Trajka Trikelee

W tym dziale przedstawiamy przebieg budowy swojej trajki.
ODPOWIEDZ
trikelee
Posty: 254
Rejestracja: 01 gru 2012, 21:45
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: trikelee »

Po przeczytaniu waszych odpowiedzi wszystko przemyślałem i zrobię tak . Skoro przód nieresorowany ma być w miarę lekki to nie będę go dociążał .
Wiec tak jak ktoś wspomniał ołów w ramę i pług . Zaleje ołowiem dolne przednie rurki jeśli to będzie za mało to wyrzezbię jakiś pług . I powinno być gicio.
Awatar użytkownika
seta
Posty: 1320
Rejestracja: 15 sty 2012, 13:40
Krótki opis: Wieczna kombinacja ;-)
Lokalizacja: Łosice
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: seta »

No i masz jeszcze dużo miejsca w zbiorniku atrapie na balast :wink:
trikelee
Posty: 254
Rejestracja: 01 gru 2012, 21:45
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: trikelee »

seta pisze:No i masz jeszcze dużo miejsca w zbiorniku atrapie na balast :wink:
No tu już jest balast :mrgreen:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 11046
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: Rob_trike »

trikelee pisze:
seta pisze:No i masz jeszcze dużo miejsca w zbiorniku atrapie na balast :wink:
No tu już jest balast :mrgreen:
hmmm raczej mało - dwie puste puszki :mrgreen:
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Michael2304
Posty: 316
Rejestracja: 06 wrz 2013, 16:35
Lokalizacja: Poręba (PL śląskie)
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: Michael2304 »

:lol: :lol: :lol:
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3738
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: bandit »

andrzejqs pisze:Bandit twoja racja wynika z tego że silnik siedzi przed osią tylną co skutkuje przesunięciem kierownika i pasażera do przodu a tym samym dociążenie go. Sam silnik niema dużego wpływu na dociążenie jest zbyt blisko osi
No położenie silnika ma znaczenie, nawet w mundku jest lekko przed przednia osią - w traji przed tylnia osia, powoduje że dociąża prżód. Dla przykładu weż traje na garbie- silnik dalej od osi i weż traję np Adasia , z silnikiem na osi- która lepiej ma dociążony przód?
Awatar użytkownika
andrzejqs
Posty: 1940
Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: andrzejqs »

zrobił się zamęt moja wypowiedź dotyczyła tylko i wyłącznie twojej trajki na mondeo gdzie silnik można powiedzieć prawie leży na tylnej osi i swoim ciężarem ją obciąża. co innego jest w garbach gdzie silnik jest daleko za tylną osią i przeciwdziała ciężarowi całego przodu .
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić :-) .
trikelee
Posty: 254
Rejestracja: 01 gru 2012, 21:45
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: trikelee »

Po trzech miesiącach przestoju nadszedł czas na dalsze prace :D Ale jedno mnie męczyło przez ten czas mój wahacz który pokazany na zdjęciu był zjebany . Jego zakres pracy był 2 cm a to chyba mało ? blokowała go dolna cześć rury lagi.
trikelee
Posty: 254
Rejestracja: 01 gru 2012, 21:45
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: trikelee »

Dziś zabrałem się za to i robota przy Trajce ruszyła .
Podciąłem dolna cześć lagi no i teraz zakres pracy wahacza mam z punktu zerowego do 20 cm
Teraz będzie chyba dobrze ?

A i jeszcze na starym miałem same tuleje wspawane , a teraz zrobiłem to inaczej ze wzmocnieniem tak jak w BOOM.
Oceńcie sami czy teraz lepiej to będzie .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
trikelee
Posty: 254
Rejestracja: 01 gru 2012, 21:45
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: trikelee »

Podpowiedzcie jaka wartość dla wyprzedzenia zostawić , bo nie mam pojęcia na jaka się zdecydować zanim posmarkam .
Tak jak na zdjęciu teraz to 10cm
Minimum mogę dać 8 cm dalej nie , bo zgięci nie pozwala przesunąć już , a maximum 15 cm mogę dać przesuwając wahacz do tyli i przodu.
A wiec miedzy 15cm a 8 cm jaka wybrać ? kat główki mam 47stopni.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: sekuwawa »

Lepiej 8 niż 15cm.
trikelee
Posty: 254
Rejestracja: 01 gru 2012, 21:45
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: trikelee »

Czyli czym bliżej wartości 0 to lepiej będzie się prowadziła?
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: sekuwawa »

Nie, przy 0 nie miałbyś siły która samoczynnie prostuje przód podczas jazdy i niezależnie od prędkości siła potrzebna do skrętu była by taka sama. Dla bezpieczeństwa lepiej jak ze wzrostem prędkości opór na kierownicy rośnie oczywiście do sensownych wartości.
rob_bull
Posty: 816
Rejestracja: 07 sty 2010, 12:34
Lokalizacja: Osięciny
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: rob_bull »

Ja miałem "0" i było git, więc nie wiem od czego to było zależne
.
Zasada nr 1: nie ma kurwa zasady!

Rob_Bull ;)
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: Luksky »

rob_bull pisze:Ja miałem "0" i było git, więc nie wiem od czego to było zależne
.
Miałes zero i ścinałes lampy u tej małej cioty w skórzanych ogrodniczkach na gołej klacie pod Łodzią, a ja byłem zesrany po pachy jak lampa na mnie leciała. Goebells ktory wyszedł z domku akurat wtedy bił brawo, bo wiedział, że jak tego nie zrobi to spalimy mu domek i zabijemy chomika za Westerplatte. Na drugi raz zanim wsiąde z Tobą to zmierze Ci kąt (nieważne jaki). Zresztą te Twoje trajki przegrywają z Ryflami, wiec nie było tematu :)
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
trikelee
Posty: 254
Rejestracja: 01 gru 2012, 21:45
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: trikelee »

Czyli tak ja w samochodzie po wyjściu z zakrętu kierownica wraca na swoje miejsc prostuje się sama.
Tak jak Sekuwawa mówi wartość 0 tego by nie dala no chyba ze jeszcze kąt główki ma znaczenie przy wartości 0 .
A wiec ustawie na 8 cm powinno być dobrze , a podczas testu pierwszej jazdy wyjdzie .
Ogólnie na to wychodzi , ze przy tej wartości 8 cm Trajka na postoju skręcając kierownicą powinna się lekko podnieść , a prostując powinna lekko opaść , a to znaczy ze podczas jazdy będzie działać siła nacisku i powinna trzymać własny tor jazdy.
Awatar użytkownika
adaśko
Posty: 4490
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: adaśko »

tak jak napisałeś , ale zauważ ,że przy wzroście prędkości będzie potrzebna większa siła do skręcania. Z tym wyprzedzeniem to jak z punktem G u kobiet , czasami uda się trafić :lol:
Ja też mam ustawione blisko 0 ale kąt główki na oko prowadzi się jak po sznurku choć tak jak pisałem powyżej im większa prędkość , tym większa siła potrzebna do skrętu
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
trikelee
Posty: 254
Rejestracja: 01 gru 2012, 21:45
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: trikelee »

Dałbym może jeszcze bliżej 0 ale wahacz nie pozwoli na to .
Słoneczna pogoda szkoda dnia idę dalej .
trikelee
Posty: 254
Rejestracja: 01 gru 2012, 21:45
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: trikelee »

Adaśko zobaczymy czy będzie trafienie w punkt G :lol:
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: sekuwawa »

Kumplowi zaprojektowałem na 7cm i nie ma najmniejszego problemu z jazdą.
Awatar użytkownika
tim
Posty: 620
Rejestracja: 22 cze 2012, 09:36
Lokalizacja: Mroczeń
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: tim »

Zrób na te 8 bo ja mam ze 30 i jazda na zakrętach to masakra trzeba mieć siły aby bestie utrzymać, za to sama prostuje się znakomicie
a przy okazji od czego masz amorki :?: i jak pracują
trikelee
Posty: 254
Rejestracja: 01 gru 2012, 21:45
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: trikelee »

Zrobilem na 8cm mysle ze bedzie dobrze . Zobaczymy na pierwszej jezdzie jak to bedzie sie zachowywac.
Wrazie czego to przerobka jeszcze raz az do bolu .
Tim amorki mam od HD maja ustawienia w 3 pozycjach takie mi wpadly w rece , a jak sie prowadzi ? nie wiem ,bo jeszcze jazdy na nich nie bylo.
trikelee
Posty: 254
Rejestracja: 01 gru 2012, 21:45
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: trikelee »

Mam pytanie co będzie lepsze na błotnik aby nie wibrował za mocno dać pręta 8mm czy płaskownik ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
dark

Re: Trajka Trikelee

Post autor: dark »

pół calowa rurka grubościenna ,pewniak
Awatar użytkownika
Leprosus
Posty: 35
Rejestracja: 16 lut 2010, 13:53
Kontakt:

Re: Trajka Trikelee

Post autor: Leprosus »

A błotnik gotowiec czy sam robiłeś?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość