Garby na oponie
- buszowanie
- Posty: 253
- Rejestracja: 25 paź 2011, 17:58
- Krótki opis: Sergiusz
- Lokalizacja: północna opolszczyzna
- Kontakt:
Garby na oponie
Koledzy od czego się robią garby na oponie? Druga opona i to samo. Opona na przodzie Metzeler ME 880 Marathon 200/70/15 82H. Traja silnik z przodu, wahacz pchany. Przy 110 km/h zaczyna drgać w pionie. Przy 130 km/h Już mocno drgają nawet zegary. Na boki nie ściąga, łożysko główki ramy ok. Jak ręką przejadę po oponie, są wyczuwalne garby na całej oponie.
- Rob_trike
- President
- Posty: 10954
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
Re: Garby na oponie
hmmmm a jakie masz ciśnienie w oponie?
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
- buszowanie
- Posty: 253
- Rejestracja: 25 paź 2011, 17:58
- Krótki opis: Sergiusz
- Lokalizacja: północna opolszczyzna
- Kontakt:
Re: Garby na oponie
Miałem 2.3 bara. Spuściłem do 1.9 bara. Trochę mniej telepie. Ale garby już są na oponie. Na oponkę nową trzeba wydać 500 zł. Jeden sezon i garby znowu będą.
Re: Garby na oponie
W samochodzie za garby na oponie odpowiada zużyty amortyzator plus drżenie wibracje to złe wyważenie koła
- buszowanie
- Posty: 253
- Rejestracja: 25 paź 2011, 17:58
- Krótki opis: Sergiusz
- Lokalizacja: północna opolszczyzna
- Kontakt:
Re: Garby na oponie
Amory chyba dobre. Trzecia para. Teraz od Harleya. Poprzednie były za słabe na silnik z przodu. Nie było koło wyważane, bo za długa piasta. Powiedzieli że jak przywiozę nową oponkę, to wyważą jak w ciężarówce, jakimś proszkiem.
- Rob_trike
- President
- Posty: 10954
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
Re: Garby na oponie
hmmmm cisnienie mozesz dac wieksze, wtedy poobserwujesz czy nie wyłapuje drgań na kierownicy.... przy niskim cisniniu opona niweluje drgania
jak masz hamulec zrobiony ? osobno czy na 1 serwie ? hamujesz intensywnie czy sporadycznie przodem ?
jak masz hamulec zrobiony ? osobno czy na 1 serwie ? hamujesz intensywnie czy sporadycznie przodem ?
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
- buszowanie
- Posty: 253
- Rejestracja: 25 paź 2011, 17:58
- Krótki opis: Sergiusz
- Lokalizacja: północna opolszczyzna
- Kontakt:
Re: Garby na oponie
Hamulec osobno. Przy drganiach, przyhamowywałem przodem. Bez zmian.
- buszowanie
- Posty: 253
- Rejestracja: 25 paź 2011, 17:58
- Krótki opis: Sergiusz
- Lokalizacja: północna opolszczyzna
- Kontakt:
Re: Garby na oponie
Jeszcze sprawdzę gumy w amorach.
- Rob_trike
- President
- Posty: 10954
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
Re: Garby na oponie
postaw traje na kołku unosząc koło przednie, jak kręcisz bije ?
u mnie przy traji mam zle zrobiona piaste wiec do 140 mam spokój - potem nieprzyjemne drgania - powyżej 160 cisza
u mnie przy traji mam zle zrobiona piaste wiec do 140 mam spokój - potem nieprzyjemne drgania - powyżej 160 cisza
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
-
- Posty: 233
- Rejestracja: 22 sty 2012, 16:04
- Krótki opis: bunio
- Lokalizacja: ok.sieniawy/podkarpackie
- Kontakt:
Re: Garby na oponie
Sergiusz a na wahaczu,sworznie nie są podtarte lub panewki.
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
- buszowanie
- Posty: 253
- Rejestracja: 25 paź 2011, 17:58
- Krótki opis: Sergiusz
- Lokalizacja: północna opolszczyzna
- Kontakt:
Re: Garby na oponie
Garby po obu stronach, ale pas na środku równiutki.
- Rob_trike
- President
- Posty: 10954
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
- andrzejqs
- Posty: 1904
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Re: Garby na oponie
znalazłem przypadkiem
Niektóre opony motocyklowe mają tendencje do ząbkowania (powstawania schodków) i mimo że w wielu miejscach głębokość bieżnika jest sporo większa niż zalecane minimum to są miejsca gdzie głębokość bieżnika wynosi niemal zero. Niestety taka opona nadaje się do wyrzucenia. Szczególnie podatne na ząbkowanie są opony terenowe typu kostka, które potrafią się mocno wyząbkować już po kilku tysiącach kilometrów. Ząbkowanie wynika z sił działających na bieżnik opony podczas przyspieszania i hamowania, dlatego tylna opona jest zawsze wyząbkowana odwrotnie niż przednia (tylne koło jest kołem napędzającym, przednie hamującym). W motocyklach enduro i cross często odwraca się kierunek obrotu wyząbkowanej już opony o ile nie jest kierunkowa.
http://motogumy.pl/opony_motocyklowe_przebiegi.aspx
Niektóre opony motocyklowe mają tendencje do ząbkowania (powstawania schodków) i mimo że w wielu miejscach głębokość bieżnika jest sporo większa niż zalecane minimum to są miejsca gdzie głębokość bieżnika wynosi niemal zero. Niestety taka opona nadaje się do wyrzucenia. Szczególnie podatne na ząbkowanie są opony terenowe typu kostka, które potrafią się mocno wyząbkować już po kilku tysiącach kilometrów. Ząbkowanie wynika z sił działających na bieżnik opony podczas przyspieszania i hamowania, dlatego tylna opona jest zawsze wyząbkowana odwrotnie niż przednia (tylne koło jest kołem napędzającym, przednie hamującym). W motocyklach enduro i cross często odwraca się kierunek obrotu wyząbkowanej już opony o ile nie jest kierunkowa.
http://motogumy.pl/opony_motocyklowe_przebiegi.aspx
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości