Strona 1 z 1

VW Sharan Immobilizer

: 16 gru 2012, 21:51
autor: patryks83
Witam Pany!
Kupiłem sobie alarm z modułem zdajnego odpalania z pilota bo nie chce mi się zap..rdalać z rana odpalać furę by się rozgrzała. Podłączyłem wszystko oprucz jednego kabelka wychodzącego z centralki alarmu, który daje sygnał do immobilizera, bo nie wiem gdzie go podłączyć.... Tymczasowo wyjąłem ten aparacik z kluczyka i przykleiłem pod stacyjką.... Ale tak nie może być.... orientuje się ktoś gdzie go podłączyć...?

Re: VW Sharan Immobilizer

: 16 gru 2012, 23:09
autor: ricardo64
nie pomoge ci bo nie mam pojecia ale jak dla mnie najpiekniejszym momentem rozpoczynajaczego sie dnia to przekrecenie klucza w stacyjce

Re: VW Sharan Immobilizer

: 16 gru 2012, 23:13
autor: krobia
ricardo64 pisze:nie pomoge ci bo nie mam pojecia ale jak dla mnie najpiekniejszym momentem rozpoczynajaczego sie dnia to przekrecenie klucza w stacyjce
:lol: :lol: :lol: aleś dowalił,niczym dzik w sosne :D

Re: VW Sharan Immobilizer

: 16 gru 2012, 23:39
autor: Luksky
Sharan ma odciecie bodajze zasilania pompy wtryskowej, ale zaraz, nie napisałes ktory masz rocznik. Czy jeszcze normalne auto czy pompowytrysk? To istotne. Daj dane auta i oznaczenie silnika a znajde co i jak.

Re: VW Sharan Immobilizer

: 17 gru 2012, 17:57
autor: patryks83
Luk to jest VW Sharan 1.9 TDI 1997r 66KW/90KM Nie wiem czy to ma większe znaczenie bo każdy z nich miał montowany ten sam immobilizer, firmy simens (jak na zdjęciu wyżej) i z centralki alarmu wychodzi przewód który właśnie trzeba wpiąć w immo, ale nie wiem gdzie.... A nie chce czegoś zjebać....

Re: VW Sharan Immobilizer

: 17 gru 2012, 20:42
autor: Luksky
patryks83 pisze:Luk to jest VW Sharan 1.9 TDI 1997r 66KW/90KM Nie wiem czy to ma większe znaczenie bo każdy z nich miał montowany ten sam immobilizer, firmy simens (jak na zdjęciu wyżej) i z centralki alarmu wychodzi przewód który właśnie trzeba wpiąć w immo, ale nie wiem gdzie.... A nie chce czegoś zjebać....

ja mam 2000r, 110KM i nie ma siemensa tylko jakąs firme krzak, nie ma rownież żółtego przewodu. Dlatego pytałem o symbol literowy silnika. ALH, AHU, AVG, musisz to sprawdzić, bo schematów jest do każdego inny, rozniacy sie duperelami.

Re: VW Sharan Immobilizer

: 18 gru 2012, 18:32
autor: patryks83
Chodziło mi że 1997 rocznika wszystkie miały te samo immo, a kod silnika to: ANU

Re: VW Sharan Immobilizer

: 18 gru 2012, 21:49
autor: Luksky
Tak więc Panie kolego, problem jest złożony. Nie niemozliwy do rozwiązania ale dość złożony. Po pierwsze to musiałbys sprawdzić symbol sterownika silnika :) i symbol, czyt numer Siemensa lub VDO lub MSU licznika. Powiem tyle, że aby w Sharanie wytargać sterownik silnika trzeba wypierdolić dechę :) z licznikiem jest troszke mniej pierdologii :) Problem jest tego rodzaju, że immo w Twoim Sharanie jest z epoki póznego średniowiecza i transmisja pomiędzy zintegrowanym w liczniku immo a jego systemem porownawczym w sterowniku silnika zapierdala cyfrowo. Ty masz urządzenie z epoki wczesnego średniowiecza :) gdzie na żółty przewód leci pewnie +12V i w ten sposob tego nie rozwiążemy. Tak mozna było rozpukiwać stare omegi, vectry, itp. Tutaj jest troche wyższa filozofia. Sygnał z pastylki biegnie do zintegrowanego w liczniku jak juz mowilem immo, skad biegnie dalej cyfrowo do sterownika silnika, gdzie jest porownywany sygnał i zgodność kodu, jeżeli sie zgadza to wtedy możesz odpalić motur. To celowe aby ukrócić kradzieże aut polegające na zamianie ECU. DLatego w sposob, ktory masz na urządzeniu nie bardzo widze możliwośc zrealizowania tego. Podpowiada mi koleś z Bosch, że mozna wytargac Twój sterownik silnika, wyrżnąc układ immo, zmienić oprogramowanie i wtedy będzie to jak najbardziej możliwe, ale nie bedziesz miał tego fabrycznego zabezpieczenia. Nowsze sharany maja sterowniki EDC15 i mają immo juz tylko w sterowniku silnika i tam wbrew pozorom jest sie łatwiej dobrać. Jeżeli chcesz dalej działać to musiałbyś zdemontowac licznik i podać jego numerki. Albo sprawa sie zakonczy na wysłaniu licznika i sterownika do kogos bystrego, czyt takiego jak koleś z Bosch, albo może jest jakiś medżik, ktory to rozpierdoli sposobem, o ktorym nie śniło sie ani mi, ani kolesiowi, ale gość raczej wie co mówi, bo 4 lata przesiedział za te transmisje cyfrowe pomiędzy sterownikami w droższych wtedy autach.

ja w cyfrówce sie nie łapię za bardzo. WIem tylko ktore kable odizolowac żeby sie podłączyc w szynę i zrobic diagnostykę bez zrywania plomb :)

Re: VW Sharan Immobilizer

: 19 gru 2012, 00:01
autor: patryks83
Luk dzięki za fatygę!
Dam sobie spokój z tym immo.... założyłem przekaźnik który odłącza pompę paliwa, a przekaźnikiem steruje alarm, więc chyba na jedno wychodzi....
Myślałem że będzie mniej roboty :) Jeszcze raz dzięki i pozdro!!!

Re: VW Sharan Immobilizer

: 19 gru 2012, 00:08
autor: Luksky
patryks83 pisze:Luk dzięki za fatygę!
Dam sobie spokój z tym immo.... założyłem przekaźnik który odłącza pompę paliwa, a przekaźnikiem steruje alarm, więc chyba na jedno wychodzi....
Myślałem że będzie mniej roboty :) Jeszcze raz dzięki i pozdro!!!

kurwa teraz jak sie wycofasz to Piotruś będzie dupe truł :) bo on niespełniony złodziej samochodowy po wyroku :)

Re: VW Sharan Immobilizer

: 23 gru 2012, 13:05
autor: mechanior
Luk, u mnie w traji mam silnik z omegi 96r. i immo było tam już transponderowe, tak że musiałem zabrać sterownik do jednego magika żeby wyciął immo, inaczej bym silnika nie odpalił, w aucie wolałbym immo nie wycinać bo byle gnojek potem może auto podpierdolić.

Re: VW Sharan Immobilizer

: 23 gru 2012, 13:39
autor: Luksky
mechanior pisze:Luk, u mnie w traji mam silnik z omegi 96r. i immo było tam już transponderowe, tak że musiałem zabrać sterownik do jednego magika żeby wyciął immo, inaczej bym silnika nie odpalił, w aucie wolałbym immo nie wycinać bo byle gnojek potem może auto podpierdolić.

Tak, ale te Wasze silniki to z tej omegi 2 już są. Ja miałem 1 generację omegi to tam immo to był banał. Podać zasilanie tu i tam i mozna było jechać, łamiąc blokadę stacyjki. Teraz juz wszedzie jest następca transponderowego immo i odcina takie rzeczy, że sie w głowie nie mieści. Co ciekawe do nowych aut nie mozna włożyć używanych podzespołów tak ot sobie. Trzeba sie udac do zaprzyjaźnionych elektroników samochodowych