Witam. zmieniłem silnik na 1600 i zauważyłem że głowice mają większą średnicę otworu "wydech" (30mm) , w tym momencie stare kolanka nie pasują bo mam za małe rurki (za mała średnica ) . Objechałem sklepy i są dostępne rury :
- 1" (średnica wew. 25mm)
- 5/4" (średnica wewn 35mm)
Wydaje mi się że pierwsza będzie tłumić silnik a przy drugiej może niewłaściwie pracować gdy przepływ spalin będzie niewłaściwy (za "luźny " za małe ciśnienie , nie wiem jak to określić ale gdzieś kiedyś przeczytałem że nie może być zupełnie bez oporu )
Stąd moje pytanie jakie przekroje macie u siebie zastosowane przy pojemności 1600 , bo na chwilę obecną brak mi pomysłu , chciałbym to wykonać poprawnie aby potem nie robić drugi raz albo nie zajechać silnika....
Z góry dziękuje za sugestie
Nie obrażając nikogo ale nie masz za bardzo racji , jest coś takiego jak równanie Bernoulliego i dotyczy też ono gazów , w skrócie ciśnienia , podciśnienia , prędkości na wylocie w zależności od średnicy wlotu itd. , źle dobrany układ wydechowy powoduje duży spadek mocy oraz wzrost spalania i to spory , dla przykładu ściągnij z silnika cały układ wydechowy aż do samych głowić i przejedz się to zobaczysz o czym mówię ( w tym przypadku wystąpi spadek mocy o jakieś 30% a nawet i więcej..).
Dlatego zapytałem jakie rury na wydech stosują forumowicze w swoich sprzętach.
ja mam silnik garba 1.6 zobacz sobie jak wygladaja moje tlumiki (znajdziesz w galerii). przy laczeniu z kolektorem mam 35mm wewnatrz i grubosc okolo 3mm. zanim traje rozlozylem na czesci pierwsze leciala 130/h a przy normalnej jezdzie spalala kolo 6l wiec tragedii nie ma. tlumik mam zupelnie pusty z trzema wylotami
Znam jednak takie miejsce gdzie jest lepiej chodzić z nożem
Całe górne i podlasie wszyscy są za Kolejorzem...
300 możesz mi powiedzieć w którym temacie o tym pisałeś cyt." może słyszałeś o tym wynalazku jak wspawanie w poprzek rury kolektora śruby 5/16 cala?? " bo nie bardzo mogę to zlokalizować .... a chętnie bym poczytał ... i nie bulwersuj się tak że nie wziąłem sobie twojej rady do serca , sam zbudowałem traje od podstaw więc nie miej mnie za kompletnego laika w tych sprawach , po to jest forum aby pytać i ew. przemyśleć propozycje , a mam wrażenie że od razu nastąpiła z twojej strony wielka obraza bo ktoś kto napisał kilka postów i jest nowy zakwestionował toją odpowiedz ..... chyba nie o to tu chodzi ...
ja widzę to tak : chyba nie tak do końca banalną ...na hektar zarejestrowanych użytkowników dwóch odpowiedziało na ten temat w przeciągu kilku dni ... to świadczy o tym iż : albo nikt za bardzo nie wie co odpisać ,albo porostu nikomu się nie chciało ...
Jak coś wymyśle dam znać co z tym zrobiłem i dodam jakieś fotki wydechów .
300 temat srednic rur byl omawiany i nie jest rowny przeliczeniom z cala.
w wymiarach calowych rur chodzi przede wszstkim o zachowanie stalej srednicy zewnetrznej
35 mm je idealne pod warunkiem posiadania tłumika ... pierwsza przeszkoda (kolanko lub zastawka) mniej więcej na (4x35) 140 mm od zawora wydechu. Wszystkie rury jak najbardziej proste oraz tej samej długości do kolektora ... i tyle!
Uwaga: światełko na końcu tunelu jest wyłączone z powodu oszczędzania energii.
Średnica 1/2", 3/4" to orientacyjna średnica wewnętrzna rur instalacyjnych. Średnica orientacyjna (nominalna, nie rzeczywista), gdyż rury instalacyjne produkowane są w trzech różnych grubościach ścianek. Od najcieńszej grubości ścianki mamy: rury typu
- lekkie (od 2 do 4,5mm)
- średnie (od 2,35 do 5,5mm), te właśnie rury są najczęściej stosowane
- ciężkie (od 2,9 do 5,5mm)
Zewnętrzna średnica rur instalacyjnych w poszczególnych wymiarach jest jednakowa ( są pewne odchyłki, ale tak małe, że nie wpływają na procesy gwintowania ). Chodzi tutaj o to, że kształtki są znormalizowane. Inaczej mielibyśmy kłopoty z gwintowaniem.
Dla rur instalacyjnych typu średniego - tych najbardziej popularnych wymiary są następujące:
-fi 3/8" (10/17-wymiar nominalny w. i z.)- wymiar rzeczywisty zewnętrzny: 16,7 do 17,5. Wymiar wewnętrzny 12,4
-fi 1/2" (15/21,5) - odpowiednio: 21 do 21,8 i wewnetrzny 16,1
-fi 3/4" (20/26,5) - odpowiednio: 26,5 do 27,3 i fi w.21,6
-fi 1" (25/33,5) - odpowiednio: 33,3 do 34,2 i fi w.27,25
-fi1 1/4"(32/42)- odpowiednio: 42 do 42,9 i fi w.35,05
Najbliżej wymiarów wewnętrznych rzeczywistych są rury typu ciężkiego bo maja grubsze ścianki
z rurami calowymi nie jest jak z palcem w dupie ani na miej wiecej
poprostu rura calowa nie ma cala w zadnym miejscu i tyle
miej wiecej jest stala srednica zewnetrzna (bo nie jest calkowicei znormalizowana) a rozna grubosc scianki powoduje bardzo rozne otwory w srodku.
dlatego okreslenie rury calowej jest na dwa palce w dupie i tyle.
to oznacza ze nie ja nie mam sprecyzowanego zndania na ten temat tylko to pojecie calowe jest dosc wzgledne
ach lysy za to cie lubie
nie ma to jak rzeczowe argumenty
kiedy rozmowa idzie od dupach to o dupach ale jak sie pokaza wazne sprawy okazuje sie ze nasze forum jest kopalnia wiedzy
i to nie zawsze teoretycznej
... no i mamy konkrety , wystarczyła mała "prowokacja" i temat się rozwinął .Jutro zaopatruje się w rury i będe działał. Temat zamknięty . Wszystkim wielkie dzięki .
Ostatnio zmieniony 01 lip 2010, 21:16 przez trikegliwice, łącznie zmieniany 1 raz.
Więc jest tak .Znalazłem rury 1" o średnicy wew. 29mm , (średnica w głowicy wynosi 30mm) i takie zastosuje ,myślę że przy wydechu przelotowym powinno być ok bo powstanie przynajmniej jakiś opór . Zamontuje i dam znać . Jeśli będę miał więcej czasu zrobię też na rurach 35mm wewn. ,wtedy będzie porównanie i przedstawię opis na forum .
zważywszy na to iż najlepiej gdyby rury wydechy były tej samej długości wymyśliłem coś takiego jak na poniższych zdjęciach , jest to wstępna robota więc prosze nie brać pod uwagę wykończenia , rury tylnych cylindrów mają 70cm , rury przednich 81 , róznica 11cm więc nie aż tak spora .Dodatkowo całość będzie przykecona z przodu do bloku silnika . Wydaje mi się że powinno być ok , ale jak wiadomo co kikla par oczu to nie jedna i może coś ktoś wymyśli co można vby było jeszcze dodać / przerobić. Za wszelkie sugestie będe wdzięczny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
robiłem już taką przymiarkę ale dziwnie to trochę wyglada na traji , jakoś tak niesymetrycznie , myśłe że te 11cm nie zrobi za bardzo róznicy... ale jeszcze przemyśle...
pojęcie względne , przód - stojąc za trają przed silnikiem , to dla mnie przód silnika , z tyłu nic nie wymyśle bo mam mało miejsca bo są wsporniki błotników pod dużym kątem, musi być prostopadle ...
to dlatego że nie brałem traji pod uwagę tylko sam silnik jako silnik ..... przód silnika dla mnie to tam gdzie alternator , aparat zapłonowy itd . bo przecierz alternatora nie masz z tyłu silnika tylko z rzodu , a z tyłu przykręca się skrzynię ...... ..... tak więc chodziło mi o przód tyłu silnika