Trajka yunkersa
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4912
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Trajka yunkersa
No więc przyszedł czas aby założyć swój topic o budowie. Sam temat budowy trajki naszedł mnie lata temu, ale ciągle coś wypadało i przeciągało się to w czasie. Na początku wszystko miało być budowane w oparciu o zawieszenie i skrzynię garbusa, silnik boxer z alfy 33 chłodzony cieczą, z czasem zgromadziłem potrzebne podzespoły, ale znowu brak czasu i wszystko się odwlekło, ale może i dobrze bo myślenie o maszynie przeszło ewolucję i jakoś pociągnęło mnie w kierunku silnika z przodu. Zjawiając się na e-trike zobaczyłem maszynę z tym rozwiązaniem i to przesądziło o całkowitej zmianie początkowych planów.
Tak więc projekt ma być realizowany na następujących założeniach:
- silnik V6 z przodu,
- skrzynia pięciobiegowa najlepiej z diesla,
- niska i w miarę zwarta konstrukcja,
- tylne zawieszenie wielowachaczowe,
- przednie zawieszenie, coś ala trapez tyle że z pojedynczą belką.
Zacząłem gromadzić fanty..
Tak więc projekt ma być realizowany na następujących założeniach:
- silnik V6 z przodu,
- skrzynia pięciobiegowa najlepiej z diesla,
- niska i w miarę zwarta konstrukcja,
- tylne zawieszenie wielowachaczowe,
- przednie zawieszenie, coś ala trapez tyle że z pojedynczą belką.
Zacząłem gromadzić fanty..
Ostatnio zmieniony 19 mar 2013, 01:58 przez yunkers, łącznie zmieniany 1 raz.
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4912
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Silnik.
Tak więc zacząłem szukać silnika, wybór padła na fordowską jednostkę V6 2.3, ale ostatecznie jest V6 2.0. Plusem takiego silnika jest prosta budowa i ogólnie dostępne części jak i cena. Minusem waga, sporo żeliwa. Na stronce capri.pl znalazłem gościa który ma sporo gratów ze starych fordów, po zakup silnika udałem się więc Krakowa. Po przejrzeniu tego co jest na placu wybór padł na silnik który pracował w Fordzie Granadzie - karawanie
Ogólnie niezłe wrażenie z odwiedzin takiego miejsca, zgromadzono tam około 50 sztuk starych fordów.
Tak więc zacząłem szukać silnika, wybór padła na fordowską jednostkę V6 2.3, ale ostatecznie jest V6 2.0. Plusem takiego silnika jest prosta budowa i ogólnie dostępne części jak i cena. Minusem waga, sporo żeliwa. Na stronce capri.pl znalazłem gościa który ma sporo gratów ze starych fordów, po zakup silnika udałem się więc Krakowa. Po przejrzeniu tego co jest na placu wybór padł na silnik który pracował w Fordzie Granadzie - karawanie
Ogólnie niezłe wrażenie z odwiedzin takiego miejsca, zgromadzono tam około 50 sztuk starych fordów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4912
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Skrzynia.
Fordowska skrzynia nie za bardzo mi leżała, wybór padł na skrzynię z AR 75, tzw. transaxle, skrzynia jest zamontowana w samochodzie z tyłu, napędzana przez wał, w jedne obudowie jest sprzęgło, przekładnia i dyfer, ciekawym patentem jest też układ hamulcowy, tarcze i zaciski są zamontowane zaraz przy dyfrze.
Rozwiązanie to daje możliwość spięcia tej skrzyni z każdym niemalże silnikiem.
Fordowska skrzynia nie za bardzo mi leżała, wybór padł na skrzynię z AR 75, tzw. transaxle, skrzynia jest zamontowana w samochodzie z tyłu, napędzana przez wał, w jedne obudowie jest sprzęgło, przekładnia i dyfer, ciekawym patentem jest też układ hamulcowy, tarcze i zaciski są zamontowane zaraz przy dyfrze.
Rozwiązanie to daje możliwość spięcia tej skrzyni z każdym niemalże silnikiem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4912
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Jak to połączyć?
Mam więc silnik i skrzynię i trzeba to połączyć. Ustawiłem to wszystko na stole i uznałem że wykorzystam sprzęgło AR bo ma wysprzęglik hydrauliczny, a fordowskie jest na linkę. Pierwsza myśl to przedłużyć wałek sprzęgłowy z Forda, zaopatrzy do w uchwyt i połączyć łącznikiem elastycznym ze skrzynią. Zakupiłem skrzynie fordowską odciąłem kawałek obudowy w wałkiem i wtedy okazało się że nie będzie z tym lekko, wałek trzeba by dorabiać nowy bo ten niewiele wystaje poza obudowę, obrabiać go cieplnie co trochę komplikuje sprawę, ponadto ktoś uprzedził mnie że jak będą dwa sprzęgła, jedno przy silniku "na stałe", drugie w skrzyni to synchronizatory mogą się często sypać. Pomysł na to rozwiązanie umarł.
Drugie rozwiązanie w oparciu o koło zamachowe z alfy i jej wał. Znowu trzeba poszukać fantów do realizacji.
Mam więc silnik i skrzynię i trzeba to połączyć. Ustawiłem to wszystko na stole i uznałem że wykorzystam sprzęgło AR bo ma wysprzęglik hydrauliczny, a fordowskie jest na linkę. Pierwsza myśl to przedłużyć wałek sprzęgłowy z Forda, zaopatrzy do w uchwyt i połączyć łącznikiem elastycznym ze skrzynią. Zakupiłem skrzynie fordowską odciąłem kawałek obudowy w wałkiem i wtedy okazało się że nie będzie z tym lekko, wałek trzeba by dorabiać nowy bo ten niewiele wystaje poza obudowę, obrabiać go cieplnie co trochę komplikuje sprawę, ponadto ktoś uprzedził mnie że jak będą dwa sprzęgła, jedno przy silniku "na stałe", drugie w skrzyni to synchronizatory mogą się często sypać. Pomysł na to rozwiązanie umarł.
Drugie rozwiązanie w oparciu o koło zamachowe z alfy i jej wał. Znowu trzeba poszukać fantów do realizacji.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4912
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Rama - wydumka z rur pcv.
Jako że czekałem na elementy do połączenia silnika i skrzyni zacząłem obudowywać ramą to co stało na stole, dla lepszego przemyślenia i zrozumienia co i jak, a że doswaidczenia żadnego w tej kwestii nie posiadałem, zacząłem modelowanie z rur pcv 50 mm jako że ostatecznie maja być rury 48,3mm ze ścianką 4mm. Kąt główki ramy 45 stopni i powoli do tyłu. Efektem całego zabiegu był model który pozwolił mi tak poprowadzić rury aby nie było nigdzie konfliktu z podzespołami i przenieść to wszystko do CAD-a i wygenerować wirtualny model ramy. Na tym etapie nie myślałem jeszcze o przednim zawieszeniu, natomiast tylne chciałem wielowachaczowe, co przy współpracy z kolega Sulkyriderem udało się zaprojektować. Tył ramy jeszcze w fazie przemyślenie i wyjdzie dopiero podczas realizacji ramy, wyląduje tak chłodnica cieczy.
Jako że czekałem na elementy do połączenia silnika i skrzyni zacząłem obudowywać ramą to co stało na stole, dla lepszego przemyślenia i zrozumienia co i jak, a że doswaidczenia żadnego w tej kwestii nie posiadałem, zacząłem modelowanie z rur pcv 50 mm jako że ostatecznie maja być rury 48,3mm ze ścianką 4mm. Kąt główki ramy 45 stopni i powoli do tyłu. Efektem całego zabiegu był model który pozwolił mi tak poprowadzić rury aby nie było nigdzie konfliktu z podzespołami i przenieść to wszystko do CAD-a i wygenerować wirtualny model ramy. Na tym etapie nie myślałem jeszcze o przednim zawieszeniu, natomiast tylne chciałem wielowachaczowe, co przy współpracy z kolega Sulkyriderem udało się zaprojektować. Tył ramy jeszcze w fazie przemyślenie i wyjdzie dopiero podczas realizacji ramy, wyląduje tak chłodnica cieczy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4912
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Napędu c.d.
Dotarły do mnie koło zamachowe i wał napędowy AR, zdemontowałem fordowskie sprzęgło i oryginalny zamach, wrzuciłem wszystko do bagażnika i udałem się do starego znajomego aby na obrabiarkach to przygotował i połączył. Pomierzyliśmy wszystko na miejscu i okazało się że najlepiej będzie wytoczyć uchwyt sprzęgiełka z zamachu AR i zamocować do zamachu Forda. Poszło bezboleśnie bo na drugi dzień miałem telefon że wał gotowy.
Dotarły do mnie koło zamachowe i wał napędowy AR, zdemontowałem fordowskie sprzęgło i oryginalny zamach, wrzuciłem wszystko do bagażnika i udałem się do starego znajomego aby na obrabiarkach to przygotował i połączył. Pomierzyliśmy wszystko na miejscu i okazało się że najlepiej będzie wytoczyć uchwyt sprzęgiełka z zamachu AR i zamocować do zamachu Forda. Poszło bezboleśnie bo na drugi dzień miałem telefon że wał gotowy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4912
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Przymiarki do przedniego zawieszenia rozpocząłem od przymierzenia koła z dawnego projektu Junaka-chopera, 15 calowa felga z syreny prezentowała się nieźle, ale cały czas po głowie chodziło mi coś większego, wybór padł na 20 calowe koło z Jeepa, stalowy środek felgi będzie zmieniony na płaską tarczę, na to opona Avon 220/50/20, felga nie jest niestety symetryczna, chociaż w osi wypada płasko, ale jak kiedyś zauważył Sulky są to dwie strony maszyny i trudno oceniać obie jednocześnie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2010, 05:04 przez yunkers, łącznie zmieniany 1 raz.
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4912
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Tak więc na dzień dzisiejszy mam połączony silnik ze skrzynią, przemyślaną ramę, na która zakupiłem już potrzebny materiał, dotoczona główkę ramy, toczą się elementy do wahaczy, jadę po drugi padnięty silnik który posłuży mi jako model przy spawaniu ramy, ten co mam idzie na stojak, trzeba go umyć, rozebrać, wymienić uszczelnienia, zajrzeć do głowic i przygotować do zabudowania w ramie.
Jankieś 3 lata temu zakupiłem felgi mangelsy chromowane na nich mam opony Cobra 295, z tym że teraz jakośmi do całości nie pasują, ale to się zobaczy jak już rama stanie na butach, próbuję z przednim zawiasem, który opierałby się na pomyśle http://z.about.com/d/motorcycles/1/0/8/ ... ustoms.jpg zobaczymy co wyjdzie, w każdym razie mam do niego sześćiotłoczkowe zaciski z tarczami, które pewnie wylecą po tym jak pooglądałem tarcze made by Wiktor. Na razie próbuję podejść do tematu zawiasu i wyszło mi coś takiego, najchętniej widziałbym to w alu.
Jankieś 3 lata temu zakupiłem felgi mangelsy chromowane na nich mam opony Cobra 295, z tym że teraz jakośmi do całości nie pasują, ale to się zobaczy jak już rama stanie na butach, próbuję z przednim zawiasem, który opierałby się na pomyśle http://z.about.com/d/motorcycles/1/0/8/ ... ustoms.jpg zobaczymy co wyjdzie, w każdym razie mam do niego sześćiotłoczkowe zaciski z tarczami, które pewnie wylecą po tym jak pooglądałem tarcze made by Wiktor. Na razie próbuję podejść do tematu zawiasu i wyszło mi coś takiego, najchętniej widziałbym to w alu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 9315
- Rejestracja: 22 maja 2008, 18:13
- Krótki opis: NO BAR, TO FAR
- Lokalizacja: Wałcz
- Kontakt:
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 01 kwie 2009, 21:19
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
- Wodzu
- Posty: 1601
- Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
- Lokalizacja: Przechlewo
- Kontakt:
-
- Posty: 1794
- Rejestracja: 31 sie 2009, 09:48
- Lokalizacja: Leszno
- Kontakt:
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
-
- Posty: 914
- Rejestracja: 04 cze 2009, 21:18
- Krótki opis: do Admina - profil do usunięcia
- Lokalizacja: nigdzie
- Kontakt:
- winda
- Secretary
- Posty: 14845
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
przepiękny opis podparty zdjęciami.jestem pod wrażeniem.mam maila do gościa co ma trejkę z identycznym silnikiem z przodu .mam też troszkę zdjec tej trajki.jak bedziesz zainteresowany to daj znać.
Panowie.osobiście bede wywalał wszystkie luzne rozmowy z tego tematu
Panowie.osobiście bede wywalał wszystkie luzne rozmowy z tego tematu
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
KOMPLETNIE BEZ SENSU
- custom
- Member
- Posty: 7997
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Albo później zrób z tego przewodnik Windawinda pisze:przepiękny opis podparty zdjęciami.jestem pod wrażeniem.mam maila do gościa co ma trejkę z identycznym silnikiem z przodu .mam też troszkę zdjec tej trajki.jak bedziesz zainteresowany to daj znać.
Panowie.osobiście bede wywalał wszystkie luzne rozmowy z tego tematu
Junkers Szacuneczek . Pomysł z tymi rurami pcv mi się spodobał - pomoże to zaoszczędzić materiału i komplikacji ze stalowymi , które będą całkiem spore .
Coś mi się wydaje , że pomysł na tą traję wziąłeś częściowo ze zdjęcia w awatarze ?
Omne Trinum Perfectum.
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4912
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Dzięki panowie za opinie, wczoraj przytargałem z Krakowa drugi silnik, który posłuży mi jako skorupa przy budowie ramy, dzisiaj powędrował na stojak, od poniedziałku rozbiórka i zobaczę co w nim siedzi, kupiony jako złom, ale może tak źle nie będzie i coś się wykorzysta.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2010, 13:55 przez yunkers, łącznie zmieniany 1 raz.
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4912
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Piasty.
Piasty chcę wykorzystać z zawieszenia alfy, rozstaw szpilek 4x98mm, do tego beda przykręcone dystanse ze zmienionym rozstawem 4x130mm. Obudowy łożyska wyciąłem z zawiasu, poszły do podtoczenia, do nich będą przyspawane blachy z uchwytami główek łożysk z wachaczy, później pewnie do całości jeszcze coś dodam jako uchwyty błotników.
Piasty chcę wykorzystać z zawieszenia alfy, rozstaw szpilek 4x98mm, do tego beda przykręcone dystanse ze zmienionym rozstawem 4x130mm. Obudowy łożyska wyciąłem z zawiasu, poszły do podtoczenia, do nich będą przyspawane blachy z uchwytami główek łożysk z wachaczy, później pewnie do całości jeszcze coś dodam jako uchwyty błotników.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 03 mar 2010, 20:08 przez yunkers, łącznie zmieniany 1 raz.
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4912
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Przedni zawias.
Ostatnio miałem trochę czasu i wykombinowałem kilka wersji na przedni zawias, co myślicie?. Ma być całe z alu, rozglądam się za kimś od CNC żeby to wycenić jak ktoś ma namiar to niech podrzuci kontakt. Szukam również dużej lampy na przód, średnica około 20 cm, w sumie jak największa, odpadają kolejowe z lokomotyw, ktoś już mi proponował
Ostatnio miałem trochę czasu i wykombinowałem kilka wersji na przedni zawias, co myślicie?. Ma być całe z alu, rozglądam się za kimś od CNC żeby to wycenić jak ktoś ma namiar to niech podrzuci kontakt. Szukam również dużej lampy na przód, średnica około 20 cm, w sumie jak największa, odpadają kolejowe z lokomotyw, ktoś już mi proponował
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4912
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
- mały
- Posty: 3047
- Rejestracja: 21 lip 2009, 22:08
- Krótki opis: P/G.
- Lokalizacja: WSCHOWA
- Kontakt:
- custom
- Member
- Posty: 7997
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4912
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Trzeba po prostu zacząć, najpierw proste rzeczy a później 3D. A ta lampa to koniecznie musi przypominać z profilu odwrócony stożek, pocisk lub podobnie, w sumie też ze 20 cm długości.custom pisze:Jak ty to wszystko rysujesz to nie mam pojęcia , ale chciałbym tak umieć
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4912
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Trajka junkersa
Dobrze tydzień się zaczął, przyjechała blacha do koła przedniego od Wiktora - wyciąłem od razu środek z felgi i już klamoty pojechały do ślusarza, a dzisiaj odebrałem blachy do ramy na laserku cięte, oj mordka mi się cieszy i cena miło zaskoczyła; wieczorkiem jakieś fotki wrzucę.
Co by jednak tak dobrze nie było to w poniedziałek gość u którego dorabiam klamoty ciął kątówką bez osłony, tracze złapało i się rozleciała zostawiając na lewej dłoni ranę na 12 szwów; twierdzi że od jutra wraca do warsztatu i skończy dorabianie części do wahaczy, jak będą zaczynam do piątku w weekend zaczynam się zmagać z wahaczami.
Co by jednak tak dobrze nie było to w poniedziałek gość u którego dorabiam klamoty ciął kątówką bez osłony, tracze złapało i się rozleciała zostawiając na lewej dłoni ranę na 12 szwów; twierdzi że od jutra wraca do warsztatu i skończy dorabianie części do wahaczy, jak będą zaczynam do piątku w weekend zaczynam się zmagać z wahaczami.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości