Zagwozdka techniczna

Wszystko na temat jednośladów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Zagwozdka techniczna

Post autor: sekuwawa »

Część z Was zapewne kojarzy mój zaprzęg na XJ900S Diversion, który z jednej strony chciałbym sprzedać, a z drugiej jakoś ciężko mi się z nim rozstać. Motocykl mi bardzo odpowiada, ale mam jeden problem techniczny którego nie mogę rozwiązać od czasu zakupu.

Problem jest taki, że ciągle mam problem z wyginaniem przednich tarczy hamulcowych. Jak sprzęt kupiłem to zmieniłem zaciski na takie od R1 bo niby hamulce miały się znacznie poprawić. Faktycznie tak było, ale po około 1000km zaczęło trzepać kierownicą przy hamowaniu. Wymieniłem tarcze na nowe i było dobrze znowu około 1000km. Pomyślałem że to wina zacisków i wróciłem do oryginałów i założyłem kolejny zestaw prostych tarcz. Było dobrze znowu około 1500km i znów trzepie.

Motocykl w przeszłości napewno miał strzała bo troszkę ściąga, ale zastanawiam się co powoduje że te tarcze się wichrują. Ośka, koło, lagi? Trochę to dziwne i nawet znajomi mechanicy motocyklowi nie mieli dotychczas takich przypadków.

Może ktoś tak kiedyś miał, albo słyszał o podobnym temacie.
Zakup kompletnego przodu do XJ od handlarzy to 30% wartości motocykla więc trochę mi w niego tak dużo inwestować.
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10901
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Zagwozdka techniczna

Post autor: Rob_trike »

W autach jest jedna zasada - jak masz bicie kiery sprawdzasz najpierw czujnikiem zegarowym bicie na tarczach na zewnątrz, potem zwalasz tarcze i mierzysz czy piasta nie ma bicia. Potem bezwzględnie przed założeniem nowej tarczy trzeba bardzo bardzo dokładnie oczyścić miejsce przylegania. Bez tego po paru setkach km znowu będzie to samo
Zacisk nie spowoduje bicia tarcz - prędzej klocek nierównomiernie się zetrze.
Sprawdź czy masz bicie w miejscu przylegania tarczy
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
dark
Member
Member
Posty: 5290
Rejestracja: 14 mar 2010, 22:54
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Zagwozdka techniczna

Post autor: dark »

Dobrze napisane , kolejne tarcze przestały bić po wymianie tarcz z piastami , ale do tej pory myślałem że to przypadek ... :?
Jazda na motocyklu to najfajniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zagwozdka techniczna

Post autor: sekuwawa »

Rob_trike pisze:W autach jest jedna zasada - jak masz bicie kiery sprawdzasz najpierw czujnikiem zegarowym bicie na tarczach na zewnątrz, potem zwalasz tarcze i mierzysz czy piasta nie ma bicia. Potem bezwzględnie przed założeniem nowej tarczy trzeba bardzo bardzo dokładnie oczyścić miejsce przylegania. Bez tego po paru setkach km znowu będzie to samo
Zacisk nie spowoduje bicia tarcz - prędzej klocek nierównomiernie się zetrze.
Sprawdź czy masz bicie w miejscu przylegania tarczy
Szczerze to właśnie w tym kierunku szły moje myśli, tyle że raczej zawsze do tematów technicznych podchodzę dosyć dokładnie i nie założyłbym tarcz na brudną piastę. Planowałem kupić nowe koło na początek tym bardziej że to najmniejszy wydatek.
Awatar użytkownika
tim
Posty: 619
Rejestracja: 22 cze 2012, 09:36
Lokalizacja: Mroczeń
Kontakt:

Re: Zagwozdka techniczna

Post autor: tim »

Koło masz wyważone( pierwsza myśl co mnie naszła)
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zagwozdka techniczna

Post autor: sekuwawa »

tim pisze:Koło masz wyważone( pierwsza myśl co mnie naszła)
Mam, ale to działo się już na dwóch różnych oponach. Wyważenie nie da Ci takiego problemu. Tarcze ewidentnie się krzywią bo mierzyłem je na zegar.
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10901
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Zagwozdka techniczna

Post autor: Rob_trike »

zmierz piastę - wyważenie nie ma tu nic do tego
Przyczyną też mogą być same ..... tarcze Mieliśmy takie przypadki jeśli były z gównolitu .... Choć Ciebie nie posądzam o kupowanie najtańszych .... Masz świadomość że na byle czym się nie ujedzie
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zagwozdka techniczna

Post autor: sekuwawa »

Rob_trike pisze:zmierz piastę - wyważenie nie ma tu nic do tego
Przyczyną też mogą być same ..... tarcze Mieliśmy takie przypadki jeśli były z gównolitu .... Choć Ciebie nie posądzam o kupowanie najtańszych .... Masz świadomość że na byle czym się nie ujedzie
Tarcze były różne, również nowe, ale też od diversion 600 które są o dziwo o 2mm grubsze od tych w xj900. Te wytrzymały najdłużej, ale i tak poległy po 1500km.
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3682
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Re: Zagwozdka techniczna

Post autor: bandit »

Seku miałem podobny problem w hondzie jednej. Patałachy popierdoliły tulejki dystansowe ośki kola. Może ten temat?
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zagwozdka techniczna

Post autor: sekuwawa »

bandit pisze:Seku miałem podobny problem w hondzie jednej. Patałachy popierdoliły tulejki dystansowe ośki kola. Może ten temat?

Zamienili stronami czy jak? Na przodzie czy tyle? U mnie chyba było by ciężko pomylić bo z jednej strony jest ślimak prędkościomierza, a z drugiej jedna tulejka.
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3682
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Re: Zagwozdka techniczna

Post autor: bandit »

Tak, zamienili kolejność. W Twoim przypadku ten punkt odpada. Jak podniesies motunga w górę , tak aby koło swobodnie się kręciło to kręci się bez oporów??
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7995
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Re: Zagwozdka techniczna

Post autor: custom »

Moim zdaniem dzieje się tak jak np. podczas hamowania tarcza jest rozgrzana i chlapnie na nią woda z asfaltu , wdedy się krzywi i pulsuje .
Czasami bywa że tarcza się nie pognie ale od tej wody nierównomiernie się utwardzi i wtedy klocek z biegiem czasu będzie ją nierówno wybierał.
Przystaw czujnik zegarowy do tarczy jak pisał Rob , żeby w ogóle przekonać się co jest grane .
Omne Trinum Perfectum.
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Re: Zagwozdka techniczna

Post autor: Lipa »

Seku tak jak wykminiłeś... felga albo lagi. Musisz pomierzyć bicia.
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Czarek-trike
Posty: 9314
Rejestracja: 22 maja 2008, 18:13
Krótki opis: NO BAR, TO FAR
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Re: Zagwozdka techniczna

Post autor: Czarek-trike »

Seku, a ta dolegliwość była w solówce czy w wersji z kiblem ? bo może trzeba iść w tym kierunku ?
It's not a hobby
It's a fucking lifestyle
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zagwozdka techniczna

Post autor: sekuwawa »

Czarek-trike pisze:Seku, a ta dolegliwość była w solówce czy w wersji z kiblem ? bo może trzeba iść w tym kierunku ?
Na solówce, wózek nic do tego nie ma.
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zagwozdka techniczna

Post autor: sekuwawa »

Miałem trochę wolnego niedzielnego czasu, wrzuciłem koło na wyważarkę statyczną i czujnikiem zegarowym obmierzyłem tarcze. Jedna strona wyszła OK bo przy śrubach tarcza biła tylko 0,04 a po zewątrz 0,1mm. Na drugiej już tak ładnie nie było, bo 0,3mm przy śrubach i 0,5mm na zewnątrz tarczy.

XJ-tka w swojej historii miała dzwonka i prawdopodobnie podgiętą tarczę bo widać odgniecenie na odlewie koła w tym miejscu gdzie odchylenie było największe. Ciężko to było wyłapać przy wymianie tarcz bez mierzenia więc mi umknęło.

Koło i jedna tarcza do wymiany.
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10901
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Zagwozdka techniczna

Post autor: Rob_trike »

no i temat rozwiązany :D
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
GREGOR
Posty: 5800
Rejestracja: 22 lut 2010, 10:46
Krótki opis: Żyj tak , aby dobrze Cię potem wspominali
Lokalizacja: ŁĘCZNA
Kontakt:

Re: Zagwozdka techniczna

Post autor: GREGOR »

sekuwawa pisze:Miałem trochę wolnego niedzielnego czasu, wrzuciłem koło na wyważarkę statyczną i czujnikiem zegarowym obmierzyłem tarcze. Jedna strona wyszła OK bo przy śrubach tarcza biła tylko 0,04 a po zewątrz 0,1mm. Na drugiej już tak ładnie nie było, bo 0,3mm przy śrubach i 0,5mm na zewnątrz tarczy.

XJ-tka w swojej historii miała dzwonka i prawdopodobnie podgiętą tarczę bo widać odgniecenie na odlewie koła w tym miejscu gdzie odchylenie było największe. Ciężko to było wyłapać przy wymianie tarcz bez mierzenia więc mi umknęło.

Koło i jedna tarcza do wymiany.
Nie można tego zplanować , jak koło jest proste to szkoda wywalać , pod tarczę można dać podkładkę dystansową , wyciętą na laserze :idea: ???
Żyj tak, aby Cię potem dobrze wspominali...
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zagwozdka techniczna

Post autor: sekuwawa »

GREGOR pisze: Nie można tego zplanować , jak koło jest proste to szkoda wywalać , pod tarczę można dać podkładkę dystansową , wyciętą na laserze :idea: ???
Chyba nie warto kombinować z podkładkami, najlepiej by było wrzucić na tokarkę i zrobić nową bazę pod tarcze, ale przy cenie 150 zł za koło to mija się z celem. Za włożenie na dobrą maszynę nikt nie weźmie mniej.
Awatar użytkownika
GREGOR
Posty: 5800
Rejestracja: 22 lut 2010, 10:46
Krótki opis: Żyj tak , aby dobrze Cię potem wspominali
Lokalizacja: ŁĘCZNA
Kontakt:

Re: Zagwozdka techniczna

Post autor: GREGOR »

sekuwawa pisze:
GREGOR pisze: Nie można tego zplanować , jak koło jest proste to szkoda wywalać , pod tarczę można dać podkładkę dystansową , wyciętą na laserze :idea: ???
Chyba nie warto kombinować z podkładkami, najlepiej by było wrzucić na tokarkę i zrobić nową bazę pod tarcze, ale przy cenie 150 zł za koło to mija się z celem. Za włożenie na dobrą maszynę nikt nie weźmie mniej.
No fakt :wink:
Żyj tak, aby Cię potem dobrze wspominali...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość