Strona 4 z 6

Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus

: 08 lut 2011, 23:10
autor: sekuwawa
No czasu trochę minęło od ostatniego posta, ale i robota poszła do przodu.
Flansza dorobiona co możecie sobie zobaczyć na poniższych zdjęciach. Sprawa była by banalna gdyby otwory mocujące silnika subaraka i garba się nie pokrywały, ale wyszło że dolne się pokrywają. W górnej części flanszy otworki się mijają i jest lala. Otwory z pogłębieniem służą do przykręcenia flanszy do bloku subaru a przelotówki są na rozstawie garba. W dolnej części flnaszy było trudniej. Cała flansza ma grubość 20mm więc wyfrezowane zostało 10mm i w tym co zostało zrobiono otwory z pogłębieniami do mocowania flanszy w dolnej części bloku subaru. Zostały dofezowane kostki w których wywiercono otwory na szpilki które przekłada się przez skrzynię garba. Kostki zostały przykręcone do flanszy 2 śrubami z łbem stożkowym i dodatkowo zakołkowałem 2 kołkami. Kostki ciasno wchodzą w wyfrezowaną flanszę więc o sztywność tego połączenia się nie martwię.
Teraz zostało mi to wszystko przymierzyć i mam nadzieję, że silnik subaru zostanie powieszony :)
Jeżeli ktoś chce to po sprawdzeniu czy to pasuje mogę podesłać rysunki cad-owskie z rozstawami śrub garba i subaru.
Jak coś to piszcie na priv.

Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus

: 09 lut 2011, 10:55
autor: Rob_trike
fajna robota :D Prosimy o foty w montażu

Oczywiście proszę o rysunki na PW

Od dobrego przybytku glowa nie boli :mrgreen:

Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus

: 09 lut 2011, 11:42
autor: winda
to prawda że flansza jest prostsza jak sruby mijaja się.fajna robota.nie zapomniałes nawet o pierścieniu

Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus

: 09 lut 2011, 16:43
autor: agramer1966
Super robota ... rysunki mile widziani :D

Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus

: 03 kwie 2011, 23:06
autor: Argus
A jak jest z obrotami silnika -w prawo , w lewo ?
subaru zamontowane do skrzyni garba kręci w odpowiednią stronę ?
Jeśli zadałem głupie pytanie to sie za bardzo nie nabijajcie ale nigdzie nie moge znależć żadnych informacji na ten temat

Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus

: 04 kwie 2011, 09:00
autor: Wiktor
wiekszosc normalnych silnikow kreci sie w prawo.
I tu garbusiarze zjebali cala swoja przebieglosć
skoro chcieli byc tak inni czemu ich silnik rowniez kreci sie w prawo???
pomimo ze nadal nie wiemy kto jest kierowca trajki i gdzie jest trzeci cylinder??
Nigdzie tez nie znalezlem informacji ile wody moze przepompowac na minute
ale ze kreci sie w prawo to sie zawiodlem :roll: :roll: :roll:

Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus

: 04 kwie 2011, 23:34
autor: Luksky
Wiktor pisze:wiekszosc normalnych silnikow kreci sie w prawo.
I tu garbusiarze zjebali cala swoja przebieglosć
skoro chcieli byc tak inni czemu ich silnik rowniez kreci sie w prawo???
pomimo ze nadal nie wiemy kto jest kierowca trajki i gdzie jest trzeci cylinder??
Nigdzie tez nie znalezlem informacji ile wody moze przepompowac na minute
ale ze kreci sie w prawo to sie zawiodlem :roll: :roll: :roll:
\\



Panie, jeżeli ich silnik sie kreci w prawo to sa tak samo niedoruchani jak dwulitrowy TDI ze stajni VW z pompowtryskami, ktory jest tak udany jak TItanic tuz przed przypierdoleniem w lód....... Vw sie zakonczył na golfie 2 i silniku 1.9 TDI. Reszta to żenada

Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus

: 05 kwie 2011, 16:42
autor: Lipa
Wiktor pisze: Nigdzie tez nie znalezlem informacji ile wody moze przepompowac na minute
:roll: :roll: :roll:

z silnikiem 1200 ccm 900 l/min. 8) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus

: 05 kwie 2011, 19:08
autor: Luksky
Lipa pisze:
Wiktor pisze: Nigdzie tez nie znalezlem informacji ile wody moze przepompowac na minute
:roll: :roll: :roll:

z silnikiem 1200 ccm 900 l/min. 8) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
to prawie tona wody na minutę - to prawda prawdziwa???????

Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus

: 28 sie 2011, 13:12
autor: pawlikTrike
Odświeżę trochę temat, bo zaczynam rozmyślać o połączeniu kół zamachowych od garbusa i subaru.
Sposób w jaki zrobił to Seku bardzo mi odpowiada i wygląda że wszystko jest Ok, ale dla pewności mam dwa pytania: czy sposób połączenia nie jest zbyt płytki ? tzn czy śruby mocujące koło nie wystają za bardzo w stronę tarczy sprzęgła i drugie pytanie:co z podparciem wałka ? nie trzeba dorobić jeszcze dystansu z jakimś łożyskiem igiełkowym, ew tuleją z brązu ?
Chodzi o to miejsce:
koło_przod1.JPG
W oryginalnych rozwiązaniach jakie oferują firmy produkujące zestawy do SWAPów garbusowo-subarowych, koło ma w miejscu wałka wysuniętą tuleje i wygląda to tak :
kołosubaru1.JPG
Proszę o sugestie.
Sekuwawa, u Ciebie wszystko chodzi OK ? nic nie przerabiałeś i dorabiałeś więcej ?

Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus

: 28 sie 2011, 21:18
autor: winda
Pawlik.jak chcesz to wymierze swoją starą tuleje. może ci podpasuje

Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus

: 28 sie 2011, 21:25
autor: winda
rozrusznik bedzie na silniku czy od garba na skrzyni?

Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus

: 28 sie 2011, 21:42
autor: pawlikTrike
No właśnie, u Ciebie jest trochę inna sytuacja bo rozrusznik masz na silniku i odsuwałeś całe koło ze sprzęgłem na dystansie. Ja rozrusznik i koło będę miał od garbusa i łącząc koła ze sobą w sposób opisany wyżej, odsuwam jakby wieniec od silnika i nie wiem czy wałek sięgnie do mocowania koła na tyle, że będzie podparty i będzie ok :? Ale dzięki za zainteresowanie :D

Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus

: 28 sie 2011, 21:44
autor: winda
ale ja rozrusznik mam na skrzyni garbusowy

Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus

: 28 sie 2011, 21:47
autor: pawlikTrike
a myślałem, że na silniku :shock: muszę przejrzeć Twój temat budowy :D A koło i sprzęgło masz od garba?

Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus

: 28 sie 2011, 21:49
autor: winda
koło i sprzęgło to składanka.dałeś mi impuls aby zrobic temat o połączeniu alfy z garbem.
postaram się jutro zrobić piekny temat podparty zdjęciami

Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus

: 28 sie 2011, 21:59
autor: pawlikTrike
winda pisze:koło i sprzęgło to składanka.dałeś mi impuls aby zrobic temat o połączeniu alfy z garbem.
postaram się jutro zrobić piekny temat podparty zdjęciami
Składanka tzn. ??? a co do tematu o połączeniu garba z alfa to jak najbardziej zrób może coś podpatrzę i wykorzystam , bo na razie planuje rozkminić temat na tyle żeby dwa razy nie robić. Ciekawe co jeszcze napisze Seku, jak mu to wszystko się spasowało

Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus

: 28 sie 2011, 22:06
autor: winda
poprzeglądam zdjęcia to moze sobie przypomnę.wiesz.miałem dwa sprzęgła alfy i jedno garba.kombinowałem.

Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus

: 28 sie 2011, 22:12
autor: sekuwawa
pawlikTrike pisze:Odświeżę trochę temat, bo zaczynam rozmyślać o połączeniu kół zamachowych od garbusa i subaru.
Sposób w jaki zrobił to Seku bardzo mi odpowiada i wygląda że wszystko jest Ok, ale dla pewności mam dwa pytania: czy sposób połączenia nie jest zbyt płytki ? tzn czy śruby mocujące koło nie wystają za bardzo w stronę tarczy sprzęgła i drugie pytanie:co z podparciem wałka ? nie trzeba dorobić jeszcze dystansu z jakimś łożyskiem igiełkowym, ew tuleją z brązu ?
Chodzi o to miejsce:
koło_przod1.JPG
W oryginalnych rozwiązaniach jakie oferują firmy produkujące zestawy do SWAPów garbusowo-subarowych, koło ma w miejscu wałka wysuniętą tuleje i wygląda to tak :
kołosubaru1.JPG
Proszę o sugestie.
Sekuwawa, u Ciebie wszystko chodzi OK ? nic nie przerabiałeś i dorabiałeś więcej ?
U mnie jest trochę inaczej bo w moim silniku dało się zdjąć to co nazywam obudową sprzęgła i przez to silnik subaryny jest dużo bliżej skrzyni garbowej. Jakoś tak złożyłem koła, że wałek skrzyni podpiera się pięknie w kole zamachowym i jedyne co musiałem zmienić to wielkość łożyska jeżeli chodzi o bieżnię wewnętrzną. Dokładnie nie pamiętam wymiarów ale mam nadzieję że czegoś nie spierdzieliłem bo na razie to silnik tylko wisi na skrzyni a cała traja stoi i czeka na lepsze czasy a właściwie na wolny czas :)
U Ciebie być może konieczna będzie jakaś tulejka dystansowa do podparcia wałka skrzyni.
Rozrusznik będzie oczywiście garbowy.

Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus

: 28 sie 2011, 22:24
autor: pawlikTrike
Dzięki za odzew :D
Widzę że będę musiał pokombinować.
Jak zdejmę z silnika imprezy koło i dorwę koło garbusowe to pomierzę i wtedy coś wymyślę, Już jakiś pomysł mam, zobaczymy czy się sprawdzi :?

Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus

: 28 sie 2011, 22:28
autor: sekuwawa
pawlikTrike pisze: Ok, ale dla pewności mam dwa pytania: czy sposób połączenia nie jest zbyt płytki ? tzn czy śruby mocujące koło nie wystają za bardzo w stronę tarczy sprzęgła
I tu właśnie zacząłem się zastanawiać. Tego jeszcze ze sprzęgłem nie montowałem. Jak by co to coś się wymyśli, sprawdzę w wolnej chwili, ale to niestety za tydzień lub dwa.

Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus

: 08 wrz 2011, 17:41
autor: andrzejqs
swapy subarowe mają tarcze całe tulejka pewnie niezda egzaminu ,bo na 10 mm nie będzie trzymać tyle jest tam miejsca po łożysku 6201 . Tak jest w EJ 18

Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus

: 12 gru 2011, 09:54
autor: subaruu
witam wszystkich posiad trajek ,silnik subaru EA82 jest bardzo łatwo połonczyci z skrzynią garba zajeło mi to kilka popołudni spedzonych w garażu ,kryza na zamku dodatkowo podparta dwiema poduchami akurat miałem te z subaru ,koło zamach tarcze 215 vw transporter 1,6 silnik taki jak w garbie posiadam takie koło zamachowe ,niestety nieodpaliłem jeszcze mojego subaru ,nieznam się na elektryce chodzi o połonczenie aparatu z cewką ,prosiłbym o kontakt kolesia ktury chce to połonczyci razem chętni potpowiem jak to prosto zrobić

Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus

: 12 gru 2011, 15:56
autor: winda
Subaruu , cieszymy się że potrafisz w prosty sposób połączyć.Teraz jednak zapraszamy do POWITALNI a tam moze znajdziesz
" kolesia" co ci połączy elektrykę

Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus

: 12 gru 2011, 20:42
autor: Wiktor
albo połączy albo podłączy :mrgreen: :mrgreen: