No dobra... Co to jest?
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
No dobra... Co to jest?
niestety moja znajomość komputerów..... ale nieważne i tak nie wiem jak wkleić fotkę z tego filmu... a więc:
w dziale filmy, budowa trajek - ostatni film... część pierwsza 2.33 minuta
co to jest to coś zamontowane na dźwigience przy skrzyni biegów???
podejrzewam, że jest to jakiś siłownik, serwo połączone z pompą zamontowaną z przodu przy pedale sprzęgła...... tak czy siak czy ktoś wie co to???????
chce to mieć
w dziale filmy, budowa trajek - ostatni film... część pierwsza 2.33 minuta
co to jest to coś zamontowane na dźwigience przy skrzyni biegów???
podejrzewam, że jest to jakiś siłownik, serwo połączone z pompą zamontowaną z przodu przy pedale sprzęgła...... tak czy siak czy ktoś wie co to???????
chce to mieć
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2009, 01:18 przez Lipa, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
- Wodzu
- Posty: 1601
- Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
- Lokalizacja: Przechlewo
- Kontakt:
Wg mnie ta "dzwigienka" przy skrzyni to dzwigienka sprzegla.
Ktos po prostu na ta dzwigienke zalozyl sobie hydrauliczny silownik zaadaptowany od czegos innego..
Pewnie daloby sie zamontowac cos podobnego np 125p?
A potem pezy pedale jakas pompe....
Ktos po prostu na ta dzwigienke zalozyl sobie hydrauliczny silownik zaadaptowany od czegos innego..
Pewnie daloby sie zamontowac cos podobnego np 125p?
A potem pezy pedale jakas pompe....
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
Mam już przygotowany zestaw:
Nieśmiertelna pompa jednoobwodowa od ciągnika, przewód giętki do przejścia z ramy na skrzynię i do wyboru dwa siłowniki jeden od PF125 i drugi od BMW 3xx przed rokiem 1982.
Muszę tylko rozpatrzyć kwestię co będzie łatwiejsze w montażu... wszystko wskazuje na siłownik BMW ponieważ zasilenie pompy nie jest z tyłu jak w PF tylko od góry i pod kątem.
Dlaczego tak...?? ponieważ między dźwignią sprzęgła, a tunelem chłodzącym silnik jest bardzo mało miejsca i w przypadku pompy PF trudno będzie przykręcić tam przewód ciśnieniowy.
To co jest na tym filmie widziałem kiedyś w katalogu f-my sprzedającej części do VW garbus... ale cena była powalająca, bo konstrukcja jest zrobiona od strony skrzyni biegów, a siłownik działa tam na ciągnięcie, a nie na pchanie dźwigienki sprzęgłowej.
Nieśmiertelna pompa jednoobwodowa od ciągnika, przewód giętki do przejścia z ramy na skrzynię i do wyboru dwa siłowniki jeden od PF125 i drugi od BMW 3xx przed rokiem 1982.
Muszę tylko rozpatrzyć kwestię co będzie łatwiejsze w montażu... wszystko wskazuje na siłownik BMW ponieważ zasilenie pompy nie jest z tyłu jak w PF tylko od góry i pod kątem.
Dlaczego tak...?? ponieważ między dźwignią sprzęgła, a tunelem chłodzącym silnik jest bardzo mało miejsca i w przypadku pompy PF trudno będzie przykręcić tam przewód ciśnieniowy.
To co jest na tym filmie widziałem kiedyś w katalogu f-my sprzedającej części do VW garbus... ale cena była powalająca, bo konstrukcja jest zrobiona od strony skrzyni biegów, a siłownik działa tam na ciągnięcie, a nie na pchanie dźwigienki sprzęgłowej.
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
W mojej koncepcji to kwestia mocowania, bo siłownik mam. U mnie się mówi, że trzeba odpowiedniego hasiora* wyrzeźbić.Wiktor pisze:to pewnie wystarczy dorobic odpowiedni silownik.
ogolnie prosta sprawa
*) Hasior Władysław - artysta rzeźbiarz twórca tego:
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?tit ... 0503062146
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
ok, jak rozumiem ten siłownik od beci będzie pchał dzwignie sprzegłową przy skrzyni - ?? czyli będziesz go musiał zamontować od tyłu żeby to działało... trochę trudno, mało miejsca...3oo pisze:Mam już przygotowany zestaw:
Nieśmiertelna pompa jednoobwodowa od ciągnika, przewód giętki do przejścia z ramy na skrzynię i do wyboru dwa siłowniki jeden od PF125 i drugi od BMW 3xx przed rokiem 1982.
Muszę tylko rozpatrzyć kwestię co będzie łatwiejsze w montażu... wszystko wskazuje na siłownik BMW ponieważ zasilenie pompy nie jest z tyłu jak w PF tylko od góry i pod kątem.
Dlaczego tak...?? ponieważ między dźwignią sprzęgła, a tunelem chłodzącym silnik jest bardzo mało miejsca i w przypadku pompy PF trudno będzie przykręcić tam przewód ciśnieniowy.
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
Wiktor rozwiń temat gdzie coś takiego można zrobić za "normalną" kase... tak żeby po naciśnięciu pedału siłownik nie pchał lecz sie ściągał...Wiktor pisze:to pewnie wystarczy dorobic odpowiedni silownik.
ogolnie prosta sprawa
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
masz racje Bartek, może nie do końca precyzyjnie się wypowiedziałem chodzi mi o ten siłownik a własciwie jego działanie. Dokładnie chodzi o to że się musi sciągaćBartek2501 pisze:Wg mnie ta "dzwigienka" przy skrzyni to dzwigienka sprzegla.
Ktos po prostu na ta dzwigienke zalozyl sobie hydrauliczny silownik zaadaptowany od czegos innego..
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Dokładnie tak!! siłownik jest na tyle krótki, że się zmieści, a zasilenie jak pisałem cześniej jest od góry siłownika i na dodatek pod kątem w kierunku skrzyni.Lipa pisze: ok, jak rozumiem ten siłownik od beci będzie pchał dzwignie sprzegłową przy skrzyni - ?? czyli będziesz go musiał zamontować od tyłu żeby to działało... trochę trudno, mało miejsca...
Postaram się zamontować go na dłuższej śrubie skręcającej silnik ze skrzynią . Skoro będzie się trzymał tylko na jednej śrubie trzeba wymyślić coś co będzie go blokowało przed odchylaniem na boki.
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
no właśnie i dlatego patent z siłownikiem, który ściąga a nie pcha jest zajebisty. Tam na filmie widać, że jest to bajecznie proste /jak to na filmach /3oo pisze:Dokładnie tak!! siłownik jest na tyle krótki, że się zmieści, a zasilenie jak pisałem cześniej jest od góry siłownika i na dodatek pod kątem w kierunku skrzyni.Lipa pisze: ok, jak rozumiem ten siłownik od beci będzie pchał dzwignie sprzegłową przy skrzyni - ?? czyli będziesz go musiał zamontować od tyłu żeby to działało... trochę trudno, mało miejsca...
Postaram się zamontować go na dłuższej śrubie skręcającej silnik ze skrzynią . Skoro będzie się trzymał tylko na jednej śrubie trzeba wymyślić coś co będzie go blokowało przed odchylaniem na boki.
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
Sul moje obecne rozwiązanie jest przez dźwignie pośrednią ...ale siła jaka jest potrzebna żeby wycisnąć sprzęgło w ten sposób to porażka...Sulkyrider pisze:Tak najprościej to chyba dać jakąś dźwignię pośrednią żeby zmienić pchanie na ciągnięcie.
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
heheh dobrze postawione pytanie.... Lipa chciałby bardzo ale musze zakończyć pracę przy traji w tym sezonie i ją zarejestrować. Niestety brak czasu i "czasu" na większe modyfikacje. Pójdę po najmniejszej lini oporu przedłuze wałek od widełek łożyska, zrobie dźwigienke od sprzęgła dłuższą i skierowaną do dołu. Zwiększe w ten sposób moment obrotowy a co najważniejsze wyeliminuje mechanizm posredni bo naciskajęc pedał sprzęgła będę bezpośrednio działał na dźwigienkę, która będzie pchana a nie ciągnięta.. ot i cała filozofiaWiktor pisze:Zalezy jak mocno Lipa chce to posiadac
co do tego silownika - Wiktor napewno do niego wrócimy
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
- Wodzu
- Posty: 1601
- Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
- Lokalizacja: Przechlewo
- Kontakt:
- custom
- Member
- Posty: 7995
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
-
- Posty: 2704
- Rejestracja: 15 sie 2009, 22:35
- Krótki opis: *TRAJKERS*
- Lokalizacja: gdańsk
- Kontakt:
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
-
- Posty: 2704
- Rejestracja: 15 sie 2009, 22:35
- Krótki opis: *TRAJKERS*
- Lokalizacja: gdańsk
- Kontakt:
Lipa ja mam bebny a wspomaganie mam tylko takie ze mam dlugie dzwignie i zajebiste przelozenie na pompę kolega tak ma i zdaje egzamin doskonale a to tylko dla tego ze niemam miejsca na serwo.Wsumie jak wejdziesz na moje www to masz tam traktorki ktore kiedys robilem to tam tez serwa nie bylo heble na dwa kola a jak byl naped wlaczony to blokowalo cztery kola przednie poprzez naped
- custom
- Member
- Posty: 7995
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Właściwie to jestem w trakcie ale pierwsze będą bębny bez wspomagania które powinny skutecznie blokować koła.Lipa pisze:przecież nikt nie każe Wam tego montować.... a co do komplikacji życia - hamulce masz zwykłe bębny czy tarcze ze wspomaganiem??
Ja nie jestem przeciwny nowym rozwiązaniom Lipa i wszystkiego dobrego życzę , być może będzie to tak dobre ,że wszyscy będą chcieli to mieć
Omne Trinum Perfectum.
- Rob_trike
- President
- Posty: 10901
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
- custom
- Member
- Posty: 7995
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość