Trajka ciezko skreca- pomóżcie
Trajka ciezko skreca- pomóżcie
Witam szanownych forumowiczów:) mam taki problem wykonałem trajeczke na maluszku i pojawiła sie komplikacja. Jadac na wprost jest wszystko w poządku prowadzi sie idealnie i jazda 100 na godz nie sprawia problemów ale zakrety i łuki to masakra niechyce skercać tylko dalej by na wprost jechała takze totalna walka ze stalą:(skret jest mozliwy dopiero przy predkości 50 60 na gpodz i jeszcze trza je pohylać pomóżcie i poradzcie co z tym zrobić bo sezon dopiero sie zaczyna i jest jeszcze czas na przerubke
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 11 maja 2009, 23:08 przez pawelkrosno, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 9314
- Rejestracja: 22 maja 2008, 18:13
- Krótki opis: NO BAR, TO FAR
- Lokalizacja: Wałcz
- Kontakt:
- Cicholc
- Member
- Posty: 941
- Rejestracja: 12 paź 2007, 19:54
- Lokalizacja: Gąbin
- Kontakt:
-
- Posty: 9314
- Rejestracja: 22 maja 2008, 18:13
- Krótki opis: NO BAR, TO FAR
- Lokalizacja: Wałcz
- Kontakt:
prubowałem jezdziłem ze ztalową plytką z pzodu o masie jakieś 30 kg i kiha moze coś z kątem głuwki jest nie tak ?? wsumie nawet niewiem ile on wynosi:P ale starałem sie go dobrać majac na wzór japońskie motóry ( bo przeciez trajki z takimi przodkami też hulają) jak narazie to mnie to troche wkur....
-
- Posty: 9314
- Rejestracja: 22 maja 2008, 18:13
- Krótki opis: NO BAR, TO FAR
- Lokalizacja: Wałcz
- Kontakt:
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:09
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
a moze chodzi o kąt wyprzedenia geometri przedniego widelca... dla motocykli wynosi 4" do 6"
taki obrazek o co biega...
http://rawge.bravepages.com/minichopper ... trail1.jpg
taki obrazek o co biega...
http://rawge.bravepages.com/minichopper ... trail1.jpg
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
lepiej skręcałoby się ... w motocyklu / i to też do czasu/ jeżeli kąt byłby za mały -motocykl by sie przewrócił.pawelkrosno pisze:wlaśnie tez tak dumam teoretycznie jak przod był by pionowo to skrecało by sie najlepiej ale kurde hyba nietedy droga bo jeszcze takiego chopperka niewidziałem:P mam wielką nadzieje ze ktoś coś poradzi
jak na moje.. cały majdan, który masz za główka ramy, i który pcha całość do przodu bardzo kompensuje wychył kierownicy. tylna oś uniemożliwia przechył motocykla - udaje Ci się to wtedy, kiedy jak napisałeś - przechylasz się na jedna stronę. Przy wiekszych prędkościach najzwyczajniej nie jesteś w stanie / nie masz dość siły / zakręcić. Pomyśl o zmianie nachylenia kąta główki ramy /zwiększ kąt/ tylko nie przesadź ...przy tak krótkim widelcu i zbyt dużym kącie sytuacja może odwrócić się o 180 stopni - lekko skręcisz kierownicę a traja sama dobije ci ją maksymalnie do skrętu. Będziesz miał kopoty z wyprostowaniem - zmieni się środek ciężkości
-
- Posty: 9314
- Rejestracja: 22 maja 2008, 18:13
- Krótki opis: NO BAR, TO FAR
- Lokalizacja: Wałcz
- Kontakt:
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Kąt głowki troche nie teges. Maszyna widze dość potęzna - ładna. Przednie koło do przodu i będzie gitara, kwestia jedynie dogrania samego kąta pochylenia główki, gdyz jak dobrze to wykonasz to spokojnie bedzie mozna puścić kierownice podczas jazdy.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
moja traja tez ciezko skreca
na poczatek usunąłem stabilizator
po drugie zrobilem sobie polki w ksztalcie trojkata:
http://www.alonzoo.pl.tl/Trike-p%F3%26% ... a41288296d
bo do tej pory mialem proste
kat kola mam duzy i opone 190 szerokosci
mysle ze ewentualnie wezsza opona moze pomoc
zobaczymy co sie okaze bo jeszcze kierownicy nie mam
czekam na walek odpowiedni.
na poczatek usunąłem stabilizator
po drugie zrobilem sobie polki w ksztalcie trojkata:
http://www.alonzoo.pl.tl/Trike-p%F3%26% ... a41288296d
bo do tej pory mialem proste
kat kola mam duzy i opone 190 szerokosci
mysle ze ewentualnie wezsza opona moze pomoc
zobaczymy co sie okaze bo jeszcze kierownicy nie mam
czekam na walek odpowiedni.
idą zmiany
witam kolegów serdeczne dzieki za rady i mam jeszcze takie pytanie do Was jezeli chodzi o kąt główki ramy to jaki zalecali byście tak zeby nieprzesadzić?? i zeby w poządku było z geometriią. a jezeli chodzi o pulki to są w kształcie trójkątaz przesunieciem osi mostka(tej fifki co w główke wlazi) wzgledem lag o jakieś 5 cm. dobra ide do roboty pozdrawiam
- Cicholc
- Member
- Posty: 941
- Rejestracja: 12 paź 2007, 19:54
- Lokalizacja: Gąbin
- Kontakt:
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:09
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
http://images42.fotosik.pl/101/f2fbb98a3bb9b018med.jpg
kąt wyprzedzenia... musisz przenieść swój widelec na rysunek i ustawić go tak a by kąt wyprzedzenia wynosił od 10 do 15 cm, (ciągniesz linie pionową od środka koła do podłoża i drugą linie ciągniesz jako przedłużenie główki ramy, róznica odległości na podłożu pomiedzy tymi liniami wyznacza kąt wyprzedzenia tak jak na tym rysunku) wtedy nie ma bata musi skręcać, wtedy zmierzysz kąt główki względem pionu i groooo:)
kąt wyprzedzenia... musisz przenieść swój widelec na rysunek i ustawić go tak a by kąt wyprzedzenia wynosił od 10 do 15 cm, (ciągniesz linie pionową od środka koła do podłoża i drugą linie ciągniesz jako przedłużenie główki ramy, róznica odległości na podłożu pomiedzy tymi liniami wyznacza kąt wyprzedzenia tak jak na tym rysunku) wtedy nie ma bata musi skręcać, wtedy zmierzysz kąt główki względem pionu i groooo:)
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:09
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Napisz PW do KOWALa, u niego ten rysunek jest wyryty na ścianie warsztatu. dwa lata temu rysował go mi na ścianie W kazdym razie pamiętam że była zależnośc jeszcze odległości osi koła od osi głowki, w zasadzie im dalej koło tym lżej sie skręca az do pewnego momentu kiedy zaczyna sie robić odwrotnie.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość