Tak więc Panie kolego, problem jest złożony. Nie niemozliwy do rozwiązania ale dość złożony. Po pierwsze to musiałbys sprawdzić symbol sterownika silnika

i symbol, czyt numer Siemensa lub VDO lub MSU licznika. Powiem tyle, że aby w Sharanie wytargać sterownik silnika trzeba wypierdolić dechę

z licznikiem jest troszke mniej pierdologii

Problem jest tego rodzaju, że immo w Twoim Sharanie jest z epoki póznego średniowiecza i transmisja pomiędzy zintegrowanym w liczniku immo a jego systemem porownawczym w sterowniku silnika zapierdala cyfrowo. Ty masz urządzenie z epoki wczesnego średniowiecza

gdzie na żółty przewód leci pewnie +12V i w ten sposob tego nie rozwiążemy. Tak mozna było rozpukiwać stare omegi, vectry, itp. Tutaj jest troche wyższa filozofia. Sygnał z pastylki biegnie do zintegrowanego w liczniku jak juz mowilem immo, skad biegnie dalej cyfrowo do sterownika silnika, gdzie jest porownywany sygnał i zgodność kodu, jeżeli sie zgadza to wtedy możesz odpalić motur. To celowe aby ukrócić kradzieże aut polegające na zamianie ECU. DLatego w sposob, ktory masz na urządzeniu nie bardzo widze możliwośc zrealizowania tego. Podpowiada mi koleś z Bosch, że mozna wytargac Twój sterownik silnika, wyrżnąc układ immo, zmienić oprogramowanie i wtedy będzie to jak najbardziej możliwe, ale nie bedziesz miał tego fabrycznego zabezpieczenia. Nowsze sharany maja sterowniki EDC15 i mają immo juz tylko w sterowniku silnika i tam wbrew pozorom jest sie łatwiej dobrać. Jeżeli chcesz dalej działać to musiałbyś zdemontowac licznik i podać jego numerki. Albo sprawa sie zakonczy na wysłaniu licznika i sterownika do kogos bystrego, czyt takiego jak koleś z Bosch, albo może jest jakiś medżik, ktory to rozpierdoli sposobem, o ktorym nie śniło sie ani mi, ani kolesiowi, ale gość raczej wie co mówi, bo 4 lata przesiedział za te transmisje cyfrowe pomiędzy sterownikami w droższych wtedy autach.
ja w cyfrówce sie nie łapię za bardzo. WIem tylko ktore kable odizolowac żeby sie podłączyc w szynę i zrobic diagnostykę bez zrywania plomb
