Sulkyrider pisze:Na moje oko wiesz co robisz i ciężko będzie cos Ci wytknąć. O co chodzi z ta butelką?
Kurde krzychu ,ja całą moją traję na oko robiłem i jakoś to jeździ, ale niestety nie zapierdala , może to przez brak w mojej wiedzy technicznej, ale rzeby skrzynie biegów na gazetę ustawiać!!??? No bez przesady ale zegarmistrtzami to my hyba nie jesteśmy?!
Choć co niektórzy z nas,już powoli im do piet dorastają
Sulkyrider pisze:Na moje oko wiesz co robisz i ciężko będzie cos Ci wytknąć. O co chodzi z ta butelką?
Kurde krzychu ,ja całą moją traję na oko robiłem i jakoś to jeździ, ale niestety nie zapierdala , może to przez brak w mojej wiedzy technicznej, ale rzeby skrzynie biegów na gazetę ustawiać!!??? No bez przesady ale zegarmistrtzami to my hyba nie jesteśmy?!
Choć co niektórzy z nas,już powoli im do piet dorastają
He?
jaka gazeta?
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem. T F F T
Sulkyrider pisze:Na moje oko wiesz co robisz i ciężko będzie cos Ci wytknąć. O co chodzi z ta butelką?
Kurde krzychu ,ja całą moją traję na oko robiłem i jakoś to jeździ, ale niestety nie zapierdala , może to przez brak w mojej wiedzy technicznej, ale rzeby skrzynie biegów na gazetę ustawiać!!??? No bez przesady ale zegarmistrtzami to my hyba nie jesteśmy?!
Choć co niektórzy z nas,już powoli im do piet dorastają
wybić sworzeń odkręcić śrubę a
pewnie na luzie to wytargałem
zbić z kołków ustalających ( młotkiem delikatnie ) a potem tylko ręcznie trzeba kręcić co by krzywek nie ułamać
aha rozmawialem dzisiaj z mechanikiem ktory pracowal w renault, teraz pracuje w ASO, robi fuchy - ogolnie całe życie jest mechanikiem i patrząc na opis tego zabiegu i budowę UN1 stwierdził: nie potrzeba dystansować podkładkami ponieważ do tego służy nakrętka regulacyjna i to wszystko ....
no to jest dupa nie mechanik jeśli obracasz dyfer to trzeba nie na darmo w lotusie i DeLoreanie to stosowali a renault oferuje te podkładki jako części serwisowe
z tego co ja się doczytałem to podkładkami ustawiasz luz na kole 0,12mm -0,28mm a tą nakrętką ustawiasz luz łożysk na 5daN-6,5daN 5kg- 6,5kg. Podkładki prawdopodobnie związane są z wygrawerowaną wartością na kole ja miałem wygrawerowane 0,35 i podkładki po pomiarach wyszły mi 0,35mm. Przy próbie ustawienia bez podkładek kasując luz łożysk zniknął całkowicie luz na kole a ustawiając luz koła pojawiał się luz łożysk
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić .
może i dupa ale pewnie i nie - jest naprawdę dobry jako mechanik - zresztą nie znasz go więc nie pisz pochopnie takich opinii
Tak sobie jeszcze myślę - popraw mnie jeśli się mylę - czy nie po to jest regulacja nakrętką aby bez ingerencji w skrzynię kasować luz ?
Zgadza się w fabryce ustawiono luz na łożyskach ale przecież przez samo rozłożenie i złożenie połówek skrzyni on się nie zwiększy i nie zmniejszy ..... Wyobraźmy sobie że nie ma wałków w środku tylko samo koło - przerzucamy na drugą stronę a przez to przecież sie nie "wydłuży" ani nie zmniejszy
Co innego kasowanie luzu na kole i wałku to inna bajka - ale to już temat na inna opowieść
koło nie jest w osi dyfra dlatego jak obrócisz powstaje ten luz przesuniecie osi na kole jest wygrawerowane
więc po obróceniu dyfra wszystko ci sie zmienia
w manualu nie na darmo poświęcono na to parę stron , dotyczy to innych skrzyń z renówek nie kwestionuje twojego mechanika ale skoro tego nie wiedział czemu cie wprowadza w błąd
można jeździć samochodem po mieście bez migaczy ale jak długo?
-do pierwszego dzwonu
dyfer.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 10 lip 2012, 21:11 przez andrzejqs, łącznie zmieniany 1 raz.
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić .
Dorobiłem podkładkę 0,5 mm - skasowałem luz - teraz pozostaje prawidłowa regulacja - mam odcisk na kole ( metoda na lakier i dodatkowo dla pewności na biały smar (odcisk)) - na całej długości zęba tak do 3/4 jego głębokości
Czy prawidłowo ? Jak i co jeszcze można sprawdzić ... ?
hmmmmmmm mam ciag znaków wybity wyraznie ale to jakiś nr seri/części ? to nie to ale.............. tuż przed i tuż po tym numerze nam taki słabo widoczny - jakby wygrawerowany elektycznie i odręcznie bazgroły przed nr wybitym 33 a tuż za nim OR
czyli zrobiłem luz ( szczelinę ok 0,5 mm-1mm) pod prawym łożyskiem (między dyfrem a łożyskiem)a następnie dociągałem nakrętkę kasowania luzu (wcześniej poluzowaną ) do momentu uzyskania prawidłowego luzu na kole zębatym 0,12mm-0,28mm pomiar czujnikiem (nakrętka przeciągała łożyska dość mocno trzeba kręcić )
szczelina z 0,5mm zmalała (łożyska bardzo ciężko się obracały )do 0,35 pomiar szczelinomierzem ( taki wymiar był wygrawerowany na kole) następnie wszystko rozebrałem w miejsce szczeliny 0,35mm wstawiłem podkładki o tym wymiarze (prawe łożysko miedzy łożysko a dyfer ) poluzowałem nakrętkę w obudowie skrzyni całość dyfra wsadziłem do skrzyni dociągnąłem nakrętkę w celu ustawienia luzu łożysk ( tak żeby siła 6kg obracała dyfrem)
wygrawerowany elektycznie i odręcznie bazgroły
Schowek01.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 10 lip 2012, 22:40 przez andrzejqs, łącznie zmieniany 1 raz.
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić .
rozebrałem skrzynię, wywaliłem wszystko ze środka oprócz koła z łożyskami, łożysko pod dyfrem lekko uniosłem na 0,12 mm.
Następnie złożyłem same połówki skrzyni tylko z kołem zębatym. Bez skręcenia nie zeszły sie połówki właśnie tak na mniej niż 1 mm. Lekko skręciłem po przekątnej po 3 śruby czyli w narożnikach skrzyni - przy tym zabiegu zmniejszał się luz pomiędzy łożyskiem a kołem ..... Dokręciłem wszystkie śruby i po zejściu się połówek skrzyni został mi luż ...... 0,5 mm pomiędzy łożyskiem a kołem
Rozkręciłem wszystko, zbiłem łożysko, dorobiłem 0,5 mm podkładki i założyłem pod łożysko ale zostawiając luż na podkładkach aby widzieć co się dzieje podczas skręcania połówek skrzyni. Zwracałem uwagę czy nie będzie trzeba odkręcić nakrętki regulacyjnej ( którą wcześniej odkręciłem mniej więcej 1/2 obrotu ) ale nie było takiej konieczności
Po złożeniu koło kęci się z lekkim oporem, podkładki się zacisnęły ...
rozebrałem skrzynię, wywaliłem wszystko ze środka oprócz koła z łożyskami,prawe łożysko ściągnąć ściągaczem co by powstała szczelina na 0,5mm - 1mm (część z wałkami) zluzować nakrętkę pod lewym łożyskiem o parę obrotów lekko dobić bieżnie lewego łożyska ( część bez rolek) do nakrętki , skręcić skrzynie z kołem zębatym po przekątnej w narożnikach skrzyni następnie dociągałem nakrętkę kasowania luzu (wcześniej poluzowaną ) do momentu uzyskania prawidłowego luzu na kole zębatym 0,12mm-0,28mm pomiar czujnikiem (nakrętka przeciągała łożyska dość mocno trzeba kręcić )
szczelina z 0,5mm zmalała (łożyska bardzo ciężko się obracały )do 0,35 pomiar szczelinomierzem ( taki wymiar był wygrawerowany na kole) następnie wszystko rozebrałem w miejsce szczeliny 0,35mm wstawiłem podkładki o tym wymiarze (prawe łożysko miedzy łożysko a dyfer ) poluzowałem nakrętkę w obudowie skrzyni pod lewym łożyskiem o parę obrotów lekko dobić bieżnie lewego łożyska ( część bez rolek) całość dyfra wsadziłem do skrzyni dociągnąłem nakrętkę w celu ustawienia luzu łożysk ( tak żeby siła 6kg obracała dyfrem)
Ostatnio zmieniony 11 lip 2012, 15:39 przez andrzejqs, łącznie zmieniany 2 razy.
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić .