Szefciu trajka podejście drugie

W tym dziale przedstawiamy przebieg budowy swojej trajki.
ODPOWIEDZ
Szefciu
Member
Member
Posty: 1120
Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Szefciu trajka podejście drugie

Post autor: Szefciu »

Panowie, juz tutaj napisze. Co jakis czas ktorys pisze SzeWciu, a nick mam SzeFciu taka subtelna ale jednak roznica:-)
Awatar użytkownika
custom
Prospect
Prospect
Posty: 8127
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Re: Szefciu trajka podejście drugie

Post autor: custom »

Super, że udało Ci się dokończyć temat zwłaszcza że jesteś poza domem.
Sprawdzałeś stan oleju w skrzyni ? Może jest za mało ?
Omne Trinum Perfectum.
Czarek-trike
Posty: 9335
Rejestracja: 22 maja 2008, 18:13
Krótki opis: FTW
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Re: Szefciu trajka podejście drugie

Post autor: Czarek-trike »

Szefciu pisze: 07 kwie 2024, 16:44 Mala aktualizacja.
Zwieszenie dziala lepiej, jest bardziej miekko, ale bez jakich rewelacji. Da sie jechac.
W jaździe z automatyczną skrzynia nie mam doswiadczenia. Czy zawsze jest tak, ze silnik musi wejsc na wysokie obroty zeby ruszyć? Na postoju na D bez gazu lekko rusza ale to tylko toczenie praktycznie bez mocy. Zeby przejechac przez prog musze dodac duzo gazu. Dynamiczne ruszanie nie istnieje. W zwyklejj skrzyni bylby to objaw slizgajacego sie sprzegla a w automacie? W trakcie jazdy dodanie gazu do oporu zbija jeden bieg i zaczyna dobrze orzyspieszac. Przychamowanie i dodanie gazu tez dobrze dziala. Tylko to ruszanie z miejsca jest slabe
żeby automat się zbierał to w benzyniaku musi być sporo KM, albo turbo diesel ;) Moja ex traja co niby miała 115 KM w automacie za cholerę nie ma podjazdu do tego HD na trzech kółkach co ma tych koników prawie 90 (wiadomo też inna masa) Dla porównania z roboty mamy ''kijankę'' w automacie, diesel ...i w 5 osób na obwodnicy miasta lecimy pod 200 km/h :mrgreen: ... nawet ruszy z piskiem opon :lol:
It's not a hobby
It's a fucking lifestyle
Awatar użytkownika
Arek
Vice-President
Vice-President
Posty: 4673
Rejestracja: 29 maja 2011, 20:25
Lokalizacja: Żnin
Kontakt:

Re: Szefciu trajka podejście drugie

Post autor: Arek »

Czarek-trike pisze: 07 kwie 2024, 21:02
Szefciu pisze: 07 kwie 2024, 16:44 Mala aktualizacja.
Zwieszenie dziala lepiej, jest bardziej miekko, ale bez jakich rewelacji. Da sie jechac.
W jaździe z automatyczną skrzynia nie mam doswiadczenia. Czy zawsze jest tak, ze silnik musi wejsc na wysokie obroty zeby ruszyć? Na postoju na D bez gazu lekko rusza ale to tylko toczenie praktycznie bez mocy. Zeby przejechac przez prog musze dodac duzo gazu. Dynamiczne ruszanie nie istnieje. W zwyklejj skrzyni bylby to objaw slizgajacego sie sprzegla a w automacie? W trakcie jazdy dodanie gazu do oporu zbija jeden bieg i zaczyna dobrze orzyspieszac. Przychamowanie i dodanie gazu tez dobrze dziala. Tylko to ruszanie z miejsca jest slabe
żeby automat się zbierał to w benzyniaku musi być sporo KM, albo turbo diesel ;) Moja ex traja co niby miała 115 KM w automacie za cholerę nie ma podjazdu do tego HD na trzech kółkach co ma tych koników prawie 90 (wiadomo też inna masa) Dla porównania z roboty mamy ''kijankę'' w automacie, diesel ...i w 5 osób na obwodnicy miasta lecimy pod 200 km/h :mrgreen: ... nawet ruszy z piskiem opon :lol:
tam jest coś koło 180, to jest 2,6 w benzynie- kuniów jest wystarczająco, coś innego nie bangla...
Szefciu
Member
Member
Posty: 1120
Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Szefciu trajka podejście drugie

Post autor: Szefciu »

Sprawdze trop z poziomem oleju. Jest wymieniony razem z filtrem i sprawdzony poziom ma odpalonym silniku i przerzuceniu wszystkich polozen wybieraka. Ale moze w trakcie pracy czesc oleju zostala w chlodnicy i obnizyl sie poziom w skrzyni...
Czarku problem w tym, ze rusza jak manual ze slizgajacym sprzeglem. Musi byc duzo/ bardzo duzo gazu zeby jechala. Ale jak jiz jedzie to dynamicznie. Kickdown tez jest dobrze wyczuwalny:-)
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 15043
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Szefciu trajka podejście drugie

Post autor: winda »

Powinno jechać od obrotów ciut wyższych niż bieg jałowy. Przy delikatnej jeździe biegi jedwabiście powinno zmieniać przy ok. 2000 obrotów. Jak dasz w podloge to powienien zredukować i zmieniać biegi tak przed czerwonym polem.
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 15043
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Szefciu trajka podejście drugie

Post autor: winda »

Twoje objawy są takie same jak w mojej Kia. Mam jakąś awarie. Jakieś błędy ale nie diagnozowałem przyczyny
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Szefciu
Member
Member
Posty: 1120
Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Szefciu trajka podejście drugie

Post autor: Szefciu »

winda pisze: 08 kwie 2024, 07:09 Twoje objawy są takie same jak w mojej Kia. Mam jakąś awarie. Jakieś błędy ale nie diagnozowałem przyczyny
Forum omegi twierdzi, ze skrzynia moze byc w trybie awaryjnym i rusza wtedy z 3 biegu. Bez komputera nie da rady okreslic. Co jest nie tak.
Awatar użytkownika
Arek
Vice-President
Vice-President
Posty: 4673
Rejestracja: 29 maja 2011, 20:25
Lokalizacja: Żnin
Kontakt:

Re: Szefciu trajka podejście drugie

Post autor: Arek »

Nawet, jesli jest w trybie awaryjnym, to powinna wyjść z niego po odpięciu akumulatora, to jeszcze ten typ konsturkcji. Widocznie jest gdzieś usterka... Rozumiem, że olej sprawdziłeś i jest ok ;)
Awatar użytkownika
mechanior
Member
Member
Posty: 2198
Rejestracja: 24 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Ornontowice
Kontakt:

Re: Szefciu trajka podejście drugie

Post autor: mechanior »

Z twojego opisu wynika że skrzynia ci pracuje w trybie awaryjnym, i rusza z 3 biegu, miałem tak samo. Dajesz gaz i jakbyś miał smieszne kilka koni.
Mówić nie myśląc, to tak jak strzelać nie celując.
Szefciu
Member
Member
Posty: 1120
Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Szefciu trajka podejście drugie

Post autor: Szefciu »

mechanior pisze: 11 kwie 2024, 20:36 Z twojego opisu wynika że skrzynia ci pracuje w trybie awaryjnym, i rusza z 3 biegu, miałem tak samo. Dajesz gaz i jakbyś miał smieszne kilka koni.
dokładnie tak mam
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 11123
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Szefciu trajka podejście drugie

Post autor: Rob_trike »

a OBD masz w niej ?
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Szefciu
Member
Member
Posty: 1120
Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Szefciu trajka podejście drugie

Post autor: Szefciu »

Rob_trike pisze: 13 kwie 2024, 19:00 a OBD masz w niej ?
Tak, mam. Ale zczytac bledy nede mogl po powrocie. Jescze nie wiem czy bede w tygodniu przed czy po kongresie. Jesli przed to zdaze cos powalczyc, jesli po to na kongres jade moto.
Szefciu
Member
Member
Posty: 1120
Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Szefciu trajka podejście drugie

Post autor: Szefciu »

Drogie Bravo. Rozebralem.silnik ktory mial byc docelowym. Plan byl prosty: wymienic uszczelniacze zaworowe, rozrzad i uszczelki pod pokrywami zaworow. Ale proste plany maja to do siebie ze w prosty spsob sie pierdolą. Zaczelo sie dobrze. Orginalne paski, pompa wody nie widac ze grzebane. Ale między glowicami pojawiły sie zzelowane rozowe krysztalki ( jakby ktos zelki zmiksowal i wsypał) na 100 % plyn chlodniczy. Tylko dlaczego to dziadostwo mialo taka konsystencje? Plyn sie wział przez skorodowany dekiel chlodniczki oleju. ( juz zamowiona druga razem z uszczelką) dzisiaj sciagnalem.pokrywy zaworow i kolejne guano- rdzawy nalot na walkach rozrzadu. Czesc dake sie zetrzec tlista szmatka, czesc zeskrrobac ostrzem tapeciaka. Po najgorszych zostaly wzery jak czubek szpilki. W cylindrach kamerka pokazuje ladne slady po honowaniu ale i pionowe slady ruchu tloka.
Co z tym.dlaje poczać? Brnac dalej, sciagac glowice i zagladac w cylindry? Aa i jeszcze jedno szklanki ma zaworach jedne lekko sprezynują, a inne siedza twardo ( kazda moge spokojnie wyjac, sa w oleju). Na fotce pokrywy chlodniczki przy duzych otworach widac male dziurki. Aa i ten rozowy zel byl tez ma chlodniczce.
Co z tym.dalej robic? Jejst sens brnac w kolejne koszty?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 11123
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Szefciu trajka podejście drugie

Post autor: Rob_trike »

cóż - widać, że piec długo stał :( To gorsze od codziennego katowania sprzęta

Wg mnie patrząc od dołu silnika - zwalić miskę, oczyścić smok - wszytko co w okolicach bloku - co się da myć i czyścić.
Shortblock czyli blok+głowice zostawić w spokoju jeśli w kamerce widać że nie ma placów rdzy, śladów wytarć na gładziach cylindrów.
Blok pod ciśnienie z wężem z wodą (fular i ciepła woda idealnie czyści) - dokładnie oczyścić kanały.
Niestety wałki nie wyglądają dobrze - korozja punktowa to dodatkowy czynnik szybkiego zużycia wałków :( Ale bym zostawił i tak nic z nich już więcej nie zrobisz bo szlifować chyba nikt się nie podejmie. Z tego co wiem w głowicach będziesz wymieniał uszczelniacze i to max co bym robił. Jeśli pójdziesz więcej to szlif+uszelki+prowadnice+gniazda a to juz dużo kasy :(
Co do reszty - uszczelki, rozrząd, pompa wody, filtry wszystko nowe
Odpalić, niech pochodzi - jeśli będzie równo zlać olej max jak się szybko przebarwi ( zbierze rdzę i brud). Wlać nowy olej, jeździć i obserwować
Ogólnie traktować po wskrzeszeniu jak silnik nowy po kapitalce czyli pełna kontrola

W ostateczności wymienić później wałki jeśli się nie dotrą.... Ważne by serce-dół silnika był zdrowy
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 11123
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Szefciu trajka podejście drugie

Post autor: Rob_trike »

no i jak bedzie ok to juz tak docierać ;)

Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Szefciu
Member
Member
Posty: 1120
Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Szefciu trajka podejście drugie

Post autor: Szefciu »

Dzieki Rob za wyczerpujaca infirmacje. Sciagne walki i wymocze w ropie, zobacze co z tego wyniknie
Szefciu
Member
Member
Posty: 1120
Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Szefciu trajka podejście drugie

Post autor: Szefciu »

Dzieki Rob za wyczerpujaca infirmacje. Sciagne walki i wymocze w ropie, zobacze co z tego wyniknie. Ile rdzy zostanie.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości