ABS w trike

Karoseria, błotniki, lakierowanie, tapicerstwo, instalacja elektryczna i inne...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

ABS w trike

Post autor: Wiktor »

Co sądzicie na temat montażu ABS w trike???
Mam ochotę sobie go zamontowac i nie wiem czy to dobry pomysł??
Moze ktos juz spotkał takie rozwiazanie??
Pozdrawiam wszystkich TRIKERÓW
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Wiktor, łącznie zmieniany 1 raz.
idą zmiany
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

koleś mój miał traję z omegi 3 litrowej w automacie na ABS, mówił że było OK, ale jak rozwalił w lesie jeden czujnik to resztę po prostu odłączył i nie bawił się. Mowa oczywiście o tyle tylko.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Luksky, łącznie zmieniany 1 raz.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

Jesli koles mowil ze bylo ok to znaczy ze u mnie tez bedzie ok
Do dziela panowie
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Wiktor, łącznie zmieniany 1 raz.
idą zmiany
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

jak najbardziej, ja ze względu na swoją pracę zawodową (Linde) cenie sobię totalny brak jakichkolwiek czujników i modułów sterujących. Nie chce w trajce żadnego elektronicznego gówna :) ma być prosto i bezawaryjnie a niemcom udały się tylko dwie rzeczy :) u-booty i garbusy 1 generacji.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Luksky, łącznie zmieniany 1 raz.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

Linde ??? a co to za praca zawodowa???
Serwis sztaplarek???
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Wiktor, łącznie zmieniany 1 raz.
idą zmiany
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

Wiktor pisze:Linde ??? a co to za praca zawodowa???
Serwis sztaplarek???
dokładnie, jestem fabryczny niemiecki serwis wozków Linde. A co potrzebujesz?
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Luksky, łącznie zmieniany 1 raz.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

A ja STILL Service haha
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Wiktor, łącznie zmieniany 1 raz.
idą zmiany
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

mały ten świat.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Luksky, łącznie zmieniany 1 raz.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

Pewnie ze maly
Moge zadac kilka pytan zawodowych??
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Wiktor, łącznie zmieniany 1 raz.
idą zmiany
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

dawaj na priva, albo GG
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Luksky, łącznie zmieniany 1 raz.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

Dzis zdobyłem kompletny ABS od Vectry A i zabieram sie za montażjuz niedługo
Ma ktoś moze schemat elektryczny do tego urzadzenia??
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Wiktor, łącznie zmieniany 1 raz.
idą zmiany
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

do Vectry A? jest w sieci, bez problemu powinienes znaleźć. Miałem kiedys to auto z ABS właśnie i nie było to bardzo skomplikowane urządzenie. To ABS 1 generacji, przewodów niewiele i pompa prostacka. Całość firmy dziwki czyli bosza :)
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Luksky, łącznie zmieniany 1 raz.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

Jak naprawi mi sie palec przystapię do dzieła
Najpierw mechanicznie i podcisnieniowo - WSPOMAGANIE!!!!!!!!!
A potem wskocze w elektroinstalizuacje haha
Widze mały problem bo pompa ma cztery obwody i nie wiem czy mozna dwa złączyć na przednie koło???
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Wiktor, łącznie zmieniany 1 raz.
idą zmiany
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

tak musi miec cztery obwody, bo jak inaczej w ABS. Każde koło masz osobno z czujnikiem, ktory zlicza predkosc obrotową, znaczy sie nie do końca ale zlicza sygnały jaka jest sytuacja - to zwykły zliczacz obrotów czyli indukcyjny i dużej czułości, ciekawe co sie stanie jak zaślepisz jeden czy dwa bo na tył nie możesz zrobić kół osobno chyba bo jak zahamujesz i jedno straci przyczepnosc wczesniej lub pozniej to bedziesz bączki krecił, trzeba by sprawdzić ale widze że łatwo nie bedzie. Tył powinien być na jednym i tylko jednym, inaczej może być lekka kicha w sytuacji gdy robi się "ciepło". Tak mi się teoretycznie zdaje.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Luksky, łącznie zmieniany 1 raz.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

mysle ze błąd
Tył właśnie to jest barszczyk i jak dobrze ABS bedzie działac to hamowanie bedzie super kazde koło niezaleznie kontrolowane i niedopuszczane do poslizgu wiec o bączkach nie ma mowy
Gorszy problem z przodem- może dwa czujniki i dwa zaciski na tarczy??
A moze zmienie koło i zastosuję dwie tarcze i po problemie.
musze sie zastanowić
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Wiktor, łącznie zmieniany 1 raz.
idą zmiany
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

Trajka jest lekkim pojazdem, hamowanie bedzie sie rownać zadziałaniu ABS. No weź to zrób sam jestem ciekaw jak to wyjdzie w praktyce. Ja w 99% hamuję przodem i sporadycznie tyłem, jak przód Ci będzie nie "chwytał" to moze byc kiepawo, no sam jestem ciekawy jak to bedzie.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Luksky, łącznie zmieniany 1 raz.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

A to ciekawostka!!!
W moim mieście są cztery TRIKE
Każdy ma zaadoptowane tylne hamulce od samochodu i wszyscy mają niewielkie zaciski na przednim kole tak aby było na przegląd
Ja już mam hamulec z przodu i jeszcze nie miałem okazji go używać ale sam zobacze jak to jest
Moja trike jest ciężka jak KLOC i bardzo ładnie radziła sobie hamując tylko tylną osia
Myślę ze jak nawet w pewnych warunkach hamowanie bedzie sie odbywało na granicy przyczepności kół to po to właśnie jest ABS - ma wyrównać momenty hamujące tak aby uniknąć wpadnięcia w poślizg
Moim zdaniem abs powinien korygować błędy wynikłe z niewłaściwego dobrania elamentów układu hamulcowego
Jeżeli np przód będzie za słabo hamował a tył za mocno to włączy sie ABS kopnie w nogę i nie dooprowadzi do zerwania przyczepności
A tak szczerze mówią my rozmawiamy a wszyscy sie przygladają!!!!
Nie macie nic do powiedzenia????
Pozdrawiam znad morza
WIKTOR
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Wiktor, łącznie zmieniany 1 raz.
idą zmiany
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

Ile waży Twoja traja? bo jak policzysz wagę samej traji bez silnika, dodasz do tego silnik i wszystko policzysz włącznie z mocą silnika i podzielisz to wyjdzie Ci jaki masz stosunek wago do mocy i pewnie sie okaże że 1KM przypada na 2kg wagi pojazdu jak masz tam jakiś 130KM silniczek :) to leciutki pojazd. Bardzo jestem ciekawy jak bedzie wygladać ABS i droga hamowania takiej traji z ABS i bez, bo w sumie ABS nie bardzo skraca drogę tylko umożliwia kierowanie podczas hamowania aby nie przypierdolić hamując, jak to robi 99% kierowców pojazdów :) hebel do deski i hamują :)

Moja ma silniczek maluchowy, i waży jakieś 200kg a i tak szarpie ją jak chce i przyspiesza bardzo fajnie. Ogolnie skrzynie 5 bym chetnie wrzucił od czegoś po flanszy tylko nie bardzo mam koncept od czego.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Luksky, łącznie zmieniany 1 raz.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

200 kg to wazy moj silnik ze skrzynią haha
Traja na oko ok 700 kg ale nie mam pewności
Przód to siłowniki od STilla 52 mm Pręta chromowanego
Razem z półkami to ok 100 kg
Mam prawie 200 KM i ok 300 NM momentu ze skrzynią automatyczną
Abs pewnie bedzie miał co robić
Dizś ide walczyć z kablami jakos mi to pojdzie
W przyszłym tygodniu rzeczoznawca i zobaczymy
A nie myślałeś o skrzyni od subaru moze z silnikiem boxer ok 100 KM
nie widziałem skrzyni od cieniaka ale jezeli jest taka jak maluchowa to może jest sposób zamienić obroty w druga strronę i już
Pozdrowionka
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Wiktor, łącznie zmieniany 1 raz.
idą zmiany
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

AbS nie skraca drogi hamowania tylko przy bardzo dobrej przyczepności
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Wiktor, łącznie zmieniany 1 raz.
idą zmiany
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

SKrzynia, silnik od SUBARU - chłopie toż to klamoty ktore kosztują tyle co ja zarabiam na rok czasu. Ty masz przodek taki cięzki? jak sie kreci tym?
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Luksky, łącznie zmieniany 1 raz.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

Musze przyznac że z przodem mi troszke nie poszło
Pierwsza sprawa duza waga
Druga zle skrojone półki - sa proste a mają byc w literze V
Itrzecia bardzo duzy chopperowy kąt główki ramy
I tego wynikiem kręcenie jest mocno utrudnione ale malenki nie jestem i jakos dam rade
idą zmiany
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość