Strona 6 z 58

Re: Rob_trike IV

: 09 wrz 2012, 20:40
autor: Luksky
trzy i pół Roba? Bulla znamy :) Tego od Subaraka tez znamy, pozostałe półtora Roba nie znamy.


Ujawnijcie brata Incognito!!!!!

Re: Rob_trike IV

: 09 wrz 2012, 22:41
autor: krobia
Luksky pisze:trzy i pół Roba? Bulla znamy :) Tego od Subaraka tez znamy, pozostałe półtora Roba nie znamy.


Ujawnijcie brata Incognito!!!!!
Ja znam.Został uwieczniony prze zemnie na fotce w czasie spotkania u Stasia.
Nie zaryzykuje publicznego ujawnienia foty!!!!! :mrgreen:

Re: Rob_trike IV

: 10 wrz 2012, 20:36
autor: Rob_trike
kurwa w takim tempie to ja nie wyjadę trają na 2013 :evil: :evil: :evil:
dziś rozkręciłem felgi - całe popołudnie się z dziadostwem męczyłem - jutro w lakier daję i jak znam życie z tydzień znowu zleci :evil: :cry: :cry: :cry:

Re: Rob_trike IV

: 10 wrz 2012, 20:38
autor: mechanior
Pomału ale do przodu, liczy się efekt końcowy.

Re: Rob_trike IV

: 11 wrz 2012, 08:24
autor: wisnia
Rob na ten sezon już nie ma szans, a znając Ciebie to na wiosnę i tak zdążysz, więc spokojnie

Re: Rob_trike IV

: 19 wrz 2012, 20:14
autor: Rob_trike
Mam pytanie - chcę zbudować przednie koło - muszę dorobić piastę i tak się zastanawiam... Potrzebuję dociążyć przód traji - wiadomo parę koni będzie i zastanawiam się nad jedną kwestią

Jaka jest różnica i co się dzieje w czasie jazdy gdy kpl koło waży np 5 kg, a co jeśli np 15 kg ....

Jakie są efekty ? cięższe prowadzenie - zmiana kierunku ? Słaba resorowoalność przodu ?

Chętnie bym wytoczył ciężką piastę ale sam nie wiem - w końcu koło to jak żyroskop - przy większej masie wirującej - potrzeba "chyba" większej siły
Ktoś zmieniał koło z lżejszego na cięższe ? wie ktoś jaka jest wyczuwalna różnica?

Re: Rob_trike IV

: 19 wrz 2012, 20:23
autor: custom
Myślę , że tego nie da się przewidzieć co by się mogło stać . Tak na oko śmiem twierdzić , że nic się złego nie przydarzy , chociaż jeden znajomy twierdzi , że nie należy przesadzać z masą nieresorowalną ale z drugiej strony popatrz na wagę piast i felg ciężarówek :shock: ciężkie w cholerę i nic się nie dzieje.

Re: Rob_trike IV

: 19 wrz 2012, 20:32
autor: sekuwawa
Zasadniczo im mniejsza masa nieresorowana tym lepiej. Wyrwanie dużej masy z równowagi wymaga więcej energii, a co za tym idzie na mniejszych nierównościach mogą być problemy z amortyzacją. Na pewno przy większej masie koła wrzuć sobie większe łożyska i grubszą ośkę. Co do działania żyroskopowego to nie wiem czy nie większe znaczenie ma średnica koła niż jego masa.

Re: Rob_trike IV

: 19 wrz 2012, 21:22
autor: Argus
Rob_trike pisze:.....
Jaka jest różnica i co się dzieje w czasie jazdy gdy kpl koło waży np 5 kg, a co jeśli np 15 kg ....
Daj grubszą oś koła
co za tym idzie większe łożyska i mocniejsze sprężyny zawieszenia
i będzie dobrze
W prowadzeniu trajki nie powinieneś odczuc różnicy

Re: Rob_trike IV

: 20 wrz 2012, 07:53
autor: Rob_trike
oś ośką ale tu chodzi czy czasami piasta nie ma mieś z ............110 mm :mrgreen: tak taka wielka bo coś z kołem kombinuje i by podeszła

Ale to masa w hoooj i nie wiem jak bedzie się zachowywać taki kawał żelastwa

Re: Rob_trike IV

: 20 wrz 2012, 17:25
autor: Iron Maiden
custom pisze:Myślę , że tego nie da się przewidzieć co by się mogło stać . Tak na oko śmiem twierdzić , że nic się złego nie przydarzy , chociaż jeden znajomy twierdzi , że nie należy przesadzać z masą nieresorowalną ale z drugiej strony popatrz na wagę piast i felg ciężarówek :shock: ciężkie w cholerę i nic się nie dzieje.
To fakt że ciężarówki mają ciężkie felgi ale i sama w sobie jest ciężka i ma wielkie opony,więc :roll: ....
Ja bym kombinował inaczej dociążyć przód a koło zostawić normalne...

Re: Rob_trike IV

: 20 wrz 2012, 17:28
autor: Sulkyrider
Na moja logikę - też uważam, że lepiej dociążyć przód niż samo koło.

Re: Rob_trike IV

: 20 wrz 2012, 17:43
autor: andrzejqs
nie kombinował bym z masami koła lepiej przesunąć środek ciężkości "pasażera i kierownika" do przodu +dociążyć przód [np. akumulatorem] orurowaniem i.t.p

Re: Rob_trike IV

: 20 wrz 2012, 20:48
autor: Rob_trike
dziękuję za porady

Nadal idzie jak krew z nosa - ale są malutkie postępy - ukończyłem koła tylne - lekko naciągnięte 335 na felgi Teraz będzie się robiła piasta Jak będę miał piastę muszę zrobić środek i będę składał z 6 części całe koło - mam pewien plan.... :mrgreen: minie minimum pewnie kolejny tydzień.... i tak wolno ale do przodu :mrgreen:

Re: Rob_trike IV

: 20 wrz 2012, 20:56
autor: Sulkyrider
Szerokość słuszna, ale bieżnik... fajny, zazdraszczam :)

Re: Rob_trike IV

: 20 wrz 2012, 21:03
autor: dark
Fajnie wyglądają :D :D :D

Re: Rob_trike IV

: 20 wrz 2012, 21:23
autor: pawlikTrike
eee no ... pierwsza klasa :D i nareszcie jakieś foty !!!

Re: Rob_trike IV

: 20 wrz 2012, 21:40
autor: Sulkyrider
Rob, przód chcesz robić tak jak ja mam, czyli z tego co zostało z felg?

Re: Rob_trike IV

: 21 wrz 2012, 08:01
autor: Rob_trike
dzięki

tak - koło przednie zrobię z 2 rantów, 2 rotorów, zrobię środek felgi i dorobię piastę

Re: Rob_trike IV

: 21 wrz 2012, 08:28
autor: mechanior
Rob, z tymi felgami to genialnie ci to wyszło, chyba w swojej następnej zrobie tak samo.

Re: Rob_trike IV

: 21 wrz 2012, 08:53
autor: Sulkyrider
Rob_trike pisze:dzięki

tak - koło przednie zrobię z 2 rantów, 2 rotorów, zrobię środek felgi i dorobię piastę
Ja mam jakoś tak zrobione, i żeby zdjąć oponę, to trzeba rant odkręcić.

Re: Rob_trike IV

: 21 wrz 2012, 10:58
autor: pasek36
Rob_trike pisze:dziękuję za porady

Nadal idzie jak krew z nosa - ale są malutkie postępy - ukończyłem koła tylne - lekko naciągnięte 335 na felgi Teraz będzie się robiła piasta Jak będę miał piastę muszę zrobić środek i będę składał z 6 części całe koło - mam pewien plan.... :mrgreen: minie minimum pewnie kolejny tydzień.... i tak wolno ale do przodu :mrgreen:

KÓŁECZKA cacuśne , a możesz zdradzić jak to zrobiłeś bom bardzo ciekaw :D

Re: Rob_trike IV

: 21 wrz 2012, 12:24
autor: Rob_trike
pasek36 pisze:
Rob_trike pisze:dziękuję za porady

Nadal idzie jak krew z nosa - ale są malutkie postępy - ukończyłem koła tylne - lekko naciągnięte 335 na felgi Teraz będzie się robiła piasta Jak będę miał piastę muszę zrobić środek i będę składał z 6 części całe koło - mam pewien plan.... :mrgreen: minie minimum pewnie kolejny tydzień.... i tak wolno ale do przodu :mrgreen:

KÓŁECZKA cacuśne , a możesz zdradzić jak to zrobiłeś bom bardzo ciekaw :D
dzieki

Więc rozkręciłem wszystko i uzyskałem 4 ranty, 4 rotory, 4 bębny. Następnie wziąłem 2 bębny i 1 rotor - skręciłem to do kupy i mam 1 kpl koło. Tak samo z drugim.
Zostały mi więc 2 rotory i 2 ranty :mrgreen:

Koło przednie powstanie z w/w pozostałości

Re: Rob_trike IV

: 21 wrz 2012, 13:14
autor: Lipa
Rob_trike pisze:
pasek36 pisze:
Rob_trike pisze:dziękuję za porady

Nadal idzie jak krew z nosa - ale są malutkie postępy - ukończyłem koła tylne - lekko naciągnięte 335 na felgi Teraz będzie się robiła piasta Jak będę miał piastę muszę zrobić środek i będę składał z 6 części całe koło - mam pewien plan.... :mrgreen: minie minimum pewnie kolejny tydzień.... i tak wolno ale do przodu :mrgreen:

KÓŁECZKA cacuśne , a możesz zdradzić jak to zrobiłeś bom bardzo ciekaw :D
dzieki

Więc rozkręciłem wszystko i uzyskałem 4 ranty, 4 rotory, 4 bębny. Następnie wziąłem 2 bębny i 1 rotor - skręciłem to do kupy i mam 1 kpl koło. Tak samo z drugim.
Zostały mi więc 2 rotory i 2 ranty :mrgreen:

Koło przednie powstanie z w/w pozostałości

Rob bo się gubię...

miałeś => 4 x rant, 4 x bęben, 4 x rotor
wykorzystałeś na jedno koło => 2 x bęben, 1 x rotor co daje 4 x bęben, 2 x rotor /na dwa koła/

no to jak Ci zostały 2 rotory i 2 ranty... chyba 2 rotory i 4 ranty ???? :shock: :shock: :?

Re: Rob_trike IV

: 21 wrz 2012, 13:23
autor: Rob_trike
sor moja wina - fakt 4 ranty :mrgreen: :mrgreen:

Czujny jak zawsze :mrgreen: