Kolejny projekt Custom TDI

Wszystko na temat jednośladów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Kolejny projekt Custom TDI

Post autor: Wiktor »

Silnik VW 1900ccm TDI moc 110KM napewno bedzie krecony
Skrzynia biegow BMW, wal kardana i dyfer BMW
Wachacz jednoramienny - konst wlasna
Mam juz dawce BMW R1100R przywieziona w sobote
Tylne koło oczywiscie 300 mm
na przod mam chetke na 240mm
zawieszenie przednie ups lub wachacz pchany
a to baza do przerobek napedu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
idą zmiany
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Kolejny projekt Custom TDI

Post autor: Luksky »

Gościu, tylko podczas prac, wez pod uwage, że sprzęt może raz po raz sie spierdolić i trzeba do niego dojść sztorcową 19 :)
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14989
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Kolejny projekt Custom TDI

Post autor: winda »

Luk nie boisz się tak jeżdzić po zyciorysie tak dużemu facetowi.wiesz że jego warunki fizyczne pozwalaja wsadzic ci tą sztorcową 19 w dowolnie wybrany otwór?
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 11046
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Kolejny projekt Custom TDI

Post autor: Rob_trike »

a co jeszcze chodzi na siłkę pakowac ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3738
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Re: Kolejny projekt Custom TDI

Post autor: bandit »

Wiktor, ciekawy projekt chcesz zrobic. Będziesz przerabiać przełozenia? Ciekawe jak podoła wałek sprzęgłowy z momentem obrotowym silnika?
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Kolejny projekt Custom TDI

Post autor: Luksky »

winda pisze:Luk nie boisz się tak jeżdzić po zyciorysie tak dużemu facetowi.wiesz że jego warunki fizyczne pozwalaja wsadzic ci tą sztorcową 19 w dowolnie wybrany otwór?

19 jeszcze bym przeżył, gorzej jak mu wpadnie w łapska grzechotka 3/4 cala z nasadką 60 :)
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: Kolejny projekt Custom TDI

Post autor: Wiktor »

nie wiem jak podola walek ale napewno bedzie mial ciezko!!!
przelozen nie bede przerabial zobaczymy jak bedzie

a co do silowni to nadal napieram
idą zmiany
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Kolejny projekt Custom TDI

Post autor: Luksky »

Wiktor pisze: a co do silowni to nadal napieram
Chcesz byc bardziej męski niz Rysio z Klanu? To jeszcze 100lat wyciskania i taryfa :)
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3738
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Re: Kolejny projekt Custom TDI

Post autor: bandit »

Wiktor moze być kiepsko bez zmiany przełożeń.
Nie wiem do ilu kręci beema, ale załóżmy, że n a ostatnim biegu przy 5500 obr/min ma jakieś 120 -130 km/h. 1.9 TDI ta prędkość uzyskuje przy np 2200 obr/min. więc bez zmiany przełożeń może mieć odejscie ale w bardzo wąskim zakresie prędkości. To są rozważania tylko czysto teoretyczne, ale bez zmiany przełożeń obroty silnika bedą za małe do uzyskania predkości (mimo że moment obrotowy na to pozwoli z naddatkiem)
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4978
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Kolejny projekt Custom TDI

Post autor: yunkers »

Żeby przełożenia pozmieniać to zębatki trzeba dorabiać bo katalogi pewnie nie przewidują takich manewrów, jeżeli ma się kręcić wyżej to widzę dwa warianty, które wydaja się prostsze:
I wariant: dłubnąć w elektronice silnika (nie wiem czy się to da wykonać i o ile to poszerzy zakres obrotów, ale oglądając dizelki na 1/4 mili coś pewnie da się zrobić),
II wariant: od razu zastosować mechaniczną przekładnię zwiększającą obroty między silnikiem a skrzynią, ale pozostaje haczyk ze sprzęgłem.
W każdym razie ciekawe wyzwanie i będę śledził postępy prac.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Awatar użytkownika
Wodzu
Posty: 1601
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Lokalizacja: Przechlewo
Kontakt:

Re: Kolejny projekt Custom TDI

Post autor: Wodzu »

A moze tak jakas przekladnie pomiedzy skrzynia a silnikiem?
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kolejny projekt Custom TDI

Post autor: sekuwawa »

Pozostaje koledzy jeszcze jeden sposób, po prostu zmienić przełożenie w dyfrze.
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: Kolejny projekt Custom TDI

Post autor: Wiktor »

I tu bardziej bym sie sklanial
tak sie sklada ze mam taka bmw wiec zrobie sobie kalkulacje przelozen

a teraz ciekawostka
bmw ma sprzeglo wysprzeglane trzpieniem wewnatrz walka sprzeglowego tak samo jak m72 itp
jako ze planuje wsadzic silnik ze tajni vw wiec na pierwsza mysl przyszlo mi tak samo sterowane sprzeglo z golfa
jak wielkie bylo zdziwienie gdy okazalo sie ze tarczxa sprzeglowa golfa PASUJE NA FREZY BMW!!!! :D :D :D
Na dole macie fotke z tarcza i kolem zamachowym VW

Jezeli okaze sie ze przelozenia sa zle dobrane to mam jeszcze takiego asa w rekawie jak 1800turbo benzyna i tez bedzie dobrze
:D :D :D ale tym sie bede martwil pozniej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
idą zmiany
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4978
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Kolejny projekt Custom TDI

Post autor: yunkers »

sekuwawa pisze:Pozostaje koledzy jeszcze jeden sposób, po prostu zmienić przełożenie w dyfrze.
A z ciekawości to czy ktoś ma wiedzę czy producent bądź jakaś inna firma ma w ofercie takie rozwiązania, byłby to chyba najlepszy sposób, ale jakby przyszło to wykonać od podstaw to nie lada wyzwanie, ale skoro Wiktor ma 1.8 to zawsze jest alternatywa.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: Kolejny projekt Custom TDI

Post autor: Wiktor »

znalazlem dane tej bmw
nie wygladaja zle jesli chodzi o zastosowanie benzyniaka turbo
z dieslem rzeczywiscie moze byc tak sobie
maxymalny moment bmw to 5500 obr ale maxymalan moc to 7250 obr czyli wcale nie az tak wiele
dzieki bandit za zwrocenie uwagi
ale na cale szczescie nie bedzie 120km/h i 6000obrotow to nie cbr :D :D
maxymalna predkosc bmw to 215km
przyjmujac ze robi je przy ok 7000obr to dobrze dokrecony diesel ktory zrobi 5500-5800 z radoscia odkreci go do ponad 160km/h
mysle ze dobra zabawa z elktroniką i nie powinno byc zle
http://boxer-motor.com/dane/Lata%2090-t ... 1100rs.pdf
idą zmiany
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3738
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Re: Kolejny projekt Custom TDI

Post autor: bandit »

Wiktor, jeśli prędkość max w BMW wynosi 215, a moc max osiąga przy 7250 obr/min, to przy maksymalnej prędkości obroty wyjdą w granicach 8000-8500 obr/min. Dla porównania miałem Suzuki VX 800, moc max 61 KM przy 6800 obr/min. Prędkość maksymalna 184 km/h. Przy 6000 obr/min było gładkie 160. Przy prędkości max (nie pamiętam dokładnie) ponad 8000. Dla uzyskania tych wartości w przypadku zmiany silnika należało by jednak zmienić przełożenie, gdyż po co kręcić silnik na wysokie obroty, (ponad max moment obrotowy i moc) skoro, po zmianie przełożeń przy niższych obrotach moment obrotowy tdi podoła z palcem w dupie. W tym momencie pojawi się problem z dorobieniem talerza i ataku. Wiadomo beema to nie rusek, gdzie by się zamówiło ze Szczecina (jesli dobrze kojarzę ) dyfer "10" i po zawodach.
Ciekawą koncepcją motocykla z silnikiem turbodiesla była niemiecka konstrukcja. Ciekawe rozwiązanie i bardzo dynamiczne.
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3738
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Re: Kolejny projekt Custom TDI

Post autor: bandit »

Wiktor co z tym projektem wyszło?
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: Kolejny projekt Custom TDI

Post autor: Wiktor »

chwilowo sprawa zawieszona ale koncepcja sie nie zmienila poza tym ze lepiej bedzie na benzynie
narazie zabito mnie robotą
idą zmiany
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość