Hepl
Jak po raz drugi wywaliło olej spod uszczelki między podstawką chłodniczki oleju a korpusem silnika,to są chyba dwie możliwości
1. nieodpowiednie uszczelki
2. zapchana chłodniczka oleju(z zewnątrz wygląda dość staro)
Jakiś tydzień temu wymieniłem obie uszczelki ( był mały wyciek od początku). Dzisiaj trochę dłużej pojeździłem tak do 100km/h. I tak rzygnęło olejem,że myślałem że do domu nie dojadę.
Które uszczelki są do chłodniczki oleju? Pomoże ktoś?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Michael2304 pisze:Hepl
Jak po raz drugi wywaliło olej spod uszczelki między podstawką chłodniczki oleju a korpusem silnika,to są chyba dwie możliwości
1. nieodpowiednie uszczelki
2. zapchana chłodniczka oleju(z zewnątrz wygląda dość staro)
Jakiś tydzień temu wymieniłem obie uszczelki ( był mały wyciek od początku). Dzisiaj trochę dłużej pojeździłem tak do 100km/h. I tak rzygnęło olejem,że myślałem że do domu nie dojadę.
Które uszczelki są do chłodniczki oleju? Pomoże ktoś?
Ja miałem te środkowe ceglasty kolor miały,, nigdy tam nie cieklo, może faktycznie jest przytkana i nie wyrabia podczas większych obrotów
Michael2304 pisze:Hepl
Jak po raz drugi wywaliło olej spod uszczelki między podstawką chłodniczki oleju a korpusem silnika,to są chyba dwie możliwości
1. nieodpowiednie uszczelki
2. zapchana chłodniczka oleju(z zewnątrz wygląda dość staro)
Jakiś tydzień temu wymieniłem obie uszczelki ( był mały wyciek od początku). Dzisiaj trochę dłużej pojeździłem tak do 100km/h. I tak rzygnęło olejem,że myślałem że do domu nie dojadę.
Które uszczelki są do chłodniczki oleju? Pomoże ktoś?
Ja miałem te środkowe ceglasty kolor miały,, nigdy tam nie cieklo, może faktycznie jest przytkana i nie wyrabia podczas większych obrotów
Dzięki Gregor.
Mam jeszcze inny pomysł,dlaczego wywala uszczelki.Nie wiem,czy może to mieć znaczenie( przy instalacji webasto miało) otwór wlotowy powietrza do wentylatora znajduje się za siedzeniem pasażera i jest trochę przysłonięty przez karosę.Może ilość zasysanego powietrza jest niewystarczająca(jak wczoraj dojechałem do celu,mniej więcej pół godziny jazdy,przy parkowaniu zgasł silnik.Próba odpalenia i nic,rozrusznik wolno kręcił,tak jak przy słabej baterii...). Po odczekaniu jakieś 15 minut,silnik odpalił normalnie. Może silnik dostaje za wysoką temperaturę(zaczęło "łapać " tłoki i starter nie mógł obrócić wałem) uszczelki miękną od temperatury i puszczają olej. Nie mam więcej pomysłów.....Jeśli tak się dzieje,to albo karosa do przeróbki,albo silnik do wywalenia....
Wiatrak sobie poradzi zassać powietrze, jak myślusz że może się grzać to sprawdź mieszek który steruje klapami nawiewu na cylindry. Sprawdzałeś już chłodnicę, bo jak jest słaby przepływ to efektywność chłodzenia też spadnie.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Pokaż na zdjęciu jak jest usytuowany wlot powietrza, jeśli masz zastosowany termostat do sterowania klapami które dawkują powietrze, to ja bym je wywalił razem z całym zestawem ciengien, klapek itp. Ja miałem bez tego i wlot powietrza przykryty karoserią, dawało radę bez problemu.
Michael2304 pisze:Hepl
Jak po raz drugi wywaliło olej spod uszczelki między podstawką chłodniczki oleju a korpusem silnika,to są chyba dwie możliwości
1. nieodpowiednie uszczelki
2. zapchana chłodniczka oleju(z zewnątrz wygląda dość staro)
Jakiś tydzień temu wymieniłem obie uszczelki ( był mały wyciek od początku). Dzisiaj trochę dłużej pojeździłem tak do 100km/h. I tak rzygnęło olejem,że myślałem że do domu nie dojadę.
Które uszczelki są do chłodniczki oleju? Pomoże ktoś?
Wywala Ci uszczelki poniewaz masz problem z cisnieniem oleju . Przeplywa zbyt duze cisnienie oleju przez chlodnicke olejowa ( najslabszy punkt to te gumowe uszczelki ) a za to jest odpowiedzialny zawor regulacji cisnienia oleju .
Jest to tloczek i sprezynka , prawdopodobnie ten tloczek przycina sie , jest zapieczony lub sprezynka . Ta sprezynka z tloczkiem ma za zadanie regulowac cisnienie i upuscic nadmiar cisnienia .
Sprawdz to , jest to 5 minut roboty.
yunkers pisze:Wiatrak sobie poradzi zassać powietrze, jak myślusz że może się grzać to sprawdź mieszek który steruje klapami nawiewu na cylindry. Sprawdzałeś już chłodnicę, bo jak jest słaby przepływ to efektywność chłodzenia też spadnie.
Mieszek został wywalony i klapki są otwarte na stałe. Chłodnica nowa z uszczelkami w drodze. Będzie pewne,że chłodnica jest drożna.
GREGOR pisze:Pokaż na zdjęciu jak jest usytuowany wlot powietrza, jeśli masz zastosowany termostat do sterowania klapami które dawkują powietrze, to ja bym je wywalił razem z całym zestawem ciengien, klapek itp. Ja miałem bez tego i wlot powietrza przykryty karoserią, dawało radę bez problemu.
Może też wywalę te klapki,bo tylko przeszkadzają wiatrowi. Odległość karosy od obudowy to jakieś 75mm. Wlot praktycznie zasłonięty .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
GREGOR pisze:Pokaż na zdjęciu jak jest usytuowany wlot powietrza, jeśli masz zastosowany termostat do sterowania klapami które dawkują powietrze, to ja bym je wywalił razem z całym zestawem ciengien, klapek itp. Ja miałem bez tego i wlot powietrza przykryty karoserią, dawało radę bez problemu.
Może też wywalę te klapki,bo tylko przeszkadzają wiatrowi. Odległość karosy od obudowy to jakieś 75mm. Wlot praktycznie zasłonięty .
Da radę, nic na razie nie kombinuj, poczekaj na chlodniczkę, a potem zawór regulacji sprawdź, da to pełny obraz usterki i eliminacji wady dla potomnych
Da radę, nic na razie nie kombinuj, poczekaj na chlodniczkę, a potem zawór regulacji sprawdź, da to pełny obraz usterki i eliminacji wady dla potomnych [/quote]
Chyba już nikt nie uczyni traji na garbie...
The winner is zapieczony tłoczek od zaworu regulującego ciśnienie oleju. Nie mogłem go wygrzebać ,więc zaslepiłem otwory na chłodnicę i przekręciłem rozrusznikiem parę razy i wyskoczył. Na zdjęciu widać slad otworu,do którego ma wpływać nadmiar ciśnienia.Chłodnica założona(nowa). Jutro wentylator i jazda próbna.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Dziś zrobiłem próbę szczelności podstawki do chłodnicy oleju,pozytywnie. Co może być przyczyną wycieku? Pomóżcie coś bo się ciepło robi a tu ni ma czym pojeździć....
Michael2304 pisze:Dziś zrobiłem próbę szczelności podstawki do chłodnicy oleju,pozytywnie. Co może być przyczyną wycieku? Pomóżcie coś bo się ciepło robi a tu ni ma czym pojeździć....