Strona 1 z 2
1,9 TDI
: 21 lut 2013, 10:30
autor: wisnia
Mam problem i nie mogę sobie poradzić, mianowicie chodzi o paska b5 fl 1,9 TDI 130, może ktoś z was poradzi. Jak mu odjebie, to traci moc i wchodzi w tryb awarynjy, najczęściej jak dostanie w pedał, ale przy spokojnej jeździe na zimnym też się zdaża. Komputer pokazuje przeładowanie turba, błąd nr P....(zapomniałem). Zrobiłem:
- wymienione wężyki podciśnieniowe
- wymieniona przepływka
- wyczyszczony, a pożniej wyminieniony zawór N75
- turbo po regeneracji ok 5 tys temu
Autem jeździ tylko Kaśka z moją córką i musi być w pełni sprawne. Wiadomo, czym może grozić danie w pedał, a auto prawie w miejscu. Szukałem w necie, ale każdy pisze to co ja już zrobiłem. Gość, (Luk powinieneś znać Ludwika z Osowej Sieni) podobno dobry co robił turbo stwierdził, wyjąć i przywieść, on zobaczy, ale po 5 tys ma prawo się zabrudzić i kierownica spalin nie działa prawidłowo. (jest to dla mnie kurwa conajmniej śmieszne po tak krótkim czasie). Fakt auto 80% jeździ po mieście.
Ma ktoś pomysły, zanim znowu wyjmę turbo??
Oczywiście dojście do turba takie, że ja moimi ręcami calineczki to bez flaszki nie podchodze

Re: 1,9 TDI
: 21 lut 2013, 11:09
autor: Wiktor
To walnij flaszkę

Re: 1,9 TDI
: 21 lut 2013, 11:54
autor: Rob_trike
Podaj nr błędu - podejdę na warsztat i pogadam
Re: 1,9 TDI
: 21 lut 2013, 14:50
autor: maciey
Wiśnia jak włączy się tryb awaryjny to hamulce działają normalnie?
Miałem taki przypadek,na trybie awaryjnym były słabe hamulce. Tak jak napisałeś lubiło mu tylko czasem takie coś się dziać.
Okazało się że broiła pompa vacu.
Re: 1,9 TDI
: 21 lut 2013, 15:21
autor: dark
U mnie w omedze przy podobnych objawach winny był przepływomierz powietrza przy filtrze po wymianie ok.
Re: 1,9 TDI
: 21 lut 2013, 17:13
autor: wisnia
Macieju zwróce uwage, na hamulce
Dark, przepływomierz wymieniłem
Re: 1,9 TDI
: 21 lut 2013, 19:07
autor: lukasz
w sharanie u znajomej dzialo sie bardzo podobnie, wszystko jak piszesz wymienione, i dalej to samo, po wycienciu kata wszystko oki i koszty poprzednich wymian sie zwrocily

i tez chyba to byla 130
Re: 1,9 TDI
: 21 lut 2013, 21:27
autor: Luksky
bez numeru błędu nic nie zaradzę.
1. sprawdzic czy siłownik sterujący kierownicą zmiany geometrii łopatek turbiny sie wychyla zaraz po odpaleniu silnika.
2. numery błędów z silnika
3. na 99% wiązka. Szmelcvageny a szczególnie B5 maja genetycznie zjebana elektrykę.
4. Jak podpiety jestes daj wartości doładowania, temperaturę mas powietrza.
Wiesz gdzie w tym aucie jest złacze diagnostyczne?
Re: 1,9 TDI
: 21 lut 2013, 21:31
autor: dmaczuga
Obstawiam:
czujniki zużycia hamulców, źle zregenerowana turbina - musiałbym tu pisać długo, nieszczelny lub/i zasyfiony olejem i innym świństwem intercooler, przepływomierz umiera, złej jakości filtr powietrza którego zassane elementy mogły po 5tyś uszkodzić turbinę, połączenia elektryczne we wiązce pod maską i wiele innych, aczkolwiek te usterki są najczęstsze w tych autach.
Re: 1,9 TDI
: 22 lut 2013, 02:16
autor: Luksky
Nie wiem gdzie Wisnia robił turbinę, ale jeżeli u Ludwika to nie ma prawa wyjść gniot. PRzepływkę wymienił. Czujnik hamulca by kontrolkę zapalał na desce, przynajmniej tak było w przypadku jaki przerabiałem. Kwestia zaworu upustowego może jeszcze byc i ten jebany EGR do dupy nie podobny w VW.
błędy powiedza co i jak
Re: 1,9 TDI
: 22 lut 2013, 08:48
autor: Rob_trike
ja bez kodu błedu sie nie wypowiem

Re: 1,9 TDI
: 22 lut 2013, 09:11
autor: rozi
Luksky pisze:bez numeru błędu nic nie zaradzę.
1. sprawdzic czy siłownik sterujący kierownicą zmiany geometrii łopatek turbiny sie wychyla zaraz po odpaleniu silnika.
?
Tak jak Luksky napisał na początek sprawdź siłownik czy pracuje ta puszka przy turbinie, trzpień powinien się ruszać gdy przygazujesz, miałem to już dwa razy
Re: 1,9 TDI
: 22 lut 2013, 09:28
autor: wisnia
Więc treść komunikatu:
"17965, P1557 ciśnienie doładowania graniczne, wartość regulacji przekroczona w górę"
Nawiązując do sugestii powyżej:
- katalizator już dawno wyjebany
- turbo robione przez Ludwika -info dla LUka (wejśćie diagnostyczne pod kierą)
- przepływomierz wymieniony
- filtr powietrza jak i inne podzespoły wymieniam zawsze sam i naprawdę nie wstawiam gówna
- sztanga po odpaleniu podnosi się
- na gruszce jest podciśnienie
Re: 1,9 TDI
: 22 lut 2013, 09:41
autor: Rob_trike
no więc krótko - stawiają na zawór N75, oraz na zabrudzenie gruchy podciśnienia przy turbinie ( zbiera się syf)
wez na podmiankę wymień zawór
Re: 1,9 TDI
: 22 lut 2013, 09:45
autor: pawlikTrike
Jak jest podciśnienie na gruszce to może sama grucha ?
Re: 1,9 TDI
: 22 lut 2013, 09:51
autor: winda
ja pierdole? co to za auta robią? o 90% tych części które wymieniacie nie słyszałem!!! w silniku 2,9 td sprinter tez one są?

Re: 1,9 TDI
: 22 lut 2013, 11:26
autor: dark
Winda szkoda gadać tylko laptopy i kody błędu Ja zrobiłem pompe za 2,5 tysia objawy po tygodniu te same omega spowrotem na warsztat i jak nie było już na co zwalić bo pompa dobra to znaleźli zaworek zwrotny założony przez jakiegoś magika na taśme elektryczną na rurce paliwa szkoda gadać ale jak podpowiadałem że paliwa we filtrze nie ma rano i nie zapala to kody błędu nie podpowiedziały wszyscy pompa bo omegi po 200 tys. tak mają i hu...............j
Re: 1,9 TDI
: 22 lut 2013, 13:57
autor: wisnia
Rob, ale ten zawór podmieniałem, no może tez był walnięty. Popytam czy ma ktoś na podmianke....
Re: 1,9 TDI
: 23 lut 2013, 11:15
autor: Luksky
zaworow u mienia dziesiatki, tylko róznia sie one. masz jego numer lub foto? Jezeli zawor podmieniales to pozostaje gruszka lub podcisnienie spierdala. wezyk przetarty lub akumulator podcisnienia (masz kulę czy juz nie)?
dalej mi nie odpowiedziales czy jak odpalasz auto to wciaga siłownik od sterowania wychyłem łopatek turbiny - nie sluchasz kurwa i głosujesz w ciemno.
Wciaga czy nie wciaga tego jebanego siłowniczka?
generalnie masz zjebane sterowanie wychyłem łopatek turbiny i jest przeładowany, przyczyny jak powyzej. Mozliwe ze sie zapiekły ale Ludwik szkiełkuje kazda turbinę, wiec jak jego pracę wsadzam do wózka widłowego to po 36tys mtg nie trzeba nic dotykac.
Re: 1,9 TDI
: 23 lut 2013, 11:16
autor: Luksky
Spokojnie, VW nas nie zaskoczy. Chyba, że passat B5 i nie działające podgrzewanie lusterka

BTw Wisnia masz elektrycznie otwieranyy bagaznik i klapke paliwa?
Re: 1,9 TDI
: 23 lut 2013, 11:32
autor: wisnia
Luk, nie che mi sie pisac, zadzwonie
Re: 1,9 TDI
: 23 lut 2013, 12:00
autor: Luksky
wisnia pisze:Luk, nie che mi sie pisac, zadzwonie
Wiśnia, ten telefon dzwoni naokrągło cała dobę, miej litość. Napisz

No ok, pojde po niego do auta. daj mi 10 minut
Re: 1,9 TDI
: 23 lut 2013, 22:15
autor: Wiktor
jebane szmelcwageny
nastepne auto jaki kupie to avensis 3,2 benzyna
Re: 1,9 TDI
: 24 lut 2013, 02:07
autor: Luksky
Wiktor pisze:jebane szmelcwageny
nastepne auto jaki kupie to avensis 3,2 benzyna
nie kupuję nieznanego, wiec ja pozostane w branży. VW jest fajny. za 100zł wynosze ze sklepu reklamowke czesci. Do francuza za 200zł kupowalo sie jeden amortyzator.
Re: 1,9 TDI
: 24 lut 2013, 14:20
autor: Wiktor
Luksky pisze:Wiktor pisze:jebane szmelcwageny
nastepne auto jaki kupie to avensis 3,2 benzyna
VW jest fajny. za 100zł wynosze ze sklepu reklamowke czesci. Do francuza za 200zł kupowalo sie jeden amortyzator.
To prosze komplet wachaczy do audi.
A i jeszcze tuleje tylnej belki.