trike mariosandy typu revaco rf 1
- andrzejqs
- Posty: 1883
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco
tak ma być prawidłowo http://e-trike.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=1396
http://www.moonchopper.com/tech/rys1.jpg
http://www.moonchopper.com/tech/rys1.jpg
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić .
- sekuwawa
- Posty: 2011
- Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco
Broń cię Panie stosować się do zasad z pierwszego postu. Główka ramy może być pod każdym kątem, a zasadnicze znaczenie ma wyprzedzenie. W przypadku trajek i motocykli z wózkiem bocznym musi być ono mniejsze niż w motocyklach gdyż im większe wyprzedzenie tym trudniej wyrwać taki układ ze stanu równowagi. W motocyklu się pochylasz czy robisz przeciwskręt, a w traji byś się zajebał przy skręcaniu. Wyprzedzenie możesz zrobić nawet zero (0) chociaż niektóre źródła podają zakres 0-100mm. Ja zdecydowałem się na 70 i jest spoko.andrzejqs pisze:tak ma być prawidłowo http://e-trike.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=1396
http://www.moonchopper.com/tech/rys1.jpg
- mariosandy
- Posty: 105
- Rejestracja: 11 mar 2012, 19:39
- Lokalizacja: krosno
- Kontakt:
Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco
ok dzieki za podpowiedzi a w rewaco jak to jest hmm
- andrzejqs
- Posty: 1883
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco
Rysunek dałem poglądowy dla tego zawieszenia wydaje się słuszny . ja miałem z 150mm na minusie zawieszenie się prostowało pod wpływem masy trajki ( przy puszczeniu kierownicy )ale przy 60kmh ciężko się skręcało zmieniłem to na około 0
i traja pływała po całej drodze teraz będę robił 100mm na plusie
i traja pływała po całej drodze teraz będę robił 100mm na plusie
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić .
-
- Posty: 464
- Rejestracja: 29 wrz 2011, 19:12
- Kontakt:
Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco
sorki za zasmiecanie tematu, ale przy zerze plywa? mozesz to opisac co sie dzieje
- sekuwawa
- Posty: 2011
- Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco
To znaczy że geometria nie powoduje samoczynnego powrotu do stanu stabilnego, tzn jazdy na wprost. Przy idealnym zero zawsze musisz trzymać kierownice bo układ jej nie prostuje.lukasz pisze:sorki za zasmiecanie tematu, ale przy zerze plywa? mozesz to opisac co sie dzieje
- mariosandy
- Posty: 105
- Rejestracja: 11 mar 2012, 19:39
- Lokalizacja: krosno
- Kontakt:
Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco
witam mam jeszcze kilka pytan jaki profil na rame nie chodzi o wyglond bo i tak jej nie bedzie widac bo ja karoseria zakrywa
- mariosandy
- Posty: 105
- Rejestracja: 11 mar 2012, 19:39
- Lokalizacja: krosno
- Kontakt:
Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco
witam może ktoś z was wie jaki kąt pochylenia i wyprzedzenia główki ramy w rewaco rf1 bardzo proszę o poradę pomoc pozdrawiam
- mariosandy
- Posty: 105
- Rejestracja: 11 mar 2012, 19:39
- Lokalizacja: krosno
- Kontakt:
Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco
nie jestem pewien ale z zdjęc wychodzi mi coś ok 90* !!! i niewiem czy tak ustawiac hmm
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco
Czyli że główka w poziomie????? Ni chuja, nie będzie działaćmariosandy pisze:nie jestem pewien ale z zdjęc wychodzi mi coś ok 90* !
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
- andrzejqs
- Posty: 1883
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco
http://e-trike.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=1396
Najczęściej spotykanym błędem przy budowie wysuniętego przedniego zawieszenia jest wydłużanie rur nośnych i zwiększanie kąta główki ramy. Prowadzi to najczęściej do przekroczenia bariery 15 cm. Co pogarsza prowadzenie przy niższych prędkościach. A nawet uniemożliwia cofanie. Rysunek poniżej:
http://www.moonchopper.com/tech/rys2.jpg
Rysunek przedstawia poprawne zmierzenie wyprzedzenia koła. Czerwona linia biegnie wzdłuż osi główki ramy, linia czarna jest prostopadła do osi koła. Odcinek A daje wartość wyprzedzenia koła.
Prawidłowym rozwiązaniem przy budowie wysuniętego przodu jest zastosowanie tzw. "ujemnej półki". Czyli, dolna półka jest większa od górnej. Dzięki temu uzyskujemy większy kąt teleskopów od główki ramy. A tym samym zmniejsza się wyprzedzenie koła. Wszystko jest bardzo czytelne na załączonym rysunku.
kowal
http://www.moonchopper.com/tech/rys3.jpg
Najczęściej spotykanym błędem przy budowie wysuniętego przedniego zawieszenia jest wydłużanie rur nośnych i zwiększanie kąta główki ramy. Prowadzi to najczęściej do przekroczenia bariery 15 cm. Co pogarsza prowadzenie przy niższych prędkościach. A nawet uniemożliwia cofanie. Rysunek poniżej:
http://www.moonchopper.com/tech/rys2.jpg
Rysunek przedstawia poprawne zmierzenie wyprzedzenia koła. Czerwona linia biegnie wzdłuż osi główki ramy, linia czarna jest prostopadła do osi koła. Odcinek A daje wartość wyprzedzenia koła.
Prawidłowym rozwiązaniem przy budowie wysuniętego przodu jest zastosowanie tzw. "ujemnej półki". Czyli, dolna półka jest większa od górnej. Dzięki temu uzyskujemy większy kąt teleskopów od główki ramy. A tym samym zmniejsza się wyprzedzenie koła. Wszystko jest bardzo czytelne na załączonym rysunku.
kowal
http://www.moonchopper.com/tech/rys3.jpg
Ostatnio zmieniony 25 lis 2012, 18:33 przez andrzejqs, łącznie zmieniany 6 razy.
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić .
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco
Kąt główki ramy na tym rysunku to jakieś 45*. Mierzysz miedzy pionem a tą czerwoną linią.
Wyprzedzenie "A" wciąż na tym forum omawiane - nie narzekają tylko ci, którzy mają blisko zera, reszta różnie.
Wyprzedzenie "A" wciąż na tym forum omawiane - nie narzekają tylko ci, którzy mają blisko zera, reszta różnie.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco
a ja powtarzam od początku dwie zgrzewki dobrego portera lub dobra whiskey, dobry spawacz i konstruktor trajki:
- jak to ma być?
- Jakos tak.
- Poczekaj, złapię.
- OK.
podchodza z boku.
- Może być
- będzie dobrze
tak, to wygladało u mnie.
- jak to ma być?
- Jakos tak.
- Poczekaj, złapię.
- OK.
podchodza z boku.
- Może być
- będzie dobrze
tak, to wygladało u mnie.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- andrzejqs
- Posty: 1883
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco
Luk dobrze że to były dwie zgrzewki dobrego portera bo jak by było więcej to byście
wyspawali dreamlinera a nie trajkę
wyspawali dreamlinera a nie trajkę
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić .
- mariosandy
- Posty: 105
- Rejestracja: 11 mar 2012, 19:39
- Lokalizacja: krosno
- Kontakt:
Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco
siema chłopaki czym polecacie wypolerować chromonikiel tarłem papierem ściernym od 100 do 240 a potem wodnym od najmilszego nie pamiętam do 2400 i połysk się robi fajny ale widać ryski co robić hmm próbowałem pastom polerskim filcem i nic i co teraz hmm co radzicie a jest to róra na lagi
http://images34.fotosik.pl/479/0ac8da4f914d4ce2med.jpg
a tutaj kilka fotek z budowy
dawca fiat punto 1.6 mpi
http://images41.fotosik.pl/1863/748357ecd4fb1521med.jpg
http://images33.fotosik.pl/484/5058e49ab1ed42c8med.jpg
http://images46.fotosik.pl/1876/aac95106ba4d8818med.jpg
http://images40.fotosik.pl/1868/817a74a01ca02932med.jpg
http://images33.fotosik.pl/484/de9b926603b4f975med.jpg
http://images50.fotosik.pl/1774/c472b3e8a5000749med.jpg
no i narazie tyle fotek teraz bawię sie z tymi rurami na lagi ale powoli mnie w wkurzają już trzeci dzionek nad nimi
http://images34.fotosik.pl/479/0ac8da4f914d4ce2med.jpg
a tutaj kilka fotek z budowy
dawca fiat punto 1.6 mpi
http://images41.fotosik.pl/1863/748357ecd4fb1521med.jpg
http://images33.fotosik.pl/484/5058e49ab1ed42c8med.jpg
http://images46.fotosik.pl/1876/aac95106ba4d8818med.jpg
http://images40.fotosik.pl/1868/817a74a01ca02932med.jpg
http://images33.fotosik.pl/484/de9b926603b4f975med.jpg
http://images50.fotosik.pl/1774/c472b3e8a5000749med.jpg
no i narazie tyle fotek teraz bawię sie z tymi rurami na lagi ale powoli mnie w wkurzają już trzeci dzionek nad nimi
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco
andrzejqs pisze:Luk dobrze że to były dwie zgrzewki dobrego portera bo jak by było więcej to byście
wyspawali dreamlinera a nie trajkę
i tak wyspawalismy. Rzeczoznawca jak zobaczył to mówił, po co Ci ten profil grubościenny? Po co te dolne? Ten jeden by wytarczył na cztery takie trajki
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- andrzejqs
- Posty: 1883
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco
polerowanie tak szybko nie idzie filc +pasta i polerować polerować polerować
czy lage napędzałeś wiertarką ?
luk chyba musze ograniczyć napoje chłodzące bo podobnego czołga spawam.
czy lage napędzałeś wiertarką ?
luk chyba musze ograniczyć napoje chłodzące bo podobnego czołga spawam.
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić .
- tim
- Posty: 619
- Rejestracja: 22 cze 2012, 09:36
- Lokalizacja: Mroczeń
- Kontakt:
Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco
Ja do polerowania zrobiłem sobie taki napęd
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mariosandy
- Posty: 105
- Rejestracja: 11 mar 2012, 19:39
- Lokalizacja: krosno
- Kontakt:
Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco
to podobny jak mój i umnie jes już połysk ale widać ryski i nie mogę tego zapolerowactim pisze:Ja do polerowania zrobiłem sobie taki napęd
- Rob_trike
- President
- Posty: 10904
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco
jedyny skuteczny sposób to polerowanie ale muszą być obroty i silnik którego nie zatrzymasz jak dociśniesz bardzo mocno rurę do filcu..... efekt jest taki że można się poparzyć o rurę tak się nagrzewa - później ostatnie szlify to już z lekkim dociskiem
zrobisz lustro
zrobisz lustro
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
- mariosandy
- Posty: 105
- Rejestracja: 11 mar 2012, 19:39
- Lokalizacja: krosno
- Kontakt:
Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco
witam chłopaki chodzi mi o główkę ramy doradźcie mi jakie pochelenie zrobic tak rzeby to fajnie pracowało przednia za wiecha bedzie robiona tak jak ma rewaco proszę o poradę jak ją ustawić czytałem wyrzej i nie wiem i ile dać wyprzedzenia pozdrawiam chodzi mi żeby wyglondało tak niema pojęcia ile one mają i wyprzedzenie
http://images46.fotosik.pl/1885/59cd9a63dbb7a738med.jpg
http://images46.fotosik.pl/1885/59cd9a63dbb7a738med.jpg
- mariosandy
- Posty: 105
- Rejestracja: 11 mar 2012, 19:39
- Lokalizacja: krosno
- Kontakt:
Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco
i jak chłopaki mogę liczyc na pomoc !!!!
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco
Ale o co pytasz? Bo w temacie juz było o wyprzedzeniu, o kącie itp.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
- mariosandy
- Posty: 105
- Rejestracja: 11 mar 2012, 19:39
- Lokalizacja: krosno
- Kontakt:
Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco
o wyprzedenie i o kąt bo niewiem który wybrac
- Rob_trike
- President
- Posty: 10904
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco
wyprzedzenie na 0 lub w małym minusie tak do 10 cm
kąt sam wyjdzie jak ustawisz wyprzedzenie
kąt sam wyjdzie jak ustawisz wyprzedzenie
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 16 gości