Witam,
zaczynam kombinować z projektem drugiej trajki, zastanawiam się czy silnik z przodu czy z tyłu. Dzisiaj zagłebiłem się w silniki boxery w alfach 146:
1,3 8V 90kM,
1,6 8V 103 kM,
1,7 16V 129 kM,
oraz 2,5 V6 24 V - kąt rozwarcia 60 stopni.
Może ktoś z forumowiczów zna te silniki i czy jest mozliwość odwrócenia mechanizmu róznicowego w skrzyniach współpracujących z tymi silnikami ( za wyjątkiem fałki).
Pozdrawiam.
"śpieszmy się kochać kobiety!!! bo tak szybko tyją..."
wojtek44 pisze:Witam,
zaczynam kombinować z projektem drugiej trajki, zastanawiam się czy silnik z przodu czy z tyłu. Dzisiaj zagłebiłem się w silniki boxery w alfach 146:
1,3 8V 90kM,
1,6 8V 103 kM,
1,7 16V 129 kM,
oraz 2,5 V6 24 V - kąt rozwarcia 60 stopni.
Może ktoś z forumowiczów zna te silniki i czy jest mozliwość odwrócenia mechanizmu róznicowego w skrzyniach współpracujących z tymi silnikami ( za wyjątkiem fałki).
Pozdrawiam.
też ostatnio rozważam zakup silnika alfy , bodajże 1.7 na gaźniku ale Devil coś wiecej na ten temat wie ale się nie udziela bo ma neta przez gołębia pocztowego
wojtek44 pisze:Witam,
zaczynam kombinować z projektem drugiej trajki, zastanawiam się czy silnik z przodu czy z tyłu. Dzisiaj zagłebiłem się w silniki boxery w alfach 146:
1,3 8V 90kM,
1,6 8V 103 kM,
1,7 16V 129 kM,
oraz 2,5 V6 24 V - kąt rozwarcia 60 stopni.
Może ktoś z forumowiczów zna te silniki i czy jest mozliwość odwrócenia mechanizmu róznicowego w skrzyniach współpracujących z tymi silnikami ( za wyjątkiem fałki).
Pozdrawiam.
Dyfer jest niestety nieodwracalny, ale skrzynia UN1 prezentowana przez kogoś z forum daje możliwość dowolnej konfiguracji ułożenia napędu, co do silników to są gaźnikowe i wtryskowe, najstarsze jednostki pojedynczy gaźnik, późniejsze podwójne dwugardzielowe (generują piękny dźwięk i kręcą się nieco wyżej od wtryskowych i na skrzynię garbusową, którą trzeba dobrze rozbujać żeby to jakoś jeździło by się nadawały), jeśli chodzi o alfę 33 to najżywotniejsze to 1.4 1.7 8v, rzadziej spotykane są jeszcze 1.3 i 1.5; 1.7 16v maja słabe głowice i bardzo często przekręcają się w nich panewki za to zapierdalają jak się patrzy, 1.6 8v są z późniejszych modeli 145 i 146, występował tam też 1.7 16v; wspólnym dla wszystkich silników jest fakt że większość jest ostro pałowana przez użytkowników, więc najlepiej szukać takich jeszcze zabudowanych w samochodach co by pomierzyć kompresje, sprawdzić czy przedmuchy nie są zbyt duże, w 33-kach było kila systemów obsługujących elektronikę więc najlepiej wyciągać wszystko z kompletnego samochodu żeby nie było problemów , największym mankamentem jest pompa oleju która nie jest już osiągalna nawet w zamienniku, pozostaje regeneracja z którą też nie jest łatwo
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
silniki 145 i 146 maja brzydki kolektor dolotowy. najładniejszy silnik to alfa 33. silnik gażnikowy przy połączeniu ze skrzynia garba potrzebuje niższego o kilka cm dystansu. to duża zaleta. połączenie silnika gażnikowego ze skrzynia garba to połowa roboty niz wtryskowy.
dostepnośc gażnikowych silników prawie zerowa. ( jak ktoś ma to się zamienię).
jest kilka rodzajów komputerów i wtrysków. ja mam bosch. fajny ale słabo dostepny. jak spaliłem kompa to zapłaciłem 200 po duzych poszukiwaniach. włoskie kompy popularne po 50 zł.
silnik alfa + skrzynia garda to wolne połączenie. przy 150km/h silnik juz ostro wyje. z miejsca zapierdala ale trzeba szybko biegi zmieniać bo krótkie
reszta zgodna z opinia junkersa. skrzynia UN1 zryła mi troche psychike i utrzymuje się w tym stanie.zajebiste rozwiązanie.
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU