Strona 21 z 25

Re: Moja pierwsza

: 01 mar 2019, 16:29
autor: Michael2304
franky pisze:PW nie dotarło.

Jeśli ktoś z zagranicy oferuje "trajkę do regeneracji" z dokumentami za 5 tyś PLN, to ściema?
"zagranica" to GB? Znasz numer rejestracyjny,coś może uda się sprawdzić.

Może taka , z papierami po pożarze :mrgreen:
https://www.ebay.co.uk/itm/Chunky-Trike ... rk:11:pf:0

Re: Moja pierwsza

: 09 mar 2019, 17:54
autor: Michael2304
Hepl :(
Jak po raz drugi wywaliło olej spod uszczelki między podstawką chłodniczki oleju a korpusem silnika,to są chyba dwie możliwości
1. nieodpowiednie uszczelki
2. zapchana chłodniczka oleju(z zewnątrz wygląda dość staro)
Jakiś tydzień temu wymieniłem obie uszczelki ( był mały wyciek od początku). Dzisiaj trochę dłużej pojeździłem tak do 100km/h. I tak rzygnęło olejem,że myślałem że do domu nie dojadę.
Które uszczelki są do chłodniczki oleju? Pomoże ktoś?

Re: Moja pierwsza

: 09 mar 2019, 22:26
autor: GREGOR
Michael2304 pisze:Hepl :(
Jak po raz drugi wywaliło olej spod uszczelki między podstawką chłodniczki oleju a korpusem silnika,to są chyba dwie możliwości
1. nieodpowiednie uszczelki
2. zapchana chłodniczka oleju(z zewnątrz wygląda dość staro)
Jakiś tydzień temu wymieniłem obie uszczelki ( był mały wyciek od początku). Dzisiaj trochę dłużej pojeździłem tak do 100km/h. I tak rzygnęło olejem,że myślałem że do domu nie dojadę.
Które uszczelki są do chłodniczki oleju? Pomoże ktoś?
Ja miałem te środkowe ceglasty kolor miały,, nigdy tam nie cieklo, może faktycznie jest przytkana i nie wyrabia podczas większych obrotów :?:

Re: Moja pierwsza

: 10 mar 2019, 17:25
autor: Michael2304
GREGOR pisze:
Michael2304 pisze:Hepl :(
Jak po raz drugi wywaliło olej spod uszczelki między podstawką chłodniczki oleju a korpusem silnika,to są chyba dwie możliwości
1. nieodpowiednie uszczelki
2. zapchana chłodniczka oleju(z zewnątrz wygląda dość staro)
Jakiś tydzień temu wymieniłem obie uszczelki ( był mały wyciek od początku). Dzisiaj trochę dłużej pojeździłem tak do 100km/h. I tak rzygnęło olejem,że myślałem że do domu nie dojadę.
Które uszczelki są do chłodniczki oleju? Pomoże ktoś?
Ja miałem te środkowe ceglasty kolor miały,, nigdy tam nie cieklo, może faktycznie jest przytkana i nie wyrabia podczas większych obrotów :?:
Dzięki Gregor.
Mam jeszcze inny pomysł,dlaczego wywala uszczelki.Nie wiem,czy może to mieć znaczenie( przy instalacji webasto miało) otwór wlotowy powietrza do wentylatora znajduje się za siedzeniem pasażera i jest trochę przysłonięty przez karosę.Może ilość zasysanego powietrza jest niewystarczająca(jak wczoraj dojechałem do celu,mniej więcej pół godziny jazdy,przy parkowaniu zgasł silnik.Próba odpalenia i nic,rozrusznik wolno kręcił,tak jak przy słabej baterii...). Po odczekaniu jakieś 15 minut,silnik odpalił normalnie. Może silnik dostaje za wysoką temperaturę(zaczęło "łapać " tłoki i starter nie mógł obrócić wałem) uszczelki miękną od temperatury i puszczają olej. Nie mam więcej pomysłów.....Jeśli tak się dzieje,to albo karosa do przeróbki,albo silnik do wywalenia....

A mówili,załóż subaru,mówili....

Re: Moja pierwsza

: 10 mar 2019, 18:53
autor: yunkers
Wiatrak sobie poradzi zassać powietrze, jak myślusz że może się grzać to sprawdź mieszek który steruje klapami nawiewu na cylindry. Sprawdzałeś już chłodnicę, bo jak jest słaby przepływ to efektywność chłodzenia też spadnie.

Re: Moja pierwsza

: 10 mar 2019, 20:23
autor: GREGOR
Pokaż na zdjęciu jak jest usytuowany wlot powietrza, jeśli masz zastosowany termostat do sterowania klapami które dawkują powietrze, to ja bym je wywalił razem z całym zestawem ciengien, klapek itp. Ja miałem bez tego i wlot powietrza przykryty karoserią, dawało radę bez problemu.

Re: Moja pierwsza

: 10 mar 2019, 22:47
autor: trikelee
Michael2304 pisze:Hepl :(
Jak po raz drugi wywaliło olej spod uszczelki między podstawką chłodniczki oleju a korpusem silnika,to są chyba dwie możliwości
1. nieodpowiednie uszczelki
2. zapchana chłodniczka oleju(z zewnątrz wygląda dość staro)
Jakiś tydzień temu wymieniłem obie uszczelki ( był mały wyciek od początku). Dzisiaj trochę dłużej pojeździłem tak do 100km/h. I tak rzygnęło olejem,że myślałem że do domu nie dojadę.
Które uszczelki są do chłodniczki oleju? Pomoże ktoś?

Wywala Ci uszczelki poniewaz masz problem z cisnieniem oleju . Przeplywa zbyt duze cisnienie oleju przez chlodnicke olejowa ( najslabszy punkt to te gumowe uszczelki ) a za to jest odpowiedzialny zawor regulacji cisnienia oleju .
Jest to tloczek i sprezynka , prawdopodobnie ten tloczek przycina sie , jest zapieczony lub sprezynka . Ta sprezynka z tloczkiem ma za zadanie regulowac cisnienie i upuscic nadmiar cisnienia .
Sprawdz to , jest to 5 minut roboty.

Re: Moja pierwsza

: 10 mar 2019, 22:59
autor: trikelee
Tloczek i Sprezyna : Numer 2 i 1 na zdjeciu

Re: Moja pierwsza

: 11 mar 2019, 16:14
autor: Michael2304
yunkers pisze:Wiatrak sobie poradzi zassać powietrze, jak myślusz że może się grzać to sprawdź mieszek który steruje klapami nawiewu na cylindry. Sprawdzałeś już chłodnicę, bo jak jest słaby przepływ to efektywność chłodzenia też spadnie.
Mieszek został wywalony i klapki są otwarte na stałe. Chłodnica nowa z uszczelkami w drodze. Będzie pewne,że chłodnica jest drożna.

Re: Moja pierwsza

: 11 mar 2019, 16:22
autor: Michael2304
GREGOR pisze:Pokaż na zdjęciu jak jest usytuowany wlot powietrza, jeśli masz zastosowany termostat do sterowania klapami które dawkują powietrze, to ja bym je wywalił razem z całym zestawem ciengien, klapek itp. Ja miałem bez tego i wlot powietrza przykryty karoserią, dawało radę bez problemu.
Może też wywalę te klapki,bo tylko przeszkadzają wiatrowi. Odległość karosy od obudowy to jakieś 75mm. Wlot praktycznie zasłonięty .

Re: Moja pierwsza

: 11 mar 2019, 16:27
autor: Michael2304
trikelee pisze:Tloczek i Sprezyna : Numer 2 i 1 na zdjeciu
Sprawdzę i to. Dzięki.

Re: Moja pierwsza

: 11 mar 2019, 19:16
autor: GREGOR
Michael2304 pisze:
GREGOR pisze:Pokaż na zdjęciu jak jest usytuowany wlot powietrza, jeśli masz zastosowany termostat do sterowania klapami które dawkują powietrze, to ja bym je wywalił razem z całym zestawem ciengien, klapek itp. Ja miałem bez tego i wlot powietrza przykryty karoserią, dawało radę bez problemu.
Może też wywalę te klapki,bo tylko przeszkadzają wiatrowi. Odległość karosy od obudowy to jakieś 75mm. Wlot praktycznie zasłonięty .
Da radę, nic na razie nie kombinuj, poczekaj na chlodniczkę, a potem zawór regulacji sprawdź, da to pełny obraz usterki i eliminacji wady :idea: dla potomnych :D

Re: Moja pierwsza

: 12 mar 2019, 19:40
autor: Michael2304
Da radę, nic na razie nie kombinuj, poczekaj na chlodniczkę, a potem zawór regulacji sprawdź, da to pełny obraz usterki i eliminacji wady :idea: dla potomnych :D[/quote]

Chyba już nikt nie uczyni traji na garbie...
The winner is zapieczony tłoczek od zaworu regulującego ciśnienie oleju. Nie mogłem go wygrzebać ,więc zaslepiłem otwory na chłodnicę i przekręciłem rozrusznikiem parę razy i wyskoczył. Na zdjęciu widać slad otworu,do którego ma wpływać nadmiar ciśnienia.Chłodnica założona(nowa). Jutro wentylator i jazda próbna.

Re: Moja pierwsza

: 13 mar 2019, 21:05
autor: custom
Kurde , piszesz że już nikt nie uczyni traji na grabie ?
Właśnie mam taką zrobić :mrgreen:

Re: Moja pierwsza

: 14 mar 2019, 00:31
autor: adaśko
custom pisze:Kurde , piszesz że już nikt nie uczyni traji na grabie ?
Właśnie mam taką zrobić :mrgreen:
Trajka wersja dla cierpliwych i bogatych , czyli tych co nie liczą czasu :wink:

Re: Moja pierwsza

: 14 mar 2019, 09:14
autor: bandit
A czas to pieniądz.

Re: Moja pierwsza

: 14 mar 2019, 12:38
autor: Michael2304
custom pisze:Kurde , piszesz że już nikt nie uczyni traji na grabie ?
Właśnie mam taką zrobić :mrgreen:
Pewnie znowu się niewyraźnie wyraziłem,chodziło mi o silnik garbowy,który w dobie subaru jest passe .

Re: Moja pierwsza

: 14 mar 2019, 12:39
autor: Michael2304
bandit pisze:A czas to pieniądz.
Pieniądz to wódka,więc pijmy wódkę nie tracąc czasu... :mrgreen:

Re: Moja pierwsza

: 14 mar 2019, 17:54
autor: andrzejqs
Michael2304 pisze:
Pewnie znowu się niewyraźnie wyraziłem,chodziło mi o silnik garbowy,który w dobie subaru jest passe .

E tam passe kto bogatemu zabroni raczej nie ekonomiczne.

Re: Moja pierwsza

: 15 mar 2019, 00:15
autor: adaśko
andrzejqs pisze:
Michael2304 pisze:
Pewnie znowu się niewyraźnie wyraziłem,chodziło mi o silnik garbowy,który w dobie subaru jest passe .
wlaśnie o to mi chodzilo
bogary na garbie teraz jeździ


E tam passe kto bogatemu zabroni raczej nie ekonomiczne.

Re: Moja pierwsza

: 15 mar 2019, 14:42
autor: Michael2304
The winner is zapieczony tłoczek od zaworu regulującego ciśnienie oleju.

Moja radość była przedwczesna..... Olej cieknie dalej. :?

Po co jest ten drugi regulator ciśnienia od strony skrzyni biegów? Może też jest zapieczony.

Z nową chłodnica dostałem też uszczelki( ta cieńsza) w garażowych gratach znalazłem podobną,grubszą,ale ma mniejszy otwór wewnętrzny.

Nie mam więcej pomysłów....

Re: Moja pierwsza

: 26 mar 2019, 21:09
autor: Michael2304
Dziś zrobiłem próbę szczelności podstawki do chłodnicy oleju,pozytywnie. Co może być przyczyną wycieku? Pomóżcie coś bo się ciepło robi a tu ni ma czym pojeździć.... :( :(

Re: Moja pierwsza

: 26 mar 2019, 21:44
autor: rożek
Michael2304 pisze:Dziś zrobiłem próbę szczelności podstawki do chłodnicy oleju,pozytywnie. Co może być przyczyną wycieku? Pomóżcie coś bo się ciepło robi a tu ni ma czym pojeździć.... :( :(
Jakie kurwa ciepło - śnieg napierdala od rana.

Re: Moja pierwsza

: 26 mar 2019, 23:05
autor: bandit
Co to jest śnieg się pytam???

Re: Moja pierwsza

: 27 mar 2019, 12:08
autor: winda
bandit pisze:Co to jest śnieg się pytam???
dzis w drodze do szkoły dzieciaki me śnieżki robiły :mrgreen: