Wymagania do rejestracji.
Wymagania do rejestracji.
postanowilem stworzyc dzielo zycia na trzech kolach i ze by bylo smieszniej chce to zarejestrowac jako samochod. nie moge znalezc wiarygodnych informacji jakie wymogi musi spelniac trajka lub gdzie moge takie informacje znalezc. jesli macie jakies namiary to sie podzielcie ...prosze :D
Czysta konkluzja z tego co wiem...
Jeśli chcesz na samochód rejestrować to musisz mieć katalizator wtedy jeździsz bez kasku (gratuluje wytrzymałości powyżej 100km/h)i opłaty masz jak za normalny samochód... droższy przegląd co rok, droższe ubezpieczenie...
Na motocykl nie musisz mieć katalizatora za to masz tańszy przegląd co rok i niższe ubezpieczenie i jeździsz w kasku...
Co do wymagań... szukaj w kodeksie drogowym w co powinien być wyposażony samochód m. in. w skrócie:
Kontrolki: długich, krótkich, postojowych(dopuszcza się podświetlenie zegarów za kontrolkę), kierunkowskazy
Światła: długie, krótkie, postojowe, kierunkowskazy, stop
Nie wiem czy jeszcze obowiązuje przepis o ilości i umiejscowieniu reflektorów w stosunku do szerokości pojazdu, a było tak: jedno długie i jedno krótkie wspólnie lub dwa pojedyncze dla szerokości do 1,3m powyżej dwa długie i dwa krótkie z tym, że krótkie miały być rozsunięte na odl 60cm mierzoną między powierzchniami świetlnymi.
Stacyjka na kluczyk.
Prędkościomierz z licznikiem kilometrów.
Hamulec zasadniczy, pomocniczy i ręczny (trike)
Błotniki o kącie opasania koła z przodu 30 stopni z tyłu koła 50 stopni.
Tłumik wydechu wylot nie może być skierowany w prawo...
Reszta tu...:
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 1 kwietnia 1999 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
(Dz. U. z dnia 15 maja 1999 r.)
Jeśli chcesz na samochód rejestrować to musisz mieć katalizator wtedy jeździsz bez kasku (gratuluje wytrzymałości powyżej 100km/h)i opłaty masz jak za normalny samochód... droższy przegląd co rok, droższe ubezpieczenie...
Na motocykl nie musisz mieć katalizatora za to masz tańszy przegląd co rok i niższe ubezpieczenie i jeździsz w kasku...
Co do wymagań... szukaj w kodeksie drogowym w co powinien być wyposażony samochód m. in. w skrócie:
Kontrolki: długich, krótkich, postojowych(dopuszcza się podświetlenie zegarów za kontrolkę), kierunkowskazy
Światła: długie, krótkie, postojowe, kierunkowskazy, stop
Nie wiem czy jeszcze obowiązuje przepis o ilości i umiejscowieniu reflektorów w stosunku do szerokości pojazdu, a było tak: jedno długie i jedno krótkie wspólnie lub dwa pojedyncze dla szerokości do 1,3m powyżej dwa długie i dwa krótkie z tym, że krótkie miały być rozsunięte na odl 60cm mierzoną między powierzchniami świetlnymi.
Stacyjka na kluczyk.
Prędkościomierz z licznikiem kilometrów.
Hamulec zasadniczy, pomocniczy i ręczny (trike)
Błotniki o kącie opasania koła z przodu 30 stopni z tyłu koła 50 stopni.
Tłumik wydechu wylot nie może być skierowany w prawo...
Reszta tu...:
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 1 kwietnia 1999 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
(Dz. U. z dnia 15 maja 1999 r.)
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez 3oo, łącznie zmieniany 1 raz.
do 300
No to ladna konkluzja. widze ze proba spelnienia wymogow trajki na sqamochod to pojechany pomysl. skupie sie na warunkach rejestracji na motorek, to nie male wyzwanie rowniez. dzieki za widomosci. pozdrawiam elektryczny.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez elektryczny, łącznie zmieniany 1 raz.
- Cicholc
- Member
- Posty: 941
- Rejestracja: 12 paź 2007, 19:54
- Lokalizacja: Gąbin
- Kontakt:
Wodzu daj sobie spokój z rejestracją trajki na samochód to nie wykonalne po wejściu do uni. Każdy z niewielkimi wyjątkami ma traję zarejestrowaną na motocykl, a jak chcesz wiedziec więcej to poczytaj forum ten temat wałkowaliśmy już wielo krotnie i nie jedną bitwe już stoczylśmy prawda 300
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Cicholc, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli zależy Ci zarejestrować na samochód dlatego, że nie masz prawka na motocykl. To daj sobie spokój. Mimo, że zarejestrujesz na motocykl musisz jeździć na B!!!
Dowodem tego dla wielu niedowiarków jest program poświęcony trajkom w TVN TURBO.
Pozdrawiam.
Dowodem tego dla wielu niedowiarków jest program poświęcony trajkom w TVN TURBO.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez kowal, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
z katalizatorem to też bzdura. Nigdzie nie jest powiedziane że trajka musi posiadac katalizator. Trajka musi spełniać takie wymogi jakie były koniecznie w roku z ktorego pochodzi silnik spalinowy zastosowany w trajce. I jeżeli silniczek pochodzi z rocznika powiedzmy 1984 to wtedy nikt nie słyszał co to katalizator wiec nic kompletnie takiego nie ma zastosowania. W zasadzie cały proces badania trajki przechodzi w ten sposob że kolejna traje jak będe rejestrował to katalizator bede jedynie widział przez szybe w sklepie a silniczek pochodził bedzie juz z lat w miare "cywilizowanych".
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Luksky, łącznie zmieniany 1 raz.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
nie gadaj tak
(cokolwiek napisalismy i prawku, wymaganiach to i tak było "nieprawidłowe", tudzież gasili nas. Prawda jest takowa, że faktycznie traja nie powinna mieć wpisane MOTOCYKL w dowod (ja tak mam) nie tak dawno papa smerf podczas kontroli dojebał, że to nie jest i nigdy nie bedzie JEDNOŚLAD i mam to zmienić )
co takiego chcesz spłodzić i w czym Ci pomoc?
(cokolwiek napisalismy i prawku, wymaganiach to i tak było "nieprawidłowe", tudzież gasili nas. Prawda jest takowa, że faktycznie traja nie powinna mieć wpisane MOTOCYKL w dowod (ja tak mam) nie tak dawno papa smerf podczas kontroli dojebał, że to nie jest i nigdy nie bedzie JEDNOŚLAD i mam to zmienić )
co takiego chcesz spłodzić i w czym Ci pomoc?
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Luksky, łącznie zmieniany 1 raz.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
OK. Jest kilka rzeczy, ktore nie pokrywaja sie z moja sytuacją. Na początek ustalenia ogolne, ktore są wiadome, to:
- max długość musi wynosić 4m. (W ustawie nie ma nic wiecej na ten temat, jednak rzeczoznawca wspominał, iż jeżeli wiekszy moto jest to należy wystapic do ministerstwa o odstepstwo przy rejestracji. Podobno czeka się troszkę, ale to działa)
- 14. Szerokość motocykla i motoroweru wielośladowego nie może przekraczać 2,00 m
Wyglada na to, iz jeżeli chcemy zarejestrowac traje jako samochodowy inny to starczy przesadzic z tym parametrem????
- 16. Wysokość motocykla i motoroweru nie może przekraczać 2,50 m.
- TYLKO JEDNO LUSTERKO MOZEMY POSIADAC (zostałem wprowadzony w błąd, mam dwa, bo musialem miec)
- BŁOTNIKI, wyglada na to, że niekoniecznie musimy je posiadać z tym sie spotkałem akurat
10) w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony, a w przypadku kół bliźniaczych - nie mniejszej niż odległość między zewnętrznymi krawędziami opon; przy czym błotniki samochodu osobowego i motocykla, przy masie własnej pojazdu, powinny odpowiadać następującym warunkom:
a) kąt opasania koła przez błotnik powinien być taki, aby obejmował co najmniej z przodu 30° i z tyłu 50° od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś koła,
b) odległość między zewnętrzną krawędzią błotnika a osią koła w wymaganym kącie opasania nie może być większa niż dwukrotna wartość statycznego promienia opony,
c) najniższy punkt tylnej krawędzi błotnika lub innego elementu pełniącego jego funkcję znajdujący się w płaszczyźnie symetrii opony nie może znajdować się wyżej niż 150 mm ponad poziomą płaszczyzną przechodzącą przez oś koła,
d) błotników nie wymaga się w pojeździe nietypowej konstrukcji;
- motocykl nie musi posiadac swiatla cofania, ciekawe jednak dlaczego ja musialem miec, rzeczoznawca kazał jak i na przegladzie sprawdzali czy jest.
- awaryjne musialem miec - napisane jest że dopuszcza sie. P/mgielne tylne nie musialem miec napisane jest ze sie dopuszcza
- Trzykołowy pojazd samochodowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 1 t powinien być wyposażony w:
1) dwa niezależne hamulce łącznie działające na wszystkie koła;
2) hamulec postojowy działający na koło (koła) co najmniej jednej osi; hamulec ten może mieć wspólne części z jednym z hamulców wymienionych w pkt 1 i powinien być niezależny od hamulca działającego na koło (koła) drugiej osi.
3. Motocykl powinien być wyposażony w dwa niezależne hamulce, z których jeden działa co najmniej na przednie koło (koła), a drugi - co najmniej na tylne koło (koła).
musi byc przedni hamulec bezapelacyjnie - tak gadal rzeczoznawca i taka prawda jak widac.
- Traja musi miec licznik!!!!!
Co do wyposażenia tak to wyglada w przepisach i u mnie. Jest kilka rozbieżności. Co dalej???
- max długość musi wynosić 4m. (W ustawie nie ma nic wiecej na ten temat, jednak rzeczoznawca wspominał, iż jeżeli wiekszy moto jest to należy wystapic do ministerstwa o odstepstwo przy rejestracji. Podobno czeka się troszkę, ale to działa)
- 14. Szerokość motocykla i motoroweru wielośladowego nie może przekraczać 2,00 m
Wyglada na to, iz jeżeli chcemy zarejestrowac traje jako samochodowy inny to starczy przesadzic z tym parametrem????
- 16. Wysokość motocykla i motoroweru nie może przekraczać 2,50 m.
- TYLKO JEDNO LUSTERKO MOZEMY POSIADAC (zostałem wprowadzony w błąd, mam dwa, bo musialem miec)
- BŁOTNIKI, wyglada na to, że niekoniecznie musimy je posiadać z tym sie spotkałem akurat
10) w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony, a w przypadku kół bliźniaczych - nie mniejszej niż odległość między zewnętrznymi krawędziami opon; przy czym błotniki samochodu osobowego i motocykla, przy masie własnej pojazdu, powinny odpowiadać następującym warunkom:
a) kąt opasania koła przez błotnik powinien być taki, aby obejmował co najmniej z przodu 30° i z tyłu 50° od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś koła,
b) odległość między zewnętrzną krawędzią błotnika a osią koła w wymaganym kącie opasania nie może być większa niż dwukrotna wartość statycznego promienia opony,
c) najniższy punkt tylnej krawędzi błotnika lub innego elementu pełniącego jego funkcję znajdujący się w płaszczyźnie symetrii opony nie może znajdować się wyżej niż 150 mm ponad poziomą płaszczyzną przechodzącą przez oś koła,
d) błotników nie wymaga się w pojeździe nietypowej konstrukcji;
- motocykl nie musi posiadac swiatla cofania, ciekawe jednak dlaczego ja musialem miec, rzeczoznawca kazał jak i na przegladzie sprawdzali czy jest.
- awaryjne musialem miec - napisane jest że dopuszcza sie. P/mgielne tylne nie musialem miec napisane jest ze sie dopuszcza
- Trzykołowy pojazd samochodowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 1 t powinien być wyposażony w:
1) dwa niezależne hamulce łącznie działające na wszystkie koła;
2) hamulec postojowy działający na koło (koła) co najmniej jednej osi; hamulec ten może mieć wspólne części z jednym z hamulców wymienionych w pkt 1 i powinien być niezależny od hamulca działającego na koło (koła) drugiej osi.
3. Motocykl powinien być wyposażony w dwa niezależne hamulce, z których jeden działa co najmniej na przednie koło (koła), a drugi - co najmniej na tylne koło (koła).
musi byc przedni hamulec bezapelacyjnie - tak gadal rzeczoznawca i taka prawda jak widac.
- Traja musi miec licznik!!!!!
Co do wyposażenia tak to wyglada w przepisach i u mnie. Jest kilka rozbieżności. Co dalej???
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Luksky, łącznie zmieniany 1 raz.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- Rob_trike
- President
- Posty: 10904
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
"... co dalej ? ..." ano nic i tak za flaszkę wódki mozna zrobic przegląd wszystkiego
A interpretacja przepisó w naszym "pięknym" kraju jest rozbieżna
A interpretacja przepisó w naszym "pięknym" kraju jest rozbieżna
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Rob_trike, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
- Wodzu
- Posty: 1601
- Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
- Lokalizacja: Przechlewo
- Kontakt:
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
nawet jak za flaszke zrobisz przeglad to na drodze spotkasz patrol, wtedy dupa. Fajnie bedzie jak wszystko bedzie grać i nie beda sie mieli do czego dopierdolić, poki co sami niebiescy nie wiedza co i jak. Może to zmienimy i chociaż my bedziemy mocno poinformowani i przekonani o swojej racji, wtedy nawet jak zacznie wypisywac mandat masz pojęcie, że możesz sprawe skierowac do sądu grodzkiego i podeprzeć sie ustawą. Mnie o to własnie chodzi. Róbmy chociaz cos zgodnie z przepisami
Jakby nie było to obawiam sie, że coś konkretnego z tego bedzie.
to moje tylko i wylacznie moje zdanie.
Jakby nie było to obawiam sie, że coś konkretnego z tego bedzie.
to moje tylko i wylacznie moje zdanie.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- Wodzu
- Posty: 1601
- Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
- Lokalizacja: Przechlewo
- Kontakt:
http://209.85.129.132/search?q=cache:46 ... =firefox-a tu cos o trajce jest wpspomniane.
Polecam strone PISKP bo tam jest sporo prawdziwych informacji
Polecam strone PISKP bo tam jest sporo prawdziwych informacji
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
- szymon
- Posty: 800
- Rejestracja: 13 kwie 2008, 13:32
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Kontakt:
ja na poczatku mialem tylko swiatla mijania az pewnego dnia na przegladzie sie doczepili i trzeba bylo doposazyc w drogowe. ponadto musialem dorobic podswietlenie tablicy. podobnie jak Luk mam zarejestrowana trajke jako motocykl sam.300 pisze:Podpowiem Ci jeszcze jedną nieprawidłowość, która występuje u wszystkich!!
Światła drogowe i mijania...
tak wiec zalezy na kogo sie trafi. jak wczesniej wspomnial 3oo malo osob tak naprawde sie w tym orientuje
Znam jednak takie miejsce gdzie jest lepiej chodzić z nożem
Całe górne i podlasie wszyscy są za Kolejorzem...
Całe górne i podlasie wszyscy są za Kolejorzem...
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
- winda
- Secretary
- Posty: 14854
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
- Wodzu
- Posty: 1601
- Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
- Lokalizacja: Przechlewo
- Kontakt:
Mozecie troszke szerzej z tymi swiatelkami?szymon pisze:300 napisał/a:
Podpowiem Ci jeszcze jedną nieprawidłowość, która występuje u wszystkich!!
Światła drogowe i mijania...
Pamietajce by to co drobnym druczkiem takze czytacLuksky pisze: tak swoją drogą, jak do wakacji letnich nie zrobię sobie A to jestem pizda
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
-
- Posty: 1794
- Rejestracja: 31 sie 2009, 09:48
- Lokalizacja: Leszno
- Kontakt:
Zgadzam się z tym, lecz minusem jest częstotliwośc zmian przepisów w naszym kraju.Luksky pisze:Może to zmienimy i chociaż my bedziemy mocno poinformowani i przekonani o swojej racji, wtedy nawet jak zacznie wypisywac mandat masz pojęcie, że możesz sprawe skierowac do sądu grodzkiego i podeprzeć sie ustawą. Mnie o to własnie chodzi. Róbmy chociaz cos zgodnie z przepisami
zapraszam: www.zabytkowe-motocykle.eu
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
-
- Posty: 1794
- Rejestracja: 31 sie 2009, 09:48
- Lokalizacja: Leszno
- Kontakt:
- bandit
- Posty: 3682
- Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
- Lokalizacja: Pniewy
- Kontakt:
No i tu sie już nie zgodzę gdyż300 pisze:
Wygląda więc na to, że stosując przepis o kategoriach homologacyjnych gdzie masa L5e jest ograniczona do 550kg to tak jak wcześniej sugerowałem można mieć masę większą lecz nie przekraczającą 1t.
Wygląda to tak, że trzeba łączyć przepisy tak jak napisał jeden z użytkowników forum do, którego link wstawił Bartek:
Cytat: "Przestudiuj Dz.U.z2005r-nr162, poz1360 - o homologacji 2,3 i 4- kołowców. Powiąż to z 32-ką ,dot. war.tech.poj. i z 227 -ką o rodzajach badań."
Tyle na początek... cdn...
Art 68 punkt 17 :
"17. Przepisy ust. 1-16 nie dotyczą pojazdu:
1. zabytkowego;
2. zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM";
Czyli do pojazdów marki "SAM" nie stosuje się homologacji, a co za tym idzie nie powinno się wykorzystywać wymagań homologacyjnych
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
- winda
- Secretary
- Posty: 14854
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości