Strona 1 z 2

126p PRzeguby, zabieraki, półosie......

: 26 maja 2009, 22:04
autor: Luksky
Panowie od 126p, znacie to???

http://polosie.pl/www/instr_126p/instr_126p.html

dość ciekawa sprawa, osobiście nie udało mi sie trajeczka zerwac przegubu ani zabieraka, ale jak widac jest alternatywa dla nas :)

: 26 maja 2009, 22:42
autor: Wodzu
Od Cieniasa 700 pasuje. Andrew ma tak chyba nawet...

: 26 maja 2009, 22:47
autor: Luksky
nie pasuje tak od razu. Kwestia półosi, przeróbki, tutaj jest gotowe rozwiązanie.

: 26 maja 2009, 22:48
autor: Wiktor
mam cały naped od cieniasa 700
silnik,skrzynia z poloskami
chodzil do konca az sie walek skonczyl
jest ktos zainteresowany??

: 26 maja 2009, 22:50
autor: Cicholc
Luksi gdzie to można kupic i pod jakom nazwą to funkcjonuje??

: 26 maja 2009, 22:54
autor: Wodzu
A te przeguby gdzies juz na allegro widzialem...

: 26 maja 2009, 22:56
autor: Luksky
Cicholc tutaj masz wszystko:

http://polosie.pl/www/index.html

zobacz mechanizm roznicowy ze szperą dla malca :)

bajka nie?

: 26 maja 2009, 22:57
autor: Luksky
a nazywa się to TRIPOD

: 26 maja 2009, 22:58
autor: Wodzu
Luk:) Ale oryginalnych od malca raczej nie zapierdolisz:)

: 26 maja 2009, 23:00
autor: Wiktor
luk w moscie od bmw 327 jest szpera!!!!

: 26 maja 2009, 23:03
autor: Luksky
Wiktor pisze:luk w moscie od bmw 327 jest szpera!!!!
a to ten co to czeka na mnie?

: 26 maja 2009, 23:08
autor: Cicholc
Luksi prawie 400zł za przeguby to bym za tą kasę kupił calego malucha z 99r albo worek orginalnych :mrgreen:

: 26 maja 2009, 23:10
autor: Luksky
Cicholc pisze:Luksi prawie 400zł za przeguby to bym za tą kasę kupił calego malucha z 99r albo worek orginalnych :mrgreen:
nikt nie mówił, że będzie tanio :) hobby kosztuje :) dlatego ja jezdze na zwykłych kupionych w ALFA ROMEO :) ale powiem szczerze że jakbym miał kupe kasy to chetnie bym zarzucił te tripody i sprawdził czy faktycznie takie cacy są.

: 26 maja 2009, 23:11
autor: Wiktor
wlasnie ten!!!!!!!!!!!!!!

: 26 maja 2009, 23:21
autor: Luksky
Wiktor pisze:wlasnie ten!!!!!!!!!!!!!!
o fak :) jak mi go puścisz to wpadne i zabije wszystkich na literę Z :)

: 27 maja 2009, 12:30
autor: Wiktor
lezy i czekan na ciebie i nie ma dyskusji

: 27 maja 2009, 13:23
autor: bandit
Orginalne maluchowskie przeguby potrafią dużo wytrzymać, pod jednym warunkiem: konstruując ramę do trajki na maluszku należy tak wypoziomować silnik ze skrzynką, aby półosie były ustawione prosto, a nie "pod kątem". Jeśli się o tym zapomni i półosie są ustawione "pod katem", wówczas przegub podczas normalnej pracy jest obciążony, w wyniku czego element elastyczny przegubu się wyrabia. Zjawisko to się objawia o wiele szybszym ich zużyciem,a efektem końcowym jest ich zerwanie.

: 13 sie 2009, 14:44
autor: boguslaw12
Witam , kupilem będę zakladał .

: 19 sie 2009, 11:29
autor: andrew1985
bandit pisze:Orginalne maluchowskie przeguby potrafią dużo wytrzymać, pod jednym warunkiem: konstruując ramę do trajki na maluszku należy tak wypoziomować silnik ze skrzynką, aby półosie były ustawione prosto, a nie "pod kątem". Jeśli się o tym zapomni i półosie są ustawione "pod katem", wówczas przegub podczas normalnej pracy jest obciążony, w wyniku czego element elastyczny przegubu się wyrabia. Zjawisko to się objawia o wiele szybszym ich zużyciem,a efektem końcowym jest ich zerwanie.
Otóż to ! Ja mam właśnie pod kątem bo wcześniej przy robieniu ramy w ogóle na to nie zwróciłem uwagi i przez to mi zrywały się. Ale wszystko było Ok póki miałem oryginalne przeguby z dość wyrobionymi gumami w przegubach dzięki czemu przegub bardziej się wyginał. Ale jak zerwałem te oryginalne to później co chwili nowe mi strzelały, aż postanowiłem założyć od CC 700. Wydawało mi się ze zrobię to szybko, tanio i prosto ale się przeliczyłem i komplikacji było co niemiara. Głównie z półośkami. Ponad pół roku się bujałem bo nikt nie mógł tak na frezować półosi. Ale ostatecznie szef z mojej byłej firmy wiedział gdzie to dać i zrobili mi to za free łącznie z hartowanie. W sumie za półosie z materiałem zapłaciłem 50zł (sam materiał tyle kosztował). Co prawda przeróbka się sprawdziła, trzymią jak cholera, nic z tym sie nie dzieje ale drugi raz bym tak tego nie rozwiązał.

: 19 sie 2009, 16:41
autor: Luksky
jak tyle bieganiny jest to najszybciej zakupić podwójne tripody, sa juz zestawy gdzie na jedna oś maluszka przypadają dwa przeguby i to pancerne. Fakt, kosztują jakies 150EU ale to najsensowniejsze rozwiązanie jeżeli ktoś uzytkuje 126p na poważnie.

: 20 sie 2009, 08:21
autor: bandit
Ale i tak wszystko zależy od tego, jak podczas prac projektowo-wykonawczych wypoziomujemy i ustawimy w ramie jednostkę napędową. Jak tego nie spieprzymy to nie musimy kombinować.

: 20 sie 2009, 16:52
autor: Luksky
bandit pisze:Ale i tak wszystko zależy od tego, jak podczas prac projektowo-wykonawczych wypoziomujemy i ustawimy w ramie jednostkę napędową. Jak tego nie spieprzymy to nie musimy kombinować.
Dokładnie, co wiecej, wydaje mi się że nawet jak ktoś spierdzielił sprawę, to zamiast kupować drogie przeguby, lepiej pobawić się wysokościa belki i reszty zawieszenia, wyjdzie o wiele taniej :)

: 24 sie 2009, 08:47
autor: andrew1985
Ja zimą opuszczę silnik bo myślę, że pójdzie to zrobić. Bo niedawno mi poszedł uszczelniacz na półośce i to pewnie przez to.

: 24 sie 2009, 09:34
autor: Luksky
uszczelniacze idą raz na rok, to nic nowego. Są wykonane z gówna a nie materiału, ich żywotność nie jest jakas wybitna...

: 24 sie 2009, 11:21
autor: bandit
Najczęstszą przyczyną cieknących osłon półosi w malcu jest wytarcie powierzchni styku półośki z osłoną i dzięki temu szybciej się wycierają i przeciekają. Ale praca pod kątem nie przedłuża ich żywotności. Sam miałem malucha, którym przejeżdźiłem przez 5 lat 50 tyś km i tylko 2 razy zmieniłem osłony, więc widać że nie trzeba ich zmieniać co roku