Trajka Czeźwego
- Czeźwy
- Posty: 66
- Rejestracja: 30 cze 2012, 17:19
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Trajka Czeźwego
Daj namiary Może być na priv jeśli tajne
P.
P.
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4911
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Trajka Czeźwego
taka jest moja opinia, jak budujesz swoją ramę najczęściej jest przewymiarowana średnica i ścianka rury jak i sam główka ramy- wtedy można ciąć, doginać, zmieniać kąt itd , w rozwiązaniach seryjnych wszystko jest policzone na zadane parametry, podcinając to wszystko i spawając ponownie masz po prostu mniejszą pewność, druga sprawa to estetyka i linia całego pojazdu, Vulkanowi np nieźle się to udało - fotki w jego temacie, ale nie majstrował przy główce ramy tylko wykorzystał przednią część ramy.Czeźwy pisze:Junkers:
Czemu adaptacja ramy przy zmianie kąta jest złym pomysłem??
P.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- bandit
- Posty: 3682
- Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
- Lokalizacja: Pniewy
- Kontakt:
Re: Trajka Czeźwego
Powiem tak: zorganizuj kpl napęd, silnik z kardanem, do tego tylny zawias z dyfrem od puszki (BMW 3, scorupa), poziomujesz napęd na podłodze garażu/warsztatu, czy czegokolwiek gdzie będziesz tworzył wynalazek. Doginasz rury, najlepiej głowkę ramy zablokuj w jakimś uchwycie, który nie trudno dorobić, docinasz rury, szlifiera, spawara- szlifiera i ogieeeeń. Takie rozwiązanie jest bardziej pracochłonne, ale lepsze. Dlaczego? ponieważ tworzysz ramę pod siebie i nie musisz cudować z wkomponowaniem ramy motocyklowej do ramy traji, a tym bardziej jak chcesz zmienić kąt głowki to już wogóle najlepiej zrobic nową rame.
Tyle teorii reszta wyjdzie w praniu.
Junkers co do stołu, stołu nie zrobiłem ale mam ramę pomocniczą na której montuje całego kaszloka np, cały silnik , skrzynia wisi na ramie pomocniczej, do tego dokręcam przyrząd do ustawiania kąta głowki ramy itd. Na tej samej ramie robiłem ramę do motocykla z silnikiem NR2, którego przedstawiałem.
Tyle teorii reszta wyjdzie w praniu.
Junkers co do stołu, stołu nie zrobiłem ale mam ramę pomocniczą na której montuje całego kaszloka np, cały silnik , skrzynia wisi na ramie pomocniczej, do tego dokręcam przyrząd do ustawiania kąta głowki ramy itd. Na tej samej ramie robiłem ramę do motocykla z silnikiem NR2, którego przedstawiałem.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2012, 15:00 przez bandit, łącznie zmieniany 1 raz.
- Czeźwy
- Posty: 66
- Rejestracja: 30 cze 2012, 17:19
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Trajka Czeźwego
Pomimo waszych namów, jednak bez stołu się nie odważę, ale stół już się kombinuje
Po zastanowieniu rzeczywiście lepiej zrobić ramę od zera, będzie ładniej, estetycznej, a może nawet w niektórych sytuacjach prościej.
No to się biorę za polowanie na piec od Golda, albo Magny. Jakbyście coś słyszeli to dajcie znać.
Ale wychodzi kolejna kwestia, a mianowicie... dupa. Z czego tyłek zapierdzielić jakieś pomysły, rady??
P.
Po zastanowieniu rzeczywiście lepiej zrobić ramę od zera, będzie ładniej, estetycznej, a może nawet w niektórych sytuacjach prościej.
No to się biorę za polowanie na piec od Golda, albo Magny. Jakbyście coś słyszeli to dajcie znać.
Ale wychodzi kolejna kwestia, a mianowicie... dupa. Z czego tyłek zapierdzielić jakieś pomysły, rady??
P.
-
- Posty: 703
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:49
- Lokalizacja: Żakowice/Koluszki
- Kontakt:
- Czeźwy
- Posty: 66
- Rejestracja: 30 cze 2012, 17:19
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Trajka Czeźwego
Fakt, przeoczyłem.
Kolejna sprawa. W sumie coś co mnie najbardziej martwi od samego początku. Jakie rady i patenty co do samego wału. Przypominam, że serce mamy z dwukółki, a tył z samochodziku.
P.
Kolejna sprawa. W sumie coś co mnie najbardziej martwi od samego początku. Jakie rady i patenty co do samego wału. Przypominam, że serce mamy z dwukółki, a tył z samochodziku.
P.
- Wodzu
- Posty: 1601
- Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
- Lokalizacja: Przechlewo
- Kontakt:
Re: Trajka Czeźwego
jak silnik od moto napedzanego kardanem to chyba zaden problem.Czeźwy pisze:Fakt, przeoczyłem.
Kolejna sprawa. W sumie coś co mnie najbardziej martwi od samego początku. Jakie rady i patenty co do samego wału. Przypominam, że serce mamy z dwukółki, a tył z samochodziku.
P.
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
- Czeźwy
- Posty: 66
- Rejestracja: 30 cze 2012, 17:19
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Trajka Czeźwego
Ogólnie to nie , ale jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach. Na przykład, poprawcie mnie jeśli się mylę, ale wydaje mi się, że lepiej wziąć wał od danego dyfra i przerobić do skrzyni, a nie odwrotnie. Mam rację czy też nie, a może to nie ma znaczenia. Pytam,b o nie wiem... ostrzegałem od samego początku, że będę dużo pytał.
P.
P.
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: Trajka Czeźwego
Wodzu pisze:jak silnik od moto napedzanego kardanem to chyba zaden problem.Czeźwy pisze:Fakt, przeoczyłem.
Kolejna sprawa. W sumie coś co mnie najbardziej martwi od samego początku. Jakie rady i patenty co do samego wału. Przypominam, że serce mamy z dwukółki, a tył z samochodziku.
P.
..........że tak sie wtrącę wybacz Czeźwy
Wodzu - Ty żyjesz? w sumie tak dawno Cie nie było, że powinieneś zajrzec do POWITALNII
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- Czeźwy
- Posty: 66
- Rejestracja: 30 cze 2012, 17:19
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Trajka Czeźwego
Kurde, a już liczyłem, że ktoś odpowiedział... Panowie jadę z tymi pytaniami, bo po weekendzie wybieram się na polowanie na części. Więc jak najwięcej chciałbym wiedzieć przedtem....
P.
P.
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: Trajka Czeźwego
WIesz, trochę kiepsko sie odpowiada na ogólnikowe pytania, gdyż mozna niechcący zapędzic Cie w slepy zaułek. to co podoba sie komuś, może nie podobac sie Tobie. Konkretyzuj bardziej, to będzie łatwiej wszystkim czytającym.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- Czeźwy
- Posty: 66
- Rejestracja: 30 cze 2012, 17:19
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Trajka Czeźwego
Ok. Więc jeszcze raz. Czy ma od razu szukać całego zestawu dyfer-wał, czy brać sam tył, a z łączeniem czkać, aż będzie piec.
P.
P.
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: Trajka Czeźwego
łaczenie to nie jest ogromny problem. Możesz robic dowolne modyfikacje z wałem pod warunkiem, że go wyważysz lub......wyrzucisz.
Dorwij solidny piec. to podstawa. Tył jak bracia pisali - jest z pięć konkretnych tyłów, na które Cie stac i sprawdza sie doskonale.
To od czego ten piec będzie?
Dorwij solidny piec. to podstawa. Tył jak bracia pisali - jest z pięć konkretnych tyłów, na które Cie stac i sprawdza sie doskonale.
To od czego ten piec będzie?
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- Czeźwy
- Posty: 66
- Rejestracja: 30 cze 2012, 17:19
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Trajka Czeźwego
Jeszcze nie ma pewności parę osób już poluje. Najprawdopodobniej Goldwing. Ok to jakie to są tyły bo wiem o bejcy.
P.
P.
- budyn
- Posty: 777
- Rejestracja: 12 sie 2010, 23:46
- Krótki opis: Maczeta !
- Lokalizacja: Krakow
- Kontakt:
- bandit
- Posty: 3682
- Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
- Lokalizacja: Pniewy
- Kontakt:
Re: Trajka Czeźwego
Najpierw załatw piec, a później się poszuka dyfra, lecz w tym przypadku dobrze by było troche poteorytezować i przeliczyc przełożenia dla oryginału pieca wraz z oryginalnym dyfrem i przełożenie dyfra dla dawcy dupy.
- Czeźwy
- Posty: 66
- Rejestracja: 30 cze 2012, 17:19
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Trajka Czeźwego
Luk co masz ma myśli mówiąc o wywaleniu wału? Jakiś patent na zastąpienie??
Ok, Panowie czyli zaczynamy od szukania pieca. Jest jedna mała zmiana do wcześniej wymienionych modeli do grona potencjalnych dawców dołączyła Walkiria . Podejrzewam, że moim wiernym pomocnikom nie powinno zająć znalezieni kandydata więcej niż tydzień.
P.
Ok, Panowie czyli zaczynamy od szukania pieca. Jest jedna mała zmiana do wcześniej wymienionych modeli do grona potencjalnych dawców dołączyła Walkiria . Podejrzewam, że moim wiernym pomocnikom nie powinno zająć znalezieni kandydata więcej niż tydzień.
P.
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4911
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Trajka Czeźwego
Z tym rozwiązaniem pieca motocyklowego to ja widzę taki problem: wyjście wałka ze skrzyni nie leży w osi symetrii silnika wał idzie bokiem do dyfra tylnego koła, tak więc nie dopasujesz mostu samochodowego na zasadzie P&P, czeka cię przesunięcie dyfra a co za tym idzie przebudowa belki zawieszenia i dorobienie nowych półosiCzeźwy pisze:.................Panowie czyli zaczynamy od szukania pieca. Jest jedna mała zmiana do wcześniej wymienionych modeli do grona potencjalnych dawców dołączyła Walkiria.............................
P.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- Czeźwy
- Posty: 66
- Rejestracja: 30 cze 2012, 17:19
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Trajka Czeźwego
Dobra teraz wyjdę na idiotę... junkers wpadłbyś na to, że nie pomyślałem o tym? Kurde przyzwyczajenie z dwukółek, gdzie takiego problemu po prostu nie było.
P.
P.
- sekuwawa
- Posty: 2011
- Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Trajka Czeźwego
Bez przesady, od tego są przeguby krzyżakowe. Jak będzie pracował pod lekkim kątem to nic nie powinno się stać.junkers pisze:Z tym rozwiązaniem pieca motocyklowego to ja widzę taki problem: wyjście wałka ze skrzyni nie leży w osi symetrii silnika wał idzie bokiem do dyfra tylnego koła, tak więc nie dopasujesz mostu samochodowego na zasadzie P&P, czeka cię przesunięcie dyfra a co za tym idzie przebudowa belki zawieszenia i dorobienie nowych półosiCzeźwy pisze:.................Panowie czyli zaczynamy od szukania pieca. Jest jedna mała zmiana do wcześniej wymienionych modeli do grona potencjalnych dawców dołączyła Walkiria.............................
P.
- Czeźwy
- Posty: 66
- Rejestracja: 30 cze 2012, 17:19
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Trajka Czeźwego
Tyle, że założenie było takie, że to ma być raczej krótkie i nie będzie gdzie tej różnicy zgubić.
P.
P.
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4911
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Trajka Czeźwego
Kwestia odległości dyfra od wałka ze skrzyni i wynikającego z tego kąta.sekuwawa pisze:Bez przesady, od tego są przeguby krzyżakowe. Jak będzie pracował pod lekkim kątem to nic nie powinno się stać.junkers pisze: Z tym rozwiązaniem pieca motocyklowego to ja widzę taki problem: wyjście wałka ze skrzyni nie leży w osi symetrii silnika wał idzie bokiem do dyfra tylnego koła, tak więc nie dopasujesz mostu samochodowego na zasadzie P&P, czeka cię przesunięcie dyfra a co za tym idzie przebudowa belki zawieszenia i dorobienie nowych półosi
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- Czeźwy
- Posty: 66
- Rejestracja: 30 cze 2012, 17:19
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Trajka Czeźwego
Chyba zaczynam rozumieć dlaczego większość robi na silnikach samochodowych i to z tyłu, a nie z przodu
P.
P.
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: Trajka Czeźwego
w przypadku automatu, wywalasz wał wogole i łaczysz wyjscie na sprzęgiełko wału od razu z wyjściem na sprzęgiełko mostu. Wstawiasz sprzęgiełko gumowe tylko na łaczeniu i to wszystko. Widywałem takie rozwiązania w starych komunistycznych hydroforach i zobaczyłem teraz w trajce, ktorą sklecił mi Wiktor.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- bandit
- Posty: 3682
- Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
- Lokalizacja: Pniewy
- Kontakt:
Re: Trajka Czeźwego
Junkers w przypadku pieca motocyklowego nie ma problema z wałem, gdyż wyjscie z wałka nie jest daleko wyprowadzone. Albo do oryginalnego wałka dopasować krzyżak na koncu, albo dopasowac półoś napędową od auta na 2 krzyżakach. Z drugiej strony wałek bedzie musiał miec jakieś 50-70 cm więc na tej długości kąt bedzie dobry, wiec powinno styknąć.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 7 gości