Garby na oponie

koła, kółeczka.....
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
buszowanie
Posty: 253
Rejestracja: 25 paź 2011, 17:58
Krótki opis: Sergiusz
Lokalizacja: północna opolszczyzna
Kontakt:

Garby na oponie

Post autor: buszowanie »

Koledzy od czego się robią garby na oponie? Druga opona i to samo. Opona na przodzie Metzeler ME 880 Marathon 200/70/15 82H. Traja silnik z przodu, wahacz pchany. Przy 110 km/h zaczyna drgać w pionie. Przy 130 km/h Już mocno drgają nawet zegary. Na boki nie ściąga, łożysko główki ramy ok. Jak ręką przejadę po oponie, są wyczuwalne garby na całej oponie.
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10954
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Garby na oponie

Post autor: Rob_trike »

hmmmm a jakie masz ciśnienie w oponie?
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
buszowanie
Posty: 253
Rejestracja: 25 paź 2011, 17:58
Krótki opis: Sergiusz
Lokalizacja: północna opolszczyzna
Kontakt:

Re: Garby na oponie

Post autor: buszowanie »

Miałem 2.3 bara. Spuściłem do 1.9 bara. Trochę mniej telepie. Ale garby już są na oponie. Na oponkę nową trzeba wydać 500 zł. Jeden sezon i garby znowu będą.
dark

Re: Garby na oponie

Post autor: dark »

W samochodzie za garby na oponie odpowiada zużyty amortyzator plus drżenie wibracje to złe wyważenie koła
Awatar użytkownika
buszowanie
Posty: 253
Rejestracja: 25 paź 2011, 17:58
Krótki opis: Sergiusz
Lokalizacja: północna opolszczyzna
Kontakt:

Re: Garby na oponie

Post autor: buszowanie »

Amory chyba dobre. Trzecia para. Teraz od Harleya. Poprzednie były za słabe na silnik z przodu. Nie było koło wyważane, bo za długa piasta. Powiedzieli że jak przywiozę nową oponkę, to wyważą jak w ciężarówce, jakimś proszkiem.
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10954
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Garby na oponie

Post autor: Rob_trike »

hmmmm cisnienie mozesz dac wieksze, wtedy poobserwujesz czy nie wyłapuje drgań na kierownicy.... przy niskim cisniniu opona niweluje drgania

jak masz hamulec zrobiony ? osobno czy na 1 serwie ? hamujesz intensywnie czy sporadycznie przodem ?
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
buszowanie
Posty: 253
Rejestracja: 25 paź 2011, 17:58
Krótki opis: Sergiusz
Lokalizacja: północna opolszczyzna
Kontakt:

Re: Garby na oponie

Post autor: buszowanie »

Hamulec osobno. Przy drganiach, przyhamowywałem przodem. Bez zmian.
Awatar użytkownika
buszowanie
Posty: 253
Rejestracja: 25 paź 2011, 17:58
Krótki opis: Sergiusz
Lokalizacja: północna opolszczyzna
Kontakt:

Re: Garby na oponie

Post autor: buszowanie »

Jeszcze sprawdzę gumy w amorach.
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10954
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Garby na oponie

Post autor: Rob_trike »

postaw traje na kołku unosząc koło przednie, jak kręcisz bije ?

u mnie przy traji mam zle zrobiona piaste wiec do 140 mam spokój - potem nieprzyjemne drgania - powyżej 160 cisza :mrgreen:
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
piotrbuniowski
Posty: 233
Rejestracja: 22 sty 2012, 16:04
Krótki opis: bunio
Lokalizacja: ok.sieniawy/podkarpackie
Kontakt:

Re: Garby na oponie

Post autor: piotrbuniowski »

Sergiusz a na wahaczu,sworznie nie są podtarte lub panewki.
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: Garby na oponie

Post autor: Wiktor »

Garby są na jednej stronie czy na całej oponie?
idą zmiany
Awatar użytkownika
buszowanie
Posty: 253
Rejestracja: 25 paź 2011, 17:58
Krótki opis: Sergiusz
Lokalizacja: północna opolszczyzna
Kontakt:

Re: Garby na oponie

Post autor: buszowanie »

Garby po obu stronach, ale pas na środku równiutki.
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10954
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Garby na oponie

Post autor: Rob_trike »

czyli nieprawidłowe ciśnienie
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
andrzejqs
Posty: 1904
Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Re: Garby na oponie

Post autor: andrzejqs »

znalazłem przypadkiem

Niektóre opony motocyklowe mają tendencje do ząbkowania (powstawania schodków) i mimo że w wielu miejscach głębokość bieżnika jest sporo większa niż zalecane minimum to są miejsca gdzie głębokość bieżnika wynosi niemal zero. Niestety taka opona nadaje się do wyrzucenia. Szczególnie podatne na ząbkowanie są opony terenowe typu kostka, które potrafią się mocno wyząbkować już po kilku tysiącach kilometrów. Ząbkowanie wynika z sił działających na bieżnik opony podczas przyspieszania i hamowania, dlatego tylna opona jest zawsze wyząbkowana odwrotnie niż przednia (tylne koło jest kołem napędzającym, przednie hamującym). W motocyklach enduro i cross często odwraca się kierunek obrotu wyząbkowanej już opony o ile nie jest kierunkowa.

http://motogumy.pl/opony_motocyklowe_przebiegi.aspx
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić :-) .
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości