Strona 1 z 2

Jakie felgi do malucha?

: 05 sie 2007, 12:24
autor: pires
Mam pytanie czy idzie dopasować bez przeróbek jakieś felgi żeby pasowały do trajki z zawieszeniem od malucha. Chodzi o jakieś większy rozmiar np 15". I czy można je odwrotnie przykręcić, czy jednak trzeba mocowanie odwrotnie wspawać? Bo chodzi o to żeby szeroki rant był na zewnątrz.

: 06 sie 2007, 16:36
autor: andrew1985
Ja przy swojej trajce mam alusy 15" ale niestety nie wiem od jakiego auta. Być może od jakiegoś starego VW albo Audi. Rozstaw śrub pasuje idealnie z tym, że musiałem dorabiać szpilki bo po odwróceniu muszą być dużo dłuższe a kupić takich nie idzie.
Felgi mam przykręcone odwrotnie a rany przy felgach wypolerowane. Zapraszam do galeri tam są zdjęcia.

: 12 wrz 2007, 06:50
autor: QBA
Witam
Powiedzcie mi oco chodzi z tym odwracaniem felg, przeciez felga wtenczas niebedzie chyba dobrze lezec na piascie (niebedzie rownomiernie sie dociskac) czy macie na to jakies patenty :idea: :?:

: 12 wrz 2007, 11:36
autor: andrew1985
Akurat moje felgi nie maja żadnych zaokrąglonych wypukleń wiec leżą dobrze. Jedyny problem to szpiki bo muszą byc dłuższe i musiałem dorobić je.

: 23 cze 2009, 11:33
autor: pionowy
aby nie tworzyć nowego wątku przyłączę się do tego, tak wiec też mnie interesuje od czego braliście felgi do zawieszenia z maluch, interesuja mnie głównie stalowe bo jakoś do trajki alumy do mnie nie przemawiają, dopiero będę zbierał materiał wiec z kosztami też się będę liczył

: 23 cze 2009, 12:52
autor: bandit
Felgi na piastę maluchowską pasują od poldka lub 125p, ewentualnie od VW np Golf lub Vento (do tych felg musisz zamontować dystanse, bo felga zostanie dociśnięta do wahacza) W przypadku tych felg, aby je obrócić należy dotoczyć dystanse mocujące)

: 23 cze 2009, 15:34
autor: Luksky
dokładnie, mam fele od GOLF'a z dystansami

: 23 cze 2009, 22:59
autor: pionowy
dzięki za poradę ale jakby ktoś jeszcze miał jakieś inne rozwiązania proszę o pomoc, po co mam wywarzać otwarte już drzwi :)
bandit pisze:W przypadku tych felg, aby je obrócić należy dotoczyć dystanse mocujące)
nie do końca rozumiem o co chodzi

: 23 cze 2009, 23:04
autor: Luksky
musisz miec flansze aby wpasować jedno z drugim. Co jest niejasne?

: 24 cze 2009, 07:56
autor: pionowy
nie do końca jasne jest obrócenie felg, mam rozumieć że ta strona która normalnie przylega do bębna ma być widoczna na zewnątrz?? skoro tak to nie bardzo łapię po co jeszcze dystanse mocujące, czyżby one różniły się czymś od normalnych dystansów??
Może dla was jest to coś normalnego ja niestety spotykam się z tym pierwszy raz więc proszę o wyrozumiałość. Może jakiś przykłąd???

: 24 cze 2009, 18:20
autor: Wodzu
http://images49.fotosik.pl/140/5108d70594a298c2med.jpg
U mnie tak wyglada odwrocona felga(125p)

: 25 cze 2009, 09:24
autor: molek83
mozna tez isc do jakiegos kumatego tokarza i poprostu niech wytnie srodek felgi obruci i wspawa go spowrotem ;) i po problemie

: 25 cze 2009, 09:27
autor: molek83
i wtedy tak to wyglada

: 25 cze 2009, 17:28
autor: Wodzu
ale chyba to sa poszerzone felgi;pObrocone i poszerzone...

: 25 cze 2009, 22:50
autor: Luksky
andrew1985 pisze:Akurat moje felgi nie maja żadnych zaokrąglonych wypukleń wiec leżą dobrze. Jedyny problem to szpiki bo muszą byc dłuższe i musiałem dorobić je.
moje szpilki są też dorabiane. Trzymają felge i bęben. :)

: 25 lip 2009, 16:16
autor: Krzychu
mam takie pytanie..fele z VW i podobnych pasuja na maluchowskie bebenki? z tego co wiem to jest inny rozstaw srub..vw 4x100 a fiat 4x98..chyba ze sie myle??? :wink:

: 25 lip 2009, 21:28
autor: bandit
Krzychu pisze:mam takie pytanie..fele z VW i podobnych pasuja na maluchowskie bebenki? z tego co wiem to jest inny rozstaw srub..vw 4x100 a fiat 4x98..chyba ze sie myle??? :wink:
Felga od Golfa lub Vento pasuje na bęben maluchowski, tylko musisz zamontować na dystansach, gdyż nie wcisniesz felgi, gdyż jest za szeroka.

: 05 sie 2009, 15:52
autor: wojtek44
Krzychu ma rację , maluch ma rozstaw śrub 4x98. Bardzo popularny w felagach jest 4x100. Są dwa rozwiązania umozliwoajace przejście:
1. śruby pływające - muszą (jeżeli bierzemy pod uwagę bezpieczeństwo) być atestowane. Rozmawiałem z wulkanizatorem, któy zakładał takie ustrojstwo i uważa że są one bardzo drogie coś koło 100 euro koplet na koło. Domoróbi trzeba dociągać co kilka dni ponieważ pracując się luzują. Osobiście bałbym się puścić syna na takich śrubach.
2. Tarcze redukcyjne, mozna zejść z średnic piast ( mam na myśli kołnierz centrujący koło) jak róznież przy odpowiedniej grubości przejść z setki na 98 bądź innych wymiarów. Po prostu jednym śrubami przykręca się kołnierz do piasty a następnym kompletem felgę do kołnierza.

: 05 sie 2009, 20:14
autor: Luksky
ciekawe jak wyglada ten zestaw nazistowski za 100EU - oni maja talent do robienia ze wszystkiego mercedesa a okazuje sie że faktyczny koszt to 10EU. Masz jakiegos linka do takich szpilek? ciekaw jestem......

: 05 sie 2009, 20:32
autor: Wiktor
lepiej otwory w felgach troche rozwiercic ale zadbac o dobre pasowanie wewnetrznego pierscienia centrująceogo co jest najwazniejsze

: 05 sie 2009, 20:59
autor: Luksky
ja ciekaw jestem tego zestawu niemieckiego - dajcie jakiegos linka albo fotke pogladową....

: 09 sie 2009, 20:54
autor: Krzychu

: 09 sie 2009, 21:10
autor: Cicholc
Każda jest dobra ale i tak musisz dorabiac nowy dystans tak aby przykręcic najpierw jego (dystans)do piasty a następnie założyc na niego felge. Ja mam założone felgi z rozstawem śrub od suzuki vitary(pięc śrub) akurat ładnie się mijają z rozstawem piasty malca

: 09 sie 2009, 21:19
autor: Krzychu
wiem..a tu chyba będzie, dystans ze zmiana rozstawu śrub i po sprawie.
Tylko czy te fele z oponami za ta cenę opłaca się brać? bo średnio się orientuję w cenach...

: 09 sie 2009, 21:42
autor: Cicholc
Ciekawe jak one z bliska wyglądają? ja za swoje nowe dałem razem z zestawem montarzowym 800zł + dwie opony