Trajka Czeźwego

W tym dziale przedstawiamy przebieg budowy swojej trajki.
Awatar użytkownika
Czeźwy
Posty: 66
Rejestracja: 30 cze 2012, 17:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Trajka Czeźwego

Post autor: Czeźwy »

Daj namiary :D Może być na priv jeśli tajne :D

P.
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4911
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Trajka Czeźwego

Post autor: yunkers »

Czeźwy pisze:Junkers:
Czemu adaptacja ramy przy zmianie kąta jest złym pomysłem??

P.
taka jest moja opinia, jak budujesz swoją ramę najczęściej jest przewymiarowana średnica i ścianka rury jak i sam główka ramy- wtedy można ciąć, doginać, zmieniać kąt itd , w rozwiązaniach seryjnych wszystko jest policzone na zadane parametry, podcinając to wszystko i spawając ponownie masz po prostu mniejszą pewność, druga sprawa to estetyka i linia całego pojazdu, Vulkanowi np nieźle się to udało - fotki w jego temacie, ale nie majstrował przy główce ramy tylko wykorzystał przednią część ramy.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3682
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Re: Trajka Czeźwego

Post autor: bandit »

Powiem tak: zorganizuj kpl napęd, silnik z kardanem, do tego tylny zawias z dyfrem od puszki (BMW 3, scorupa), poziomujesz napęd na podłodze garażu/warsztatu, czy czegokolwiek gdzie będziesz tworzył wynalazek. Doginasz rury, najlepiej głowkę ramy zablokuj w jakimś uchwycie, który nie trudno dorobić, docinasz rury, szlifiera, spawara- szlifiera i ogieeeeń. Takie rozwiązanie jest bardziej pracochłonne, ale lepsze. Dlaczego? ponieważ tworzysz ramę pod siebie i nie musisz cudować z wkomponowaniem ramy motocyklowej do ramy traji, a tym bardziej jak chcesz zmienić kąt głowki to już wogóle najlepiej zrobic nową rame.
Tyle teorii reszta wyjdzie w praniu.
Junkers co do stołu, stołu nie zrobiłem ale mam ramę pomocniczą na której montuje całego kaszloka np, cały silnik , skrzynia wisi na ramie pomocniczej, do tego dokręcam przyrząd do ustawiania kąta głowki ramy itd. Na tej samej ramie robiłem ramę do motocykla z silnikiem NR2, którego przedstawiałem.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2012, 15:00 przez bandit, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Czeźwy
Posty: 66
Rejestracja: 30 cze 2012, 17:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Trajka Czeźwego

Post autor: Czeźwy »

Pomimo waszych namów, jednak bez stołu się nie odważę, ale stół już się kombinuje :D
Po zastanowieniu rzeczywiście lepiej zrobić ramę od zera, będzie ładniej, estetycznej, a może nawet w niektórych sytuacjach prościej.

No to się biorę za polowanie na piec od Golda, albo Magny. Jakbyście coś słyszeli to dajcie znać.

Ale wychodzi kolejna kwestia, a mianowicie... dupa. Z czego tyłek zapierdzielić jakieś pomysły, rady??

P.
japrzem
Posty: 703
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:49
Lokalizacja: Żakowice/Koluszki
Kontakt:

Re: Trajka Czeźwego

Post autor: japrzem »

Post wyzej Bandit zasugerowal od czego tyl
Trzy koła... jedno życie...
Awatar użytkownika
Czeźwy
Posty: 66
Rejestracja: 30 cze 2012, 17:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Trajka Czeźwego

Post autor: Czeźwy »

Fakt, przeoczyłem.

Kolejna sprawa. W sumie coś co mnie najbardziej martwi od samego początku. Jakie rady i patenty co do samego wału. Przypominam, że serce mamy z dwukółki, a tył z samochodziku.

P.
Awatar użytkownika
Wodzu
Posty: 1601
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Lokalizacja: Przechlewo
Kontakt:

Re: Trajka Czeźwego

Post autor: Wodzu »

Czeźwy pisze:Fakt, przeoczyłem.

Kolejna sprawa. W sumie coś co mnie najbardziej martwi od samego początku. Jakie rady i patenty co do samego wału. Przypominam, że serce mamy z dwukółki, a tył z samochodziku.

P.
jak silnik od moto napedzanego kardanem to chyba zaden problem.
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
Awatar użytkownika
Czeźwy
Posty: 66
Rejestracja: 30 cze 2012, 17:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Trajka Czeźwego

Post autor: Czeźwy »

Ogólnie to nie :D, ale jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach. Na przykład, poprawcie mnie jeśli się mylę, ale wydaje mi się, że lepiej wziąć wał od danego dyfra i przerobić do skrzyni, a nie odwrotnie. Mam rację czy też nie, a może to nie ma znaczenia. Pytam,b o nie wiem... ostrzegałem od samego początku, że będę dużo pytał.

P.
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Trajka Czeźwego

Post autor: Luksky »

Wodzu pisze:
Czeźwy pisze:Fakt, przeoczyłem.

Kolejna sprawa. W sumie coś co mnie najbardziej martwi od samego początku. Jakie rady i patenty co do samego wału. Przypominam, że serce mamy z dwukółki, a tył z samochodziku.

P.
jak silnik od moto napedzanego kardanem to chyba zaden problem.

..........że tak sie wtrącę :) wybacz Czeźwy :)

Wodzu - Ty żyjesz? w sumie tak dawno Cie nie było, że powinieneś zajrzec do POWITALNII :)
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Czeźwy
Posty: 66
Rejestracja: 30 cze 2012, 17:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Trajka Czeźwego

Post autor: Czeźwy »

Kurde, a już liczyłem, że ktoś odpowiedział... Panowie jadę z tymi pytaniami, bo po weekendzie wybieram się na polowanie na części. Więc jak najwięcej chciałbym wiedzieć przedtem....
P.
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Trajka Czeźwego

Post autor: Luksky »

WIesz, trochę kiepsko sie odpowiada na ogólnikowe pytania, gdyż mozna niechcący zapędzic Cie w slepy zaułek. to co podoba sie komuś, może nie podobac sie Tobie. Konkretyzuj bardziej, to będzie łatwiej wszystkim czytającym.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Czeźwy
Posty: 66
Rejestracja: 30 cze 2012, 17:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Trajka Czeźwego

Post autor: Czeźwy »

Ok. Więc jeszcze raz. Czy ma od razu szukać całego zestawu dyfer-wał, czy brać sam tył, a z łączeniem czkać, aż będzie piec.

P.
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Trajka Czeźwego

Post autor: Luksky »

łaczenie to nie jest ogromny problem. Możesz robic dowolne modyfikacje z wałem pod warunkiem, że go wyważysz lub......wyrzucisz.

Dorwij solidny piec. to podstawa. Tył jak bracia pisali - jest z pięć konkretnych tyłów, na które Cie stac i sprawdza sie doskonale.

To od czego ten piec będzie?
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Czeźwy
Posty: 66
Rejestracja: 30 cze 2012, 17:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Trajka Czeźwego

Post autor: Czeźwy »

Jeszcze nie ma pewności parę osób już poluje. Najprawdopodobniej Goldwing. Ok to jakie to są tyły bo wiem o bejcy.

P.
Awatar użytkownika
budyn
Posty: 777
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:46
Krótki opis: Maczeta !
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Re: Trajka Czeźwego

Post autor: budyn »

Czeźwy pisze:Daj namiary :D Może być na priv jeśli tajne :D

P.
Dzwon 504846124 :mrgreen:
Bay
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3682
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Re: Trajka Czeźwego

Post autor: bandit »

Najpierw załatw piec, a później się poszuka dyfra, lecz w tym przypadku dobrze by było troche poteorytezować i przeliczyc przełożenia dla oryginału pieca wraz z oryginalnym dyfrem i przełożenie dyfra dla dawcy dupy.
Awatar użytkownika
Czeźwy
Posty: 66
Rejestracja: 30 cze 2012, 17:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Trajka Czeźwego

Post autor: Czeźwy »

Luk co masz ma myśli mówiąc o wywaleniu wału? Jakiś patent na zastąpienie??

Ok, Panowie czyli zaczynamy od szukania pieca. Jest jedna mała zmiana do wcześniej wymienionych modeli do grona potencjalnych dawców dołączyła Walkiria :D. Podejrzewam, że moim wiernym pomocnikom nie powinno zająć znalezieni kandydata więcej niż tydzień.

P.
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4911
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Trajka Czeźwego

Post autor: yunkers »

Czeźwy pisze:.................Panowie czyli zaczynamy od szukania pieca. Jest jedna mała zmiana do wcześniej wymienionych modeli do grona potencjalnych dawców dołączyła Walkiria.............................
P.
Z tym rozwiązaniem pieca motocyklowego to ja widzę taki problem: wyjście wałka ze skrzyni nie leży w osi symetrii silnika wał idzie bokiem do dyfra tylnego koła, tak więc nie dopasujesz mostu samochodowego na zasadzie P&P, czeka cię przesunięcie dyfra a co za tym idzie przebudowa belki zawieszenia i dorobienie nowych półosi
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Awatar użytkownika
Czeźwy
Posty: 66
Rejestracja: 30 cze 2012, 17:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Trajka Czeźwego

Post autor: Czeźwy »

Dobra teraz wyjdę na idiotę... junkers wpadłbyś na to, że nie pomyślałem o tym? Kurde przyzwyczajenie z dwukółek, gdzie takiego problemu po prostu nie było.
P.
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Trajka Czeźwego

Post autor: sekuwawa »

junkers pisze:
Czeźwy pisze:.................Panowie czyli zaczynamy od szukania pieca. Jest jedna mała zmiana do wcześniej wymienionych modeli do grona potencjalnych dawców dołączyła Walkiria.............................
P.
Z tym rozwiązaniem pieca motocyklowego to ja widzę taki problem: wyjście wałka ze skrzyni nie leży w osi symetrii silnika wał idzie bokiem do dyfra tylnego koła, tak więc nie dopasujesz mostu samochodowego na zasadzie P&P, czeka cię przesunięcie dyfra a co za tym idzie przebudowa belki zawieszenia i dorobienie nowych półosi
Bez przesady, od tego są przeguby krzyżakowe. Jak będzie pracował pod lekkim kątem to nic nie powinno się stać.
Awatar użytkownika
Czeźwy
Posty: 66
Rejestracja: 30 cze 2012, 17:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Trajka Czeźwego

Post autor: Czeźwy »

Tyle, że założenie było takie, że to ma być raczej krótkie i nie będzie gdzie tej różnicy zgubić.

P.
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4911
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Trajka Czeźwego

Post autor: yunkers »

sekuwawa pisze:
junkers pisze: Z tym rozwiązaniem pieca motocyklowego to ja widzę taki problem: wyjście wałka ze skrzyni nie leży w osi symetrii silnika wał idzie bokiem do dyfra tylnego koła, tak więc nie dopasujesz mostu samochodowego na zasadzie P&P, czeka cię przesunięcie dyfra a co za tym idzie przebudowa belki zawieszenia i dorobienie nowych półosi
Bez przesady, od tego są przeguby krzyżakowe. Jak będzie pracował pod lekkim kątem to nic nie powinno się stać.
Kwestia odległości dyfra od wałka ze skrzyni i wynikającego z tego kąta.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Awatar użytkownika
Czeźwy
Posty: 66
Rejestracja: 30 cze 2012, 17:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Trajka Czeźwego

Post autor: Czeźwy »

Chyba zaczynam rozumieć dlaczego większość robi na silnikach samochodowych i to z tyłu, a nie z przodu :D

P.
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Trajka Czeźwego

Post autor: Luksky »

w przypadku automatu, wywalasz wał wogole i łaczysz wyjscie na sprzęgiełko wału od razu z wyjściem na sprzęgiełko mostu. Wstawiasz sprzęgiełko gumowe tylko na łaczeniu i to wszystko. Widywałem takie rozwiązania w starych komunistycznych hydroforach i zobaczyłem teraz w trajce, ktorą sklecił mi Wiktor.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3682
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Re: Trajka Czeźwego

Post autor: bandit »

Junkers w przypadku pieca motocyklowego nie ma problema z wałem, gdyż wyjscie z wałka nie jest daleko wyprowadzone. Albo do oryginalnego wałka dopasować krzyżak na koncu, albo dopasowac półoś napędową od auta na 2 krzyżakach. Z drugiej strony wałek bedzie musiał miec jakieś 50-70 cm więc na tej długości kąt bedzie dobry, wiec powinno styknąć.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 7 gości