Kolejny projekt Custom TDI
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Kolejny projekt Custom TDI
Silnik VW 1900ccm TDI moc 110KM napewno bedzie krecony
Skrzynia biegow BMW, wal kardana i dyfer BMW
Wachacz jednoramienny - konst wlasna
Mam juz dawce BMW R1100R przywieziona w sobote
Tylne koło oczywiscie 300 mm
na przod mam chetke na 240mm
zawieszenie przednie ups lub wachacz pchany
a to baza do przerobek napedu
Skrzynia biegow BMW, wal kardana i dyfer BMW
Wachacz jednoramienny - konst wlasna
Mam juz dawce BMW R1100R przywieziona w sobote
Tylne koło oczywiscie 300 mm
na przod mam chetke na 240mm
zawieszenie przednie ups lub wachacz pchany
a to baza do przerobek napedu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
idą zmiany
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: Kolejny projekt Custom TDI
Gościu, tylko podczas prac, wez pod uwage, że sprzęt może raz po raz sie spierdolić i trzeba do niego dojść sztorcową 19 

T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- winda
- Secretary
- Posty: 14989
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Kolejny projekt Custom TDI
Luk nie boisz się tak jeżdzić po zyciorysie tak dużemu facetowi.wiesz że jego warunki fizyczne pozwalaja wsadzic ci tą sztorcową 19 w dowolnie wybrany otwór?
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
KOMPLETNIE BEZ SENSU
- Rob_trike
- President
- Posty: 11046
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
Re: Kolejny projekt Custom TDI
a co jeszcze chodzi na siłkę pakowac ?





Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
- bandit
- Posty: 3738
- Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
- Lokalizacja: Pniewy
- Kontakt:
Re: Kolejny projekt Custom TDI
Wiktor, ciekawy projekt chcesz zrobic. Będziesz przerabiać przełozenia? Ciekawe jak podoła wałek sprzęgłowy z momentem obrotowym silnika?
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: Kolejny projekt Custom TDI
winda pisze:Luk nie boisz się tak jeżdzić po zyciorysie tak dużemu facetowi.wiesz że jego warunki fizyczne pozwalaja wsadzic ci tą sztorcową 19 w dowolnie wybrany otwór?
19 jeszcze bym przeżył, gorzej jak mu wpadnie w łapska grzechotka 3/4 cala z nasadką 60

T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: Kolejny projekt Custom TDI
nie wiem jak podola walek ale napewno bedzie mial ciezko!!!
przelozen nie bede przerabial zobaczymy jak bedzie
a co do silowni to nadal napieram
przelozen nie bede przerabial zobaczymy jak bedzie
a co do silowni to nadal napieram
idą zmiany
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: Kolejny projekt Custom TDI
Chcesz byc bardziej męski niz Rysio z Klanu? To jeszcze 100lat wyciskania i taryfaWiktor pisze: a co do silowni to nadal napieram

T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- bandit
- Posty: 3738
- Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
- Lokalizacja: Pniewy
- Kontakt:
Re: Kolejny projekt Custom TDI
Wiktor moze być kiepsko bez zmiany przełożeń.
Nie wiem do ilu kręci beema, ale załóżmy, że n a ostatnim biegu przy 5500 obr/min ma jakieś 120 -130 km/h. 1.9 TDI ta prędkość uzyskuje przy np 2200 obr/min. więc bez zmiany przełożeń może mieć odejscie ale w bardzo wąskim zakresie prędkości. To są rozważania tylko czysto teoretyczne, ale bez zmiany przełożeń obroty silnika bedą za małe do uzyskania predkości (mimo że moment obrotowy na to pozwoli z naddatkiem)
Nie wiem do ilu kręci beema, ale załóżmy, że n a ostatnim biegu przy 5500 obr/min ma jakieś 120 -130 km/h. 1.9 TDI ta prędkość uzyskuje przy np 2200 obr/min. więc bez zmiany przełożeń może mieć odejscie ale w bardzo wąskim zakresie prędkości. To są rozważania tylko czysto teoretyczne, ale bez zmiany przełożeń obroty silnika bedą za małe do uzyskania predkości (mimo że moment obrotowy na to pozwoli z naddatkiem)
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4978
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Kolejny projekt Custom TDI
Żeby przełożenia pozmieniać to zębatki trzeba dorabiać bo katalogi pewnie nie przewidują takich manewrów, jeżeli ma się kręcić wyżej to widzę dwa warianty, które wydaja się prostsze:
I wariant: dłubnąć w elektronice silnika (nie wiem czy się to da wykonać i o ile to poszerzy zakres obrotów, ale oglądając dizelki na 1/4 mili coś pewnie da się zrobić),
II wariant: od razu zastosować mechaniczną przekładnię zwiększającą obroty między silnikiem a skrzynią, ale pozostaje haczyk ze sprzęgłem.
W każdym razie ciekawe wyzwanie i będę śledził postępy prac.
I wariant: dłubnąć w elektronice silnika (nie wiem czy się to da wykonać i o ile to poszerzy zakres obrotów, ale oglądając dizelki na 1/4 mili coś pewnie da się zrobić),
II wariant: od razu zastosować mechaniczną przekładnię zwiększającą obroty między silnikiem a skrzynią, ale pozostaje haczyk ze sprzęgłem.
W każdym razie ciekawe wyzwanie i będę śledził postępy prac.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- Wodzu
- Posty: 1601
- Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
- Lokalizacja: Przechlewo
- Kontakt:
Re: Kolejny projekt Custom TDI
A moze tak jakas przekladnie pomiedzy skrzynia a silnikiem?
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
- sekuwawa
- Posty: 2011
- Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kolejny projekt Custom TDI
Pozostaje koledzy jeszcze jeden sposób, po prostu zmienić przełożenie w dyfrze.
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: Kolejny projekt Custom TDI
I tu bardziej bym sie sklanial
tak sie sklada ze mam taka bmw wiec zrobie sobie kalkulacje przelozen
a teraz ciekawostka
bmw ma sprzeglo wysprzeglane trzpieniem wewnatrz walka sprzeglowego tak samo jak m72 itp
jako ze planuje wsadzic silnik ze tajni vw wiec na pierwsza mysl przyszlo mi tak samo sterowane sprzeglo z golfa
jak wielkie bylo zdziwienie gdy okazalo sie ze tarczxa sprzeglowa golfa PASUJE NA FREZY BMW!!!!
Na dole macie fotke z tarcza i kolem zamachowym VW
Jezeli okaze sie ze przelozenia sa zle dobrane to mam jeszcze takiego asa w rekawie jak 1800turbo benzyna i tez bedzie dobrze
ale tym sie bede martwil pozniej
tak sie sklada ze mam taka bmw wiec zrobie sobie kalkulacje przelozen
a teraz ciekawostka
bmw ma sprzeglo wysprzeglane trzpieniem wewnatrz walka sprzeglowego tak samo jak m72 itp
jako ze planuje wsadzic silnik ze tajni vw wiec na pierwsza mysl przyszlo mi tak samo sterowane sprzeglo z golfa
jak wielkie bylo zdziwienie gdy okazalo sie ze tarczxa sprzeglowa golfa PASUJE NA FREZY BMW!!!!



Na dole macie fotke z tarcza i kolem zamachowym VW
Jezeli okaze sie ze przelozenia sa zle dobrane to mam jeszcze takiego asa w rekawie jak 1800turbo benzyna i tez bedzie dobrze



Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
idą zmiany
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4978
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Kolejny projekt Custom TDI
A z ciekawości to czy ktoś ma wiedzę czy producent bądź jakaś inna firma ma w ofercie takie rozwiązania, byłby to chyba najlepszy sposób, ale jakby przyszło to wykonać od podstaw to nie lada wyzwanie, ale skoro Wiktor ma 1.8 to zawsze jest alternatywa.sekuwawa pisze:Pozostaje koledzy jeszcze jeden sposób, po prostu zmienić przełożenie w dyfrze.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: Kolejny projekt Custom TDI
znalazlem dane tej bmw
nie wygladaja zle jesli chodzi o zastosowanie benzyniaka turbo
z dieslem rzeczywiscie moze byc tak sobie
maxymalny moment bmw to 5500 obr ale maxymalan moc to 7250 obr czyli wcale nie az tak wiele
dzieki bandit za zwrocenie uwagi
ale na cale szczescie nie bedzie 120km/h i 6000obrotow to nie cbr
maxymalna predkosc bmw to 215km
przyjmujac ze robi je przy ok 7000obr to dobrze dokrecony diesel ktory zrobi 5500-5800 z radoscia odkreci go do ponad 160km/h
mysle ze dobra zabawa z elktroniką i nie powinno byc zle
http://boxer-motor.com/dane/Lata%2090-t ... 1100rs.pdf
nie wygladaja zle jesli chodzi o zastosowanie benzyniaka turbo
z dieslem rzeczywiscie moze byc tak sobie
maxymalny moment bmw to 5500 obr ale maxymalan moc to 7250 obr czyli wcale nie az tak wiele
dzieki bandit za zwrocenie uwagi
ale na cale szczescie nie bedzie 120km/h i 6000obrotow to nie cbr


maxymalna predkosc bmw to 215km
przyjmujac ze robi je przy ok 7000obr to dobrze dokrecony diesel ktory zrobi 5500-5800 z radoscia odkreci go do ponad 160km/h
mysle ze dobra zabawa z elktroniką i nie powinno byc zle
http://boxer-motor.com/dane/Lata%2090-t ... 1100rs.pdf
idą zmiany
- bandit
- Posty: 3738
- Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
- Lokalizacja: Pniewy
- Kontakt:
Re: Kolejny projekt Custom TDI
Wiktor, jeśli prędkość max w BMW wynosi 215, a moc max osiąga przy 7250 obr/min, to przy maksymalnej prędkości obroty wyjdą w granicach 8000-8500 obr/min. Dla porównania miałem Suzuki VX 800, moc max 61 KM przy 6800 obr/min. Prędkość maksymalna 184 km/h. Przy 6000 obr/min było gładkie 160. Przy prędkości max (nie pamiętam dokładnie) ponad 8000. Dla uzyskania tych wartości w przypadku zmiany silnika należało by jednak zmienić przełożenie, gdyż po co kręcić silnik na wysokie obroty, (ponad max moment obrotowy i moc) skoro, po zmianie przełożeń przy niższych obrotach moment obrotowy tdi podoła z palcem w dupie. W tym momencie pojawi się problem z dorobieniem talerza i ataku. Wiadomo beema to nie rusek, gdzie by się zamówiło ze Szczecina (jesli dobrze kojarzę ) dyfer "10" i po zawodach.
Ciekawą koncepcją motocykla z silnikiem turbodiesla była niemiecka konstrukcja. Ciekawe rozwiązanie i bardzo dynamiczne.
Ciekawą koncepcją motocykla z silnikiem turbodiesla była niemiecka konstrukcja. Ciekawe rozwiązanie i bardzo dynamiczne.
- bandit
- Posty: 3738
- Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
- Lokalizacja: Pniewy
- Kontakt:
Re: Kolejny projekt Custom TDI
Wiktor co z tym projektem wyszło?
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: Kolejny projekt Custom TDI
chwilowo sprawa zawieszona ale koncepcja sie nie zmienila poza tym ze lepiej bedzie na benzynie
narazie zabito mnie robotą
narazie zabito mnie robotą
idą zmiany
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość