Mam takie pytanie - może głupie
Ale lepiej raz się glupio spytać niż czły czas gupio gadać - jak to mawiają
a więc chodzi mi około pasowe z podziałką, jak się na tym ustawia zapon ??? Na normalnym kole są znaki i wiadomo zjeżdżają sią znaki musi pingnąć lampa - proste - a tu ???
Koła pasowe ze skala są uniwersalne więc nie przeznaczone do konkretnego modelu silnika. Różnią się średnicą, poza skalą nie mają żadnych znaków... tak więc o co c'mone ??
Drogi Agramerze - oświecaj prosty lud
koło pasowe
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
koło pasowe
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
-
- Posty: 1151
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 18:21
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: koło pasowe
Trza tylko znać kąt wyprzedzenia zapłonu .I to wszystko.
Najbardziej cenie ludzi ,dla których słowo ma większą wartość od pieniądza !
- agramer1966
- Posty: 864
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:53
- Krótki opis: *ASSISTANCE*
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
- Kontakt:
Re: koło pasowe
Oto standardowe kolo pasowe
BTDC = przed górnym martwym punkcie
ATDC = po górnym martwym punkcie
A oto wartości:
- 1965 roku - 10 BTDC
1966 - 1967 (silnik FO lub HO) - 7.5 BTDC
1967 - 1970 (silnik H) oraz w wszystkie automacie - 0 TDC
1970 - 1973 - 5 ATDC
1974 - 7.5 BTDC
1975 oraz później manualna sz.b. - 5 ATDC
1975 oraz później w automacie - 0 TDC
Ważne jest wolne obroty silnika na automacie ustawić na 1000 ( normalnie jest 800-900)
TDC= górni martwi punktBTDC = przed górnym martwym punkcie
ATDC = po górnym martwym punkcie
A oto wartości:
- 1965 roku - 10 BTDC
1966 - 1967 (silnik FO lub HO) - 7.5 BTDC
1967 - 1970 (silnik H) oraz w wszystkie automacie - 0 TDC
1970 - 1973 - 5 ATDC
1974 - 7.5 BTDC
1975 oraz później manualna sz.b. - 5 ATDC
1975 oraz później w automacie - 0 TDC
Ważne jest wolne obroty silnika na automacie ustawić na 1000 ( normalnie jest 800-900)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Uwaga: światełko na końcu tunelu jest wyłączone z powodu oszczędzania energii.
- Rob_trike
- President
- Posty: 10906
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
Re: koło pasowe
czyli jak to w życiu bywa - ustawia sie na punkt i później "na słuch"
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
Re: koło pasowe
czyli jeżeli na skali koła jest punkt TDC to ustawiam zapłon np. "5" na skali po górnym martwym punkcie ?
a czy wielkość koła ma znaczenie czy tu bardziej chodzi o obroty altka ?
a czy wielkość koła ma znaczenie czy tu bardziej chodzi o obroty altka ?
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
-
- Posty: 397
- Rejestracja: 08 lis 2009, 23:24
- Kontakt:
Re: koło pasowe
Ciekawe, jak ja mam ustawić w 1200 kominku z 53 roku gdyż na kole mam tylko jeden znak TDC i żadnych innych znaków ani na kole ani na bloku. Jakie wyprzedzenie przy nim ??? Zmiana koła nie wchodzi w grę, wszystko musi być w oryginale .
W żyłach trzeba mieć benzynę a w głowie olej.
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Re: koło pasowe
ucho pana doktora i napewno bedzie dobrze
Lipa wielkosc kola nie ma znaczenia.
Tak jak mowi rob ustawiasz na 0 i wyprzedzasz
Lipa wielkosc kola nie ma znaczenia.
Tak jak mowi rob ustawiasz na 0 i wyprzedzasz
idą zmiany
- agramer1966
- Posty: 864
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:53
- Krótki opis: *ASSISTANCE*
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
- Kontakt:
Re: koło pasowe
5 przed górnym martwym punkcie - linia 3 w skanie oryginalnej Instrukcji Obsługi Grudzień 1952Ciekawe, jak ja mam ustawić w 1200 kominku
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Uwaga: światełko na końcu tunelu jest wyłączone z powodu oszczędzania energii.
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
Re: koło pasowe
ok no to z tym kołem kumam..
i z innej beczki - jeżeli silnik był 1300 AB a teraz przy użyciu jego bloku + wał + korbowody przebudowałem na 1600 /zmiana tłoków, cylindrów, głowic/ to jak z tym zapłonem - ustawiać jak w 1.3 czy w 1.6 ??? a może jest tak samo ??
i z innej beczki - jeżeli silnik był 1300 AB a teraz przy użyciu jego bloku + wał + korbowody przebudowałem na 1600 /zmiana tłoków, cylindrów, głowic/ to jak z tym zapłonem - ustawiać jak w 1.3 czy w 1.6 ??? a może jest tak samo ??
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
-
- Posty: 397
- Rejestracja: 08 lis 2009, 23:24
- Kontakt:
Re: koło pasowe
Dzięki Agramer, ale ja mam tylko jeden znak na kole TDC i nic więcej.agramer1966 pisze:5 przed górnym martwym punkcie - linia 3 w skanie oryginalnej Instrukcji Obsługi Grudzień 1952Ciekawe, jak ja mam ustawić w 1200 kominku
Fajna instrukcja, przydałaby się , może znasz miejsce skąd ją pobrać.
W żyłach trzeba mieć benzynę a w głowie olej.
- agramer1966
- Posty: 864
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:53
- Krótki opis: *ASSISTANCE*
- Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
- Kontakt:
Re: koło pasowe
Blok decyduje o ustawianiu ustaw na 1300AB, tzn. 7.5 przed.jeżeli silnik był 1300 AB
Ustaw troche porzed 0 na pewno zapali, a później słuchem...Dzięki Agramer, ale ja mam tylko jeden znak na kole TDC i nic więcej.
Fajna instrukcja, przydałaby się , może znasz miejsce skąd ją pobrać.
Oto adres instrukcje
http://www.thesamba.com/vw/archives/man ... _52bug.php
BARDZO WAŻNE: te dane pasują tylko z dystrybutorem zamontowanym seryjne w tym silniku. Jeżeli dystrybutor bil zmieniani sprawdź numer seryjni oraz Tutorial "VW dystrybutory i ustawianie katu zapłonu"
Uwaga: światełko na końcu tunelu jest wyłączone z powodu oszczędzania energii.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość