chłodnica z intercooler-a
-
- Member
- Posty: 1065
- Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: chłodnica z intercooler-a
Wiatrak przed chlodnica ma tez xantia i blixniaczy 406w zaleznosci od silnika i klimy byly 1 lub 2 wiatraki. Wszystko zamkniete w kasecie. Problem z nimi jest taki, ze trzeba dorobic wlasny uklad sterujacy, bo orginal jest sterowany z komputera.( wersje bez klimy sterowane sa przez wlacznik w chlodnicy)
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: chłodnica z intercooler-a
Szefciu pisze:Wiatrak przed chlodnica ma tez xantia i blixniaczy 406w zaleznosci od silnika i klimy byly 1 lub 2 wiatraki. Wszystko zamkniete w kasecie. Problem z nimi jest taki, ze trzeba dorobic wlasny uklad sterujacy, bo orginal jest sterowany z komputera.( wersje bez klimy sterowane sa przez wlacznik w chlodnicy)
i pewnie w modułach ECU pada sterowanie tychże wiatraków???? Renault takie gówna tez produkuje i tak sie zastanawiam, kto te gówniane auta kupuje i płaci kolosalne pieniadze serwisom..... Miałem tak w Clio. Od razu wyleciało. Zwyklły bimetal w chłodnicę, przekaźnik, i sterowanie jak cipcia Pamelii Lee Anderson
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
-
- Member
- Posty: 1065
- Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: chłodnica z intercooler-a
Luk opisujesz proste rozwiazanie:) W wersji z klima ECU zbiera sygnały z czujniko a potem wysyla do kolejnego ustrojstwa ( taki dodatkowy sterowniczek BITRON) ktory dopiero steruje przekaznikami wentylatorow.
w aucie nie mozna tego obejsc, bo cos przestanie dzialac- w najlepszym przypadku klima, w najgorszym zagotujesz silnik.
w chlodnicy nie ma fizycznie miejsca na wkrecanie bimetalu.
sa za to na silniku chyba 3 czujniki temp.
w aucie nie mozna tego obejsc, bo cos przestanie dzialac- w najlepszym przypadku klima, w najgorszym zagotujesz silnik.
w chlodnicy nie ma fizycznie miejsca na wkrecanie bimetalu.
sa za to na silniku chyba 3 czujniki temp.
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: chłodnica z intercooler-a
Szefciu pisze:Luk opisujesz proste rozwiazanie:) W wersji z klima ECU zbiera sygnały z czujniko a potem wysyla do kolejnego ustrojstwa ( taki dodatkowy sterowniczek BITRON) ktory dopiero steruje przekaznikami wentylatorow.
w aucie nie mozna tego obejsc, bo cos przestanie dzialac- w najlepszym przypadku klima, w najgorszym zagotujesz silnik.
w chlodnicy nie ma fizycznie miejsca na wkrecanie bimetalu.
sa za to na silniku chyba 3 czujniki temp.
na szczescie w clio nie było klimy a tylko ecu sterowało wiatrakiem. Zakonczyłem eksperymenty samochodowe i trzymam się głównie VW, Audi...
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
Re: chłodnica z intercooler-a
ja u siebie mam odwrócony ruch wiatraków czyli dmuchają i spokojnie dają radę. Fakt, że jest założona dodatkowa elektronika do sterowania wiatrakami
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
- Wodzu
- Posty: 1601
- Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
- Lokalizacja: Przechlewo
- Kontakt:
Re: chłodnica z intercooler-a
Kiedys widzialem facet na wezu mial normalnie mosiezny trojnik i wstawiony czujnik. Nie wiedzial kto to zrobil choc twierdzil,ze sie sprawdza.
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: chłodnica z intercooler-a
ja takie wstawiam w widlakach jak w sterowniku padnie obsługa wentylatorówWodzu pisze:Kiedys widzialem facet na wezu mial normalnie mosiezny trojnik i wstawiony czujnik. Nie wiedzial kto to zrobil choc twierdzil,ze sie sprawdza.
idą zmiany
- Wodzu
- Posty: 1601
- Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
- Lokalizacja: Przechlewo
- Kontakt:
Re: chłodnica z intercooler-a
I naprawde zdaje egazamin?Wiktor pisze:ja takie wstawiam w widlakach jak w sterowniku padnie obsługa wentylatorówWodzu pisze:Kiedys widzialem facet na wezu mial normalnie mosiezny trojnik i wstawiony czujnik. Nie wiedzial kto to zrobil choc twierdzil,ze sie sprawdza.
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
-
- Posty: 464
- Rejestracja: 29 wrz 2011, 19:12
- Kontakt:
Re: chłodnica z intercooler-a
a dlaczego ma nie zdawac, ten patent dziala jak ta lala
- Katownik
- Posty: 542
- Rejestracja: 16 cze 2012, 21:38
- Krótki opis: Pod osłoną nocy P*S kraj na dno toczy
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: chłodnica z intercooler-a
U Lipy jest dodatkowa elektronika , steruje dwoma biegami wiatraków w zależności od temperatury silnika , dodatkowo na 2 kontrolkach LED pokazuje właściwą temperaturę silnika (zielona) i wzrost temperatury ponad 98 stopni (czerwona mrugająca).
-
- Posty: 464
- Rejestracja: 29 wrz 2011, 19:12
- Kontakt:
Re: chłodnica z intercooler-a
golf 3 ma dwa biegi wentylatora jeden chyba 92 a drugi 100, wlacznik 3 pinowy, wentylator ten tez ma 3 piny masa , 1 bieg 92 stopnie, 3 pin drugi bieg 100 stopni i nogawke przez grila wciaga
-
- Member
- Posty: 1065
- Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: chłodnica z intercooler-a
Wiktor, ten czujnik gdzie montujesz, na zasilaniu, czy powrocie z chlodnicy. Czujnik zazwyczaj mocowany jest w polowie wysokosci. Taki bimetalowy pozwoliby wywalic kawal skomplikowanej elektroniki.
-
- Posty: 464
- Rejestracja: 29 wrz 2011, 19:12
- Kontakt:
Re: chłodnica z intercooler-a
nie wiem jak wiktor, ale ja chcem u siebie dac na tym , termostat-chlodnica, czyli dolny, cieplo goraco termostat sie otwiera czyli dolny z zimnego robi sie goracy, termostat otwarty dalej lapie temperature wlaczaja sie wiatraki
-
- Member
- Posty: 1065
- Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: chłodnica z intercooler-a
Zaraz zaraz dony to powrot z chlodnicy, termostat jest na zasilaniu. Termowlacznik wedlug mnie powinien byc na powrocie, zeby wiatraki reagowaly w momencie kiedy sama chlodnica nie daje rady. Inaczej wiatraki bedzie zalaczac za kazdym razem jak termostat sie otworzy.
-
- Posty: 464
- Rejestracja: 29 wrz 2011, 19:12
- Kontakt:
Re: chłodnica z intercooler-a
w sumie to chyba masz racje bo np, w tym golfie co pisalem wlacznik jest w chlodnicy ale tak na 2/3 3/4 wysokosci chlodnicy
- pawlikTrike
- Member
- Posty: 7522
- Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
- Kontakt:
Re: chłodnica z intercooler-a
A dlaczego dawałeś dodatkowe sterowanie u Lipy ? Z ECU sterowanie nie było wystarczające ?Katownik pisze:U Lipy jest dodatkowa elektronika , steruje dwoma biegami wiatraków w zależności od temperatury silnika , dodatkowo na 2 kontrolkach LED pokazuje właściwą temperaturę silnika (zielona) i wzrost temperatury ponad 98 stopni (czerwona mrugająca).
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
- Katownik
- Posty: 542
- Rejestracja: 16 cze 2012, 21:38
- Krótki opis: Pod osłoną nocy P*S kraj na dno toczy
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: chłodnica z intercooler-a
OBAWIALIŚMY SIĘ JAK TO BEDZIE Z CHŁODNICĄ ZA SILNIKIEM , CZY NIE BEDZIE SIE PRZEGRZEWAĆ. Poza tym warto mieć choćby jakąś wizualną kontrole temperatury silnika- choćby 2 kontrolki led.
- pawlikTrike
- Member
- Posty: 7522
- Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
- Kontakt:
Re: chłodnica z intercooler-a
OK, myślałem, że może coś nie zagrało ze sterowaniem z komputra
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
- winda
- Secretary
- Posty: 14845
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: chłodnica z intercooler-a
czujnik raczej na powrocie za chłodnicą. jest lepszy patent. wskaźnik temperatury i ręczny włącznik wentylatora.
miałem tak w trajce maluchowskiej i działało
miałem tak w trajce maluchowskiej i działało
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
KOMPLETNIE BEZ SENSU
- Wodzu
- Posty: 1601
- Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
- Lokalizacja: Przechlewo
- Kontakt:
Re: chłodnica z intercooler-a
Trajka maluchowa miala czujnik temperatury i el wentylator? Jakas rozbieznosc tu jest czy to jakis myk?winda pisze:czujnik raczej na powrocie za chłodnicą. jest lepszy patent. wskaźnik temperatury i ręczny włącznik wentylatora.
miałem tak w trajce maluchowskiej i działało
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: chłodnica z intercooler-a
nie wiem na chuj mu las?Wodzu pisze:Trajka maluchowa miala czujnik temperatury i el wentylator? Jakas rozbieznosc tu jest czy to jakis myk?winda pisze:czujnik raczej na powrocie za chłodnicą. jest lepszy patent. wskaźnik temperatury i ręczny włącznik wentylatora.
miałem tak w trajce maluchowskiej i działało
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- winda
- Secretary
- Posty: 14845
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: chłodnica z intercooler-a
a myślałem ze nikt nie zajarzy
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
KOMPLETNIE BEZ SENSU
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: chłodnica z intercooler-a
Termostat zaleznie od silnika moze byc na zasilaniu lub na powrocie.Szefciu pisze:Zaraz zaraz dony to powrot z chlodnicy, termostat jest na zasilaniu. Termowlacznik wedlug mnie powinien byc na powrocie, zeby wiatraki reagowaly w momencie kiedy sama chlodnica nie daje rady. Inaczej wiatraki bedzie zalaczac za kazdym razem jak termostat sie otworzy.
termowłącznik daję na powrocie, tak jak napisałeś, gdy sama chłodnica nie daje rady.
Ale tak naprawde na wiatraki mam zajebisty patent, oczywiście jak są dwa.
I nie ma lepszego.- Tak będzie w BMW
Puszczam je przez dwa przekaźniki metodą krosowania.
Przekaźniki zmieniają je z szeregowych w równoległe, a steruje tym termowłącznik wbijany w przewód powrotny lub w chłodnicy.
Nie ma tez zależności pomiedzy wysokością umieszczenia czujnika a jego załączaniem.
Zauważcie ze czujnik w chłodnicy jest zawsze w zbiorniczku za ulami chłodzącymi.
idą zmiany
-
- Member
- Posty: 1065
- Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: chłodnica z intercooler-a
[quote
Ale tak naprawde na wiatraki mam zajebisty patent, oczywiście jak są dwa.
I nie ma lepszego.- Tak będzie w BMW
Puszczam je przez dwa przekaźniki metodą krosowania.
Przekaźniki zmieniają je z szeregowych w równoległe, a steruje tym termowłącznik wbijany w przewód powrotny lub w chłodnicy.
Nie ma tez zależności pomiedzy wysokością umieszczenia czujnika a jego załączaniem.
Zauważcie ze czujnik w chłodnicy jest zawsze w zbiorniczku za ulami chłodzącymi.[/quote]
Masz schemacik, jedno z rozwiązań cytrynowych.
Ale tak naprawde na wiatraki mam zajebisty patent, oczywiście jak są dwa.
I nie ma lepszego.- Tak będzie w BMW
Puszczam je przez dwa przekaźniki metodą krosowania.
Przekaźniki zmieniają je z szeregowych w równoległe, a steruje tym termowłącznik wbijany w przewód powrotny lub w chłodnicy.
Nie ma tez zależności pomiedzy wysokością umieszczenia czujnika a jego załączaniem.
Zauważcie ze czujnik w chłodnicy jest zawsze w zbiorniczku za ulami chłodzącymi.[/quote]
Masz schemacik, jedno z rozwiązań cytrynowych.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: chłodnica z intercooler-a
Moje jest prostsze
Po włączonym zapłonie mają napięcie 6V na kazdym wiec chodzą mniej niż połową mocy.
Po przekroczeniu progu temperatury, czujnik załącza przekaźniki i każdy wentylator dostaje pełną dawkę napięcia.
Po włączonym zapłonie mają napięcie 6V na kazdym wiec chodzą mniej niż połową mocy.
Po przekroczeniu progu temperatury, czujnik załącza przekaźniki i każdy wentylator dostaje pełną dawkę napięcia.
idą zmiany
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość