dark pisze:Ja tam CVT chwalę sobie , nie mogę się przyzwyczić ale chwalę sobie .(..)
Ja mam w hondzie CVT... zasuwa, 7 biegów i wgl wgl..
Czaras, cvt są bezstopniowe, coś jak w skutersie
chyba,że ''se'' przełączysz ''memory five'' przy kierownicy...to dziwnymi przyciskami (po lewej/prawej stronie) można sobie te biegi przerzucać, aż do 7 włącznie... przynajmniej tak jest w mojej chądzie jazz z roku pańskiego 2003 notabene auto zajebiste i bezobsługowe...do tego jak przystało na biednego renciste - wrzuciłem LPG to.. latam prawie za darmo
Tak samo u mnie przy trybie manual wyświetla 7 stopni , a przy wciśniętym magicznym guziku w trybie sport zmienia biegi przy 6 tys. obrotów , no tak jak może zmieniać biegi gdy w skrzyni są dwa koła i łańcuch ale jest wrażenie że zmienia biegi i wtedy jest głośno . Spalanie około 7 litrów gazu przy spokojnej jeździe do 120 km/h ciekawostka obroty silnika przy tej prędkości niższe niż przy zwykłej skrzyni biegów o około 800 obrotów .
Chłopaki ja tam z tymi nowymi skrzyniami to jeszcze nie spałem, więc się nie wyznaje. Skończyłem na skrzyniach garba
W tej toyotce jest skrzynia e-CVT tak jak np, e-trike , to może lepiej ?
E-CVT jrst trochę inaczej zbudowana zamiast łańcucha i dwóch stożków ma wałek z kołami satelitarnymi i elektro magnesy do odzyskiwania energi i chamowania.
dark pisze:E-CVT jrst trochę inaczej zbudowana zamiast łańcucha i dwóch stożków ma wałek z kołami satelitarnymi i elektro magnesy do odzyskiwania energi i chamowania.
to może nie będzie wyć ?
btw
czeka na Ciebie spojler .