Trajka vulkana

W tym dziale przedstawiamy przebieg budowy swojej trajki.
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 8000
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Re: Trajka vulkana

Post autor: custom »

winda pisze:Custom nadal ten palec cię boli? bo tak go w górze trzymasz..
Nie Wielebny :D już nie boli , ale miło że pytasz :wink:
Omne Trinum Perfectum.
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 8000
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Re: Trajka vulkana

Post autor: custom »

Vulkan , to jest fotka o którą prosiłeś , powinna wyjaśnić sprawę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Omne Trinum Perfectum.
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10904
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Trajka vulkana

Post autor: Rob_trike »

custom pisze:Vulkan , to jest fotka o którą prosiłeś , powinna wyjaśnić sprawę.
oooooo jest i sprawdzony patent - prowadzenie "faji" :mrgreen:
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10904
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Trajka vulkana

Post autor: Rob_trike »

Rob_trike pisze:
custom pisze:Vulkan , to jest fotka o którą prosiłeś , powinna wyjaśnić sprawę.
oooooo jest i sprawdzony patent - prowadzenie "faji" :mrgreen:
ale ale - dospawaj tą rurę ramy do końca :mrgreen:
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 8000
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Re: Trajka vulkana

Post autor: custom »

Rob_trike pisze:
Rob_trike pisze:
custom pisze:Vulkan , to jest fotka o którą prosiłeś , powinna wyjaśnić sprawę.
oooooo jest i sprawdzony patent - prowadzenie "faji" :mrgreen:
ale ale - dospawaj tą rurę ramy do końca :mrgreen:
:D nic nie ujdzie Twojej uwadze , miałeś patrzeć na mechanizm lewarka :mrgreen:
Omne Trinum Perfectum.
Awatar użytkownika
Fido
Posty: 668
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:16
Lokalizacja: LTM
Kontakt:

Re: Trajka vulkana

Post autor: Fido »

Traja zajebista.
Powodzenia nadal życzę.
Amerykańska mechanizacja na masowe produkcje dobra,na prototypa tylko ręczna robota się opłaca.
Awatar użytkownika
vulcan
Posty: 136
Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:02
Kontakt:

Re: Trajka vulkana

Post autor: vulcan »

custom pisze:Vulkan , to jest fotka o którą prosiłeś , powinna wyjaśnić sprawę.
Bardzo sprytne. Jeśli będę miał kłopoty to ten patent zastosuje.
Prace niestety staneły, sam nie wiem na jak długo, ale muszę się pozbierać.
Muszę tą traję skończyć chociażby ze względu na to co zrobiłeś dla mnie Custom.
Mam chwilowe kłopoty ale myślę, że jak zawsze i one miną.
Awatar użytkownika
vulcan
Posty: 136
Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:02
Kontakt:

Re: Trajka vulkana

Post autor: vulcan »

Mam gorące pytanie odnośnie serwa.
W którym miejscu zrobić podejście na podciśnieniu w garbie 1200 i jak Wy to robiliście.
Wdzięczny byłbym za zdjęcia. Przypomnę, że na jednym podejściu robię wspomaganie i hamulca tylnego i na sprzęgło hydrauliczne w lewej klamce
Długo milczałem gdyż robota stała w miejscu teraz ruszyła ale o tym napiszę obszerniej następnym razem.
Pozdrawiam Was Wszystkich i dzięki za pomoc w tym temacie wspomagania tych dwóch opcji, a i jeszcze jedno - czy przy tym podwójnym układzie potrzebne są jakieś zaworki zwrotne - doradzcie
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10904
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Trajka vulkana

Post autor: Rob_trike »

bierz z kolektora powinna byc rurka

zawor zwrotny wg mnie konieczny
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
vulcan
Posty: 136
Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:02
Kontakt:

Re: Trajka vulkana

Post autor: vulcan »

Rob_trike pisze:bierz z kolektora powinna byc rurka

zawor zwrotny wg mnie konieczny
Dzięki serdeczne Rob
Jeszcze tylko pytanko jaka średnica tej dziurki i czy na gwint czy spaw.
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10904
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Trajka vulkana

Post autor: Rob_trike »

ja mam wspawana - srednica hmmmm tak na oko z fi6 :D
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 8000
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Re: Trajka vulkana

Post autor: custom »

Jest i Vulkan :D , już mieliśmy wysłać za Tobą list gończy .
BTW , gdzie jest Oil ? Nic nie pisze , pewnie podrywa jakąś zołze w zoz-ie .
Omne Trinum Perfectum.
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14854
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Trajka vulkana

Post autor: winda »

Oil żyje. Ostatnio dzwonił do mnie
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Socrates
Posty: 541
Rejestracja: 01 kwie 2009, 21:19
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Trajka vulkana

Post autor: Socrates »

Ja mam średnicę 12 mm
Awatar użytkownika
maciey
Posty: 1441
Rejestracja: 11 lip 2010, 16:26
Krótki opis: Narzędziem pracy artystów jest...DŁUTO!!!
Lokalizacja: Zadupie koło Chełmna
Kontakt:

Re: Trajka vulkana

Post autor: maciey »

Socrates pisze:Ja mam średnicę 12 mm
Stasiu Ance nie powiem :mrgreen: :lol:
Z Trajką jest jak z babą...jak się raz za nią zabierzesz to do końca życia będziesz się pierdolił!
Niekoniecznie z tą samą...
Awatar użytkownika
vulcan
Posty: 136
Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:02
Kontakt:

Re: Trajka vulkana

Post autor: vulcan »

Panowie mam problem - doradźcie - ratujcie!

Podłączyłem pod serwo na linkę od klamki lewej sprzęgło i kicha - twardo.
Serwo od tiko wysprzęglik od łady 2107 na przekładniach nic więcej nie wyciągnę.
Przypomnę, że na jedno podciśnienie od kolektora dolotowego zamierzałem zainstalować dwa serwa - jedno wspomniane do sprzęgła a drugie "fiatowskie" pod pedał i bezpośrednią dźwignię do hamulców.
Co mam robić!. Silniczek pięknie pracuje , wszystko cacy a tu masz babo placek doradźcie.! Muszę coś wykombinować - mam jedną lewą nogę i dwie ręce i myślałem o takim układzie , sprzęgło klamka lewa ręka, prawa ręka biegi i gaz z hamulcem przednim, lewa noga hamulec tylny. Nie wstawiam zdjęć, bo wizualnie niewiele się zmieniło a z tego co już wstawiłem wszystko widać jak ten cały układ jest rozwiązany

Przepraszam za tak długie milczenie - na forum otwartym niezręcznie jest mi pisać o dlaczego ale powiem tylko tyle - siła wyższa.

Gratuluję pięknego zlotu w Babkach - bardzo żałuję, że nie mogłem być z Wami
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Iron Maiden
Posty: 412
Rejestracja: 02 lut 2011, 15:19
Lokalizacja: Śniaty
Kontakt:

Re: Trajka vulkana

Post autor: Iron Maiden »

klamka ma za mały skok a na dźwigniach będzie twardo,ponieważ żeby był duży skok na pompie to musisz mieć mniejszą dźwignie przy lince a dłuższą przy serwie wtedy na klamce jest twardo.
ewentualnie klamka zamiast linki na płyn od intrudera siłownik do dźwigni i być może zadziała .To są moje przemyślenia w tej sprawie i być może się mylę więc jakby co poprawić.
Pozdro :)
A.C.A.B.
Awatar użytkownika
vulcan
Posty: 136
Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:02
Kontakt:

Re: Trajka vulkana

Post autor: vulcan »

Tak to prawda, że klamka ma mały skok - u mnie jakieś 15mm daje na przesunięciu linki a na wysprzęgliku potrzeba minimalnie ponad 10mm.
Jestem załamany. Kombinuję jeszcze odwrócić - hamulce na klamkę a sprzęgło na nogę.
Tylko czy klamka da radę hamować na bębnach z serwem - małe szanse, że będzie bezpiecznie.
Doradzcie co robić przecież musi być jakieś wyjście żeby móc obsługiwać trike trzema kończynami.
Ostatnią rzeczą jaką bym zrobił to sprzedaż jej w takim stanie - tylko psycha by mi nie wytrzymała - tyle wysiłku na marne , a powiem Wam szczerze że bodoba mi się ona bardzo i daję dużo satysfakcji - już nią po podwórku jeździłem z "pasażerem", który wysprzęglał mi ją rurką osadzoną na wysprzęgliku - silnik w bardzo dobrym stanie pali od pierwszego strzału, luz na wale wzdłużny ok 0.2mm
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Trajka vulkana

Post autor: Sulkyrider »

Vulcan, rozwiązanie znajdziemy, na pewno Twoja praca na marne nie pójdzie.
Tak myślę... czy na pewno serwo działa?
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
pawlikTrike
Member
Member
Posty: 7527
Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
Kontakt:

Re: Trajka vulkana

Post autor: pawlikTrike »

Wydaje mi się że tak jak pisze Iron powinno zadziałać, podwójna hydraulika i powinno być OK
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
Awatar użytkownika
Jockey
Posty: 389
Rejestracja: 29 sie 2010, 09:00
Lokalizacja: Konin - prawie ;)
Kontakt:

Re: Trajka vulkana

Post autor: Jockey »

W Twoim przypadku może by trzeba pomyśleć o sprzęgle w formie dźwigni od hamulca ręcznego...
Zaciągasz dźwignię (sprzęgło), tą samą ręka wrzucasz bieg i potem zwalniasz sprzęgło.
Drugą w tym czasie trzymasz kierę i gaz.
Hamulec masz pod nogą cały czas w pogotowiu.
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Trajka vulkana

Post autor: Sulkyrider »

Jockey pisze:W Twoim przypadku może by trzeba pomyśleć o sprzęgle w formie dźwigni od hamulca ręcznego...
Zaciągasz dźwignię (sprzęgło), tą samą ręka wrzucasz bieg i potem zwalniasz sprzęgło.
Drugą w tym czasie trzymasz kierę i gaz.
Hamulec masz pod nogą cały czas w pogotowiu.
Takie rozwiązanie może dobre, ale traktował bym jako ostateczność - wyobrazasz sobie te wszystkie operacje przy zmianie biegu?
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
Jockey
Posty: 389
Rejestracja: 29 sie 2010, 09:00
Lokalizacja: Konin - prawie ;)
Kontakt:

Re: Trajka vulkana

Post autor: Jockey »

Pewnie, że ostateczność, trzeba mieć nadzieję, że hydraulika da radę.
Najlepiej to automat :wink:
Awatar użytkownika
vulcan
Posty: 136
Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:02
Kontakt:

Re: Trajka vulkana

Post autor: vulcan »

Dzięki chłopy, aż mi się lżej zrobiło jak Was ponownie "słysze"
Mam teraz niezły poligon doświadczalny. Wypkorzystam na tym etapie wszystkie możliwości.
1. Mając dwa serwa z pompami hamulcowymi, jedna mniejszą na tico a druga większą fiaciorowa z łady 2107 - podłączę wysprzęglik pod większą i tymczasowo wywalę zaworek zwrotny - w tej na tico zebrałem wszystkie trzy podejścia z pompy (przez dwa trójniki) - tutaj wykorzystam dwa podejścia z przednich kół.
Jeśli to da jakiś efekt to będę szukał serwa większego licząc na skuteczniejsze wspomaganie.
Jakie macie doświadczenie z tym podłączaniem pod pompy hamulcowe dwusekcyjne - które podejścia wykorzystywać? Co o tym myślicie?
2. I tu następny wariant z hamulcem pod klamkę na bębnach ze wspomaganiem - czy tu na coś można liczyć?
3.Słyszałem jeszcze o jakimś waku napędzanym paskiem klinowym - ale tutaj wolałbym nie komplikować z tyłu na silniku
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Trajka vulkana

Post autor: Sulkyrider »

Ja mam w hamulcowaniu wykorzystana pompę dwusekcyjną. Rozebrałem ja i zlożylem, zeby zobaczyć czy mogę zrezygnowac z jednej sekcji. Hamowanie mam z pierwszej sekcji, czyli tej, która była by blizej serwa. Drugą sekcje mam zaślepioną, ale uwaga! trzeba tą drugą sekcję i tak wypelnić płynem i odpowietrzyć, bo inaczej bedzie "zabierała" skok sprężając powietrze. Łączenie sekcji razem raczej nie daje nic, to i tak sa tłoczki co prawda oddzielne, ale cisnienie wytworzone pierwszym powoduje dopiero przepychanie drugiego.
Przekroje:
http://www.zssplus.pl/publikacje/publikacje45.htm
http://www.skoda.yoyo.pl/porady/hamulce/hamulce.htm
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 9 gości