Ładowanie w malcu, ile V????
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Ładowanie w malcu, ile V????
Koledzy z trajami na jedynym słusznym silniczku 126p Ile macie ładowania po wzbudzeniu alternatora? Tzn ile macie na pełnych obrotach, bez świateł, i żadnego innego obciążenia?
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- Wodzu
- Posty: 1601
- Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
- Lokalizacja: Przechlewo
- Kontakt:
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
teorie znamy doskonale. 14,4V to ksiązkowe ładowanie a wg skali BOSCH'a w alternatorach 12voltowych zakres ten wynosi od 13,5 do 14,4V. Pytam ile jest w 126p bo ta konstrukcja nie ma wiele wspolnego ze wspolczesna nauka i teorią
po wzbudzeniu w 126p z tego co widze wzrasta do ok 13,7V i potem słabiutko rosnie powoli w górę. Jak jest u innych?????
po wzbudzeniu w 126p z tego co widze wzrasta do ok 13,7V i potem słabiutko rosnie powoli w górę. Jak jest u innych?????
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- Wodzu
- Posty: 1601
- Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
- Lokalizacja: Przechlewo
- Kontakt:
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Ja sie nie przejmuję, ale zauważyłem dziwną zależność, mianowicie, kontrolka - co widac dopiero jak jest ciemno, cały czas sie delikatnie żarzy. Co ciekawe im obroty wyższe tym jaśniej się żarzy, nie widac tego wogole, dopiero jak sie człowiek przypatrzy w ciemnościach to jest to zauważalne. Co ciekawe wszystkie parametry sa w normie, aku nie pada, wzbudzenie działa. Jutro wymierze czy napięcia sie zgadzaja na +D i +B bo może tam cos sie dzieje niedobrego. Alternator na stole probierczym u "szpecjalisty" jest bez zarzutu, ale ja im nie ufam i nie powinno tak sie dziać. Dlatego pytam jak u innych to wyglada. Cicholc, wyprowadz gadzinę na dwór, zgas światła, pogazuj i zobacz czy kontrolka po rozgrzaniu silnika delikatnie się żarzy.... Cos mi sie zdaje że wszystkie 126 tak beda miały te konstrukcje sa nieprzewidywalne
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- Wodzu
- Posty: 1601
- Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
- Lokalizacja: Przechlewo
- Kontakt:
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
to nie to. Wszystko jest git. Bardziej się skłaniam ku załamanemu przewodowi albo utlenionemu w instalacji.Bartek2501 pisze:Oj mi sie nie rzarzy ni:)
Moj kolega tak mial i wlasnie twierdzil,ze slabo mu laduje.
Okazalo sie,ze komutator byl strasznie zabrudzony..
Kiedys slyszalem o podobnym przypadku i wine mial regulator...
napewno nic a nic Ci sie nie żarzy? u mnie tez nie widac tego - tylko jak jest zupełnie ciemno. Ładowanie w normie....
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- Wodzu
- Posty: 1601
- Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
- Lokalizacja: Przechlewo
- Kontakt:
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
wg skali BOSCH'a 14,4 to max praktycznie dla 12V. Ale daja sie spotkać i takie co maja po 14,6.
Jednak maluszek odbiega i to bardzo od tych parametrów Wzbudzenie jak i poprawne ładowanie zazwyczaj zaskakuje od ok 1000-1100obr/min i tutaj kaszelek już nie powiniem nazywac się samochodem
Jednak maluszek odbiega i to bardzo od tych parametrów Wzbudzenie jak i poprawne ładowanie zazwyczaj zaskakuje od ok 1000-1100obr/min i tutaj kaszelek już nie powiniem nazywac się samochodem
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A co to ten bosch?? kurwa elektronik jakiś?? a może specjalista od akumulatorów??
Jak prądnica (alternator) nie jest w stanie osiągnąć 14.4-14.7 V na ładowaniu to wyjeb go na śmietnik... ale wcześniej sprawdź lub zmień regulator. Jak nic nie da to wyjeb jedno i drugie na śmietnik i wstaw w zamian japonckie
Luk... krzyżujesz wiadomości ze świata gdzie kasę się goni na frajerstwie (BMW MERCEDES VW FORD) z zaszłością komuny (maluch)
Jak prądnica (alternator) nie jest w stanie osiągnąć 14.4-14.7 V na ładowaniu to wyjeb go na śmietnik... ale wcześniej sprawdź lub zmień regulator. Jak nic nie da to wyjeb jedno i drugie na śmietnik i wstaw w zamian japonckie
Luk... krzyżujesz wiadomości ze świata gdzie kasę się goni na frajerstwie (BMW MERCEDES VW FORD) z zaszłością komuny (maluch)
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
BOSCH i VALEO głównie trzęsą światem rozruszników i alternatorów w osobówkach i nie tylko. Jeszcze jest taki wynalazek jak Paris Rhone czy jakies Delca ale to jednostki. Głównie tamci robia sie monopolistami. Nawet japońce mają już takowe osprzęty, bo co to dzis japoniec jest? Połowa sie skurwiła z francykami, druga połowa z kims innym i kupujesz drogiego nissana a w srodku masz renię.......
regulatory ok. jak i w starym 126, citroenie i nowym fordzie ford nowoczesny, na gwarancji niby a osiaga 14,2 max. Komuna nie była taka zła, alternator w kaszlaczku to Magnetti Marelli było, nasi skopiowali tylko i zrobili to samo tylko tańsze 4x. Problem w predkosciach obrotowych - bo tutaj sie nie oszuka....mozna dac mniejsze koło pasowe, ale prędzej rozpierdoli wentylator niestety i trzeba pojsc na kompromis.
regulatory ok. jak i w starym 126, citroenie i nowym fordzie ford nowoczesny, na gwarancji niby a osiaga 14,2 max. Komuna nie była taka zła, alternator w kaszlaczku to Magnetti Marelli było, nasi skopiowali tylko i zrobili to samo tylko tańsze 4x. Problem w predkosciach obrotowych - bo tutaj sie nie oszuka....mozna dac mniejsze koło pasowe, ale prędzej rozpierdoli wentylator niestety i trzeba pojsc na kompromis.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Ja w swoim aucie mam taką przypadłość, że jak w zbiorniku jest bardzo mało paliwa to zaczyna świecić kontrolka ładowania. Im mniej paliwa, tym mocniej świeci. Kilku odwiedzonych elektryków powiedziało, że jedno nic nie ma wspólnego z drugim. I pukali się w głowę patrząc na mnie jak na durnia.
A ponieważ auto pali 16-18 litrów benzyny na setkę, to dno zbiornika widać często.
A ponieważ auto pali 16-18 litrów benzyny na setkę, to dno zbiornika widać często.
- Cicholc
- Member
- Posty: 941
- Rejestracja: 12 paź 2007, 19:54
- Lokalizacja: Gąbin
- Kontakt:
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
u mnie problem zlokalizowałem wczoraj.
1. żarówka od kontrolki MUSI MIEĆ 5W!!!! nie moze być inna
2. przewód akumulator-alternator musi być kurewsko gruby. mój miał ok 2mm kwadrat wiec go wywaliłem i dałem prawdziwego grubasa. Problem zniknął wydaje mi sie że to kwestia tej zaroweczki byla, jednak.....
1. żarówka od kontrolki MUSI MIEĆ 5W!!!! nie moze być inna
2. przewód akumulator-alternator musi być kurewsko gruby. mój miał ok 2mm kwadrat wiec go wywaliłem i dałem prawdziwego grubasa. Problem zniknął wydaje mi sie że to kwestia tej zaroweczki byla, jednak.....
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Myślący człowiek uczy się najwięcej na awariach...luksky pisze:u mnie problem zlokalizowałem wczoraj.
1. żarówka od kontrolki MUSI MIEĆ 5W!!!! nie moze być inna
2. przewód akumulator-alternator musi być kurewsko gruby. mój miał ok 2mm kwadrat wiec go wywaliłem i dałem prawdziwego grubasa...
Nie myślący stosuje patenty...
Wychodzi w sumie na to samo, ale inaczej nazwane, mądry wie dlaczego, a głupi ma na wszystko patent.
Sprawa żarówki... by 5W żarówka zaświeciła potrzebny jest większy prąd niż w żarówce np 1W.
Żarówka jest elementem sygnalizacji dla regulatora napięcia gdzie powyższy sygnał o braku ładowania się wypracowuje (teoretycznie). Praktycznie zaś jest obciążeniem dla regulatora bez którego regulator nie wypracuje poprawnego sygnału, a świecenie żarówki jest pożądanym efektem ubocznym.
Luk użyłeś stwierdzenia "przewód akumulator-alternator"...
Zgodnie z prawami fizyki istnieje coś takiego jeśli weźmiemy pod uwagę kierunek przepływu prądu. Praktycznie nie ma takiego przewodu natomiast jest "przewód alternator-akumulator"... nie czepiam się, ale posłuży mnie to do wyjaśnienia jednej sprawy (lub patentu jak kto woli).
Ale najpierw pytanie....:
Dlaczego do klemy dodatniej akumulatora powinny być podłączone 3 przewody:
1. bardzo gruby do rozrusznika.
2. dość gruby od alternatora.
3. dość gruby do puszki bezpieczników celem zasilenia pozostałych urządzeń w pojeździe.
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
- Wodzu
- Posty: 1601
- Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
- Lokalizacja: Przechlewo
- Kontakt:
A nie byloby prosciej altelnator podlaczyc pod rozrusznik tak jak fabrycznie w malcu i wiekszosci samochodow?luksky pisze:u mnie problem zlokalizowałem wczoraj.
1. żarówka od kontrolki MUSI MIEĆ 5W!!!! nie moze być inna
2. przewód akumulator-alternator musi być kurewsko gruby. mój miał ok 2mm kwadrat wiec go wywaliłem i dałem prawdziwego grubasa. Problem zniknął wydaje mi sie że to kwestia tej zaroweczki byla, jednak.....
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
- Cicholc
- Member
- Posty: 941
- Rejestracja: 12 paź 2007, 19:54
- Lokalizacja: Gąbin
- Kontakt:
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Chyba że jest zbocznikowana odpowiednim rezystorem i rezystancja diody z rezystorem = rezystancja żarówki która powinna być.luksky pisze:Na wzbudzeniu dałes diodę?!?!?!?!?Cicholc pisze:A propo żarówki ja mam diodę z rezystorem i też działa
to nie ma prawa działać.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość