Trajka vulkana
- vulcan
- Posty: 136
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:02
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
Dzięki Sulkyrider!
Tak zrobię - drugą zaślepiam
Dorzucam fotki jak to wszystko wygląda
Tak zrobię - drugą zaślepiam
Dorzucam fotki jak to wszystko wygląda
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- custom
- Member
- Posty: 8001
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
Myślę , że odezwą się jeszcze Ci którzy to robili , z doświadczenia mogliby powiedzieć coś więcej o długościach dźwigni , od czego mają serwo itp. jak dobrze pamiętam ktoś to robił ze dwa lata temu.
Omne Trinum Perfectum.
- Rob_trike
- President
- Posty: 10904
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
zauważyłem dwa podstawowe błędy ( mam nadzieję że się nie obrazisz i nie odbierzesz tego jak mądrowanie się )
pierwszy - koniecznie "wyprostuj linkę" jak na zielonej linii - każde zagięcie to dodatkowe duże tarcie pancerza pomnożone przez opór serwa
po drugie "primo" u mnie ważne było aby nie było odchyłki na dzwigni serwa bo gubił podciśnienie w momencie wciskania - pokazane czerwoną linią
no i możesz śmiało przedłużyć dzwignię jak na rys
pierwszy - koniecznie "wyprostuj linkę" jak na zielonej linii - każde zagięcie to dodatkowe duże tarcie pancerza pomnożone przez opór serwa
po drugie "primo" u mnie ważne było aby nie było odchyłki na dzwigni serwa bo gubił podciśnienie w momencie wciskania - pokazane czerwoną linią
no i możesz śmiało przedłużyć dzwignię jak na rys
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
- vulcan
- Posty: 136
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:02
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
Nie Rob w żadnym wypadku się nie obrażę, wręcz przeciwnie - jeśli uda się rozwiązać ten problem będę Wam bardzo wdzięczny.
Linka teraz jest o ok. 0.5m przydługa. Będzie dopasowywana na sam koniec i wówczas jej pozycja będzie optymalna, jeśli chodzi o zakręty - ale nawet biorąc pod uwagę zwiększone tarcie to i tak jest beton.
Natomiast to odchylenie to rzeczywiście masz racje chociaż starałem się ramię ze środkiem obrotu dźwigni umieścić w takim położeniu aby uwzględniało łuk w całym zakresie pracy - jeszcze raz się przyjrzę i ewntualnie skoryguję, może rzeczywiście jest tu gdzieś pies pogrzebany.
Tak czy inaczej spróbuję podpiąć się pod to większe serwo pod zbiornikiem paliwa może coś więcej pokaże
Raz jeszcze dzięki
Linka teraz jest o ok. 0.5m przydługa. Będzie dopasowywana na sam koniec i wówczas jej pozycja będzie optymalna, jeśli chodzi o zakręty - ale nawet biorąc pod uwagę zwiększone tarcie to i tak jest beton.
Natomiast to odchylenie to rzeczywiście masz racje chociaż starałem się ramię ze środkiem obrotu dźwigni umieścić w takim położeniu aby uwzględniało łuk w całym zakresie pracy - jeszcze raz się przyjrzę i ewntualnie skoryguję, może rzeczywiście jest tu gdzieś pies pogrzebany.
Tak czy inaczej spróbuję podpiąć się pod to większe serwo pod zbiornikiem paliwa może coś więcej pokaże
Raz jeszcze dzięki
- Rob_trike
- President
- Posty: 10904
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
a że tak napiszę - a ręką za dzwignię jak ciągniesz duży jest opór ? na próbę przycheftuj spawarą dłuższy płaskownik jak zaznaczone i zobacz różnicę - myślę ze 2-3 cm będzie miało duże znaczenie....
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
- vulcan
- Posty: 136
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:02
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
Możliwości dzwigni już są wyczerpane poprostu brakuje drogi pracy wysprzęglika- nawet w tej pozycji z której będę musiał się wycofać aby wydłużyć drogę pracy kosztem zwiększonego oporu jeśli chodzi o dźwignię tu jyż jest max.Rob_trike pisze:a że tak napiszę - a ręką za dzwignię jak ciągniesz duży jest opór ? na próbę przycheftuj spawarą dłuższy płaskownik jak zaznaczone i zobacz różnicę - myślę ze 2-3 cm będzie miało duże znaczenie....
- Rob_trike
- President
- Posty: 10904
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
ale to nie tak - dajesz krótki odcinek przy serwie i jak najdłuższy przy lince zasada dzwigni i masz minimum siły do wciśnięcia
to tak jak w przysłowiu - dajcie mi punkt podparcia a uniosę Ziemię
to tak jak w przysłowiu - dajcie mi punkt podparcia a uniosę Ziemię
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4911
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
pozostaje kwestia potrzebnego skoku przy serwie, a skoku klamki, wydłużenie zapewni zmniejszenie siły, ale skok może być za mały żeby to zadziałało, ford stosował elektryczne serwo - scorpio, sierra, może warto się zainteresowaćRob_trike pisze:ale to nie tak - dajesz krótki odcinek przy serwie i jak najdłuższy przy lince zasada dźwigni i masz minimum siły do wciśnięcia
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- Rob_trike
- President
- Posty: 10904
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
junkers pisze:pozostaje kwestia potrzebnego skoku przy serwie, a skoku klamki, wydłużenie zapewni zmniejszenie siły, ale skok może być za mały żeby to zadziałało, ford stosował elektryczne serwo - scorpio, sierra, może warto się zainteresowaćRob_trike pisze:ale to nie tak - dajesz krótki odcinek przy serwie i jak najdłuższy przy lince zasada dźwigni i masz minimum siły do wciśnięcia
tak zgodzę się - nie można zastosować aż tak małej dzwigni przy serwie ale trzeba zastosować max najkrótszą dzwignię na dole przy serwie i max najdłuższą dzwignię przy lince
metoda prób i błedów - niestety ale ja też musiałem pokombinować i przedłużyć skok u siebie
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
- adaśko
- Posty: 4477
- Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
- Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
- Lokalizacja: Iława
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
Tak sobie siedze i myślę ,że skoro motocyklowa pompa z klamką daje radę zatrzymać motocykl pędzący z predkoscia 250 km/h na krótkim odcinku , a takie moto waży cos koło 250 kg , a Twoja traja pewnie nie przekroczy 500kg wic taka pompa powinna i dac rade trajce .Zapomnij o przednim hamulcu raczej nikt nie go nie używa bo to i tak nic nie daje ,chyba że ma sie silnik z przodu ,lub 80kg ołowiu. Wiec sprzęgło w lewej nodze gaz w manetce prawej,a hebel w prawej ręce na tył i ewentualnie w lewej ręce jakis hamulec na przód .Takie sa moje rozwazania na ten temat
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
- vulcan
- Posty: 136
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:02
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
Już do maxa wykorzystałem dźwignię - i tak zakres ruchu mam minimalnie za krótki do potrzeb wysprzęglikaRob_trike pisze:junkers pisze:pozostaje kwestia potrzebnego skoku przy serwie, a skoku klamki, wydłużenie zapewni zmniejszenie siły, ale skok może być za mały żeby to zadziałało, ford stosował elektryczne serwo - scorpio, sierra, może warto się zainteresowaćRob_trike pisze:ale to nie tak - dajesz krótki odcinek przy serwie i jak najdłuższy przy lince zasada dźwigni i masz minimum siły do wciśnięcia
tak zgodzę się - nie można zastosować aż tak małej dzwigni przy serwie ale trzeba zastosować max najkrótszą dzwignię na dole przy serwie i max najdłuższą dzwignię przy lince
metoda prób i błedów - niestety ale ja też musiałem pokombinować i przedłużyć skok u siebie
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 24 lip 2011, 14:22
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
A może by spróbować tak http://www.niepelnosprawni.opole.pl/ind ... &p=0&idl=0. Wartało by się dowiedzieć jakie ceny tego ustrojstwa
- Rob_trike
- President
- Posty: 10904
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
a może coś takiego jak w tej chwili montowane jest np w toyce - siłownik elektryczny stosowany jest do zaciągania ręcznego hamulca
Wciskasz guzik i załączasz siłownik - naciskasz drugi raz i puszcza ... Tylko niech mocni z elektryki się wypowiedzą
Całą robotę robi nie hydraulika a elektryka ......
Wciskasz guzik i załączasz siłownik - naciskasz drugi raz i puszcza ... Tylko niech mocni z elektryki się wypowiedzą
Całą robotę robi nie hydraulika a elektryka ......
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
- Iron Maiden
- Posty: 412
- Rejestracja: 02 lut 2011, 15:19
- Lokalizacja: Śniaty
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
http://www.youtube.com/watch?v=lszPqbgY ... re=related
znalazłem takie coś no i jak w traktorku działa to jak by to wszystko pomniejszyć to i zadziała w trajence
znalazłem takie coś no i jak w traktorku działa to jak by to wszystko pomniejszyć to i zadziała w trajence
A.C.A.B.
- vulcan
- Posty: 136
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:02
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
Rozmawiałem z człowiekiem kosztuje to ok. 3.8 koła. Jest to pneumatyczne urządzenie ale uwaga zrobione na serwie fiaciorowym czyli takim jakie ja mam od łady 2107 - trzymam kontakt z człowiekiem.fidel pisze:A może by spróbować tak http://www.niepelnosprawni.opole.pl/ind ... &p=0&idl=0. Wartało by się dowiedzieć jakie ceny tego ustrojstwa
Najgorsze w tym wszystkim jest ustawienie na półsprzęgło albo ruszanie pod górkę.
Podobnie jak w tym traktorze.
Chciałbym jak najszybciej to wszystko ponownie popodłączać ale sytuacja jest taka, że nie mam czasu ze względu na sytuacje w rodzinie i czekam na człowieka który mi pomaga to robić.
Czy jest może tu na forum jakaś osoba co zrobiła sprzegło w klamce na garbie, jak jej to wyszło.
- bandit
- Posty: 3682
- Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
- Lokalizacja: Pniewy
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
Vulcan, nie wiem czy Ci coś poradzę, ale mój wuja był na wózku i jezdził autem ze sterowaniem przystosowanym pod obsługę prawą ręką. Wyglądało to tak, że z prawej strony kierownicy była dżwignia, podczas naduszania do przodu, załączany był hamulec, a podczas obrotu dźwigni w dół włączane było sprzęgło i w tej poz dźwignia zostawała dopóki ręką nie powróciło się do stanu wyjściowego. Dzięki temu można było pusćic rękę z dźwigni i przerzucic bieg poprzez dźwignie zmiany biegów. Może zamiast klamki sprzęgła zrobic dźwignie przy zbiorniku w taki sposób, aby podczas włączenia jej i puszczenia ręki z niej została w takiej pozycji, w tym momencie można zmienić bieg i podczas jej powrotu do punktu wyjscia załączało by się sprzęgło.
-
- Posty: 464
- Rejestracja: 29 wrz 2011, 19:12
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
bandit dobrze kombinujesz, zakladalem taki sprzet koledze bez nog do auta, dzialalo podobnie tylko na obrot byl gaz a sprzeglo do tylu auta,zostawalo wlaczales bieg i zwalniales sprzeglo,moglby to byc dobry patent przy zbiorniku
-
- Posty: 593
- Rejestracja: 22 gru 2010, 12:42
- Krótki opis: czyj to motór? to nie motór to trajka
- Lokalizacja: krosno
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
może klamke sprzęgła mozna by zainstalować na lewarku zmiany biegów wtedy jedna ręka wysprzegla i zmienia bieg , takie rozwiązanie jest w niektórych bobberach ,tyle ze one mają skrzynie motocyklowe (biegi przód,tył chodzą) ale mysle że w samochodowej tez mozna by wtym kierunku pokombinować
- vulcan
- Posty: 136
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:02
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
Bandit,Łukasz, bobber - dobrze prawicie - kiedyś za komuny zajeździlem dwa maluchy inwalidzkie z takimi dźwigniami i jeśli te wszystkie eksperymenty ze wspomaganiem moje nie wyjdą będę musiał coś kombinować w tym kierunku.
Ale są minusy tego rozwiązania;
1.kiepski komfort jazdy! - ciągła kombinacja
2.musiałbym przerabiać to co już zrobiłem a mianowicie, żeby nie przekładać rąk na kierownicy podczs zmiany biegów i jednocześnie kontrolować gaz i sprzęgło musiałbym przenieść dźwignię zmiany biegów na lewą rękę i na lewą rękę zastosować gdzieś w pobliżu lewarka dźwignię sprzęgła - roboty od cholery a komfort z takiego kombinowania kiepski!!!
3. chciałbym aby tą trają mogła jeździć w razie czego osoba sprawna bez jakiegoś dopasowywania się
4. nie chcę żeby ten sprzęt przypominał jakiś przyrząd ortopedyczny - chyba, że nie ma już zupełnie innego wyjścia - to ma być coś co przyciąga wzrok, daję radość i satysfakcję - może to i próżne trochę ale nie chcę jako wózkowicz być skazany na sprzęt mało estetyczny - trudno przyznam się buduję ją dla lansu i dla czerpania radości w tym nie zawsze łatwym życiu a inni patrząc na to terz uwierzą, że możliwe, że da się, że nie tylko smutek ale i radość.
Dzisiaj jeszcze raz odpaliem, i sprzęgło tak jakby lżej chodziło - wysprzęgliłem już jędną ręką tylko zabrakło na wysprzęgliku dosłownie 2mm - mam cichą nadzieję, że po zastosowaniu większego wspomagania (większa powierzchnia "garnka") będzie to wystarczające - oby !!!!!!!!!
Dzięki chłopy za wsparcie - bardzo mi ono pomaga i dopinguje aby nie poddawać się.
Ale jak wyjdzie ten układ to ze szczęścia nie wiem co ze sobą zrobię.
O jakichkolwiek postępach, efektach od razu Wam będę pisać
Ale są minusy tego rozwiązania;
1.kiepski komfort jazdy! - ciągła kombinacja
2.musiałbym przerabiać to co już zrobiłem a mianowicie, żeby nie przekładać rąk na kierownicy podczs zmiany biegów i jednocześnie kontrolować gaz i sprzęgło musiałbym przenieść dźwignię zmiany biegów na lewą rękę i na lewą rękę zastosować gdzieś w pobliżu lewarka dźwignię sprzęgła - roboty od cholery a komfort z takiego kombinowania kiepski!!!
3. chciałbym aby tą trają mogła jeździć w razie czego osoba sprawna bez jakiegoś dopasowywania się
4. nie chcę żeby ten sprzęt przypominał jakiś przyrząd ortopedyczny - chyba, że nie ma już zupełnie innego wyjścia - to ma być coś co przyciąga wzrok, daję radość i satysfakcję - może to i próżne trochę ale nie chcę jako wózkowicz być skazany na sprzęt mało estetyczny - trudno przyznam się buduję ją dla lansu i dla czerpania radości w tym nie zawsze łatwym życiu a inni patrząc na to terz uwierzą, że możliwe, że da się, że nie tylko smutek ale i radość.
Dzisiaj jeszcze raz odpaliem, i sprzęgło tak jakby lżej chodziło - wysprzęgliłem już jędną ręką tylko zabrakło na wysprzęgliku dosłownie 2mm - mam cichą nadzieję, że po zastosowaniu większego wspomagania (większa powierzchnia "garnka") będzie to wystarczające - oby !!!!!!!!!
Dzięki chłopy za wsparcie - bardzo mi ono pomaga i dopinguje aby nie poddawać się.
Ale jak wyjdzie ten układ to ze szczęścia nie wiem co ze sobą zrobię.
O jakichkolwiek postępach, efektach od razu Wam będę pisać
- vulcan
- Posty: 136
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:02
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
przepraszam za orto też a nie terz!!!!!!!!!!!!
-
- Posty: 464
- Rejestracja: 29 wrz 2011, 19:12
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
mysle jeszcze o tym iz, pompa hamulcowa a taka masz zastosowana do sprzegla przepycha mniej plynu gdyz tloczek hamulcowy ma maly skok, zas pompka sprzeglowa chyba wiecej skoro wysuwa dosc duzo trzpien z silownika, tak troche kombinuje ale czy dobrze to nie wiem. w kazdym razie jak zdejme zacisk hamulcowy wcisne tloczek do konca i naciskam calym skokiem pedal hamulca to tloczek wysuwa sie troszeczke aby wysunac go dalej trzeba pompowac, zas w sprzegle hydraulicznym naciskasz raz pedal sprzegla i masz caly skok na silowniku, patrzac z drugiej strony patrzac to srednica tloczka sprzegla jest mala a hamulcowego duza sam nie wiem, do tego patrzac na pompki sprzeglowe to sa dos dlugie wzgledem hamulcowych. teoretyzuje wiec potrzeba opini innych
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
Czyli "mam zdanie ale nie wiem jakie"?lukasz pisze:mysle jeszcze o tym iz, pompa hamulcowa a taka masz zastosowana do sprzegla przepycha mniej plynu gdyz tloczek hamulcowy ma maly skok, zas pompka sprzeglowa chyba wiecej skoro wysuwa dosc duzo trzpien z silownika, tak troche kombinuje ale czy dobrze to nie wiem. w kazdym razie jak zdejme zacisk hamulcowy wcisne tloczek do konca i naciskam calym skokiem pedal hamulca to tloczek wysuwa sie troszeczke aby wysunac go dalej trzeba pompowac, zas w sprzegle hydraulicznym naciskasz raz pedal sprzegla i masz caly skok na silowniku, patrzac z drugiej strony patrzac to srednica tloczka sprzegla jest mala a hamulcowego duza sam nie wiem, do tego patrzac na pompki sprzeglowe to sa dos dlugie wzgledem hamulcowych. teoretyzuje wiec potrzeba opini innych
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
-
- Posty: 464
- Rejestracja: 29 wrz 2011, 19:12
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
napisalem ze teoretyzuje, nie porownywalem w rzeczywistosci wydajnosci pomp, wydaje mi sie ze tak moze byc,chodzi mi o to ze jesli vulcan chce takie rozwiazanie jak pisze moze to co napisalem bedzie jakims tropem, i moze ktos potrafi dokladniej sie wypowiedziec na ten temat, jakie mam miec zdanie skoro nie wiem, ale usiluje pomoc
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
Fizyka panie. Średnice tłoczków. Różnice w średnicach to przełożenie. Jeśli Vulcan uzyskał właćciwy skok, to znaczy że ten temat ma opanowany. Z kolei wielkość "garnka" wspomagania może mu pomóc.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
-
- Posty: 464
- Rejestracja: 29 wrz 2011, 19:12
- Kontakt:
Re: Trajka vulkana
z tego co doczytalem to nie uzyskal skoku brakuje troszke jak pisal ok 2 mm, nie chodzilo mi o to zeby bylo lzej bo to to raczej jak rob pisal dzwignia, tylko dlaczego brakuje tego skoku. moglbys mi to troche bardziej rozwinac z ta "roznica w srednicach to przelozenie" mowa o tloczkach w pompie czy odbiorniku- wysprzeglik lub zacisk? rozumiem ze skoro brakuje mu skoku to trzeba pompe o wiekszej srednicy tloczka?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] i 11 gości