Silnik Subaru + skrzynia garbus
- sekuwawa
- Posty: 2011
- Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Silnik Subaru + skrzynia garbus
Ponieważ udało mi się nabyć silnik od starego subaraka EA82 1.8 na gaźniku i prostym rozdzielaczu bez elektroniki to uznałem, że warto by było na tym forum uporządkować naszą wiedzę na temat połączenia tych silników ze skrzynią od garbatego. Wiem, wiem żeby załączyć zdjęcia, ale na razie nie mam co się na pewno zmieni po weekendzie jak go w końcu odpalę
Najbardziej interesuje mnie flansza i sprzęgło. Może ktoś już ma rysunki zwymiarowanej flanszy najlepiej w dwg?
Druga sprawa to sprzęgło. Coś słyszałem, że najlepiej na tarczach 200mm. Ponieważ nie zamierzam przerabiać skrzyni więc wstępnie planuję koło zamachowe garbusiarskie i tu pytanie czy to jest to samo koło co w silnikach 1.2?? Podejrzewam, że inne i dlatego jestem chętny do odkupienia takiego kompletnego sprzęgła 200mm, może się komuś przewala.
Jeśli ktoś może pomóc to z góry wielkie dzięki. Ja na pewno będę ten temat sobie powoli przerabiał i wrzucał na forum postępy z moich prac.
Najbardziej interesuje mnie flansza i sprzęgło. Może ktoś już ma rysunki zwymiarowanej flanszy najlepiej w dwg?
Druga sprawa to sprzęgło. Coś słyszałem, że najlepiej na tarczach 200mm. Ponieważ nie zamierzam przerabiać skrzyni więc wstępnie planuję koło zamachowe garbusiarskie i tu pytanie czy to jest to samo koło co w silnikach 1.2?? Podejrzewam, że inne i dlatego jestem chętny do odkupienia takiego kompletnego sprzęgła 200mm, może się komuś przewala.
Jeśli ktoś może pomóc to z góry wielkie dzięki. Ja na pewno będę ten temat sobie powoli przerabiał i wrzucał na forum postępy z moich prac.
- custom
- Member
- Posty: 7995
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus
Poszukaj sprzęgła 215 mm najlepiej z kołem w komplecie bo od 1,2 się nie nada.
Zapodaj temat na garbiarni , oni powinni mieć
na allegro też widziałem .
Zapodaj temat na garbiarni , oni powinni mieć
na allegro też widziałem .
Omne Trinum Perfectum.
- sekuwawa
- Posty: 2011
- Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus
No właśnie od czego szukać tego sprzęgła 215mm, to jeszcze garbus czy już jakiś transporter? Jeżeli trnsporter to czy będzie pasować wieniec koła pod rozrusznik garba?custom pisze:Poszukaj sprzęgła 215 mm najlepiej z kołem w komplecie bo od 1,2 się nie nada.
- custom
- Member
- Posty: 7995
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus
W sumie tego jeszcze nie przerabiałem , to temat przyszłoroczny jak dla mnie ,sekuwawa pisze:No właśnie od czego szukać tego sprzęgła 215mm, to jeszcze garbus czy już jakiś transporter? Jeżeli trnsporter to czy będzie pasować wieniec koła pod rozrusznik garba?custom pisze:Poszukaj sprzęgła 215 mm najlepiej z kołem w komplecie bo od 1,2 się nie nada.
ale chyba Wiktor przerabiał , sam mu dawałem namiar na takie sprzęgło .
Omne Trinum Perfectum.
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus
w silniku 1.6 masz docisk 200 mm normalny - słoneczko - nie na łapach. Koło zamachowe od 1.6 jak najbardziej pasuje pod rozrusznik - bo to wszystko garb.
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
- agramer1966
- Posty: 864
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:53
- Krótki opis: *ASSISTANCE*
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
- Kontakt:
Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus
Wybór sprzęgła jest prosta sprawa, 215 lepiej łapie od 200 lub 180 tylko ... przy silniku od 120+ rumaka jeżeli za dobrze łapie a masz ciężka nogę, będą pękać półosi.
Oto wygląd adaptera sprzęgło garb 200 "słoneczko"
tylko ten rodzaj łożyska będę pasował
Oto firma produkująca WW zestaw
http://www.kennedyeng.com/vw_por.htm
Oto wygląd adaptera sprzęgło garb 200 "słoneczko"
tylko ten rodzaj łożyska będę pasował
Oto firma produkująca WW zestaw
http://www.kennedyeng.com/vw_por.htm
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Uwaga: światełko na końcu tunelu jest wyłączone z powodu oszczędzania energii.
- sekuwawa
- Posty: 2011
- Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus
Silnik subaru odpalony i żyje więc temat idzie dalej.
O dziwo mój stary silnik 1.2 prosto z meksyku posiada sprzęgło 200mm na słoneczku więc zamierzam z niego wykorzystać koło, sprzęgło i docisk. Dla Ciebie Argamer dołączam fotki mojego bloku. Jeżeli da radę to pójdzie do budowy silnika 1.3 w którym korozja przeżarła dół.
Blok garba i subaru pomierzone więc zacząłem projektować flanszę. Odkręciłem oryginalną osłonę koła subaru i jak dobrze pójdzie to to flansza będzie dużo krótsza od tej którą sprzedają firmy tuningowe, a dodatkowo planuję aluminium. Nowe koło zamachowe powstanie prawdopodobnie z połączenia dwóch kół jak to kiedyś robiliśmy łącząc silnik zaza ze skrzynią ruska. Jak tylko będę miał to wyrysowane to rysunki poglądowe wrzucę na forum.
Może ma ktoś zwymiarowaną flanszę od strony garba to bym sprawdził poprawność swoich pomiarów. Interesuje mnie średnica zamka pod skrzynię i rozstaw śrub.
O dziwo mój stary silnik 1.2 prosto z meksyku posiada sprzęgło 200mm na słoneczku więc zamierzam z niego wykorzystać koło, sprzęgło i docisk. Dla Ciebie Argamer dołączam fotki mojego bloku. Jeżeli da radę to pójdzie do budowy silnika 1.3 w którym korozja przeżarła dół.
Blok garba i subaru pomierzone więc zacząłem projektować flanszę. Odkręciłem oryginalną osłonę koła subaru i jak dobrze pójdzie to to flansza będzie dużo krótsza od tej którą sprzedają firmy tuningowe, a dodatkowo planuję aluminium. Nowe koło zamachowe powstanie prawdopodobnie z połączenia dwóch kół jak to kiedyś robiliśmy łącząc silnik zaza ze skrzynią ruska. Jak tylko będę miał to wyrysowane to rysunki poglądowe wrzucę na forum.
Może ma ktoś zwymiarowaną flanszę od strony garba to bym sprawdził poprawność swoich pomiarów. Interesuje mnie średnica zamka pod skrzynię i rozstaw śrub.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus
no panie garbusmanie
masz rysunek rozstawu szpilek skrzyni garba? i ewentalnie zamka??
masz rysunek rozstawu szpilek skrzyni garba? i ewentalnie zamka??
idą zmiany
- sekuwawa
- Posty: 2011
- Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus
No Panie Wiktor a jak pasowałeś V6 ze skrzynią od garba? Nie robiłeś zamka? W garbie obciążenia przenosi zamek a w subaru dwa kołki ustalające i 4 śruby.Wiktor pisze:no panie garbusmanie
masz rysunek rozstawu szpilek skrzyni garba? i ewentalnie zamka??
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus
nie robilem zamka
rozwiercilem otwory mocujace na fi12 i skrecilem srubami pasowanym
zaloze sie ze nie obroci
rozwiercilem otwory mocujace na fi12 i skrecilem srubami pasowanym
zaloze sie ze nie obroci
idą zmiany
- custom
- Member
- Posty: 7995
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus
Seku , ten blok masz od silnika 1300 wzmocniony fabrycznie do 44 km
Omne Trinum Perfectum.
- pawlikTrike
- Member
- Posty: 7526
- Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
- Kontakt:
Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus
Agramer, masz jeszcze jakieś fotki rozwiazań połączenia Subaru - Garbus ? Interesuje mnie rozwiązanie flanszy i koła zamachowego, ew dystansów do tego koła, i jeszcze jedno pytanie, które zresztą już padło: czy we flanszy potrzebny jest ten kołnierz ustalający do skrzyni garbowej, bo widziałem flansze bez tych pierścieni, odpowiedź już co prawda padła od Wiktora, ale co ty myślisz na ten temat ? Wystarczy płaska bez tego pierścienia, na samych śrubach???
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
- agramer1966
- Posty: 864
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:53
- Krótki opis: *ASSISTANCE*
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
- Kontakt:
Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus
Ja to nie robiłem ... raz pomagałem i tyle. Tu jest największa europejska strona o konwersji:
http://www.rjes.com/ setki fotek oraz materiałów.
http://www.rjes.com/ setki fotek oraz materiałów.
Uwaga: światełko na końcu tunelu jest wyłączone z powodu oszczędzania energii.
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
- agramer1966
- Posty: 864
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:53
- Krótki opis: *ASSISTANCE*
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
- Kontakt:
Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus
Frezować, spawać ... no problemjedno jest wazne
kolozamachowe garba jest stalowe
Uwaga: światełko na końcu tunelu jest wyłączone z powodu oszczędzania energii.
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus
wiedzieli co robiąagramer1966 pisze:Frezować, spawać ... no problemjedno jest wazne
kolozamachowe garba jest stalowe
łatwiej zamontowac cos innego
idą zmiany
- sekuwawa
- Posty: 2011
- Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus
Spoko, spoko już wszystko powstaje. Właśnie pomierzyłem oba koła zamachowe i da się je spokojnie połączyć na płytki zamek, 4 śruby z łbem stożkowym i 4 kołki fi 8mm. Ponieważ koło od subaru jest żeliwne więc dla pewności z tyłu można dodać nakrętki, ale to już wyjdzie m w praniu. W tym tygodniu pójdzie do tokarza.pawlikTrike pisze:Agramer, masz jeszcze jakieś fotki rozwiazań połączenia Subaru - Garbus ? Interesuje mnie rozwiązanie flanszy i koła zamachowego, ew dystansów do tego koła, i jeszcze jedno pytanie, które zresztą już padło: czy we flanszy potrzebny jest ten kołnierz ustalający do skrzyni garbowej, bo widziałem flansze bez tych pierścieni, odpowiedź już co prawda padła od Wiktora, ale co ty myślisz na ten temat ? Wystarczy płaska bez tego pierścienia, na samych śrubach???
Co do zamka to ja jestem stanowczo ZA. Śruby w garbie przenoszą tylko moment skręcający natomiast masa silnika wisi na zamku. Trzeba pamiętać że silnik nie ma żadnych dodatkowych podwiesi.
Jeżeli chodzi o flanszę to wyjdzie fajna coś ok 30mm grubości i prosta do zrobienia praktycznie na tokarce + wytrasowanie i wywiercenie otworów. Jak ktoś ma CNC z narzędziami napędzanymi to praktycznie z jednego zamocowania.
A i przypominam że to do silnika EA82 więc do nowszych EJ pewnie nie podpasuje
JAK BY KTOŚ MIAŁ NOWY GAŹNIK OD 125p TO KUPIĘ
- sekuwawa
- Posty: 2011
- Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus
No widzisz, a blachy cylindrów do silnika 1.3 niemieckiego nie pasują. Kumpel je już wypiaskował, pomalował, a jak przymierzył to dupacustom pisze:Seku , ten blok masz od silnika 1300 wzmocniony fabrycznie do 44 km
- pawlikTrike
- Member
- Posty: 7526
- Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
- Kontakt:
Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus
To fajnie , będę śledził ten temat, więc jeżeli można to proszę, o fotorelacje z postępów
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
- pawlikTrike
- Member
- Posty: 7526
- Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
- Kontakt:
Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus
Ok, a od strony silnika też jest zamek? czy tam wisi tylko na śrubach ?sekuwawa pisze: Co do zamka to ja jestem stanowczo ZA. Śruby w garbie przenoszą tylko moment skręcający natomiast masa silnika wisi na zamku. Trzeba pamiętać że silnik nie ma żadnych dodatkowych podwiesi.
Co do zamocowania silnika subaru to powinno się chyba wyprowadzić jakieś wzmocnienie od ramy poprzez szable i zamocować silnik za pośrednictwem subarowych poduszek tak jak to jest mocowane w subaru, widziałem na jakimś forum że garbusiarze przy swapach tak robią, w subaru silnik przecież nie wisi na samej skrzyni ???
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
- pawlikTrike
- Member
- Posty: 7526
- Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
- Kontakt:
Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus
Wiktor, a jak Ty rozwiązałeś sprawę koła zamachowego przy przeszczepianiu Vitary do garbowej skrzyni, mógłbyś to opisać w kilku zdaniach ?Wiktor pisze:jedno jest wazne
kolozamachowe garba jest stalowe
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
- sekuwawa
- Posty: 2011
- Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus
W silniku EA82 od bloku silnika możesz odkręcić kawał aluminium który stanowi obudowę koła zamachowego. Ta obudowa trzyma się silnika za pomocą 4 śrub M10 i dwóch kołków ustalających. Zrezygnowanie z tej obudowy powoduje, że całe połączenie ze skrzynią garba skraca się o jakieś 40-50 mm, a ja uważam że to sporo. Silnik jest oczywiście cięższy od garbowego, ale w podobnej masie do 2.0 z ogórków więc nie planuję dawać dodatkowych poduszek tym bardziej, że w subaru poduszki są zaraz pod sprzęgłem prawie jak w garbie. Pewnie garbowe poduszki będą szybciej padać, ale silnik raczej nie powinien odpaść , a po za tym chyba w subaru jest jak w większości samochodów a więc 2 poduszki na silniku + 1 na skrzyni i to tworzy komplet.pawlikTrike pisze:Ok, a od strony silnika też jest zamek? czy tam wisi tylko na śrubach ?sekuwawa pisze: Co do zamka to ja jestem stanowczo ZA. Śruby w garbie przenoszą tylko moment skręcający natomiast masa silnika wisi na zamku. Trzeba pamiętać że silnik nie ma żadnych dodatkowych podwiesi.
Co do zamocowania silnika subaru to powinno się chyba wyprowadzić jakieś wzmocnienie od ramy poprzez szable i zamocować silnik za pośrednictwem subarowych poduszek tak jak to jest mocowane w subaru, widziałem na jakimś forum że garbusiarze przy swapach tak robią, w subaru silnik przecież nie wisi na samej skrzyni ???
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus
moge w jednym???pawlikTrike pisze:Wiktor, a jak Ty rozwiązałeś sprawę koła zamachowego przy przeszczepianiu Vitary do garbowej skrzyni, mógłbyś to opisać w kilku zdaniach ?Wiktor pisze:jedno jest wazne
kolozamachowe garba jest stalowe
wywiercilem w nim dziury pod sruby bo rozstaw w vitarze byl na duzej srednicy
idą zmiany
- pawlikTrike
- Member
- Posty: 7526
- Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
- Kontakt:
Re: Silnik Subaru + skrzynia garbus
No bardziej wyczerpująco nie mogłeś tego ująć, dziękiWiktor pisze:moge w jednym???pawlikTrike pisze:Wiktor, a jak Ty rozwiązałeś sprawę koła zamachowego przy przeszczepianiu Vitary do garbowej skrzyni, mógłbyś to opisać w kilku zdaniach ?Wiktor pisze:jedno jest wazne
kolozamachowe garba jest stalowe
wywiercilem w nim dziury pod sruby bo rozstaw w vitarze byl na duzej srednicy
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość