góry i pod kątem.
Dlaczego tak...?? ponieważ między dźwignią sprzęgła, a tunelem chłodzącym silnik jest bardzo mało miejsca i w przypadku pompy PF trudno będzie przykręcić tam przewód ciśnieniowy.
ok, jak rozumiem ten siłownik od beci będzie pchał dzwignie sprzegłową przy skrzyni - ?? czyli będziesz go musiał zamontować od tyłu żeby to działało... trochę trudno, mało miejsca...
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Post autor: Lipa »

Wiktor pisze:to pewnie wystarczy dorobic odpowiedni silownik.
ogolnie prosta sprawa
Wiktor rozwiń temat :razz: gdzie coś takiego można zrobić za "normalną" kase... tak żeby po naciśnięciu pedału siłownik nie pchał lecz sie ściągał...
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Post autor: Lipa »

Bartek2501 pisze:Wg mnie ta "dzwigienka" przy skrzyni to dzwigienka sprzegla.
Ktos po prostu na ta dzwigienke zalozyl sobie hydrauliczny silownik zaadaptowany od czegos innego..
masz racje Bartek, może nie do końca precyzyjnie się wypowiedziałem :mrgreen: chodzi mi o ten siłownik a własciwie jego działanie. Dokładnie chodzi o to że się musi sciągać
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Post autor: Sulkyrider »

Tak najprościej to chyba dać jakąś dźwignię pośrednią żeby zmienić pchanie na ciągnięcie.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

zawodowo zajmuje sie miedzy innymi silownikami hydraulicznymi.
mysle ze moze to byc dosc ciekawy temat.
Zalezy jak mocno Lipa chce to posiadac
:mrgreen: :mrgreen:
idą zmiany
3oo

Post autor: 3oo »

Lipa pisze: ok, jak rozumiem ten siłownik od beci będzie pchał dzwignie sprzegłową przy skrzyni - ?? czyli będziesz go musiał zamontować od tyłu żeby to działało... trochę trudno, mało miejsca...
Dokładnie tak!! siłownik jest na tyle krótki, że się zmieści, a zasilenie jak pisałem cześniej jest od góry siłownika i na dodatek pod kątem w kierunku skrzyni.
Postaram się zamontować go na dłuższej śrubie skręcającej silnik ze skrzynią :). Skoro będzie się trzymał tylko na jednej śrubie trzeba wymyślić coś co będzie go blokowało przed odchylaniem na boki.
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Post autor: Lipa »

3oo pisze:
Lipa pisze: ok, jak rozumiem ten siłownik od beci będzie pchał dzwignie sprzegłową przy skrzyni - ?? czyli będziesz go musiał zamontować od tyłu żeby to działało... trochę trudno, mało miejsca...
Dokładnie tak!! siłownik jest na tyle krótki, że się zmieści, a zasilenie jak pisałem cześniej jest od góry siłownika i na dodatek pod kątem w kierunku skrzyni.
Postaram się zamontować go na dłuższej śrubie skręcającej silnik ze skrzynią :). Skoro będzie się trzymał tylko na jednej śrubie trzeba wymyślić coś co będzie go blokowało przed odchylaniem na boki.
no właśnie i dlatego patent z siłownikiem, który ściąga a nie pcha jest zajebisty. Tam na filmie widać, że jest to bajecznie proste /jak to na filmach :mrgreen: :mrgreen: /
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Post autor: Lipa »

Sulkyrider pisze:Tak najprościej to chyba dać jakąś dźwignię pośrednią żeby zmienić pchanie na ciągnięcie.
Sul moje obecne rozwiązanie jest przez dźwignie pośrednią ...ale siła jaka jest potrzebna żeby wycisnąć sprzęgło w ten sposób to porażka...
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Post autor: Lipa »

Wiktor pisze:Zalezy jak mocno Lipa chce to posiadac
heheh dobrze postawione pytanie.... Lipa chciałby bardzo ale musze zakończyć pracę przy traji w tym sezonie i ją zarejestrować. Niestety brak czasu i "czasu" na większe modyfikacje. Pójdę po najmniejszej lini oporu przedłuze wałek od widełek łożyska, zrobie dźwigienke od sprzęgła dłuższą i skierowaną do dołu. Zwiększe w ten sposób moment obrotowy a co najważniejsze wyeliminuje mechanizm posredni bo naciskajęc pedał sprzęgła będę bezpośrednio działał na dźwigienkę, która będzie pchana a nie ciągnięta.. ot i cała filozofia


co do tego silownika - Wiktor napewno do niego wrócimy :twisted:
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
3oo

Post autor: 3oo »

Posłałem Ci na maila co to jest... :twisted:
Awatar użytkownika
Wodzu
Posty: 1601
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Lokalizacja: Przechlewo
Kontakt:

Post autor: Wodzu »

Panowie calkiem zapomnialem... Widzialem taki wysprzeglik dzialajacy na zasadzie sciaganie tylko nie pamietam co to za auto ale chyba opel movano...
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7995
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Post autor: custom »

Chłopaki mam pytanie. Czy to aż taka rewelka , żeby sobie tak życie komplikować?
-siłownik
-pompa
-przewody
-zamocowania
-uchwyty
Nie mówiąc już o wyglądzie tego wszystkiego i większym prawdopodobieństwie awaryjności.
Może czegoś nie rozumiem?
Omne Trinum Perfectum.
Devil
Posty: 2704
Rejestracja: 15 sie 2009, 22:35
Krótki opis: *TRAJKERS*
Lokalizacja: gdańsk
Kontakt:

Post autor: Devil »

Zapomniales o odpowietrzaniu - Wkurwiajace
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Post autor: Lipa »

przecież nikt nie każe Wam tego montować.... a co do komplikacji życia - hamulce masz zwykłe bębny czy tarcze ze wspomaganiem??
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Post autor: Lipa »

300 pisze:Lipa...?? :cool: ruszyło się coś w temacie tego siłownika?? :twisted:

się robi.. się :mrgreen:
Devil
Posty: 2704
Rejestracja: 15 sie 2009, 22:35
Krótki opis: *TRAJKERS*
Lokalizacja: gdańsk
Kontakt:

Post autor: Devil »

Lipa ja mam bebny a wspomaganie mam tylko takie ze mam dlugie dzwignie i zajebiste przelozenie na pompę kolega tak ma i zdaje egzamin doskonale a to tylko dla tego ze niemam miejsca na serwo.Wsumie jak wejdziesz na moje www to masz tam traktorki ktore kiedys robilem to tam tez serwa nie bylo heble na dwa kola a jak byl naped wlaczony to blokowalo cztery kola przednie poprzez naped
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7995
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Post autor: custom »

Lipa pisze:przecież nikt nie każe Wam tego montować.... a co do komplikacji życia - hamulce masz zwykłe bębny czy tarcze ze wspomaganiem??
Właściwie to jestem w trakcie ale pierwsze będą bębny bez wspomagania które powinny skutecznie blokować koła.
Ja nie jestem przeciwny nowym rozwiązaniom Lipa i wszystkiego dobrego życzę , być może będzie to tak dobre ,że wszyscy będą chcieli to mieć :smile:
Omne Trinum Perfectum.
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10901
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Post autor: Rob_trike »

o kurwa bebny - mój koszmar - nigdy juz bebnów - niema to jak tarcze niewielka przeróbka a heble ogien :shock:
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7995
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Post autor: custom »

Wiem o tym Rob .Tarcze to najlepsze wyjście ale kiedyś z kolegą zrobiliśmy na bębnach i było ok. Jak już wykożystam wszystkie bębny z półki wtedy pójdą tylko tarcze
i sory że trochę nie w temacie :oops:
Omne Trinum Perfectum.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość