... z których i tak nie wynika, jaka mam skrzynię w garażu.Lipa pisze: oznaczenia skrzyń garba, które są w kółko wklejane od nowa
Szerokość felg i opony do nich.
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Szerokość felg i opony do nich.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
Re: Szerokość felg i opony do nich.
oznaczenia skrzyń sa od garbusa jezeli masz skrzynię od kanciaka to jej tam nie znajdzieszSulkyrider pisze:... z których i tak nie wynika, jaka mam skrzynię w garażu.Lipa pisze: oznaczenia skrzyń garba, które są w kółko wklejane od nowa
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
Re: Szerokość felg i opony do nich.
ok, masz Sulky specjalnie dla Ciebie - oznaczenia i i przełożenia skrzyń biegów od kanciaka czyli VW T2 - niestety w ojczystym angielskim
Here is the information on VW Type 2 manual transaxles, I have collected to date.
There were at least twelve manual transaxle codes for the 1968~71, 1972~75 & 1976~79 VW 1600 Type 2s; including various combinations of limited-slip differential and higher final-drive ratio for mountainous territories. I have yet to find any official reference to a CO code!?! The CE code, corresponds to a 1972~75 VW Type 2, with orthodox open differential and standard final-drive ratio
There were two manual transaxle codes for the 1974~75 VW 1800 Type 2:
CM - orthodox open differential;
CN - limited-slip differential.
Note that these lists do NOT necessarily include, transaxle details for the 1968 onward, Argentinian, Brazilian & Mexican built vehicles (either Bay-Window models or Bay-Window cum Split-Screen hybrid models), some of which had factory-fitted, VW 1600 Type 1 style engines with twin carburettors, for either fuel-ethanol (high-compression ratio of 10 : 1) or petrol (i.e. gasoline), 1400 cm³ or 1800 cm³ water-cooled VW engines for either fuel-ethanol or petrol (i.e. gasoline) and a water-cooled VW diesel engine of unknown size.
1968~79 VW Type 2, Four-Speed Manual Transaxles
Code Engine M-Code 1st 2nd 3rd 4th Rev. F.D. Years
CA 1600 3•80 2•06 1•26 0•82 3•61 5•375 1968~71
CB 1600 M92 3•80 2•06 1•26 0•82 3•61 5•857 1968~71
CC 1600 M220 3•80 2•06 1•26 0•82 3•61 5•375 1968~71
CD 1600 M92 & M220 3•80 2•06 1•26 0•82 3•61 5•857 1968~71
CE 1600 3•80 2•06 1•26 0•82 3•80 5•428 1972~75
CF 1600 M92 3•80 2•06 1•26 0•82 3•80 5•857 1972~75
CG 1600 M220 3•80 2•06 1•26 0•82 3•80 5•375 1972~75
CH 1600 M92 & M220 3•80 2•06 1•26 0•82 3•80 5•857 1972~75
CK 1700 M251 3•80 2•06 1•26 0•82 3•80 5•375 1972~73
CL 1700 M220, M251 3•80 2•06 1•26 0•82 3•80 5•375 1972~73
CM 1800 M251 3•80 2•06 1•26 0•89 3•80 4•857 1974~75
CN 1800 M220, M251 3•80 2•06 1•26 0•89 3•80 4•857 1974~75
CP 2000 M251 3•78 2•06 1•26 0•88 3•28 4•571 1976~79
CT 2000 M220, M251 3•78 2•06 1•26 0•88 3•28 4•571 1976~79
CU 1600 3•78 2•06 1•26 0•82 3•28 5•428 1976~79
CV 1600 M220 3•78 2•06 1•26 0•82 3•28 5•428 1976~79
CW 1600 M92 3•78 2•06 1•26 0•82 3•28 5•857 1976~79
CX 1600 M92 & M220 3•78 2•06 1•26 0•82 3•28 5•857 1976~79
M92 => Mountain ratio for final drive
M220 => Limited-slip differential
M251 => VW 17/18/2000 Type 4 style engine
Note a possible error regarding the 3•28 reverse-gear ratio, for manual-transaxle codes CP to CX (i.e. 1976~79 VW 2000 Type 2 & 1976~79 VW 1600 Type 2). According to Stan Wohlfarth, editor of VW-Audi manuals, at Robert Bentley Publishers, in Boston, Massachusetts, USA, who publish the Volkswagen of America, 1968~79 VW Type 2 Service Manual, the USA specification, 1976~79 VW 2000 Type 2's reverse-gear ratio, is 3•78.
Gear Identity Tooth Ratio Numerical ratio - Precise (Approx.) Engine
1st gear 38 : 10 3•800000 (3•80 to two decimal places) All
2nd gear 35 : 17 2•058824 (2•06 to two decimal places) All
3rd gear 29 : 23 1•260870 (1•26 to two decimal places) All but 2000
3rd gear 63 : 50 1•260000 (1•26 to two decimal places) 2000
4th gear 23 : 28 0•821429 (0•82 to two decimal places) 16/1700
4th gear 24 : 27 0•888889 (0•89 to two decimal places) 1800
4th gear 53 : 60 0•883333 (0•88 to two decimal places) 2000
Reverse gear 20 : 14 x 43 : 17 3•613445 (3•61 to two decimal places) 1600
Reverse gear 20 : 14 x 40 : 15 3•809524 (3•81 to two decimal places) 16/17/1800
Reverse gear 17 : 12 x 40 : 15 3•777778 (3•78 to two decimal places) 16/2000
Final drive 43 : 8 5•375000 (5•375 to three decimal places)
Final drive 34 : 7 4•857143 (4•857 to three decimal places)
Final drive 32 : 7 4•571429 (4•571 to three decimal places)
Here is the information on VW Type 2 manual transaxles, I have collected to date.
There were at least twelve manual transaxle codes for the 1968~71, 1972~75 & 1976~79 VW 1600 Type 2s; including various combinations of limited-slip differential and higher final-drive ratio for mountainous territories. I have yet to find any official reference to a CO code!?! The CE code, corresponds to a 1972~75 VW Type 2, with orthodox open differential and standard final-drive ratio
There were two manual transaxle codes for the 1974~75 VW 1800 Type 2:
CM - orthodox open differential;
CN - limited-slip differential.
Note that these lists do NOT necessarily include, transaxle details for the 1968 onward, Argentinian, Brazilian & Mexican built vehicles (either Bay-Window models or Bay-Window cum Split-Screen hybrid models), some of which had factory-fitted, VW 1600 Type 1 style engines with twin carburettors, for either fuel-ethanol (high-compression ratio of 10 : 1) or petrol (i.e. gasoline), 1400 cm³ or 1800 cm³ water-cooled VW engines for either fuel-ethanol or petrol (i.e. gasoline) and a water-cooled VW diesel engine of unknown size.
1968~79 VW Type 2, Four-Speed Manual Transaxles
Code Engine M-Code 1st 2nd 3rd 4th Rev. F.D. Years
CA 1600 3•80 2•06 1•26 0•82 3•61 5•375 1968~71
CB 1600 M92 3•80 2•06 1•26 0•82 3•61 5•857 1968~71
CC 1600 M220 3•80 2•06 1•26 0•82 3•61 5•375 1968~71
CD 1600 M92 & M220 3•80 2•06 1•26 0•82 3•61 5•857 1968~71
CE 1600 3•80 2•06 1•26 0•82 3•80 5•428 1972~75
CF 1600 M92 3•80 2•06 1•26 0•82 3•80 5•857 1972~75
CG 1600 M220 3•80 2•06 1•26 0•82 3•80 5•375 1972~75
CH 1600 M92 & M220 3•80 2•06 1•26 0•82 3•80 5•857 1972~75
CK 1700 M251 3•80 2•06 1•26 0•82 3•80 5•375 1972~73
CL 1700 M220, M251 3•80 2•06 1•26 0•82 3•80 5•375 1972~73
CM 1800 M251 3•80 2•06 1•26 0•89 3•80 4•857 1974~75
CN 1800 M220, M251 3•80 2•06 1•26 0•89 3•80 4•857 1974~75
CP 2000 M251 3•78 2•06 1•26 0•88 3•28 4•571 1976~79
CT 2000 M220, M251 3•78 2•06 1•26 0•88 3•28 4•571 1976~79
CU 1600 3•78 2•06 1•26 0•82 3•28 5•428 1976~79
CV 1600 M220 3•78 2•06 1•26 0•82 3•28 5•428 1976~79
CW 1600 M92 3•78 2•06 1•26 0•82 3•28 5•857 1976~79
CX 1600 M92 & M220 3•78 2•06 1•26 0•82 3•28 5•857 1976~79
M92 => Mountain ratio for final drive
M220 => Limited-slip differential
M251 => VW 17/18/2000 Type 4 style engine
Note a possible error regarding the 3•28 reverse-gear ratio, for manual-transaxle codes CP to CX (i.e. 1976~79 VW 2000 Type 2 & 1976~79 VW 1600 Type 2). According to Stan Wohlfarth, editor of VW-Audi manuals, at Robert Bentley Publishers, in Boston, Massachusetts, USA, who publish the Volkswagen of America, 1968~79 VW Type 2 Service Manual, the USA specification, 1976~79 VW 2000 Type 2's reverse-gear ratio, is 3•78.
Gear Identity Tooth Ratio Numerical ratio - Precise (Approx.) Engine
1st gear 38 : 10 3•800000 (3•80 to two decimal places) All
2nd gear 35 : 17 2•058824 (2•06 to two decimal places) All
3rd gear 29 : 23 1•260870 (1•26 to two decimal places) All but 2000
3rd gear 63 : 50 1•260000 (1•26 to two decimal places) 2000
4th gear 23 : 28 0•821429 (0•82 to two decimal places) 16/1700
4th gear 24 : 27 0•888889 (0•89 to two decimal places) 1800
4th gear 53 : 60 0•883333 (0•88 to two decimal places) 2000
Reverse gear 20 : 14 x 43 : 17 3•613445 (3•61 to two decimal places) 1600
Reverse gear 20 : 14 x 40 : 15 3•809524 (3•81 to two decimal places) 16/17/1800
Reverse gear 17 : 12 x 40 : 15 3•777778 (3•78 to two decimal places) 16/2000
Final drive 43 : 8 5•375000 (5•375 to three decimal places)
Final drive 34 : 7 4•857143 (4•857 to three decimal places)
Final drive 32 : 7 4•571429 (4•571 to three decimal places)
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Szerokość felg i opony do nich.
wszystko pieknie, dziekuję, ale ja na skrzyni nie mam ani jednej literki, tylko tam gdzie inne skrzynie mają wlaściwe oznaczenie, na tej jest: 5951951.
pewnie ktoś numery przebijał dysponując tylko trzema numeratorami -5,9,1
pewnie ktoś numery przebijał dysponując tylko trzema numeratorami -5,9,1
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
- andrzejqs
- Posty: 1883
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Re: Szerokość felg i opony do nich.
http://www.vw-bus-land.de/tips/t3getriebe.pdf
http://img413.imageshack.us/img413/4889 ... 3460sl.jpg
http://img532.imageshack.us/img532/7983/p11905531.jpg
http://img532.imageshack.us/img532/7983/p11905531.jpg
http://img413.imageshack.us/img413/4889 ... 3460sl.jpg
http://img532.imageshack.us/img532/7983/p11905531.jpg
http://img532.imageshack.us/img532/7983/p11905531.jpg
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić .
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
Re: Szerokość felg i opony do nich.
Panowie odświeżam temat. Ponieważ sam naszukałem się jak dziki reks jakie szerokości felg powinny być do jakich opon... wiadomo do samochodowych to pół bidy ale do motocyklowych.. w końcu trafiłem - to zapodaje.
w jednym i drugim przypadku tabele obejmują konkretne walce a nie tylko opony od kolarki
opony samochodowe
http://wulkanizacja.krakow.pl/content/view/89/52/
opony motocyklowe /tabela nas interesująca znajduje się pod tą z gumami do HD/
http://www.hdwheels.com/Product.htm
w jednym i drugim przypadku tabele obejmują konkretne walce a nie tylko opony od kolarki
opony samochodowe
http://wulkanizacja.krakow.pl/content/view/89/52/
opony motocyklowe /tabela nas interesująca znajduje się pod tą z gumami do HD/
http://www.hdwheels.com/Product.htm
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości