PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
- agramer1966
- Posty: 864
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:53
- Krótki opis: *ASSISTANCE*
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
- Kontakt:
PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
Na życzenie Rob-a:
1. Luzy na zaworach (zawsze na zimno):
Silniki B..., D..., E..., F..., H..., L..., 0.1
Silniki AB..., AC..., AD..., AE..., AF..., AH..., AJ..., AK..., AR..., AS.... 0.15
Tyle według firmy, ja zawsze dawałem 0.15 i jest OK. Idea jest da przy ciepłem silniku luz jest jak najbardziej bliski zeru. Proszę pamiętać: lepiej odrobina luzu zamiast zaworów skręconych na sztywno.
2. Luz na przerywaczu 0.4 mm
3. Kąt zapłonu:
1200 statycznie (silnik nie pracuje) - 10 przed TDC
1300, 1500, 1600 z pojedynczym podciśnieniowym aparatem zapłonowym, statycznie (silnik nie pracuje)- 7.5 przed TDC
1300, 1500, 1600 z podwójnym podciśnieniowym aparatem zapłonowym, na wolnych obrotach, ciepły silnik - 5 po TDC
Jeżeli na silniku jest zamontowany aparat zapłonowy Bosch 009 zamiast podciśnieniowego proszę delikatne zdemontować, oraz wrzucić do lasu (uważając na inspektora ochrony środowiska) i zamontować normalny.
4. Zagrzać silnik (motyl ssania musi stać 100% wertykalne) a potem wylącyc.
Przy kompletnie otwartym ssaniu luz (żółta strzela) pomiędzy śrubą obrotow (czerwona strzela) oraz zębatkę jest 0.1mm (list papieru + 1/8 obrotu), Poza tym srube obrotow nie wolno dotykac!
5. Wkręcasz małą przepustnicę (czerwona strzela )na maksa i następnie wykręcasz 2,5 obrotu (to jest nominalne położenie). Ta śruba kontroluje ilość powietrza w mieszanki, wykręcając robisz uboga mieszankę, za uboga mieszanka = wysoka temperatura głowic.
Bardzo ważne jest da przy dokręcaniu śruba (przepustnica) wejdzie do końca, jeżeli nie, będę niemożliwe uregulować wolnych obrotów oraz przy przyspieszeniu będą efekty "duszenia" silnika.
Wykręcasz trochę dużą przepustnicę (czerwona strzela) i odpalasz. 6. Wkręcając lub wykręcając dużą przepustnicę nastaw wolne obroty na 900 o/min (lepiej trochę wyże a nie za nysko)
7. Wykręcając małą przepustnicę (max 1/2 obrotu) ustawiasz na ucho da okrągło pracuje.
8. Potem wkręcasz małą przepustnicę aż obroty spadnu dla 20 - 30 o/min
9. To ostatnie kompensujesz dużą przepustnica ustawiając znowu na 900 o/min (lepiej trochę wyże a nie za nysko)
I tyle...
Problemy mogą bić:
- nieszczelna uszczelka gaźnika
- nieszczelne łączniki rur wlotowych (przy podwójnych głowic)
- zniszczone srubi prepusnic
- źle ustawiony kąt zapłonu
1. Luzy na zaworach (zawsze na zimno):
Silniki B..., D..., E..., F..., H..., L..., 0.1
Silniki AB..., AC..., AD..., AE..., AF..., AH..., AJ..., AK..., AR..., AS.... 0.15
Tyle według firmy, ja zawsze dawałem 0.15 i jest OK. Idea jest da przy ciepłem silniku luz jest jak najbardziej bliski zeru. Proszę pamiętać: lepiej odrobina luzu zamiast zaworów skręconych na sztywno.
2. Luz na przerywaczu 0.4 mm
3. Kąt zapłonu:
1200 statycznie (silnik nie pracuje) - 10 przed TDC
1300, 1500, 1600 z pojedynczym podciśnieniowym aparatem zapłonowym, statycznie (silnik nie pracuje)- 7.5 przed TDC
1300, 1500, 1600 z podwójnym podciśnieniowym aparatem zapłonowym, na wolnych obrotach, ciepły silnik - 5 po TDC
Jeżeli na silniku jest zamontowany aparat zapłonowy Bosch 009 zamiast podciśnieniowego proszę delikatne zdemontować, oraz wrzucić do lasu (uważając na inspektora ochrony środowiska) i zamontować normalny.
4. Zagrzać silnik (motyl ssania musi stać 100% wertykalne) a potem wylącyc.
Przy kompletnie otwartym ssaniu luz (żółta strzela) pomiędzy śrubą obrotow (czerwona strzela) oraz zębatkę jest 0.1mm (list papieru + 1/8 obrotu), Poza tym srube obrotow nie wolno dotykac!
5. Wkręcasz małą przepustnicę (czerwona strzela )na maksa i następnie wykręcasz 2,5 obrotu (to jest nominalne położenie). Ta śruba kontroluje ilość powietrza w mieszanki, wykręcając robisz uboga mieszankę, za uboga mieszanka = wysoka temperatura głowic.
Bardzo ważne jest da przy dokręcaniu śruba (przepustnica) wejdzie do końca, jeżeli nie, będę niemożliwe uregulować wolnych obrotów oraz przy przyspieszeniu będą efekty "duszenia" silnika.
Wykręcasz trochę dużą przepustnicę (czerwona strzela) i odpalasz. 6. Wkręcając lub wykręcając dużą przepustnicę nastaw wolne obroty na 900 o/min (lepiej trochę wyże a nie za nysko)
7. Wykręcając małą przepustnicę (max 1/2 obrotu) ustawiasz na ucho da okrągło pracuje.
8. Potem wkręcasz małą przepustnicę aż obroty spadnu dla 20 - 30 o/min
9. To ostatnie kompensujesz dużą przepustnica ustawiając znowu na 900 o/min (lepiej trochę wyże a nie za nysko)
I tyle...
Problemy mogą bić:
- nieszczelna uszczelka gaźnika
- nieszczelne łączniki rur wlotowych (przy podwójnych głowic)
- zniszczone srubi prepusnic
- źle ustawiony kąt zapłonu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2010, 21:27 przez agramer1966, łącznie zmieniany 2 razy.
Uwaga: światełko na końcu tunelu jest wyłączone z powodu oszczędzania energii.
- Rob_trike
- President
- Posty: 10906
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
OJP naprawde .................. pieknie to opisales .... jutro w robocie drukuje i lece do garazu.... musze jeszcze sprawdzic zawory.... ale ma być 0,15 czy 0,015 ?? tzn na szczelinomierzu 0,015 to cienko jak papier ????? nawet nie wiem czy mam taki cienki listek .... bo 0,15 to chyba mam ....
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
- agramer1966
- Posty: 864
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:53
- Krótki opis: *ASSISTANCE*
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
- Kontakt:
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
Dzięki już edytowane.
Uwaga: światełko na końcu tunelu jest wyłączone z powodu oszczędzania energii.
- Rob_trike
- President
- Posty: 10906
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
to ja dziekuje
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
Ja się tu nie zgodzę , mam oryginał instrukcje gaźnika (nie z książki tylko instrukcja która jest dodawana do gaźników) i co do wykręcania śruby mieszanki to nie wykręcamy max 1/2 jak podaje wiele żródeł tylko do momentu aż obroty przestaną rosnąć , następnie korygujemy śrubą większą , jest to regulacja powietrza obejsciowego, poczym korygujemy śrubą składu miesznaki wykręcając aż obroty przestają rosnąć , korygujemy śrubą obejscia , w pewnym momencie wykręcanie śruby składu mieszanki nic nie daje , w tym momencie dobiegł koniec regulacji .Jest to opis z oryginału gaźnika a nie zestron klubowych garbusa. Nie można zostawić regulacji pomiędzy 2,5 a 3 obroty ponieważ z czasem gaźnik się "wyrabia" i robią się luzy itp. , taka regulacja nie była by poprawna, dlatego robi się to do momentu jak opisałem powyżej. Jak wrócę z urlopu wrzuce skan oryginału.
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
a poza tym agramer 1966 z całym szacunkiem jak tłumaczyłeś to translatorem google albo innym badziewiem z angielskiego trzeba było przynajmniej popoprawiać to i owo albo dać oryginalny link (chyba że chciałeś żeby wyglądało że ty to pisałeś)aby nie było kali ukraść krowa .....
- custom
- Member
- Posty: 7997
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
Nie znasz Agramera i nie wiesz , że jest to cudzoziemiec doskonale znający języki a co za tym idzie ,
niczego nie musi tłumaczyć translatorem.
Teraz gdy już o tym wiesz sam przyznasz , że jego polski jest prawie perfekcyjny.
niczego nie musi tłumaczyć translatorem.
Teraz gdy już o tym wiesz sam przyznasz , że jego polski jest prawie perfekcyjny.
Omne Trinum Perfectum.
- agramer1966
- Posty: 864
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:53
- Krótki opis: *ASSISTANCE*
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
- Kontakt:
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
Porady daje w dobrej wiedzie, na bazie 20 lat doświadczenia. Mam nadzieje da pomagają. Translator mi jest raczej nie potrzebny, a Polszczyznę niestety czasami kalece dla co przepraszam.
Uwaga: światełko na końcu tunelu jest wyłączone z powodu oszczędzania energii.
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
no to zwracam honor
ale resztę żeczy co do regulacji podtrzymuje, regulacja pomiędzy 2,5 a 3 obroty to regulacja nowego gaźnika dlatego że wykręcając w nowym gaźniku regulacje mieszanki przy ok 3 obrotach obroty już nie rosną , a jak widze na wielu forach ludzie to źle interpretują i piszą żeby nie przekraczać 3 obrotów a to błąd.... urzywany gaźnik nigdy nie będzie miał parametrów jak nowy stą taka regulacja była by niepoprawna....
ale resztę żeczy co do regulacji podtrzymuje, regulacja pomiędzy 2,5 a 3 obroty to regulacja nowego gaźnika dlatego że wykręcając w nowym gaźniku regulacje mieszanki przy ok 3 obrotach obroty już nie rosną , a jak widze na wielu forach ludzie to źle interpretują i piszą żeby nie przekraczać 3 obrotów a to błąd.... urzywany gaźnik nigdy nie będzie miał parametrów jak nowy stą taka regulacja była by niepoprawna....
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
jak ktoś zna angielski to może sam sobie też poczytać , w sieci jest tego opór , tu macie przykład że nie zostawiamy 2,5 do 3 , tylko ze 2,5-3 obroty to położenie wyjściowe
http://www.type2.com/bartnik/carb.htm
http://www.type2.com/bartnik/carb.htm
- agramer1966
- Posty: 864
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:53
- Krótki opis: *ASSISTANCE*
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
- Kontakt:
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
Niestety gaźniki solex-u bili super konstrukcja ale surowiec użyty nie bil projektowany dla prace przez 30 + lat. Custom mi jest świadkiem da każdemu radze kupić nowi, sam na garbie mam nowego. Często kosztowna reparacja i tak nie daje rezultate. Przy wykręcaniu śruby mieszanki poza granicom 3 mieszanka jest uboga, istnieje niebezpieczeństwo przegrzewania silnika. Przy "wyrabianym" gaźniku lepiej jest nierówna praca na wolnych obrotach od przegrzewania .
Uwaga: światełko na końcu tunelu jest wyłączone z powodu oszczędzania energii.
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
to jak skomentujesz to co jest tu napisane ??? bo wg. mnie tam pisze że wyjsciowe położenie to 2,5-3 obrotów a potem dopiero dokonujesz regulacji przez wykręcenie śruby mieszanki . Jeśli się mylę a z angielskiego nie jestem najgorszy to wyprowadz mnie z błędu.
ps. regulacja opisana w prawym dolnym rogu żeby już nie marnotrawić czasu na czytanie.
ps. regulacja opisana w prawym dolnym rogu żeby już nie marnotrawić czasu na czytanie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mały
- Posty: 3047
- Rejestracja: 21 lip 2009, 22:08
- Krótki opis: P/G.
- Lokalizacja: WSCHOWA
- Kontakt:
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
po anglicku to ja też potrafię ale w tej rozdzielczości NI HUJA
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
no nie przesadzaj proszę .... jak masz tak kiepski wzrok to zapisz to sobie na dysku i powiększ .... ja widze tak jak jest a nie jestem jakieś sokole okomały pisze:po anglicku to ja też potrafię ale w tej rozdzielczości NI HUJA
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
a co ja k...a okulista jestem , po co mi to piszecie , ja widze ....Renegat pisze:to kurwa ja tez chyba jestem slepytrikegliwice pisze:no nie przesadzaj proszę .... jak masz tak kiepski wzrok to zapisz to sobie na dysku i powiększ .... ja widze tak jak jest a nie jestem jakieś sokole okomały pisze:po anglicku to ja też potrafię ale w tej rozdzielczości NI HUJA
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
jakość jest jak najbardziej dobra , zapisz to sobie i powiększ to zobaczysz, poprostu forum ma jakieś dupiate skalowanie tych .jpg , ale to nie przeszkada bo można to sobie zapisać .....mały pisze:po anglicku to ja też potrafię ale w tej rozdzielczości NI HUJA
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
a jeszcze niedawno ganiles mnie za budowe wiatraka zrobionego z nieekologicznych materialowagramer1966 pisze: Jeżeli na silniku jest zamontowany aparat zapłonowy Bosch 009 zamiast podciśnieniowego proszę delikatne zdemontować, oraz wrzucić do lasu (uważając na inspektora ochrony środowiska)
i wyszlo szydlo z wora.
idą zmiany
- winda
- Secretary
- Posty: 14845
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
Agramer!! moge myc twoim kolegą? prosze..
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
KOMPLETNIE BEZ SENSU
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
Ty translator - a kto Ci tłumaczy teksty???trikegliwice pisze: ale resztę żeczy co do regulacji
idą zmiany
- agramer1966
- Posty: 864
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:53
- Krótki opis: *ASSISTANCE*
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
- Kontakt:
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
Odpowiem tak: nie wiem o czemu tutaj chodzi bo instrukcje są identyczne. Jeżeli wyjściowe położenie jest 3 obrotów przy regulacji prawdo podobnie trzeba wykonać wkręcenie i będę to samo. Proszę tez brać pod uwagę da instrukcje regulacji dla rożnych państw, mogą się różnic mając na myśli numer oktanowi paliwa dostępny w szczególnym państwie.regulacja opisana w prawym dolnym rogu żeby już nie marnotrawić czasu na czytanie.
Generalnie, uboga mieszanka znacząco skraca wiek pracy silnika garbusa i ja osobiście nie polecam regulowanie na ten sposób.
Uwaga: światełko na końcu tunelu jest wyłączone z powodu oszczędzania energii.
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
Agramer czym różni się pojedynczy aparat od podwójnego ??
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
Wiktor pisze:i kto siedzi przodem??
no jak to kto - ten co nie siedzi tyłem
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
znam na tyle dobrze język angielski że nie potrzebuje tłumacza ...Wiktor pisze:Ty translator - a kto Ci tłumaczy teksty???trikegliwice pisze: ale resztę żeczy co do regulacji
- Woma
- Posty: 192
- Rejestracja: 12 lip 2010, 12:31
- Lokalizacja: Chełmno
- Kontakt:
Re: PORADNIK - tajemnice wolnych obrotow VW garba
Wiktorowi chyba chodziło o to, że rzeczy pisze się przez "rz".
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość