pawlikTrike pisze:Agramer, masz jeszcze jakieś fotki rozwiazań połączenia Subaru - Garbus ? Interesuje mnie rozwiązanie flanszy i koła zamachowego, ew dystansów do tego koła, i jeszcze jedno pytanie, które zresztą już padło: czy we flanszy potrzebny jest ten kołnierz ustalający do skrzyni garbowej, bo widziałem flansze bez tych pierścieni, odpowiedź już co prawda padła od Wiktora, ale co ty myślisz na ten temat ? Wystarczy płaska bez tego pierścienia, na samych śrubach???
Spoko, spoko już wszystko powstaje. Właśnie pomierzyłem oba koła zamachowe i da się je spokojnie połączyć na płytki zamek, 4 śruby z łbem stożkowym i 4 kołki fi 8mm. Ponieważ koło od subaru jest żeliwne więc dla pewności z tyłu można dodać nakrętki, ale to już wyjdzie m w praniu. W tym tygodniu pójdzie do tokarza.
Co do zamka to ja jestem stanowczo ZA. Śruby w garbie przenoszą tylko moment skręcający natomiast masa silnika wisi na zamku. Trzeba pamiętać że silnik nie ma żadnych dodatkowych podwiesi.
Jeżeli chodzi o flanszę to wyjdzie fajna coś ok 30mm grubości i prosta do zrobienia praktycznie na tokarce + wytrasowanie i wywiercenie otworów. Jak ktoś ma CNC z narzędziami napędzanymi to praktycznie z jednego zamocowania.
A i przypominam że to do silnika EA82 więc do nowszych EJ pewnie nie podpasuje

JAK BY KTOŚ MIAŁ NOWY GAŹNIK OD 125p TO KUPIĘ
