Sulkyrider Trike VW --> Alfa Romeo

W tym dziale przedstawiamy przebieg budowy swojej trajki.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Sulkyrider Trike VW --> Alfa Romeo

Post autor: sekuwawa »

Wlew masz z boku skrzyni. Lejesz do czasu aż zacznie się przelewać przez wlew. Oczywiście to tyczy się garba, ale u Ciebie może być podobnie.
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14851
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Sulkyrider Trike VW --> Alfa Romeo

Post autor: winda »

może być podobnie bo Sulky ma skrzynię garba :mrgreen:
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Sulkyrider Trike VW --> Alfa Romeo

Post autor: Sulkyrider »

Nie mam od garba. Od ogóra podobno mam.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
agramer1966
Posty: 864
Rejestracja: 17 mar 2010, 16:53
Krótki opis: *ASSISTANCE*
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
Kontakt:

Re: Sulkyrider Trike VW --> Alfa Romeo

Post autor: agramer1966 »

Prawie zawsze , problemem jest to, że bieg wsteczny i jego suwak operacyjny (ten sam wyłącza bieg 1 oraz 2) wewnątrz skrzyni są uszkodzone i muszą być wymienione. VW skrzynia ma super design ale … nie dla biegu wstecznego . Jak jego połączenie wewnątrz przekładni zużywa się w czasie , to nie włącza bieg wsteczny wystarczająco głęboko w jego odpowiedni suwak. Powoduje to, że bieg wsteczny jest „popchani” tylko na połowie szerokości zębów i ostatecznie niszczy powierzchni zęba, który będzie później wyskakiwał pod obciążeniem.

Dobra wiadomość jest, jeżeli jest problem s pierwszym biegiem, może jest płyta oporowa pod dźwignią - ona musi być umieszczona prawo, aby uzyskać wszystkie bieg gładko. Wykręć dwie śruby i drążek zmiany biegów. Wystarczy popatrzeć na talerzu - powinna być zamontowana "rampę w prawo". Popatrzeć na wewnętrznej krawędzi małej rampie - jeśli jest zużyty i ma narożnik uszkodzony, gdzie metal jest wygięty do góry, tworząc pochylnię (zamiast gładkiej zakrętu), wtedy to jest zużyte i należy je wymienić.
Istnieje kilka technik na znalezienie właściwej pozycji dla płyty oporowe - jeden jest poluzować śruby, następnie dźwignią mocno w pierwszym i dokręcić śruby. Spróbuj teraz każdy bieg, a jeśli 1/2 lub wsteczny są trochę trudne do uzyskania, poluzować płytkę lekko i dotknij go do tyłu kilka mm i spróbuj ponownie. Nie ruszaj w prawo wogóle za pomocą tej metody - tylko przód / tył.
Uwaga: światełko na końcu tunelu jest wyłączone z powodu oszczędzania energii.
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Sulkyrider Trike VW --> Alfa Romeo

Post autor: Sulkyrider »

Kombinacje z wajchą nie pomogły, mimo szczegółowych instrukcji od Agramera.
Dzisiaj traję wyciągnąłem tojotą z garażu i pojechałem odstawić na wymianę skrzyni, niestety nie mam warunków żeby samodzielnie tego dokonać.
Ale jadąc do przodu zrobiłem 30km i wyciągając traję z garażu uzyskałęm dostęp do XJoty, to się z xjotą dzisiaj zaprzyjaźniłem :)
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Czarek-trike
Posty: 9314
Rejestracja: 22 maja 2008, 18:13
Krótki opis: NO BAR, TO FAR
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Re: Sulkyrider Trike VW --> Alfa Romeo

Post autor: Czarek-trike »

lampy nie zmieniłeś ? :mrgreen:
It's not a hobby
It's a fucking lifestyle
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Sulkyrider Trike VW --> Alfa Romeo

Post autor: Sulkyrider »

Zmienię.
Majfriendy nie mogły mi dosłąć szkiełka, więc oddały mi kasę za całą lampę. Kupiłem za to traktorową i jeszcze mi zostało na waciki.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Szefciu
Member
Member
Posty: 1064
Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Sulkyrider Trike VW --> Alfa Romeo

Post autor: Szefciu »

było od razu taka kupić, ale zachciało Ci sie jedwabne szlaki odkrywac
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Sulkyrider Trike VW --> Alfa Romeo

Post autor: Sulkyrider »

Szefciu pisze:było od razu taka kupić, ale zachciało Ci sie jedwabne szlaki odkrywac
No nie do końca masz rację, bo teraz mam lepiej niż planowałem i taniej niż przewidywałem. Zobacz mój temat z xjoty
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Szefciu
Member
Member
Posty: 1064
Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Sulkyrider Trike VW --> Alfa Romeo

Post autor: Szefciu »

Już widziałem silikon ruuleeeezzzzz :mrgreen:
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Sulkyrider Trike VW --> Alfa Romeo

Post autor: Sulkyrider »

Ale teraz mam lampę w obudowie w jakiej chciałem, na kloszu jest atest, a że majfriendy oddali mi całą kasę to kosztowało mnie wszystko tyle co lampa od ursusa.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Sulkyrider Trike VW --> Alfa Romeo

Post autor: Sulkyrider »

Skrzynia ogarnięta, walczę z hamulcem
Dzisiaj od 6 rano do 18. Odpowietrzałem, wymieniałem przewody hamulcowe, odpowietrzałem, wymieniałem uszczelki w pompie, odpowietrzałem... Ciagle pojawia się powietrze w układzie, wypuszczam, pojawia się nowe. Podejrzewam pompę, ale wymieniłem uszczelki. Myślałem też, że może wpływ ma to,że pompa jest nieco pochylona zbiorniczkami w bok, ale przecież tak było jaku windy montowaliśmy i działało.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10902
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Sulkyrider Trike VW --> Alfa Romeo

Post autor: Rob_trike »

u mnie były za nisko przewody od zacisków ....
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
GREGOR
Posty: 5800
Rejestracja: 22 lut 2010, 10:46
Krótki opis: Żyj tak , aby dobrze Cię potem wspominali
Lokalizacja: ŁĘCZNA
Kontakt:

Re: Sulkyrider Trike VW --> Alfa Romeo

Post autor: GREGOR »

Sulky , a czy powietrze pojawia się na cylinderkach lub zaciskach ? Czy próbowałeś odpowietrzać po drodze na jakim trójniku ?
Może być że cylinderki długo nie ruszane puszczają powietrze i będziesz się wkurwiał na pompę , a tkwi gnida w innym miejscu ??? :wink:
Żyj tak, aby Cię potem dobrze wspominali...
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Sulkyrider Trike VW --> Alfa Romeo

Post autor: Sulkyrider »

Jutro rano sprawdzę czy powietrze pojawia się na pierwszym przewodzie wychodzacym z pompy, jeśli tak, to pompa. O 9 zamówię w intercars to będę miał na 10 - 11 nową pompę.
Cylinderki zastane nie są, pracują, są wzgędnie nowe, nie wykluczam niczego, ale cylinderków nie podejrzewam.
Muszę też kupić 3 buteleczkę płynu, bo kurwa mać... mimo wężyków na odpowietrznikach.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Sulkyrider Trike VW --> Alfa Romeo

Post autor: sekuwawa »

Nabijaj płyn przez odpowietrzniki w stronę pompy. U mnie działa bezbłędnie i prawie nie trzeba odpowietrzać mimo, że pompa niżej niż zaciski.
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Sulkyrider Trike VW --> Alfa Romeo

Post autor: Sulkyrider »

Odpowietrzone
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Odkręciłem bębny, okazało się że dało się mocno podciągnąć samoregulatory. Z prawej nie liczyłem, z lewej o 36 ząbków.
Myślałem o tym wcześniej, ale mechanik sam opowiadzał "ustawiłem tak, że nie szło kręcić bębnem i popuściłem po ząbku, więc masz ustawione". Kurwa, sam gadał, nie pytałem go o to.
Teraz dopiero sam zrobiłem tak, jak on opowiadał że zrobił.
Nie wiem jaki to miało wpływ na odpowietrzanie, ale teraz wypuściłem po pęcherzyku z każdej strony i układ odpowietrzony i działa.
Składam do kupy i jazda próbna, jeszcze tylko zbiornik paliwa i można normalnie jezdzić.
Acha, nakrętki bębnów odkręciłem bez problemu zwykłym kluczem 36 (bez lagi, młotkiem). Trochę mnie to przeraża, boję się, co jeszcze gość zjebał. Jak zrobię zbiornik paliwa to jadę do Babek dokręcić pneumatem tym od maszyn budowlanych.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Sulkyrider Trike VW --> Alfa Romeo

Post autor: sekuwawa »

Z tymi nakrętkami na półosi to chyba wszyscy po problemach Czarka coś przesadzają. Ja czy Krasian dokręcaliśmy sami bez rur i nigdy nie było problemu.
Czarek-trike
Posty: 9314
Rejestracja: 22 maja 2008, 18:13
Krótki opis: NO BAR, TO FAR
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Re: Sulkyrider Trike VW --> Alfa Romeo

Post autor: Czarek-trike »

sekuwawa pisze:Z tymi nakrętkami na półosi to chyba wszyscy po problemach Czarka coś przesadzają. Ja czy Krasian dokręcaliśmy sami bez rur i nigdy nie było problemu.
po wyjebaniu ''patentu'' tzn tarczodystansów i wsadzeniu oryginalnego ''zestawu hamulcowego'' problemu niet :D
It's not a hobby
It's a fucking lifestyle
Awatar użytkownika
GREGOR
Posty: 5800
Rejestracja: 22 lut 2010, 10:46
Krótki opis: Żyj tak , aby dobrze Cię potem wspominali
Lokalizacja: ŁĘCZNA
Kontakt:

Re: Sulkyrider Trike VW --> Alfa Romeo

Post autor: GREGOR »

Nie powinno się tego dokręcać pneumatyczne, tylko dobry klucz i przedłużenie około 120cm i ma być gitara, chyba że chcesz zaraz wymienić półosie to inna sprawa :wink: , ja jeszcze nie miałem z tym problemu i trochę w koło komina latam :mrgreen:
Żyj tak, aby Cię potem dobrze wspominali...
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Sulkyrider Trike VW --> Alfa Romeo

Post autor: Sulkyrider »

A tak zamierzam rozwiązać problem ze zbiornikiem paliwa.
20160726_130258.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Sulkyrider Trike VW --> Alfa Romeo

Post autor: sekuwawa »

Wszystko ładnie, ale tej masy z tyłu to i tak nie masz za dużo?
Czarek-trike
Posty: 9314
Rejestracja: 22 maja 2008, 18:13
Krótki opis: NO BAR, TO FAR
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Re: Sulkyrider Trike VW --> Alfa Romeo

Post autor: Czarek-trike »

jakbyś go tak bardziej nad silnik , zaraz za oparciem..?

tak ło....

https://i.ytimg.com/vi/6yIQTkAsja8/hqdefault.jpg
It's not a hobby
It's a fucking lifestyle
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Sulkyrider Trike VW --> Alfa Romeo

Post autor: Sulkyrider »

Montuję jak na zdjęciu, już mam pospawane uchwyty. Nie ma czasu się pierdolić zbytnio, jeździć trzeba :)
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4911
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Sulkyrider Trike VW --> Alfa Romeo

Post autor: yunkers »

jak już zamontujesz to zrób fotkę z boku i zapodaj.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 0 gości