Zawias
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4964
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Zawias
chcę się pozbyć resorów i wstawić pneumatykę, szukam info na temat takiego rozwiązania jak na zdjęciu, chodzi o zasady geometryczne lub inne, które obowiązują przy takiej konstrukcji
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- Katownik
- Posty: 542
- Rejestracja: 16 cze 2012, 21:38
- Krótki opis: Pod osłoną nocy P*S kraj na dno toczy
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Zawias
najtaniej wyjdzie od jakiegoś jeep-a
http://allegro.pl/most-tyl-jeep-grand-c ... 43309.html
http://allegro.pl/most-tyl-jeep-grand-c ... 43309.html
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- bandit
- Posty: 3736
- Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
- Lokalizacja: Pniewy
- Kontakt:
Re: Zawias
Rozwiązanie typowe dla ciężarówek, np man tga ale się w Twoim przypadku nie nada. Pneumatyke masz ogarnieta?
- seta
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 sty 2012, 13:40
- Krótki opis: Wieczna kombinacja ;-)
- Lokalizacja: Łosice
- Kontakt:
Re: Zawias
Yunkers na twojej focie zawieszenie jest trochę trudne do ogarnięcia, ciężko będzie z tymi dwoma drążkami na stronę własnie pod względem geometrii. Prostsze rozwiązanie jest np w audi 80. i ja bym się na tym wzorował. po jednym wahaczu plus drążek poprzeczny.
http://allegro.pl/audi-80-b3-87-92-belk ... ml#thumb/2
http://allegro.pl/audi-80-b3-87-92-belk ... ml#thumb/2
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4964
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Zawias
Seta przy osi wleczonej rozwiązanie jest ok, w tym samym układzie ale z napędem raczej cztery punkty zamocowania.
Bandit pneumatykę spoko ogarniam.
Bandit pneumatykę spoko ogarniam.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- seta
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 sty 2012, 13:40
- Krótki opis: Wieczna kombinacja ;-)
- Lokalizacja: Łosice
- Kontakt:
Re: Zawias
Bez obaw, takie rozwiązania sprawdzają się w ciężarówkach więc i tutaj da rade. Prosta konstrukcja i działa. 

- seta
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 sty 2012, 13:40
- Krótki opis: Wieczna kombinacja ;-)
- Lokalizacja: Łosice
- Kontakt:
Re: Zawias
chociaż po części masz rację bo górna belka jest mocowana w trzech punktach. Tu z geometrią nie powinno być problemu
http://allegro.pl/volvo-fh13-sierzant-d ... 77788.html
http://allegro.pl/volvo-fh13-sierzant-d ... 77788.html
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4964
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Zawias
Fajny klamot, właśnie to górne mocowanie zapobiega myszkowaniu całości na boki.seta pisze:chociaż po części masz rację bo górna belka jest mocowana w trzech punktach. Tu z geometrią nie powinno być problemu
http://allegro.pl/volvo-fh13-sierzant-d ... 77788.html
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- seta
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 sty 2012, 13:40
- Krótki opis: Wieczna kombinacja ;-)
- Lokalizacja: Łosice
- Kontakt:
Re: Zawias
dokładnie tak. ale oprócz tego to daje możliwość zastosowania dużo lżejszych drążków dolnych które są na tulejach metalowo gumowych po obu stronach.
inny model zawieszenia ma np scania gdzie są dwa półresory po jednym na stronę, i wtedy są tylko dwa punkty mocowania mostu. ale to jest inna waga i inny materiał
inny model zawieszenia ma np scania gdzie są dwa półresory po jednym na stronę, i wtedy są tylko dwa punkty mocowania mostu. ale to jest inna waga i inny materiał
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość